جلسه چهارم: کشف اشتیاق سوزان

در این ویدیو میخوام در مورد الگوریتم و دستورالعمل کشف اشتیاق سوزان و علاقه ای که در وجود شما نهفته اس صحبت کنم. خیلی از افراد به من مراجعه می کنن و میگن ما نمیدونیم اصلا به چی علاقه داریم و من به شوخی میگم علاقه شما زیر متکاتونه. یعنی اگر شما نمیدونید به چی علاقه دارید احتمالا هنوز خودتون رو خوب نشناختید و کاملا طبیعی هست در مورد خیلی از دوستان.

وقتی شما هنوز تجربه ای روکسب نکردید، هنوز در دنیا جستجویی نکردید، خبر ندارید که چه اتفاقاتی داره میوفته، هیچ تجربه ای در هیچ زمینه ای ندارید یک کم سخته تا اشتیاق سوزان و علاقه سوزان خودتون روکشف کنید.

 قبل از اینکه صحبت کنیم اجازه بدید بگم اصلا اشتیاق سوزان یعنی چی؟ به نظر من اشتیاق سوزان چندین ویژگی باید داشته باشه که می خوایم در این ویدیو در مورد این ویژگی ها صحبت کنیم. شما از انجام چه کاری اصلا خسته نمیشید؟ یعنی اگر شما رو در اختیار خودتون بذارن و هیچ مشکل پولی و مالی نداشته باشید دوست دارید کل شبانه روز مشغول انجام چه کاری باشید؟

سوال دوم اینکه شما از صحبت کردن در مورد چه چیزی لذت میبرید و اصلا خسته نمیشید؟ اون چه کاری که وقتی در مورد اون صحبت می کنید احساس انگیزه و انرژی میگیرید؟سوال سوم اینکه شما از مطالعه و کتاب خوندن در مورد چه چیزی یا چه کاری براتون لذت بخشه؟ وقتی در مورد چه چیزی مطالعه می کنید احساس هیجان و انگیزه و اشتیاق سوزان در وجود شما شعله ور میشه؟

سوال چهارم که بسیار مهمه شما در مورد چه چیزی کنجکاوید؟ خیلی وقتها اون کنجکاوی های شما در حقیقت یک منبع الهام بخشی که داره به ما نشون میده که تو باید توی این مسیر حرکت کنی. در مورد خود من دقیقا مسیر شغلی من رو همین کنجکاوی تغییر داد.

چندین سال پیش این کنجکاوی برای من ایجاد شد که واقعا رمز اصلی موفقیت چیه؟ واقعا چه روشهایی وجود داره که من هم بتونم به موفقیت و ثروت برسم وهم بتونم به استقلال زمانی و مکانی برسم. همین کنجکاوی شدید من باعث شد که من با اشتیاق سوزان شروع کنم به مطالعه کردن در مورد روشهای مختلف درآمدزایی اینترنتی و تبدیل بشم به یک محقق و مدرس در این زمینه. پس اگر در زمینه خاصی کنجکاوی بسیار شدیدی دارید این یک نشونه اس که شما باید در اون زمینه شروع به مطالعه و تحقیق کنید و تجربیاتتون رو در اون زمینه بالاتر ببرید.

سوال بعدی اینکه حل چه مشکلیه که به شما انگیزه و انرژی میده یا به عبارت دیگه اون چه مشکلی که تو جامعه وجود داره ممکنه در خود شما وجود داشته باشه که شمارو خیلی آزار میده. مثلا یکی از دوستان من در زمینه کار ویدیویی بودن و به وفور به این مشکل برخورد می کردن که افراد می خواستن تیزرهای تبلیغاتی یک دقیقه ای، سی ثانیه ای برای خودشون بسازن و برای این کار باید مبلغ یک میلیون، چند صد هزار تومن حتی دو میلیون رو پرداخت می کردن و ایشون برای خودشون این رسالت رو در نظر گرفتن که دنبال روشی بگردن که با هزینه بسیار کمتری بتونن این کارو انجام بدن و شروع به مطالعه و تحقیق در این زمینه کردن و الان دقیقا یک کسب و کاری دارن که کارشون همینه، یعنی ساخت تیزرهای تبلیغاتی با مبلغ بسیار ارزان حتی در حد یک دهم مبلغی که خیلی از شرکتها در بیرون این هزینه رو میگیرن. میبینید که کنجکاوی و مشکل میتونه شمارو برسونه به یک کسب و کار سودآور که منطبق با توانمندی ها و نقاط قوت شماست.

سوال دیگه ای که میتونه به شما کمک کنه که بتونید کسب و کار مورد نظر خودتون رو پیدا کنید، اینه که چه شخصی در دنیا الهام بخشه برای شما؟ این بسیار مهمه، به نظر من همه ما باید به اصطلاح انگلیسی ها یک الگو داشته باشیم. مثلا دوست داشته باشیم جای کدوم شخص باشیم؟ اگر به ما گفته بشه که تو باید حتما یک شخصی رو انتخاب کنی که دوست داشتی جای اون باشی، شما چه شخصی رو انتخاب می کنی؟

 البته خواهشی که از شما دارم مثل اکثر افراد دیگه نباشید و دقیقا به این توجه کنید که شما چی از زندگی میخواید و چه سبک زندگی رو دوست دارید دنبال کنید. واقعا خودتون رو خوب بشناسید، خیلی سطحی به این نگاه نکنید که فلان شخص مثلا مشهوره من دوست دارم جای اون باشم. نگاه شما به عنوان یک ثروتمند جدید باید نگاهی عمیق باشه. نگاهی که از مطالعه ایجاد شده باشه. پس اینکه ما متوجه شیم که سبک زندگی یک شخصی رو دوست داریم و دوست داریم جای یک شخص دیگه باشیم در حقیقت به ما نشون میده که علایق ما مشابه با علایق اون شخصه.

وسوال بعدی اینکه دوست دارید بعد از اینکه خدایی نکرده بعد از صد و بیست سال از این دنیا رفتید چه اثری از خودتون توی این دنیا بر جای بذارید؟ دوست دارید بعد از مرگ شما رو چجوری یاد کنن؟ دوست دارید بگن مثلا شما یک فیلم بردار خیلی قوی هستید یا یک طراح سایت بسیار قوی هستید، دوست دارید چجوری شما رو یاد کنن؟ این هم میتونه یک روشی باشه برای کشف اشتیاق شما.

و آخرین سوال اینکه اون چه کاری که وقتی شما اون کار رو انجام بدید با خودتون احساس غرور و سر زندگی می کنید؟ و احساس می کنید یک انسان مفید و تاثیرگذار در جامعه هستید. اون کاری که شما از اون کار احساس غرور می کنید، اون کاری که شما نسبت به اون کار وسواس دارید و دوست دارید که در بهترین حالت ممکن اون رو انجام بدید، اون مشکلی که دوست دارید در جامعه اون رو برطرف کنید و اون مطلبی که دوست دارید دائما در مورد اون مطلب صحبت کنید یا مطالعه کنید همه اینها نشونه هایی هستند که به شما مسیری رو نشون میده که شما میتونید در اون مسیر حرکت کنید و اشتیاق سوزان خودتون رو تبدیل کنید به یک کسب و کار سودآور.

پس به عنوان تمرین عملی این ویدیو حتما جواب این سوالاتی که برای خودتون دارید رو با ما در میون بگذارید تا من و دیگران بتونیم نظرات شما رو ببینیم، تجربیات شما رو ببینیم و به هم دیگه کمک کنیم تا هر کدوممون بتونیم در نهایت برسیم به یک مدل کسب وکار سودآور برای شخص خودمون. در ویدیو بعدی میخوام در مورد کشف نقاط و توانمندی ها صحبت کنم پس با من همراه باشید.

 

 

۷ دیدگاه برای “جلسه چهارم: کشف اشتیاق سوزان

  1. شایان گفته:

    سلام با تشکر از این ویدیو ارزشمند . استاد من تک تک سوالات رو به صورت کتبی جواب دادم و جواب همه سوالات تقریبایکی شد و احساس میکنم ازین موارد نمیشه درامدی ایجاد کرد .جوابهام اینه :
    ازانجام چه کاری خسته نمیشی ؟ از تجسس در مورد حقیقت آفرینش ،جهان شناسی ، نجوم ماوراالطبیعه متافیزیک کوانتوم خودشناسی ،خداشناسی ،روانشناسی , از سپری کردن زمانم در طبیعت ، ازکشف قوانین جهان هستی
    از صحبت کردن در مورد چه چیزی لذت میبرید؟ تقریبا هیچ صحبتی غیر ازموارد بالا برام جذاب نیست
    هیچ مشکل مالی و پولی نداشته باشی چه کاری انجام میدی؟ مطالعه و تحقیق درمورد جهان هستی و عرفان
    چه کسی برات الهام بخشه ؟ دانشمندان زیست شناس و کیهان شناس و عرفا
    چه اثری از خودت به جا بزاری ؟ کشف قوانین جهان هستی ( ساز و کار جهان )

    حالا سوال من اینه که چطور میتونم از این علایقم به درامد برسم ؟؟

  2. سمیرا گفته:

    با سلام
    سپاس از مطالب عالیتون.
    تا سوال ۵ جوابش خوندن و مطالعه کتاب هس.
    سوال ۵ حل چ مشکلی برات مهمه؟ تو ایمیل قبلم گفتم ک کتابهای درسیمو زمان دانشجویی خلاصه میکردم و دراختیار همکلاسیام میذاشتم.الانم علاقه دارم این کارو ادامه بدم.نمیدونم جوابگو نیاز دانشجوها هست؟؟
    نوشتن کتاب و آموزش از علاقه های شدیدم هس.
    تشکر میکنم ازتون راهنماییم کنین.

  3. Amirtabac گفته:

    من دوست دارم یک مربی موفقیت بشم..الگوی من آنتونی رابینزه و سبک زندگیش رو دوست دارم..مطالعه کتابهای موفقیت و کسب ثروت رو دوست دارم..
    الان هم در اولین اقدام یک وبلاگ با همین موضوع ساختم و به این کار هم علاقه دارم چون میخوام تاثیرگذار باشم.

  4. freelancer گفته:

    با سلام به دوستان عزیزم
    مطلب خوب و مفیدی بود و برای من جدید بود اما یک نکته در اینجا وجود داره. ممکنه علایق و اشتیاق یک فرد، چیزی ورای نیاز جامعه باشه .. به طور مثال، علاقه زیاد به مسابقات اتومبیلرانی یا تجربه سفرهای هیجان انگیز در طبیعت، که از علاقه های شخصی خود من هستند، با اینکه بسیار جذاب هستند اما تبدیل آن به منبع درآمدزایی خیلی خیلی دشوار هستش و بعضاً به سرمایه زیادی نیاز دارد!!

    • ملیحه گفته:

      سلام استاد عزیز. تجربه ی شخصی من بهم میگه که هر علاقه ای رو میشه تبدیل به پول کرد بشرطی که واقعا علاقه مند باشی و پای همه چیزش بایستی. امروزه کسب و کار اینترنتی اینکار رو خیلی ساده کرده

  5. میثم گفته:

    سلام به نظر من این ویدیو میتونه مسیر زندگی خیلی از آدما رو تغییر بده…
    فرصت زندگی کردن خیلی کمه…
    ممنون دکتر فرجی عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *