انتخاب ایمان به جای ترس

امروز می خواهم درباره انتخاب ایمان به جای ترس صحبت کنم. در طول روز ما یک انتخاب داریم: اینکه باور داشته باشیم که خداوند قادر هست، باور داشته باشیم که حواسش به ما هست، باور داشته باشیم که چیزهایی برایمان نگه داشته است یا اینکه نگران باشیم و انتظار بدترین ها را داشته باشیم، ترس داشته باشیم که از پس زندگی بر می آییم یا خیر. بارها می شنوم که مردم می گویند : می ترسم که شغلم را از دست بدهم. می ترسم که این ازدواج پایدار نماند یا می ترسم فرزندم با افراد نا درستی ارتباط داشته باشد . آن ها متوجه نمی شوند، ولی آن ها در حال انتخاب ترس به جای ایمان هستند.
ترس و ایمان در یک چیز مشترک هستند : هر دو از ما می خواهند که باور داشته باشیم اتفاقی قرار هست بیفتد که ما نمی دانیم. ترس می گوید اتفاق های منفی رو باور کن ، اون دردی که داری همان مریضی هست که مادر بزرگت به خاطرش مرد و احتمالا برای تو هم اتفاق خواهد افتاد. ایمان می گوید آن مریضی دائمی نیست و فقط موقتی اینجاست. ترس می گوید کسب و کار خوب نیست، درمانده خواهی شد. ایمان می گوید خداوند روزی رسان است و همه ی نیاز هایت را بر طرف خواهد کرد. ترس می گوید خیلی سختی ها کشیدی و هیچوقت شاد نخواهی بود. ایمان می گوید بهترین روزهای زندگیت را در پیش داری. نکته این جاست: چیزی که روی آن تمرکز می کنیم، چیزی هست که ریشه خواهد گرفت. اگر در طول روز مدام به آن ترس فکر کنیم و اجازه بدهیم بارها و بارها در ذهنمون تکرار شود ، می تواند تبدیل به حقیقت شودو این همان چیزی است که در کتاب مقدس آمده است.
ترس به ما می گوید که اتفاق های منفی را باور کنیم، ولی ایمان می گوید که مشکلات موقتی هستند و خواهند رفت.
چند وقت پیش مردی به من می گفت که چگونه همه چیز به صورت عالی در زندگیش پیش می رفت. او به تازگی نامزد کرده بود وکسب و کارش رونق گرفته بود ولی به جای لذت بردن از آن و به جای شکرگزاری از خداوند می گفت می ترسم این ها باقی نمانند. بهش گفتم وقتی به این شکل منفی رفتار کنی چیزهای منفی را به سمت خود می کشانی و در واقع کمک می کنی که آن ترس تبدیل به واقعیت شود.
منفی نگری، باعث تبدیل ترس ها به واقعیت می شود.

وقتی این فکر به ذهن شما نفوذ می کند که : داری خوب پیش میروی ولی مواظب باش، به زودی تمام می شود، اجازه ندهید ریشه بگیرد .سریع به سمت ایمان تغییر بدهید و بگویید: پروردگارا تو گفتی که لطفت برای همیشه باقی خواهد ماند. گفته ای نیکی و رحمت در تمام روز های زندگیت به دنبالت خواهد آمد. این انتخاب کردن ایمان به جای ترس است. از انرژیتان برای نگران بودن استفاده نکنید ، از انرژیتان برای باور داشتن استفاده کنید. نباید انتظار بدترین ها را داشته باشید و انتظار سال بدی را داشته باشید. به جای اینکه مدام نگران باشید کافی است که بگویید خداوندا زندگی من در دستان تو است و من را در تمام مراحل زندگیم قدم به قدم راهنمایی خواهی کرد و من انتظار شکست را ندارم، من انتظار سالی سرشار از رحمت را دارم.
خداوند اگر دری را ببندد در دیگری را باز خواهد کرد. اگر این نگرش را حفظ کنید به شما شغل بهتری میدهدکه موقعیت بهتری دارد و پول بهتری به دست می آورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *