جلسه هفتم: تکنیک برنده ها برای رسیدن به شغلی رویایی

در این ویدیو می خوام در مورد یکی از مهمترین تکنیک های موفقیت شغلی و تکنیک برنده ها برای رسیدن به شغلی رویایی که به نظر من خیلی از افراد مشکلشون اینه که این تکنیک بسیار مهم رو نمیدونن و اون رو اجرا نمی کنن صحبت کنم. اما قبل از اینکه در مورد این تکنیک مهم صحبت کنم، میخوام از شما بپرسم که آیا اون تمریناتی که در ویدیو های قبلی اشاره کردم انجام بدید رو انجام دادید یا نه؟ اگر اون تمرین هارو انجام دادید که آفرین، اگر اون تمرین هارو انجام ندادید به شما توصیه می کنم برگردید اون ویدیوها رو ببینید و اون تمرین هارو انجام بدید و بعد بیاید سراغ دیدن این ویدیو.

این تکنیک بسیار مهمی که وجود داره برای موفقیت شغلی و گفتم خیلی از افراد از وجود این نکته مهم خبر ندارن، قانون بذر پاشیدنه. قانون بذر پاشیدن نشات گرفته از یکی از قوانین موفقیت که اسمش قانون کاشت و برداشت. قانون کاشت و برداشته، به ما این رو میگه یک کشاورز برای اینکه به محصول و نتیجه برسه، ابتدا باید در یک زمینی یک سری بذر بپاشه، یک مدتی از اون بذرها نگهداری کنه، آبیاری کنه، کود بده، روی اونها کار کنه، صبوری کنه، یک زمانی بگذره و بعد از مدتی بتونه به نتیجه برسه.

خب ما از قانون کاشت و برداشت چه نتیجه ای می تونیم در راستای موفقیت شغلی بگیریم؟ اشتباه خیلی بزرگی که خیلی از افراد انجام میدن اینکه یک سری مهارتها کسب می کنن و بعد منتظر میشن به تایمی برسن که باید وارد بازار کار بشن و تازه اون موقع است که به فکر میوفتن که برن دنبال کار بگردن اما این اشتباه بسیار بزرگیه، افراد برنده، افراد عالی، افراد خاص، افرادی که میخوان زودتر و سریعتر به موفقیت های شغلی برسن دقیقا مطابق با قانون کاشت و برداشت عمل می کنن. یعنی اونها در حین تحصیل، در حینی که دارن مهارتهاشون افزایش میدن شروع می کنن به بذر پاشیدن در جاهای مختلف و اونها این رو میدونن که دقیقا مثل کشاورزی همه بذرها جواب نمیده، خیلی از بذرها اصلا گل نمیده و  گیاهی ازش بوجود نمیاد.

در مورد موفقیت شغلی هم قضیه به همین صورته. شما باید در جاهای مختلف، روشهای مختلف، بذرهای مختلفی رو بپاشید و به امید این باشید که روزی یکی یا چند تا از اون بذرها شما رو بتونه به موفقیت شغلی که مد نظرتون هست برسونه. حتما براتون سوال پیش اومده که چه روشهایی وجود داره برای اینکه ما بتونیم در بهترین حالت ممکن بذرهای خودمون رو بپاشیم. می خوام در این ویدیو چند روش بسیار مفید و کاربردی برای بذر پاشیدن و رسیدن به موفقیت شغلی رو یاد بدم.

اولین روش اینه که حضور فعال در سمینارها و همایش های مرتبط با رشته خودتون داشته باشید. واژه فعال رو خیلی تاکید کردم بخاطر اینکه اگر شما فقط به یک سمینار یا همایشی برید و اونجا فقط بشینید، گوش بدید یاد بگیرید این خوبه اما کافی نیست. بعد از اینکه شما به یک سمینار یا همایش میرید باید بعد از اون سمینار یا در تایم استراحت سعی کنید هدفتون این باشه که با افراد مختلف شبکه سازی کنید که در مورد شبکه سازی صحبت کردم در ویدیوهای قبلی. با اونها ارتباط برقرار کنید. افرادی که احساس می کنید می تونن در رسوندن شما به اهدافتون به شما کمک کنن رو شناسایی کنید و سعی کنید با استفاده از همون مهارتهای عمومی که در ویدیوهای قبلی به شما گفتم، مهارت ارتباط موثر، مهارت اثرگذاری کاری کنید که اون فرد رو در آینده تبدیل کنید به یکی از دوستان خودتون.

دومین کاری که میتونید انجام بدید اینه که شرکت فعال در نمایشگاه های مرتبط با رشته خودتون داشته باشید. این هم نکته بسیار مهمی خیلی از افراد در نمایشگاه ها شرکت می کنن اما وقتی اونها رو می بینیم، متوجه میشیم که اونها بیشتر اومدن تفریح کنن. حضور فعال در نمایشگاه یعنی اینکه اولا قبل از اینکه نمایشگاه شروع بشه ما ببینیم چه شرکتهایی به اون نمایشگاه میان، قطعا همه اون شرکتها مورد علاقه ما نیستن و کارشون مورد علاقه ما نیست. شرکتهایی که به زمینه کاری شما نزدیکترن رو شناسایی کنید. حتی سایت اون شرکتها رو قبل از نمایشگاه بررسی کنید و روز نمایشگاه حتی رزومه ای از خودتون آماده کنید و برید با اون فردی که در اون غرفه هست صحبت کنید اگر تونستید با مسئول اجرایی اون غرفه صحبت کنید، روزمه ای تبادل کنید، پیشنهاد و نظری به اون شخص بدید و به اون شخص اثبات کنید که شما یک فردخاص در رشته خودتون هستید. باورتون نمیشه با همین روش چند نفر از افرادی که برای مشاوره پیش من اومده بودن تونستن به راحتی شغل های خیلی خوبی رو بدست بیارن.

سومین کاری که شما میتونید برای پیدا کردن شغل مورد نظر و شغل دلخواهتون انجام بدید ارتباط موثر با اساتید برتر دانشگاهتونه. همه اسایتد دانشگاه قطعا اساتید پر نفوذی نیستن، شما باید بگردید در دانشگاه خودتون، در رشته خودتون اساتیدی که در صنعت نفوذ دارن، اساتیدی که خودشون شرکت دارن، اساتیدی که میدونید روی دیگران، روی شرکتهای دیگه نفوذ دارن اونها رو شناسایی کنید، میتونید سعی کنید کارآموزی خودتون یا کارورزی خودتون، پروژه خودتون رو با اونها بردارید و به هر طریقی که شده به اونها نشون بدید که شما انسان بسیار علاقه مندی هستید و می تونید در آینده از اونها خواهش کنید که اون فرد شما رو به یک شرکتی معرفی کنه و اگر اون استاد در طول زمان تحصیلی دیده باشه که شما انسان بسیار علاقه مند و مشتاقی هستید و دنبال یادگیری مهارت هستید قطعا این کارو انجام میده. این هم یکی از مواردی بوده که من دیدم خیلی از افراد موفق تونستن به راحتی بعد از اینکه درسشون تموم شد،  سریع یک شغل بسیار عالی روپیدا کنن.

چهارمین کاری که باید انجام بدید اینکه در شبکه اجتماعی لینکدین این که به صورت تخصص، یک شبکه اجتماعی برای معرفی تخصص خودتون، مدرک های خودتون و مهارتهای تخصصی خودتون هست حتما عضو بشید و یک پروفایل اونجا برای خودتون بسازید. خیلی از شرکتهای مطرح ایرانی در حال حاضر اولین کاری که انجام میدن میرن ببینن پروفایل لینکدین این یک شخص چیه. خیلی از افراد هنوز از این خبر ندارن و اصلا پروفایل لینکد اینی برای خودشون تعریف نکردن. پس همین کار کوچیک میتونه یک برگ برنده برای شمایی باشه که دنبال شغل رویایی تون هستید.

و آخرین نکته اینکه تا حد ممکن تا جایی که میتونید شبکه سازی کنید تا جایی که میتونید با همین روشهایی که به شما آموزش دادم، بذر بپاشید. انقدر بذر بپاشید که بعد از اینکه مدرکتون گرفتید، مهارتهای مورد نیاز کسب کردید اون موقع شمایید که میخواید انتخاب کنید که کدوم یکی از اون گزینه ها رو برای شغل مورد نظر خودتون داشته باشید.

امیدوارم که این ویدیو براتون مفید بوده باشه و از شما میخوام هر نظر، پیشنهاد و تجربه ای در مورد موضوع این ویدیو، در مورد این تکنیک بسیار مهم دارید با ما در میون بذارید. در ویدیو بعدی میخوام در مورد یک موضوع بسیار جذاب و یکی از سوالاتی که بارها از من پرسیده شده صحبت کنم و اون سوال اینه که: اصلا چه شغلی برای من، برای روحیات من، برای توانمندی های من مناسبه؟ پس توصیه می کنم که حتما با ما در اون ویدیو هم همراه باشید.

 

۱ دیدگاه برای “جلسه هفتم: تکنیک برنده ها برای رسیدن به شغلی رویایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *