گام دهم: مطالعه مستمر

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گام دهم: مطالعه مستمر
Loading
/

آیا برای اخرین قدم برای تحقق رویاها و رسیدن به اهدافتان آماده هستید؟ آیا قدم های یک تا نه را محکم برداشتید و آن ها را در زندگی تان عملی کرده اید؟ بعد از برداشتن قدم های قبلی می رسیم  به قدم دهم یعنی قدم آخر که مطالعه کردن است. سربازان نظامی شعار بسیار زیبا و جالبی دارندکه می گویند هرچه در زمان آموزش بیش تر عرق کنی و سختی بکشی در زمان جنگ کمتر خونریزی داری و آسیب کمتری می بینی این جمله ی بسیار زیبایی است که ما هم برای حرکت درمسیر موفقیت باید همواره به مهارت هایمان اضافه کنیم و مطالعه داشته باشیم.

این جمله هم برای من همیشه جذاب است که هر چه خانه ای که وارد آن می شویم بزرگ تر باشد احتمالا کتابخانه ی بزرگ تری هم دارد اما اگر وارد خانه ای کوچک بشوید و از ساکنان آن خانه بپرسید که کتابخانه را به من نشان بدهید معمولا سوال شما را با نگاهی حاصل از سردرگمی پاسخ می دهند اما اگر وارد خانه ای بزرگ و مرفه بشوید و از آن ها بپرسید که کتابخانه کجاست پاسخی با ذوق و خوشحالی خواهید شنید و شما را با علاقه ی تمام به کتابخانه ی شان می برند. حالا نظر شما در این مورد چیست؟

کدام یک ازاین دو مورد اتفاق می افتد اول خانه ی بزرگ می خرید و سپس به خرید کتاب و ساخت کتابخانه می پردازید یا اول با خانه ای کوچک آغاز می کنید و شروع به مطالعه ی کتاب ها می کنید، سپس یک خانه ی بزرگ می سازید تا کتابخانه ای بزرگ برای نگهداری کتاب هایی که از طریق آنها دانش تان را بالا برده اید داشته باشید؟ قطعا انتخاب گزینه ی آخر انتخاب درستی است جواب این سوال این است که برای ساختن خانه ای بزرگ و مجلل برای خانواده ی خودتان، باید اول از ساختن کتابخانه شروع کنید. اصلا اهمیتی ندارد که اندازه ی خانه ی شما چه قدر باشد ولی اندازه کتابخانه شما بسیار مهم است به جای قرار دادن آجر روی آجر، کار شما این است که با مطالعه کتاب را یکی پس از دیگری روی کتاب ها قرار دهید. شما باید این را بدانید که همیشه با بزرگ شدن کتابخانه، خانه ی شما هم بزرگ تر خواهد شد و این بسیار شگفت انگیز است.

پس آخرین قدم در دستیابی به آرزوهایتان قدمی است که هیچ وقت پایان پذیر نیست و آن توسعه ی مداوم و رشد فردی شما از طریق مطالعه و کتاب خواندن است. شما باید به طور مداوم برای موفقیت خودتان سرمایه گذاری کنید. جیم ران جمله ی بسیار زیبایی در این مورد دارد که می گوید: برای دست یابی به اهدافی که تا به حال نتوانستید به آن ها برسید و به شخصی تبدیل بشوید که تا به حال نبوده اید، باید به اندازه ی اهدافتان رشد کنید و روی موفقیت و رشد فردی خودتان سرمایه گذاری کنید.

در حقیقت موفقیت با رشد فکری شما آغاز می شود پس موفقیت را مطالعه کنید و بیاموزید. امیدوارم که در طول مسیر موفقیت همیشه به مطالعه برای رشد فکری و رشد فردی خودتان وقت بگذارید و با این کار پایداری خودتان را درمسیر موفقیت را گارانتی کنید.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۲ دیدگاه برای “گام دهم: مطالعه مستمر

  1. معین گفته:

    سلام به استاد عزیز
    من عاشق کتاب خوندن هستم و با گوش دادن به این فایل صوتی بیشتر مطمئن شدم که کار درستی انجام می دهم.
    ممنون از شما بابت مطالب عالیتون

  2. مصطفی گفته:

    کتاب خواندن هم یکی از لازمه های موفقیت است ولی متاسفانه در کشورمان کسی زیاد کتاب نمی خواند کاش همه این مقاله رو بخونن تا یه کمی به فکر فرو بروند که چرا باید کتاب خواند……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *