چگونه برای پستهای خود در اینستاگرام، هشتگ گذاری کنید؟

هشتگ در اینستاگرام چیست؟

مهم ترین قسمت در اینستاگرام، هشتگ است. شما باید با روش صحیح هشتگ گذاری آشنا باشید و بتوانید برای پست های خود، از هشتگ های مناسب استفاده کنید. با هشتگ گذاری درست، افراد بهتر و راحت تر شما را پیدا می کنند، می توانید خدمات و محصولات خود را با روش صحیح تر به دیگران معرفی کنید و پیام خود را شفاف تر به دیگران منتقل خواهید کرد. اگر شما بتوانید برای پستهای اینستاگرام خود، هشتگ های درستی انتخاب کنید، مطمئن باشید که تغییرات مثبت را در صفحه اینستاگرام خود مشاهده خواهید کرد.

اما شما می دانید هشتگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟ هشتگ گذاری، نوعی روش برای طبقه بندی پستها و مطالب هستند. وقتی به سایت های مختلف می روید، مشاهده می کنید که پستهای آنها در دسته بندی خاصی قرار می گیرد. مثلا در سایت بامیلو، مطالب و پست ها در دسته هایی چون مد و لباس، ابزار و خودرو، زیبایی و سلامت، سرگرمی و ورزش، لوازم خانه و… طبقه بندی شده است. در اینستاگرام نیز شما می توانید برای پست ها و مطالب خود، این دسته بندی را انجام دهید. مهم ترین مزیت هشتگها، نظم بخشیدن به محتوای اینستاگرام و کمک به کاربران برای پیدا کردن موضوعات مختلف است. پستهای اینستاگرام به کمک هشتگ ‌‌ها، موضوع خود را مشخص می کنند و در جستجوها به آسانی پیدا می شوند. هشتگ، شامل یه عبارت است که در کنار کاراکتر # قرار می گیرد. شما با قرار دادن کاراکتر # در ابتدای کلمات، می توانید آنها را دسته بندی کنید.

اجازه دهید برای شما مثالی بیاورم. فرض کنید که شما می خواهید پستی درباره اهمیت لبخند زدن در اینستاگرام منتشر کنید. در این صورت، در انتهای توضیحات خود می توانید از هشتگ های فارسی و انگلیسی زیر استفاده کنید:

#لبخند #Smile  #لبخند_زدن

با این کار، افرادی که مثلا به دنبال راه هایی برای شاد زندگی کردن می گردند، شما را راحت تر پیدا می کنند. اگر افراد کلماتی مانند «لبخند» یا «Smile» را در قسمت جستجوی اینستاگرام وارد کنند، نام پیج شما را نیز مشاهده می کنند و در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار می گیرید.

 

هشتگ گذاری در اینستاگرام

 

چرا هشتگ گذاری اهمیت دارد؟

هشتگ گذاری، ارزش و اهمیت زیادی دارد که از جمله آنها به دلایل زیر اشاره می کنم:

میلیون ها عکس در فضای اینستاگرام وجود دارد و با هشتگ گذاری، می توانید عکس ها را خیلی سریع به مخاطبان هدف نشان داد. مثلا اگر شما روی عکس خود هشتگ #سفر را زده باشید، افرادی که به دنبال مقاصد گردشگری و تفریح هستند، با جستجوی این کلمه، شما را پیدا کرده و به صفحه شما می آیند.

هشتگ ها، سرعت عمل بالایی دارند. احتمالا مشاهده کرده اید که بسیاری از مسابقه ها و برنامه های تلویزیونی، هشتگ مرتبط با برنامه خود را معرفی می کنند. به کمک هشتگ ها، می‌توان به سرعت کلمه یا موضوعی را در بین تمام کاربران اینستاگرام جستجو کرد. از این نظر، موتور جستجوی اینستاگرام به موتور جستجوی گوگل شبیه است. با کمک هشتگها، شما موضوع پست خود را به موتور جستجوی معرفی می کنید و سپس موتور جستجوی اینستاگرام، پست و پیج شما را به کاربران و مخاطبان زیادی نشان می دهد.

یکی از مهم ترین دلایل اهمیت هشتگ های اینستاگرام این است که با کمک هشتگ ها می توانید کمپین های مختلف را اجرا کنید. شما می توانید با کمک هشتگ ها، کمپین خود را اجرا کنید، مخاطبان جدیدی پیدا کنید و نظرات و عکسهای مخاطبان را جمع آوری کنید. با این کار، ارتباط شما با مخاطبانتان بیشتر می شود و برند و نام شما در ذهن آنها بیشتر ماندگار می شود.

مثالی از یک کمپین اینستاگرامی که با کمک هشتگ ها به موفقیت رسید:

کمپانی نرم افزاری خلاق Adobe ، با استفاده از هشتگ Adobe_Perspective# طراحی ‌های خلاقانه هنرمندان که با استفاده از این نرم افزار به وجود آمده‌است را به اشتراک گذاشته ‌است. در مورد نرم افزارها، عموما افراد فقط طرح ‌ها را می‌بینند و از لحاظ پیاده سازی عملی، دیدی نسبت به این طرح ندارند. این کمپین ابعاد عملی کار را به مخاطب نشان می داد. بعدها نیز این کمپانی معروف، با کمک هشتگ Adobe_InColor# توجه افراد زیادی را جلب کرد و استعداد و توانایی کاربرانش را به نمایش گذاشت. بعد از اجرای این کمپین، تعداد مشتریان و کاربران شرکت Adobe چند برابر شد.

چگونه به کمک هشتگ، موضوعات و پیج های موردنظر خود را پیدا کنید؟

همانطور که اشاره کردم، با کمک هشتگ گذاری شما می توانید پست های خود را در اینستاگرام طبقه بندی کنید. این موضوع باعث می ‌شود تا جستجو کردن یک موضوع خاص در اینستاگرام، به آسانی برای کاربران امکان‌پذیر باشد. شما می توانید از هشتگهای فارسی و انگلیسی برای پیدا کردن موضوعات موردنظر خود استفاده کنید. برای این کار با جستجوی عبارت موردنظر خود در بخش هشتگ ها، موضوعات و پیج های مرتبط را مشاهده کنید. اپلیکیشن اینستاگرام، به شما امکان فالو کردن هشتگ ها را نیز می دهد. مثلا فرض کنیم که شما می خواهید با تجهیزات مراسم عروسی در اینستاگرام آشنا شوید. حالا اگر شما هشتگ #Wedding را بزنید، تمام پیج های مرتبط با عروسی، مراسم عروسی و پستهای طبقه بندی شده با این هشتگ را مشاهده می کنید. اگر عبارت موردنظر شما، چند بخشی است، برای تایپ آن از کاراکتر آندرلاین «_» استفاده کنید؛ مثلا بنویسید: #کفش_پاشنه_بلند

هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ، یک ابزار جالب در اینستاگرام!

قابلیت هشتگ گذاری اینستاگرام، باعث شده است که هشتگ، بهترین و مهم ترین ابزار برای دسترسی سریع به اطلاعات تازه و جذاب باشد. اگر می خواهید خیلی سریع به اطلاعات موردنظرتان در اینستاگرام دسترسی داشته باشید، عبارت مرتبط به آن موضوع را با علامت # در قسمت جستجوی اینستاگرام تایپ کنید و با سیلی از محتواهای جالب درباره آن موضوع مواجه شوید.

در این نوشته از آکادمی فرجی، با هستگ گذاری در اینستاگرام، اهمیت هشتگ گذاری و روش جستجو با کمک هشتگ آشنا شدید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

پیشنهاد ویژه من به شما:

برای یادگیری بیشتر روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام و فروش در اینستاگرام در دوره رایگان نوابغ اینستاگرام شرکت کنید تا با فرمول من برای فروش هرچیزی در اینستاگرام آشنا بشید.


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۶ دیدگاه برای “چگونه برای پستهای خود در اینستاگرام، هشتگ گذاری کنید؟

  1. علی خوشقولی گفته:

    نکات کلیدی هشتگ گذاری رو بگید لطفا. مثلا اینکه آیا بهتره یک هشتک شخصی برای خودمون ایجاد کنیم یا از همون هشتک های پیش فرض استفاده کنیم یا تناسب تعدا فالور با هشتکی که انتخاب میکنیم واین چیزا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *