ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

جلسه دهم: الگوریتم رسیدن به شغل رویایی

در درس آخر و در ویدیو آخر میخوام در مورد الگوریتم رسیدن به شغل رویایی و دستورالعملی که شما بتونید گام به گام و مرحله به مرحل از اون تبعیت کنید تا در نهایت به شغل رویایی و دلخواهتون که هدف اصلی این دوره آموزشی بود، برسید با شما صحبت کنم. همونطور که در شکل می بینید اولین مرحله این الگوریتم، خودشناسی هست. مرحله ای که گفتم خیلی از ما اون مرحله رو کلا فراموش می کنیم. اگر این مرحله رو انجام ندید و از کنارش به سادگی بگذرید و همه مراحل دیگه رو کامل انجام بدید، روزی بیست و چهار ساعت وقت بذارید برای کل مراحل دیگه، باز هم امکان نداره از زندگیتون رضایت داشته باشید و عاشق کاری باشید که دارید انجام میدید.

پس اولین مرحله، مرحله ای هست که باید خودتون رو بشناسید، اشتیاق واقعی خودتون رو کشف کنید، توانمندی ها و نقاط قوت خودتون رو بشناسید. بعد از اینکه مرحله خودشناسی رو انجام دادید، میریم سراغ مرحله بازار شناسی یا اصطلاحا شناخت بازار کار. با همون روشهایی که در ویدیو های قبلی به شما آموزش دادم باید تا میتونید دید خودتون رو نسبت به بازار کار عمیق تر و عمیق تر کنید. هرچی دید شما نسبت به بازار کار عمیق تر باشه، قطعا چشمان شما فرصت های بیشتری رو می بینه.

به نظر من، ما در جامعه خودمون کشور ایران اصلا مشکل کمبود شغل نداریم. مشکل اصلی ما اینکه جوونهای ما جویندگان شغل ما چشم هاشون اصلا شغل ها و فرصت های عالی که وجود داره رو نمیبینه. شما با رفتن به نمایشگاه ها، سمینارها و اون کارهایی که به شما مفصل توضیح دادم، باید این فرصت های عالی رو کشف کنید و دیدتون رو نسبت به بازار کار بیشتر و بیشتر کنید. در مرحله بعدی باید دائما در پی تقویت مهارت هاتون باشید. هر سه تای مهارتها، یعنی مهارتهای موفقیت فردی، مهارتهای عمومی و مهارتهای تخصصی رو طبق همون نکاتی که در ویدیوهای قبلی و درسهای قبلی گفتم باید در خودتون تقویت کنید و رشد بدید.

بعد از اینکه این کارو انجام دادید، باید برید وارد مرحله بذر پاشی بشید. همونطور که گفتم این هم یکی از مراحلیه که متاسفانه اکثر افراد فراموش می کنن. شما بعد اینکه مهارتهای خوبی پیدا کردید، بعد از اینکه بازار کار خوب شناختید، باید شروع کنید به بذر باشیدن، شبکه سازی کردن، معرفی کردن خودتون به شرکتهای مختلف حتی میتونید نظرات خودتون رو به مدیران اون شرکتها بفرستید و همین کارهای به ظاهر کوچیک، همین بذرهای کوچیک ممکنه در آینده شغل های خیلی خوبی رو برای شما به بار بیاره و در نهایت بعد از این کار شما میتونید به شغل اول خودتون برسید و شاید فکر کنید که کار همین جا تموم میشه اما نکته خیلی مهمی وجود داره و اون نکته اینه که، اگر به زندگینامه اکثر افراد موفق دنیا نگاه کنید میبینید که هیچ کدوم از اونها در شغل اول خودشون باقی نموندن و رفتن سراغ ارتقاء و رشد شغلی.

همیشه باید بازار کار خودتون رو تحلیل کنید، مهارتهای شغلیتون رو ارتقاء بدید و شاید بتونید فرصتهای بسیار بهتری با درآمدهای بسیار بهتر، استقلال زمانی و مکانی بیشتر رو پیدا کنید و در نهایت میزان رضایت خودتون از شغل و زندگیتون رو افزایش بدید. این الگوریتم موفقیت شغلی که به نظر من هر کسی این الگوریتم اجرا کنه امکان نداره در نهایت به نتیجه نرسه.برای اینکه اهمیت قضیه رو بیشتر درک کنید، فرض کنید که شما این الگوریتم رو ایجاد نکنید و مثل اکثر افراد جامعه فقط ذهنیتتون این باشه که یک مدرکی بگیرید و بعد به امید خدا بتونید یک شغل پیدا کنید. در ویدیو مقدمه توضیح دادم که این روش پیدا کردن شغل کلا از بین رفته و دیگه جواب نمیده. در سالهای پیش این روشها برای خانواده ما، خواهر، برادر ما جواب میداد اما دیگه این روشها جواب نمیده.

 پس این واقعا یک نکته بسیار مهم اینه که شما این الگوریتم رو بشناسید و سعی کنید از اون تبعیت کنید. آخرین کاری که باید انجام بدید بعد از اینکه این الگوریتم رو شناختید اینه که یک برنامه سالانه برای خودتون تهیه کنید. مشابه جدولی که در این شکل می بینید یک جدول رسم می کنید که دوازده تا خونه داشته باشه. هر کدوم از این خونه ها مربوط به یکی از ماه های سال. از همین ماهی که هستید شروع کنید. برای هر ماه سالتون باید یک برنامه بنویسید. توصیه می کنم اول از همه لیست کل نمایشگاه هایی که مرتبط با شماست، سمینارهایی که مرتبط با شماست، اونهایی که تاریخشون مشخصه رو در این جدول وارد کنید و بعد برای هر ماه خودتون یک برنامه برای تقویت مهارتهای خودتون داشته باشید.

 مثلا ماه اول تصمیم بگیرید روی ارتباطات خودتون کار کنید، شروع کنید کتاب خوندن. ماه دوم روی فن بیان وسخنوری، ماه سوم مثلا یک نرم افزار تخصصی که در رشته شما مهم هست رو یاد بگیرید، یک برنامه داشته باشید و من مطمئنم که اگر این کار رو انجام بدید اگر از الگوریتم تبعیت کنید، اگر برنامه رو واقعا اجرا کنید خود شما تفاوتی که بعد از یک سال میگیرید رو متوجه میشید و اصلا باورتون نمیشه که تبدیل شدید به یک انسان خاص، عالی و متمایز در رشته خودتون.

امیدوارم که این ویدیو براتون جذاب بوده باشه و از این دوره آموزشی نهایت استفاده رو ببرید و همه شما رو جزو افراد بسیار موفق کشور عزیزمون ایران ببینم و از شما خواهش می کنم که نظرات خودتون رو با من در میون بذارید و همینطور خواهش می کنم که این ویدیو، لینک این دوره آموزشی رو برای دوستان عزیزتون ارسال کنید. براتون بهترین هارو آرزو دارم خدانگهدار.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *