راه های غلبه بر استرس و اضطراب

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
راه های غلبه بر استرس و اضطراب
Loading
/

یکی از مشکلاتی که باعث می شود نتوانید مسیر موفقیت خود را آغاز کنید، اضطراب و استرس است و اگر این اضطراب و استرس درمان نشود باعث ایجاد افسردگی های شدید در شما می شود. خیلی از افراد برای فرار از استرس، آن را نادیده می گیرند، در صورتی که حتما باید آن را درمان کنند. با روش های ذهنی می توان از اضطراب جلوگیری کرد، چون اضطراب و استرس بیماری ذهنی می باشد مگر این که میزان استرس آنقدر شدید باشد که نیاز به قرص های دارویی داشته باشید.

با این روش ها می توانید بر اضطراب و افسردگی غلبه کنید و آن را درمان کنید.

روش اول: علت را کشف کنید

فکر کنید و ریشه ی آن اضطراب و نگرانی را کشف کنید و هر دلیلی که برای آن پیدا  می کنید را روی کاغذ بنوسید و آن ها را زیر سوال ببرید وببینید که آیا واقعا دلایل شما دلایل منطقی هستند یا بر اثر یک سری باورهای محدود کننده ایجاد شده اند و فکر کنید که در  بدترین شرایط چه اتفاقی ممکن است برای شما بیفتد . خیلی وقت ها ما مسائل را بیش از حد در ذهن بزرگ می کنیم و همان بزرگ کردن مسائل باعث ایجاد نگرانی و استرس در شما می شود.

روش دوم: تلقینات مثبت

دومین کاری که باید انجام دهید استفاده از تلقینات مثبت است. یکی از دلایلی که شما اضطراب و نگرانی دارید این است که شما در ذهن دائما زمزمه های منفی دارید در صورتی که باید این زمزمه ها را به تلقینات مثبت تبدیل کنید، یعنی به جای اینکه به جنبه های منفی مسائل توجه کنید، توجه خودتان را به سمت جنبه های مثبت مسائل ببرید. جملات تاکیدی مثبتی که باعث شادی شما می شود را برای خود بسازید و هر روز چند بار آن ها را تکرار کنید.

روش سوم: مدیتیشن

استفاده از مدیتشن یا خود آگاهی ذهنی به شما کمک بسیاری می کند. میتوانید در یک جای خلوت تمرینات ذهنی انجام دهید، دائما افکار مثبت را مرور کنید و نفس کشیدن به صورت عمیق را انجام دهید و برای اینکه بهتر این کار را انجام دهید روش های آن را از اینترنت پیدا کنید و هرروز آ ن را انجام دهید .

روش چهارم: ورزش کنید

ورزش کردن قدرت جادویی در درمان افسردگی دارد. مخصوصا رفتن به استخر و شنا کردن. آب قدرت جادویی در آرامش دارد و در درمان اضطراب و استرس بسیار موثر است.

روش پنجم: کتاب بخوانید

در زمینه موفقیت و همچنین غلبه بر اضطراب و استرس کتاب بخوانید. یکی از این کتاب ها که بسیار موثر است و خواندن آن را حتما به شما پیشنهاد می کنم، “چهار اثر از فلورانس” است که کتاب بسیار معروفی است. کتاب های دیگری که به شما پیشنهاد می کنم حتما بخوانید کتاب “راز شاد زیستن”، “غلبه بر نگرانی و اضطراب” که نویسنده آن دیل کارنگی می باشد و کتاب “انسان درجستجوی معنا” که این هم کتاب بسیار عمیقی است.

روش ششم: شکرگزار باشید

کار دیگری که در درمان اضطراب بسیار موثر است، شکرگزاری است. چون هنگامی که شکرگزاری می کنید به ذهن خودتان این یاد آوری می کنید که انسان ثروتمند و شادی هستید و نعمت های بسیاری دارید که خیلی ها ندارند. لیستی از نعمتهایی که دارید تهیه کنید، سلامتی، خانواده ی خوب، دوستان خوب…  و هرروز آن ها را مرور کنید و بابت آن ها خدا رو شکر کنید و خودتان را با افرادی که در گوشه و کنار دنیا هستند و از این نعمت هایی که شما دارید محروم هستند مقایسه کنید . انسانی که دائما  درحال شکر گزاری باشد امکان ندارد که دچار اضطراب و استرس شود.

روش هفتم: هدف زندگی خودتان را کشف کنید

انسانی که درزندگی هدف مشخصی داشته باشد و انسان هدفمندی باشد امکان ندارد که دچار افسردگی شود زیرا انسان بی هدف پس از مدتی احساس پوچی می کند و حس پوچی وقتی به شما دست می دهد که هدف مشخصی در زندگی نداشته باشید که من در دوره ی الگوریتم موفقیت فردی، کاملا در مورد این موضوع صحبت کرده ام که چگونه هدف زندگی خود را کشف کنید و چگونه هدفگذاری کنید.

روش هشتم: معاشرت با انسان های شاد و هدفمند

  اطراف خود را پر از انسان های هدفمند و شاد کنید، زیرا ما از نظر روحی، احساسی و فکری به شدت از میحط اطرافمان تاثیر می گیریم. پس اگر محیط اطراف شما انسان های بی هدف، پوچ و غمگینی باشند، قطعا شما هم پس از مدتی به انسان بی هدف و غمگین تبدیل می شوید. برای این کار می توانید در سمینار های موفقیت و سمینارهایی در زمینه ی کاری خودتان شرکت کنید.

روش نهم: به دیگران کمک کنید

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید، کمک کردن به دیگران است، وقتی به دیگران کمک می کنید، در واقع به خودتان کمک می کنید. یکی از بهترین منابع شادی کمک کردن به دیگران است. وقتی شما با استفاده از دانش و مهارتی که دارید به دیگران کمک می کنید و مشکل آن ها را حل   میکنید، بزرگترین اتفاقی که می افتد این است که شما پیش خودتان متوجه می شوید که چقدر انسان مفید و اثرگذاری هستید و این می تواند باعث ایجاد شادی در شما شود و اعتماد به نفس شما هم بالاتر می رود.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *