ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

جلسه سوم: انتخاب کسب و کار مناسب

سلام مجدد به شما دوستان عزیز خیلی خوشحالم که تا اینجا همراه من بودید و با روشهای مختلف درآمدزایی اینترنتی آشنا شدید. اگر ویدیو قبلی رو ندیدید حتما توصیه می کنم اول ویدیو قبلی رو ببینید و با هفت روش درآمدزایی که خدمت شما معرفی کردم، آشنا بشید و بعد بیاید سراغ این ویدیو.ما در این ویدیو می خوایم در مورد مدل ثروتمندان جدید و انتخاب کسب و کار مناسب صحبت کنیم. می خوام مدلی رو به شما معرفی کنم که شما رو تبدیل کنه به یک ثروتمند شاد. نکته بسیار مهم و عمیق اینه که خیلی از ثروتمندانی که ما در زندگیمون میبینیم یا در اطرافمون میبینیم، ثروتمندان خیلی شادی نیستن و وقتی با اونها صحبت می کنید یا به زندگی اونها عمیقا نگاه می کنید، متوجه میشید که خیلی احساس رضایت کاملی از زندگیشون ندارن. به نظر من هیچ چیزی در دنیا با ارزش تر از احساس رضایت واقعی، احساس شادی واقعی وجود نداره و ما هدف اصلیمون از کسب و کار اینه که از طریق اون کسب و کار که یک ابزارهست، بتونیم به احساس رضایت و احساس شادی واقعی برسیم.

مدل ثروتمندان جدید به شما نشون میده که چجوری میتونید از روشهای جدید درآمدزایی به این هدف نهایی که رسیدن به احساس رضایت هست برسید. مدل ثروتمندان جدید از دو بخش اصلی تشکیل شده؛ بخش اول، بخش خودشناسی.

 بخش خودشناسی، بخشی که متاسفانه اکثر ما این بخش رو کلا فراموش کردیم و من همیشه به شوخی میگم که ما موبایل هامون رو و کامپیوتر هامون رو خیلی بهتر از خودمون می شناسیم. کاملا آپشن های اون موبایل گزینه های مختلف اون موبایل، امکانات اون موبایل رو می شناسیم و همه چیز رو در مورد اون موبایل می شناسیم. اما واقعا نقاط قوت خودمون نقاط ظعف خودمون، اشتیاق واقعی خودمون، دلیل وجودی خودمون رو اندازه موبایلمون می شناسیم؟ این سوالی که چهار سال پیش من از خودم پرسیدم، شما از خودتون همین الان این سوال رو بپرسید: چقدر خودتون رو می شناسید؟

 خودشناسی خودش از دو بخش تشکیل شده: بخش اول شناخت اشتیاق واقعی و اشتیاق سوزان شماست. شما واقعا عاشق انجام چه کاری هستید. اشتیاق سوزان مثل بنزین میمونه برای ماشین. قطعا اگه شما بهترین ماشین دنیا رو هم داشته باشید اما اگر اون ماشین برای حرکتش بنزینی نداشته باشه حتی با وجود موتور بسیار قوی که داره، توانایی حرکت کردن نداره. ما در صورتی در کسب وکار موفق میشیم که واقعا عاشق انجام اون کار باشیم و واقعا وسواس فکری نسبت به انجام اون کار داشته باشیم.

 اشتیاق سوزان یعنی اینکه شما حاضر باشید برای انجام اون کار برای پرداختن به اون کسب و کارتون حتی شب ها بیدار بمونید و اون کار رو انجام بدید و در مورد اون مطالعه کنید. سوالی که باید از خودتون بپرسید اینکه آیا واقعا عاشق انجام اون کاری که دارید الان انجام میدید هستید یا نه؟

دومین کاری که باید برای خود شناسی انجام بدید شناخت نقاط قوت و نقاط ظعف خودتون. چقدر وقت گذاشتید که ببینید شما در چه زمینه هایی قوی هستید و در چه زمینه هایی ضعیف هستید. متاسفانه بزرگترین اشتباهی که در جامعه ما وجود داره اینکه به ما گفته شده که نقاط ضعفمون رو تا حد ممکن قوی کنیم. اما این یک اشتباه بسیار بزرگه. روش درست اینه که ما نقاط قوتمون رو شناسایی کنیم، اونهارو تا حد ممکن قویتر کنیم و نقاط ضعفمون خودمون رو مدیریت کنیم.

حالا در ویدیو بعدی در مورد این مفصل صحبت می کنیم. پس شما باید نقاط قوت، توانمندی ها و اون کارهایی که واقعا در انجام اون کارها عالی هستید و دیگران به شما میگن چقدر تو خوب این کارو انجام میدی و شما ممکنه خودتون تعجب کنید و به نظر شما بدیهیات بیاد. اما شما خودتون خبر ندارید که در انجام اون کار دارای یک نقاط قوت بسیار بالایی هستید پس مرحله خودشناسی به نظر من اولین و مهمترین مرحله برای داشتن یک کسب و کار سودآور و برای تبدیل شدن به یک ثروتمند جدید.

 جمله خیلی قشنگی وجود داره که همیشه میگم: بدون خودشناسی در بهترین حالت ممکن تبدیل به یک ثروتمند قوی میشید. اما اگر دوست دارید یک ثروتمند شاد باشید و از زندگیتون لذت واقعی رو ببرید حتما قبل از اینکه برید سراغ تکنیک های کسب و کارتکنیک های بازاریابی قبل ازهمه به خودتون بپردازید، ببینید واقعا از زندگی چی میخواید، دوست دارید در چه مسیری حرکت کنید.

بعد از اینکه مرحله خودشناسی رو انجام دادید باید بریم سراغ مرحله بازار شناسی. ما الان فهمیدیم که عاشق انجام چه کاری هستیم، در چه کارهایی خوب هستیم. حالا باید ببینیم جامعه و بازار چه نیازی به ما داره. ما چجوری میتونیم در جامعه و بازار با استفاده از نقاط قوت خودمون با استفاده از مهارت هامون، با استفاده از اشتیاق سوزانمون، نسبت به انجام اون کارها یک نیاز و یا یک مشکل رو در جامعه برطرف کنیم و از طریق اون بتونیم به درآمدزایی برسیم.

 اگر شما خوب بتونید اون نیاز و مشکل رو پیدا کنید، نیاز و مشکلی که با مهارت های شما همسان هست، به راحتی میتونید به درآمدهای خیلی خوبی برسید. پس به صورت کلی در مدل ثروتمندان جدید متوجه شدید که بهترین راه برای ثروتمند شدن نقطه تلاقی این سه دایره که اشتیاق سوزان، نقاط قوت و نیاز و مشکل جامعه است. پس شما باید در مرکز این برخورد این سه دایره قرار داشته باشید تا هم بتونید به ثروت برسید و هم بتونید انسان شادی باشید.

 در پایان این ویدیو از شما خواهش می کنم هر نظری هر ایده ای، هر تجربه ای، در این زمینه دارید و شاید ممکنه دوستانتون رو دیده باشید که دقیقا دارن از این مدل تبعیت کرده و توانسته اند به یک ثروتمند جدید تبدیل شده باشن و تا حالا شما به اون افراد از این منظر نگاه نکرده باشید. اما الان که من این مدل رو به شما معرفی کردم تازه فهمیدید که داستان چیه، علت چیه که اونها یک ثروتمند شاد هستن.

هر نمونه ای که به ذهنتون میرسه خواهشا با من و دوستان دیگر که در این دوره حضور دارن در میون بذارید تا ما از تجربیات همدیگه بتونیم نهایت استفاده رو ببریم. در ویدیو بعدی می خوام کمی بیشتر و عمیق تر در مورد روند کشف اشتیاق سوزان با شما صحبت کنم، پس حتما با من همراه باشید.

 

 

۵ دیدگاه برای “جلسه سوم: انتخاب کسب و کار مناسب

  1. ناصر گفته:

    سلام و عرض ادب
    واقعا عالی بود. اما در ایران مهمترین مشکلی که کسب و کارهای اینترنتی با آن مواجه هستند نداشتن فروش هست.
    محصولی را تولید می کنند اما نمی دانند چگونه بفروشند. میای کانال تلگرام می زنی برای فروش محصول هزینه تبلیغات زیاد هست. بنر تبلیغ میدی هزینه بالاست. من خودم در این مورد به مشکل خوردم.

  2. نعیمه گفته:

    بسیار عالی. بنظر من کسب و کار اینترنتی ، آیندۀ تمام کسب و کارها خواهد بود. بقول بیل گیتس در آینده دو نوع کسب و کار داریم: ۱- کسب و کار اینترنتی ۲- کسب و کار فراموش شده و از رونق افتاده

  3. فاطمه حجازی گفته:

    سلام. من با نظر دوستمان در بالا موافقم که مثلا تلاش میکنی، اشتیاق زیادی داری، تبلیغات میکنی اما نتیجه خوبی نمیگیری. من قواعد اینستاگرام را هنوز بلد نیستم چون تازه با این حوزه آشنا شدم.

    • sharififahime.1 گفته:

      سلام خانم حجازی، در دوره نوابغ اینستاگرام کاملا درباره فعالیت درست و حرفه ای در اینستاگرام صحبت می کنم.
      به نظر من، شما باید ابتدا قواعد کار در اینستاگرام رو یاد بگیرین تا بتونین از کار در اینستاگرام نتیجه خوبی بگیرین.
      در جلسه اول دوره نوابغ اینستاگرام، من کاملا قواعد بازی در اینستاگرام رو توضیح میدم و در جلسات بعدی ای دوره هم درباره روشهای تبلیغات درست در اینستاگرام، جذب فالوور واقعی و سیستم فروش در اینستاگرام آموزش خواهم داد. به نظرم این دوره میتونه به شما کمک کنه تا از کار در اینستاگرام به نتایج دلخواهتون برسین.
      ممنونم از اینکه آکادمی فرجی رو انتخاب کردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *