نکات مهم برگزاری لایو در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام لایو برگزار کنید؟

لایو (Live)، یکی از ویژگی های اینستاگرام است که به شما کمک می کند تا با فالوئرهای خود ارتباط برقرار کنید و با آنها صحبت کنید. در این نوشته از آکادمی فرجی، می خواهم به شما یاد بدهم که چگونه برای فالوئرهای خود لایو برگزار کنید و چگونه با این بخش از اپلیکیشن اینستاگرام کار کنید.

 

لایو چیست و چه کمکی به پیج اینستاگرام شما می کند؟

لایو به معنای یک ویدئوی زنده است و به شما این امکان را می دهد که در همان لحظه با مخاطبان خود حرف بزنید و به سوالات آنها پایخ دهید. به کمک ویژگی جذاب لایو ویدیو، می ‌توانید به‌صورت زنده برای فالوورهای خود ویدیو پخش کنید. با استفاده از امکانات لایو، شما نیازی به تجهیزات حرفه ای دوربین و یک شبکه تلویزیونی برای ارتباط مستقیم و زنده با فالوورهای خود ندارید و کافی است اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و با مراجعه به بخش Live Video به‌صورت زنده ویدیو پخش کنید.

با این کار، تمام کاربرانی که به آی‌دی پیج اینستاگرام شما مراجعه کنند می توانند پخش زنده‌ شما را مشاهده کنند و برای شما کامنت بگذارند. این ویژگی، به خصوص برای افراد مشهور می‌تواند بسیار مفید و جذاب باشد.

مثلا بازیگری را در نظر بگیرید که در ساعتی خاص، ویدئوی زنده پخش می کند و با طرفدارانش صحبت می کند. همچنین علاوه بر صحبت با طرفدارانش، به‌صورت همزمان کامنت ‌ها را نیز مشاهده کرده و به آنها پاسخ می دهد. یا مثلا خواننده ای را در نظر بگیرید که در زمان کنسرتش، برای آن دسته از هوادارانی که در کنسرت حضور ندارند، چند دقیقه از کنسرت را به صورت لایو و زنده پخش می کند و با این کار، بقیه هوادارانش را در لذت کنسرتش سهیم خواهد کرد.

 

چگونه از ویژگی لایو اینستاگرام استفاده کنید؟

برای استفاده از این ویژگی ابتدا از آپدیت بودن اپلیکیشن اینستاگرام خود مطمئن شوید. سپس زمانی که در صفحه‌ فیدها هستید روی آیکون دوربین در بالای صفحه لمس کنید تا به دوربین منتقل شوید. قبلاً در این بخش شما می‌توانستید در سه حالت  Normal، Boomrang و HandsFree فیلمبرداری کنید و آن ها را پست کنید؛ اما در نسخه جدید اینستاگرام این ویژگی ها تغییر کرده است. برای آغاز پخش زنده ویدئوی خود، باید گزینه Live را لمس کنید. بعد از لمس این گزینه، اینستاگرام ابتدا کانکشن و اتصال شما به اینترنت را بررسی می‌ کند و سپس بعد از چند ثانیه کوتاه، پخش زنده‌ ویدیوی شما را آغاز خواهد کرد. به محض آغاز پخش زنده، نوتیفیکیشنی برای فالوورهای شما ارسال خواهد شد و آنها از پخش زنده‌ شما باخبر خواهند شد.

 

با مزایای لایو گذاشتن در اینستاگرام آشنا شوید!

  • کاربران می ‌توانند مراجعه به ویدیوی لایو شما بیایند و علاوه بر تماشای ویدیوی شما، نظرات و کامنتهایشان را نیز ارسال کنند تا همزمان با شما در تعامل باشند. اگر دوست ندارید در حین پخش لایو، کامنتی دریافت کنید، باید کامنت ها را غیرفعال کنید. برای این کار می ‌توانید با لمس گزینه‌ سه نقطه در گوشه‌ تصویر، کامنت‌ها را خاموش کنید.
  • در بالای صفحه تعداد کاربرانی که در حال تماشای این لایو شما هستند، نمایش داده خواهد شد. در کنار تعداد بازدیدکنندگان نیز گزینه ‌ای با عنوان End وجود دارد که با لمس آن، می ‌توانید ویدئوی زنده خود را به اتمام برسانید.
  • اگر لایو ویدیو مربوط به شما نیست و مشغول تماشای لایو ویدیوی شخص دیگری هستید نیز می‌توانید با یک بار لمس روی صفحه، کامنت ها را مخفی کنید و ویدیوی لایو مورد نظر را به‌صورت کامل و بدون نوشته های مزاحم مشاهده کنید.

 

چگونه لایو خود را در اینستاگرام ذخیره کنید؟

در اپدیت های اخیر اینستاگرام، امکان جالبی اضافه شده است که به کمک آن می ‌توانید ویدیویی که به‌ صورت زنده برای فالوئرهای خود پخش کرده ‌اید، برای ۲۴ ساعت سیو کنید تا کاربرانی که در آن لحظه، موفق به تماشای لایو شما نشدند، بتوانند تکرار آن را ببینند و از آن استفاده کنند. در پخش مجدد لایو همه چیز، به‌ صورت کامل ضبط خواهد شد؛ یعنی کامنت ‌های کاربران نیز در زمان پخش مجدد لایو به افراد نشان داده خواهد شد. نکته‌ جالب دیگر لایو اینستاگرام، امکان عقب یا جلو بردن ویدیو در حالت پخش مجدد است. برای این کار کافی است بعد از اتمام پخش زنده، گزینه ذخیره برای ۲۴ ساعت را فعال کنید تا ویدئوی لایو شما ذخیره شود.

 

چگونه لایوها را در اینستاگرام دانلود کنید؟

دقت کرده اید که در اپلیکیشن اینستاگرام، شما نمی توانید پستها و استوری های دیگران را دانلود کنید؟ همین موضوع درباره لایوهای اینستاگرام هم برقرار است و شما نمی توانید لایو پیج های دیگران را با استفاده از خود اپلیکیشن اینستاگرام دانلود کنید و برای این کار باید از دیگر نرم افزارها کمک بگیرید. اینستاگرام به‌صورت رسمی راهی برای دانلود لایو ویدیوها توسط کاربران دیگر مهیا نکرده است. البته روشهای غیررسمی برای ذخیره کردن لایو وجود دارد که در این نوشته با آنها آشنا خواهید شد:

  1. ذخیره لایو ویدیو توسط شخص پخش کننده:کاربرانی که مشغول پخش ویدیوی زنده برای فالوورهای خود هستند، بعد از لمس گزینه‌ End  و پایان دادن به پخش زنده خود، گزینه‌ ای برای Save کردن ویدیو در اختیارشان قرار می ‌گیرد که می ‌توانند با لمس آن، یک نسخه آفلاین از لایوی که پخش کرده ‌اند را در گوشی خود ذخیره کنند. در این حالت، ویدیوی ذخیره شده، ویدیوی خام لایو شما است و کامنت‌ هایی که هنگام لایو منتشر شده‌ اند، در لایو شما ذخیره نخواهد شد.
  2. ذخیره لایو ویدیو توسط کاربران دیگر: یکی از اپلیکیشنهای مفید برای دانلود پست و استوری در اینستاگرام، اپلیکیشن OGinstagram است؛ اما این اپلیکیشن هم گزینه‌ دانلود برای لایو ویدیوها ندارد. بنابراین، برای ذخیره کردن یک لایو، شما می توانید از اپلیکیشن‌ هایی استفاده کنید که امکان ضبط ویدیو از صفحه ‌نمایش گوشی را به شما می‌دهند. بعد از اینکه این اپلیکیشن‌ ها را اجرا کردید و عملیات ضبط ویدیو از صفحه‌ نمایش گوشی موبایل شما آغاز شد، به اینستاگرام بروید و ویدیوی لایو در پیج مورد نظرتان را اجرا کنید. هم زمان با پخش آن لایو، صدا و تصویر لایو با همان کیفیت و همان کامنتها ضبط شده و در اپلیکیشن ضبط کننده شما ذخیره خواهد شد. مزیت این روش این است که خودتان می توانید تعیین کنید که تا دقیقه چند از آن لایو توسط اپلیکیشن ضبط شود.

در این نوشته از آکادمی فرجی، با امکان لایو در اینستاگرام آشنا شدید و روش کار با لایو را یاد گرفتید. از اینکه تا انتهای این نوشته با وب سایت آکادمی فرجی همراه بودید از شما متشکریم.

پیشنهاد ویژه من به شما:

برای یادگیری بیشتر روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام و فروش در اینستاگرام در دوره رایگان نوابغ اینستاگرام شرکت کنید تا با فرمول من برای فروش هرچیزی در اینستاگرام آشنا بشید.


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۵ دیدگاه برای “نکات مهم برگزاری لایو در اینستاگرام

  1. فرازسمیعی گفته:

    خیلی هم عالی…
    ولی میشه درباره زمان های لایو گذاشتن و اینکه چجوری ویو لایو خود رو بالا ببریم هم توضیحاتی بدین . ممنون

  2. Vahid گفته:

    سلام واسه اینترنت ک قطع و وصل نشه بهتره وایفا باشه یا خط؟ اصلا فرقی داره؟ اونی ک دفعه اوله پیجش لایو میزاره محدودیت زمان داره ؟

  3. مینو میثاقی نژاد گفته:

    سلام و عرض ادب من در یک لایو دونفره از طرف برگزار کننده ی لایو دعوت شدم ولی هر چی ریکوست میدادم و روی اون دوتا آدمک میزدم به سختی دو ثانیه وصل میشدم باز اوت میشدم ،استادم گفتن مشکل از گذشته واقعا همینطوره؟

    • احمد گفته:

      یکی از دلایل لایو کذار پیج شما را محدود یا هاید کرده باشه‌.از لایو گذار بخواهید پخش زنده را به دایرکتتون ارسال کنه که اونجا مشخص میشود اگه پخش نشد همان کخ عرض کردم پخش شد دلیل دوم اگه کسی تو همان لحظه شماررا درهمان لایو بلاک هاید کنه تازمانی که اون توی پخش زنده باشد ذقیقا همین می‌شود عضو میشه چند ثانبه پایین میاد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *