تاثیر محیط بر رفتار؟

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
تاثیر محیط بر رفتار؟
Loading
/

به نام خدا. سلام امیدوارم که حالتان خوب باشد و روز خوبی را شروع کرده باشید. در این درس در مورد تاثیر محیط بر رفتار صحبت می کنیم.

همه ی ما این داستان تکراری را شنیدیم که اگر در یک جعبه ی سیب، یک سیب خراب باشد، بقیه سیب ها را هم خراب می کند. ولی من اعتقاد دارم که هیچ کدام از ما به این داستان به خوبی توجه نکردیم و این داستان را به زندگی خودمان تعمیم ندادیم.

سیب خراب در جعبه سیب …

در این فایل صوتی می خواهم توجه شما را به این نکته ی بسیار مهم یعنی تاثیر محیط بر رفتار، جلب کنم. یکی از نکاتی که من دائما به آن اشاره می کنم و نکته ی بسیار بسیار مهمی است، همین نکته است. چطور توقع دارید وقتی یک سیب در اطرافش سیب های خراب هست، آن سیب خراب می شود و شما در اطرافتان پر از چیزهای بی فایده و بی ارزش، انسان های بی فایده و بی ارزش پر شده اند و توقع دارید پیشرفت کنید؟!!

محیط اطراف شما چگونه است؟

خیلی با شما رک صحبت کردم چون احساس می کنم این یکی از مهم ترین نکاتی است که در مسئله موفقیت فراموش شده و ما از کنار آن خیلی سطحی گذر می کنیم. در طول روز با انسان هایی سر و کله می زنیم که اصلا هیچ هدفی ندارند و نه تنها هدف ندارند بلکه ما را به سمت اهداف منفی و بی ارزش و به سمت آینده ای پوچ هدایت می کنند. یا مثلا اطراف خودمان را پر کرده ایم از شبکه های اجتماعی مختلف که اصلا هیچ اثری که ندارند هیچ، اثرات منفی هم در روحیه و طرز فکر ما می گذراند.

مهم ترین کار امروز شما

 از شما می خواهم به عنوان کار امروزتان، یکی از مهم ترین کارهایی که در طول زندگیتان می توانید انجام بدهید، تا آینده تان را بسازید را انجام دهید. به محیط اطراف خودتان باز هم بیشتر توجه کنید، به شبکه های اجتماعی که در آن عضو هستید، به کانال های تلگرامی که در آن عضو هستید، به دوستانتان دقت کنید. به هر کسی که به نوعی اطلاعاتی را به ذهن شما تغذیه می کند، دقت کنید. واقعا این یکی از مهم ترین مسائل برای شروع موفقیت است که اکثر ما آن را فراموش کرده ایم.

بزرگترین دروغ گوها

من  وقتی در کلاس هایم یا در جلسات مشاوره با خیلی از دوستان صحبت می کنم، متوجه می شوم که پشت ذهن آن ها این است که همین روندی همیشگی خود را ادامه دهند و با همین افرادی که هستند باشند، همین تفریحات پوچ و بی ارزشی که دارند را ادامه بدهند و به موفقیت هم برسند. من امروز می خواهم خیلی شفاف این را به شما بگویم که اگر کسی این قول را به شما می دهد که شما می توانید محیط اطرافتان را تغییر ندهید و با انجام یک سری کار به موفقیت برسید، بدانید که او یکی از بزرگترین دروغ گو های بشریت است.

محیط اطرافتان را تغییر دهید

هیچ موفقیتی امکان پذیر نیست، مگر محیط اطراف شما پر از انسان های موفق باشد، سایت هایی که به آن سر می زنید یا شبکه های اجتماعی که عضو آن هستید و مطالب آن را می خوانید، همه و همه شما را به سمت موفقیت سوق بدهند. پس از شما می خواهم که خیلی جدی به این مسئله فکر کنید.

من همیشه سعی می کنم که خیلی رک و شفاف صحبت کنم، چون مطمئنام نکاتی که می گویم برای آینده ی شما بسیار مهم است. امیدوارم این جسارت و دلسوزی من را بپذیرید و همین امروز تصمیم بگیرید که در راستای آینده ی موفق خودتان، محیط اطراف خودتان را تغییر دهید و به محیطی با انگیزه، با انرژی و با هدف تبدیل کنید و ببینید که چقدر سرعت رشد و پیشرفت شما بیشتر و بیشتر می شود. پس تاثیر محیط بر رفتار را جدی بگیرید. همه ی شما را به خدای بزرگ می سپارم و امیدوارم که این تصمیم جدی را همین امروز بگیرید.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *