ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

جلسه اول: تعریف شغل در ذهن شما

سلام مجدد به همه شما دوستان عزیز به شما خوش آمد گویی میگم برای اینکه به این دوره آموزش پیوستید و اگر به مطالب این دوره آموزشی با دقت وعمیق گوش بدید و تمرین هایی رو که در طول دوره میگم انجام بدید، مطمئنم میتونید نتایج خیلی خوبی در شغل و زندگی خودتون بگیرید.

اولین چیزی که باید برای پیدا کردن شغل دلخواه و رویایی اون رو در ذهن خودمون حل کنیم تعریف شغله. شاید تعجب کنید و بگید که مشخصه دیگه شغل یعنی یک روشی برای درآمدزایی که ما بتونیم از طریق اون یک درآمدی رو کسب کنیم و خرج زندگیمون.اما نکته بسیار جالب اینکه من متوجه شدم تعریف شغل در ذهن افراد معمولی و در ذهن افراد برتر و عالی که موقعیت های شغلی بسیار خوبی دارن، کاملا باهم متفاوته. افراد معمولی دیدگاهشون به شغل اینه که، شغل فقط یک روش درآمدزاییه و معمولا در ذهن اون افراد این حک شده که شغل یک روش بسیار دردناک و زجرآوریه که ما مجبوریم که اون کارهارو انجام بدیم تا در نهایت بتونیم سر ماه یک حقوقی رو داشته باشیم.

 اما افراد موفق، افراد عالی، افراد پردرآمد، افرادی که جزء برترهای هر شغل هستن، تعریفشون کاملا متفاوته. از نظر اونها شغل بخشی از زندگیه که ما باید سعی کنیم در بهترین حالت ممکن از این بخش زندگیمون لذت ببریم. اونها خوب میدونن که نیمی از روز ما که ما بیدار هستیم دقیقا با شغلمون میگذره. پس ما نباید در مورد این بخش مهم زندگیمون اینقدر ساده بگذریم و باید کاری کنیم که تا حد امکان از اون کاری که انجام میدیم لذت ببریم و از طرف دیگه بتونیم در قبال اون کار که خیلی عالی انجام میدیم حقوق های خیلی خوبی هم بگیریم.

 پس شما باید همین الان با خودتون خلوت کنید و فکر کنید، ببینید واقعا ذهنیت شما و طرز فکر شما در مورد شغل چیه؟ تعریف شغل در ذهن شما جزو دسته افراد معمولیه یا تعریفش مطابق با افراد عالی و خاصه؟ اگر تعریف شغل در ذهن شما مثل افراد معمولی به شما توصیه می کنم که همین الان تصمیم بگیرید که تعریف شغل رو در ذهن خودتون تغییر بدید. سوالی که وجود داره اینکه مشکل اصلی کجاست؟ چرا افراد جامعه به شغل به عنوان یک چیز معمولی نگاه می کنن؟ مثل افراد معمولی بهش نگاه می کنن؟ وفقط به چشم یک روش درآمدزایی، یک روش زجرآور برای به دست آوردن پول نگاه می کنن. به نظر من مشکل اکثر افراد جامعه ما اینه که اونها بی هدف هستن، یعنی ما مشکل بی شغلی نداریم به نظر من ما مشکل بی هدفی داریم.

 انسانی که توی زندگیش یک هدف و یک رسالت و یک چشم انداز قوی داشته باشه و اینقدر عاشق اون هدف و اون رسالت و اون چشم اندازش باشه، اصلا دیگه پیدا کردن شغل رویایی براش هیچ مسئله ای نیست و خود به خود شغل های بسیار خوبی بهش پیشنهاد میشه و اتفاقا قضیه برعکسه، من دقت کردم افراد خاص و عالی اصلا دنبال شغل نیستن اونها اینقدر با گزینه های زیادی مواجه میشن که باید انتخاب کنن که کدوم یکی از اونهارو به عنوان شغل اصلیشون در نظر بگیرن.

 پس شما باید ببینید هدف شما از شغل و زندگی چیه؟ وقتی با خیلی از دانشجوها توی این ده سال سابقه تدریسم، در دانشگاه های مختلف صحبت می کنم و از اونها می پرسم که هدف شما از درس خوندن چیه؟ خیلی از اونها به من جواب میدن که هدف ما اینکه بعد از اینکه درس ما تموم شد، یک شغلی پیدا کنیم و پولدار شیم.نکته بسیار مهمی که در مورد تعریف هدف وجود داره اینه که ما بدونیم که هدف و ابزار ونتیجه باهم بسیار تفاوت داره. میخوام در مورد این موضوع یک کم بیشتر صحبت کنم. ابزار یعنی شغل، شغل به نظر من فقط یک ابزار و یک هدف نیست و نتیجه میتونه همون پولدار شدن باشه.

پس اگر شما میگید که من هدف شغلیم اینکه پولدار بشم دارید اشتباه میگید. شما دارید نتیجه پیدا کردن هدف درست رو میگید. هدف شغلی پس چیه؟ هدف شغلی چیزیه که ما از طریق اون بتونیم دقیقا مفهوممون رو بروسونیم که به چه کسانی و از چه طریقی چه خدمتی رو ارائه میدیم.

این جمله رو به خاطر بسپارید: به چه کسانی با ارائه چه خدمتی، چه چیزی، چه ارزشی رو به اونها می رسونیم. باید شما بدونید که به چه کسانی خدمت میکنید و به اونها چه چیزی رو ارائه میدید و این میشه یک تعریف هدف درست و مشخص و هدفمند. باید در رشته خودتون در صنعت خودتون ببینید دقیقا دارید به چه کسانی، چه خدمتی رو می رسونید و این میشه یک هدف بسیار قدرتمند.

به عنوان تمرین عملی این ویدیو، از شما میخوام که هدف شغلی خودتون رو مشخص و شفاف و دقیق برای ما بنویسید، تا ما باهم تبادل نظر داشته باشیم و بتونیم از تجربیات ونظرات همدیگه استفاده کنیم و در ویدیو بعدی میخوام جواب یکی از سوالات بسیار مهم شما رو بدم که ممکنه همین الان این سوال تو ذهن شما باشه که ما از کجا شروع کنیم؟ اصلا شغل دلخواه و رویایی از نظر هر کدوم از ما چه شغلی و ما چجوری باید بفهمیم که شغل رویایی ما چه شغلیه؟ پس توصیه می کنم که در ویدیو بعدی من رو دنبال کنید.

 

 

۱۷ دیدگاه برای “جلسه اول: تعریف شغل در ذهن شما

  1. Armin گفته:

    سلام استاد، ممنون ک بعد دید ما جوون هارو بازتر و روشن تر میکنید، خیلی این فایل به من کمک کرده، پیشنهاد میکنم همگی ببینند، با تشکر دوست خوب من

  2. یوسف گفته:

    سلام جناب آقای فرجی عزیز
    سپاسگزارم از فایل جلسه اول
    فعلا کارمندم،در زمینه بهبود فردی مطالعه ودوره های آموزشی مشغول یادگیری هستم.هدف شفافی هنوز ندارم.

  3. مالکی گفته:

    عالی بود،من واقعا هدفمو گم کردم ومطمعنم خواست خدا بود که شمارو شناختم ودنبالتون میکنم.سپاسگذارم

    • سحر گفته:

      سلام .من قبلا شغلی داشتم که فقط با هدف کسب درامد بود بدون علاقه .ولی موفق نشدم و رهاش کردم
      الان فوق لیسانس مدیریت دارم .تصمیم گرفتم برم کلاس نقاشی که علاقه دارم و استعداد هم دارم
      اما نمیدونم میشه از این راهی که بهش علاقه دارم درامد خوبی هم داشته باشم یا نه ؟

  4. زهرا گفته:

    سلام دکتر فرجی . متشکرم که تجربیات تون رو به اشتراک می گذارید . منم چندین سال درگیر شغلی بودم که به دلیل نداشتن آزادی مکانی و زمانی با کشمکش های درونی فراوان بالاخره استعفا دادم … یه سالی هست که فقط درگیر فکر و تحلیل شغل جدید هستم بدون هیچ اقدام و عملی… درگیر چند گزینه… نمی دونم چه کار کنم شما پروانه و عشق رو مثال زدید اما نمیدونم آیا علاقه تنها برای موفقیت کافی هست ؟!

    • پرهام فرمانی گفته:

      سلام و احترام.علاقه زمانی که با توجه به ضرورت و ارزش باشه موفقیت میاره مثلا کسی به تقلید صدای پرندگان علاقه داره آیا وقتشو بزاره براش در راستای یک ضرورت و ایجاد ارزش حرکت کرده ؟چنین شخصی فقط وقتشو برای استعداد و علاقه ای تلف کرده که هیچ ضرورت یا نیاز و هیچ ارزش یا حاصلی براش نداره.اولویت بندی کنید راجب تصمیماتتون و اجازه بدید تجربه براتون تصمیم بگیره.

  5. Marzy گفته:

    سلام استاد فرجی بزرگوار
    وقتتون بخیر
    ممنون از فایل عالیتون
    من واقعا برای پیدا کردن شغل مورد علاقه ام با مشکل مواجه هستم و نمی دونم اصلا به چی علاقه دارم.
    در حال حاضر یکسری کار را به صورت نیمه تمام انجام دادم اما هنوز اونها علاقه واقعی من نیستند.
    امیدوارم بتونم با کمک شما هدف و رسالت زندگی ام را پیدا کنم

  6. محمد اکبریان گفته:

    با سلام و درود خدمت استاد گرامی آقای فرجی عزیز
    من ۲۸ سالمه تا حالا به فراگیری بیش از ۱۵ شغل پرداخته‌ام اما هیچ رضایت یا نتیجه ایده‌آل را نگرفته ام
    سرانجام به این نتیجه رسیدم که شغل یا کارمندی من را به استقلال مالی نمی‌رساند حیرت‌زده و سرگرد آنم نمیدانم که چیکار کنم؟
    امیدوارم که با کمک شما از این حصار بیرون بیایم

  7. سید جواد صفوی گفته:

    با سلام خدمت استاد فرجی من چندین شغل عوض کر ن چون هدف نداشتم
    و اینکه بعد این همه مدت متوجه شدم درآمد از اینستاگرام و پیکسل برایم جالب بود و دوست دارم در این زمینه درآمد داشته باشم داخل پرانتز اینکه کار گویندگی هم در کنارش انجام دادم و مصمم هستم دراین کار که خیلی برایم مهم است ذهنیت به هم ریخته به کمک شما نیاز دارم هیچ درآمدی ندارم و پول پیش هم ندارم

  8. داریوش محمودی گفته:

    سلام استادبزرگوار
    من تازە میخوام دنبال شغلی مناسب وپولسازباشم
    لیسانس عمران دارم وهرچی زحمت کشیدم فقط جیب کارفرماهایم پرازپول شدومن ۶ماەیکبارم پولی نگرفتم تاآخرش کە حقوقم راخوردن
    وتصمیم گرفتم آقای خودم باشم
    برای مطالعە کسب وکاروموفقیت بی زحمت چندکتاب بهم معرفی کنید،سپاس

  9. جابر منظری توکلی گفته:

    سلام استاد عزیز
    من فعلا نگهبان دانشگاه هستم ویدیو های شما ارزش دیدن دارد امیدوارم که هدف مشخص وخوبی توی زندگیم پیدا کنم.

  10. کاظم گفته:

    سلام اقای فرجی استادعزیز.من شغل اینترنتی وردرآمدرودوست دارم هدفم ازداشتن چنین شغلی لذت بردن اززندگیه درضمن ویدیوبسیارعالی بود

  11. جلال گفته:

    سلام وباتشکرازویدیوی مختصرومفیدشما…
    نظرات بازدیدکنندگان راخوندم، ومشکلی که حس کردم این است که آنها اغلبن نمی دانند که استعداد وعلاقه اشان برایه چه کاریه،یعنی درواقع باید استعدادیابی شغلی شوندکه دغدغه خودمن هم هست.خودم نمی دونم واقعن درچه شغلی استعداد وجای پیشرفت دارم.ویدیو ی تمام اساتید موفقیت ایران راپیگیری کردم.ودرمورد استعدادیابی دوره ویا تست جامع ودقیق درمورد استعدادیابی پیدانکردم. انشالله درویدیوهای بعدی درمورد این مشکل توضیحات کامل جامعی بدهید ودرعین حال کاملن دقیق وقابل اجرا باشند …..
    باسپاس فراوان

  12. زهرا یوسفی گفته:

    سلام استادفرجی عزیز خیلی خیلی سپاس بابت این اموزشهای عالیتون.من خیاط هستم ولی بعلت ندونستن طریقه مدیریت کارم درامدبسیارپایینی داشتم باوجود اینکه بسیار خوب وتمیز میدوزم ولی همیشه درامدم پایین بوده برای همین واقعا زده شدم ازکارم والان واقعا نمیدونم کار مورد علاقم وهدفم چیه خیلی سردرگمم

  13. اسدی گفته:

    سلام استاد فرجی بزرگوار
    سپاس بابت آموزشهای عالیتون هدف من از شغلم ارائه بهترین خدمت به هموطنانم و ارتقا زندگی خود ونزدیکانم هست به امید روزی که از موفقیتم سرحال و شاد باشم

  14. خدیجه صالح گفته:

    سلام من فوق لیسانس مشاوره خانوادم و اصلا از کارم لذت نمیبرم علت اصلیش اینه این شغل رو با روحیات و توانمندیام همسو نمیدونم. اما ۳۰ سال موظف به خدمتم. نمیدونم آیا باید هدفم در راستای تعالی همین تحصیلاتم باشه یا کاری متفاوت رو در کنار شغلم داشته باشم

  15. پرهام فرمانی گفته:

    سلام و احترام ،انتخاب موضوع ضروری شغل رویایی توسط جناب استاد فرجی بزرگترین اثبات بر دید دقیق و علمی نسبت به نیازهای اصلی جامعه است چون الان اکثر مردم از شغلشون راضی نیستن.تشکر و قدردانی از زحمات استاد فرجی مطمئن باشید خداوند پاداش روشنگری جنابعالی را خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *