جلسه هشتم: الگوریتم راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در این ویدیو می خوایم در مورد الگوریتم کسب و کار اینترنتی و دستورالعل گام به گام برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و سودآور صحبت کنیم. اشتباهی که خیلی از افرادی که می خوان وارد دنیای کارآفرینی بشن، انجام میدن اینکه قبل از اینکه ایدشون رو دقیق مشخص کنن، قبل از اینکه بازار هدفشون رو مشخص کنن و قبل از اینکه مهمترین مرحله کسب و کار یعنی ارزیابی ایده و تست کردن ایده رو انجام بدن، کلی وقت و انرژی و هزینه صرف می کنن، سایت طراحی می کنن، لوگو طراحی می کنن و کلی کارهایی رو انجام میدن که شاید واقعا اصلا در اون مرحله نیاز نباشه.

پس دونستن الگوریتم کسب و کار اینترنتی و دستورالعمل اجرایی کسب و کار بسیار مهمه و یکی از بزرگترین اشتباهاتی که من در بین افرادی که می خوان وارد دنیای کارآفرینی اینترنتی بشن دیدم، همینه که نمیدونن الگوریتم کسب و کار اینترنتی و مراحل درست اجرای یک کسب وکار موفق چیه .

همونطور که در این فلوچارتی که در شکل میبینید، مشاهده می کنید اولین مرحله ایده پردازیه که به شما در ویدیو قبلی آموزش دادم که چجوری می تونید ایده های خیلی خوب رو کشف کنید. مرحله بعدی بعد از ایده پردازی انتخاب یک بازار هدفه که اون چهار ویژگی که در ویدیو قبلی توضیح دادم رو داشته باشه. پس باید مطمئن بشید که بازار هدفی درست، واقعی و مشخص رو انتخاب کردید.

مرحله بعدی ساخت یک محصول اولیه اس، علت اینکه واژه اولیه رو گفتم، اینکه در مرحله اول ساخت محصول شما نباید بیش از حد انرژی و وقت و سرمایه صرف کنید. باید سعی کنید یک محصول یا اصطلاحا یک کمینه محصول پذیرفتنی برای اون ایده ای که دارید برای اون بازار هدفی که انتخاب کردید بسازید و اون محصول رو در اختیار بازار هدفتون قرار بدید و بازخورد بگیرید ببینید بازخورد اون افراد چیه؟ ببینید آیا واقعا اون افراد به محصول شما نیاز دارن یا نه.

این روش ارزیابی خیلی قدرتمنده چون باعث میشه شما در وقت و انرژی و سرمایه تون صرفه جویی شه. باعث میشه که یک وقت خدایی نکرده شما در مسیر غلطی حرکت نکنید که محصولی بسازید، ماهها برای محصولی وقت بذارید که بعدا متوجه بشید که اصلا هیچ کس خواهان خرید این محصول نیست.

پس بسیار مهمه که حتما ایده خودتون رو ارزیابی کنید و آیا باورتون میشه که نود درصد افرادی که میخوان وارد دنیای کسب و کار اینترنتی بشن، این سه مرحله اول که به نظر من مهمترین مراحل کسب و کار اینترنتی هست رو کلا فراموش می کنن و همون اول کار میرن کل وقتشون رو سر طراحی سایت، طراحی لوگو و اینجور کارهای تکنیکال میذارن و این اشتباه بسیار بسیار بزرگه.

بعد از اینکه مدل کسب و کار ارزیابی شد و تونستید یک تعداد محدودی از مشتریان رو پیدا کنید و مطمئن شدید که اون افراد حاضرن برای ایده شما برای محصول شما پول پرداخت کنن حالا می تونید کسب و کار خودتون رو رشد بدید و در این مرحله نیاز به اجرای روشهای بازاریابی و تبلیغات داره و میتونید از روشهای تبلیغاتی بسیار مختلفی که در دنیای کسب و کار اینترنتی وجود داره استفاده کنید که به امید خدا در دوره های بعدی ما در مورد این روشها هم صحبت خواهیم کرد.

در این ویدیو سعی کردم به شما الگوریتم کسب و کار اینترنتی و دستورالعملی که واقعا جواب میده و شما برای اینکه به یک کارآفرین اینترنتی موفق و سودآور تبدیل بشید باید دقیقا از همین الگوریتم تبعیت کنید. امیدوارم که این دوره آموزشی برای شما مفید بوده باشه و قول بدید که اگه واقعا تصمیم دارید یک کسب و کار اینترنتی سودآور رو طراحی کنید تک تک این مراحل رو انجام بدید، تک تک اون سوالاتی که به شما دادم رو مرحله به مرحله و مو به مو با تفکر عمیق و انتقادی انجام بدید و هیچ مرحله ای رو جا نندازید.

در پایان از شما خواهش می کنم که هر نظری یا هر ایده ای یا هر پیشنهاد سازنده ای که دارید به ما بدید و با ما در میون بذارید و همچنین از شما خواهش می کنم که این دوره آنلاین رو با دوستان دیگرتون هم به اشتراک بذارید تا همونطور که گفتم با هم بتونیم ایران رو تبدیل کنیم به جایی بهتر و قشنگتر برای زندگی. خدا نگهدار روز و روزگار بر همه شما خوش.

 

 

۲ دیدگاه برای “جلسه هشتم: الگوریتم راه اندازی کسب و کار اینترنتی

  1. م.ع.احمدجو گفته:

    بسیار زیبا وکاربردی. ممنون و متشکرم. درفرصتهای آتی نقطه‌نظرات خودم رو براتون می نویسم.بازهم متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *