جلسه دوم: 7 راه کسب درآمد اینترنتی

به نام خدا، همونطور که قول داده بودم در این ویدیو میخوام شما رو با راه های کسب درآمد اینترنتی آشنا کنم.

اولین روش، روشی که اصطلاحا بهش آزادکاری یا به زبان انگلیسی فری لن سینگ گفته میشه. روش آزادکاری یعنی اینکه شما فرض کنید یک مهارت یا یک تخصصی در هر زمینه ای دارید مثلا طراحی گرافیک بلدید، مثلا ترجمه زبان انگلیسی مسلط هستید، هر تخصص و هر مهارتی می تونید داشته باشید. در رشته مهندسی مکانیک هستید و یک سری نرم افزارهای تخصصی رو مسلط هستید، هر تخصصی که داشته باشید با استفاده از روش آزادکاری می تونید اون رو تبدیل به درآمد کنید. روش آزادکاری به این صورت که یک سری سایت هایی مثل سایت پونیشا وجود دارن که شما میرید توی اون سایت یک رزومه ای برای خودتون می سازید و خودتون رو به اون سایت معرفی می کنید و پروفایل شخصی خودتون رو می سازید، نمونه کارهاتون رو قرار میدید، تخصصتون رو مطرح می کنید و بعد از طرف دیگه یک سری افراد دیگه که دنبال تخصص شما هستن و به تخصص شما نیاز دارن اونجا درخواستشون رو مطرح می کنن و سایت پونیشا کاری که انجام میده شما دو قشر رو به هم متصل می کنه و فقط یک درصدی از شما، بابت این اتصال دادن میگیره و در نتیجه شما می تونید به راحتی پروژه هایی که متناسب با خودتون و تخصصتون هست رو انتخاب کنید و اگر تخصص خیلی خوبی داشته باشید می تونید به درآمدهای نسبتا خوبی از این طریق برسید و نکته خیلی قشنگ در مورد این روش اینکه شما هر ساعتی از روز که دلتون بخواد می تونید کار رو انجام بدید. هرکاری رو که دلتون بخواد با اختیار خودتون می تونید انتخاب کنید و هیچ اجباری در کار نیست و همون بحث آزادی مجازی باز دوباره در این روش وجود داره.

دومین روش برای درآمد زایی اینترنتی روشی هست که قطعا همه شما اون رو میشناسید و فروش محصولات فیزیکیه. ما در اینترنت می تونیم محصولات فیزیکی خودمون رو به صورت بسیار ساده تر و سریع تر و با دسترسی به کل جامعه ایران بفروشیم. فرض کنید شما یک مغازه ای دارید که یک سری محصولاتی رو دارید می فروشید. می تونید برای خودتون یک وب سایت هم تاسیس کنید و این محصولات خودتون رو در این وب سایت قرار بدید تا افراد دیگه ای که در شهرهای دیگه ایران هستن، در مناطق دیگه هستن بتونن محصولات شما رو مشاهده کنن و در صورت نیاز خرید انجام بدن. مثلا یکی از دانشجوهای من در سالهای گذشته کارهای هنری بسیار قشنگی رو انجام میداد و من بهش توصیه کردم، چرا تو باید این کار هنریت رو فقط به اطرافیان که تورو می شناسن بفروشی؟ شاید خیلی از افراد دیگه هم وجود داشته باشن که در شهرهای دیگه باشن و کار هنری تورو دوست داشته باشن. چرا تو با وجود اینترنت با وجود این بستر بسیار گسترده این فرصت بسیار عالی رو از دست بدی؟ و این دانشجوی من همین کارو انجام داد و از طریق اینستاگرام و تلگرام تا حالا تونسته به درآمدهای خیلی خوبی برسه وخودش گفته که درآمدش نسبت به قبل از اینکه وارد دنیای کسب و کار اینترنتی بشه پنج برابر شده. پس شما هم اگر محصول فیزیکی دارید، میتونه محصول هنری باشه یا هرچیزی که در اختیار دارید میتونید از طریق بستر اینترنت اون رو تبدیل کنید به یک کسب و کار اینترنتی سودآور.

سومین روش بسیار قدرتمند برای درآمدزایی اینترنتی که یکی از روشهای مورد علاقه خودم هست و خود من دقیقا دارم از این طریق درآمدزایی می کنم، درآمدزایی از طریق فروش محصولات آموزشیه یا اصطلاحا اینفورمیشن مارکتینگ. شاید تعجب کنید، بگید که محصولات آموزشی که قیمت خیلی بالایی ندارن و ما باید ارزون بفروشیم اما اصلا قضیه اینطوری نیست افراد بسیار زیادی رو می شناسم که تونستن از طریق فروش محصولات آموزشی به درآمدهای سالی چند صد میلیون برسن و شاید واقعا تعجب کنید اما اینها مثالهای کاملا واقعی هستن. فرض کنید شما در یک زمینه ای تخصص دارید. مثلا فرض کنید شما متخصص طراحی سایت با وورد پرس هستید یا متخصص استفاده از یک سری نرم افزارهای شبیه سازی در رشته های مهندسی هستید، میتونید یک سایتی تاسیس کنید و یک سری محصولات آموزشی رو به صورت آنلاین در سایت خودتون قرار بدید و افرادی که در شهرهای دیگه هستن و براشون امکان پذیر نیست که در دوره های حضوری شرکت کنن، محصولات شما رو خریداری کنن. پس می بینید که فروش محصولات آموزشی یکی از قدرتمندترین و جدیدترین روشهای درآمدزایی در اینترنت که طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، این روش جزو ده روش برتر برای درآمدزایی در سال دوهزار و شانزده بوده.

چهارمین روشی که شما میتونید از اون استفاده کنید و به درآمدزایی برسید فروش محصولات دیگران. این هم روش بسیار جالبیه. شاید شما نه محصول فیزیکی خودتون داشته باشید و نه محصول آموزشی خاصی داشته باشید. می تونید یک وب سایت تاسیس کنید یا یک شبکه اجتماعی به خودتون اختصاص بدید و یک سری محتوای رایگان در اختیار یک سری افراد قرار بدید و اونهارو جذب کنید به عنوان فالوور و دنبال کننده و بعد از اون طرف محصولات فیزیکی مرتبط با اون زمینه یا محصولات آموزشی مرتبط با اون زمینه رو در سایت خودتون بفروشید و از اون شخصی که اون محصولات رو به شما داده یا اون محصولات فیزیکی یا آموزشی رو داده یک درصدی بگیرید و من مطمئنم خیلی از کسب و کارها استقبال می کنن که شما بتونید محصولات اونها رو در سایت خودتون بفروشید، بازاریابی کنید و به شما یک درصدی بدن.

یک صنعت جدیدی در ایران درحال ظهوره به اسم صنعت بازاریابی واسطه ای که سالیان سال در آمریکا درحال انجامه و سایت آمازون این کارو در آمریکا انجام داده. شما اگر یک سایتی مثلا در مورد ضبط ویدیو داشته باشید یا در مورد معرفی دوربین های مختلف داشته باشید و یک سری ویدیو های آموزشی رایگان در اختیار یک سری افراد انجام بدید و اونها رو جمع کنید و قانع کنید که فرضا این ویدیو، این دوربین، دوربین خیلی خوبیه و اون شخص علاقه مند بشه برای خرید اون دوربین و از طریق لینکی که در سایت شما قرار داره کلیک کنه و به سایت آمازون بره، آمازون به شما بابت خرید یک درصدی میده و طبق تحقیقاتی که من چند هفته پیش انجام دادم، افرادی رو دیدم که تونسته بودن ماهی چند هزار دلار از این طریق درآمد داشته باشن وخبر خوب اینه که من متوجه شدم که سایت دی جی کالا در ایران قراره به زودی این سیستم بازاریابی واسطه ای رو راه اندازی کنه و این هم میتونه یکی از روشهای درآمدزایی برای شما باشه. چه بسا که همین الان هم خیلی از سایتهایی وجود دارن که این روش رو پیاده سازی کردن و شما میتونید اونهارو پیدا کنید در زمینه تخصصی خودتون و از این طریق به درآمدزایی برسید.

پنجمین روش برای درآمدزایی آنلاین و اینترنتی فروش خدمات و مشاوره اس. فرض کنید شما مثلا در زمینه طراحی سایت تخصص دارید. میتونید یک سایتی بسازید، خودتون رو معرفی کنید، تجربیات خودتون رو معرفی کنید، یک سری محتوای رایگان با ارزش قرار بدید تا مخاطب رو علاقه مند کنید، اعتمادشو به مرور جلب کنید و بعد اگر شما کارتون خوب انجام بدید مطمئن باشید خیلی از اون افراد به خدمات شما و به مشاوره با شما نیاز دارن. بذارید یک مثال واقعی بزنم، سال گذشته یکی از بستگان من که در رشته صنایع غذایی فعال بودن و در کارخانه های بسیار مختلفی تجربه های بسیار خوبی داشتن با من مشورت کردن که چطوری میتونن درآمدشون رو افزایش بدن و من به ایشون این روش رو معرفی کردم که یک وب سایت بسازن و اونجا مطالب مفید قرار بدن و خودشون رو به عنوان یک مشاور معرفی کنن و ایشون دقیقا این کارو کردن و طبق صحبتی که چند هفته پیش با ایشون داشتم، تونستن در عرض یک سال به چند ده میلیون درآمدزایی فقط از طریق مشاوره برسن. صنعت مشاوره یکی از بزرگترین صنایعی که درحال درآمدزایی آنلاین در کشورهای دیگه اس و در کشور ما هم الان به شدت در حال رشد و افزایشه و درآمدهای بسیار بالایی روشما می تونید از فروش خدمات و فروش مشاوره در هر زمینه تخصصی که دیگران به شما نیاز دارن، داشته باشید.

ششمین روش درآمدزایی که احتمالا با اون آشنا هستید، درآمدزایی از طریق تبلیغات. شما میتونید در وب سایت خودتون یک بستری رو ایجاد کنید که محتوای جذاب برای یک سری افراد خاص آماده کنید و افراد رو جذب کنید و بعد اون کسب و کارهایی که به افرادی که شما جذب کردید نیاز دارن و بازار هدف اونها منطبقه با اون افرادی که شما تونستید جذب کنید حاضرن به شما مبلغی رو پرداخت کنن تا شما بنر تبلیغاتی اون شرکت یا اون موسسه رو در سایت خودتون قرار بدید و این هم یک روش بسیار قدرتمندی. همین الان خیلی از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام رو حتما دیدید که محتوای جذاب میذارن و یک سری مخاطب جلب می کنن و بعد میتونن از سایتهایی که مربوط به اون افراد هستن تبلیغات بگیرن و از همین طریق، همین الان خیلی از جوونها دارن درآمدزایی انجام میدن.

یکی از سایتهای خیلی قشنگی که این کارو انجام داده و واقعا من لذت بردم، چند سالی هست این کارو انجام دادن سایتی به اسم سایت نو عروس که ایده بسیار جالبی داره این سایت. شما وقتی بخوای مراسم عروسی برگزار کنید قطعا باید اطلاعات خیلی زیادی در زمینه های مختلف داشته باشید، مثلا می خواید بدونید که چه سالن هایی در تهران یا شهرهای مختلف وجود داره، چه گروه های آتلیه ای وجود داره، چه گروه های موسیقی وجود داره، نیاز به اطلاعات بسیار زیادی در زمینه های مختلف، حتی سفره عقد، چه افرادی هستن که سفره عقد میندازن. نیاز به اطلاعات بسیار زیادی دارید مخصوصا خانم ها که به شدت در این مورد سختگیر هستن و اتفاقا یک سایتی به نو عروس از همین فرصت استفاده کرده و اومده یک فروم و یک شبکه ای رو ایجاد کرده که افراد مختلف بیان تجربیاتشون رو در اختیار دیگران قرار بدن و بعد از مدتی که این شبکه، این فروم گسترش پیدا کرد و شناخته شد تبدیل شد به یک منبع درآمدزایی بسیار عالی برای صاحبان اون شبکه و الان اگر به این سایت مراجعه کنید می بینید که این سایت داره از شرکتهای مختلف چه در زمینه برگزاری مراسم چه در زمینه فیلم برداری هرچیزی که مربوط با مراسم عروسی باشه پول های خیلی زیادی میگیرن تا بنرهای تبلیغاتی اون رو در سایت خودش قرار بده. به صورت خلاصه اگر شما به هر روشی بتونید یک سری مخاطب خاص با یک سری ویژگی های مشترک رو دور هم دیگه یک جا جمع کنید، به راحتی میتونید با استفاده از همین روش تبلیغات به درآمدزایی برسید.

هفتمین روش که روشی که بیشتر مختص افرادی که در زمینه کامپیوتر یا آی تی فعال هستن، فروش اپلیکیشن. اپلیکیشن ها به شدت در حال گسترش هستن و پیش بینی شده که در سالهای آتی خیلی از اپلیکیشن ها جای سایت ها رو میگیرن و علتش هم کاملا واضحه چون استفاده از اپلیکیشن به شدت ساده تره از استفاده از وب سایت. پس مایی که میخوایم جزو ثروتمندان جدید باشیم و اعتقاد داریم که اولین ویژگی برای یک ثروتمند جدید اینه که همیشه جلوتر از روندها باشه، میتونیم پیش بینی کنیم که به مرور همه وب سایت ها قصد دارن برای وب سایت خودشون یک اپلیکیشن بسازن و این یک بازار بسیار بزرگی رو داره ایجاد می کنه. پس اگر شما در زمینه کامپیوتر و آی تی تخصص دارید و علاقه دارید، میتونید از این فرصت استثنایی که در حال ایجاد شدن هست استفاه کنید و اپلیکیشنی متناسب با خودتون، اشتیاق خودتون، علایق خودتون ویا اپلیکیشنی رو برای یک شرکت دیگه تولید کنید و به درآمدزایی برسید. بذارید یک مثال در مورد اپلیکیشن هم بزنم. یک اپلیکیشن بسیار معروفی وجود داره در بازار که اسم این اپلیکیشن کتاب قانون و آخرین باری که من چک کردم، فکر کنم سال گذشته بود که سیصد الی چهارصد میلیون درآمدزایی فقط از یک اپلیکیشن کتاب قانون داشتن. پس می بینید که فروش اپلیکیشن هم یک بازار بسیار بزرگیه.

پس به شما معرفی کردم که چه روشهای درآمدزایی، چه مدلهای درآمدزایی در اینترنت وجود داره که همین الان شما با داشتن یک برنامه قوی و با شناخت خودتون که در ویدیوهای بعدی در مورد اون مفصل تر صحبت  میکنیم، میتونید به درآمدزایی اینترنتی برسید و نکته خیلی جالب اینه که شما میتونید یک وب سایتی داشته باشید که همزمان از چندین روش که از این هفت روشی که به شما گفتم به درآمدزایی برسید. ضرورتی نداره که فقط از یک روش یا دو روش به درآمدزایی برسید. میتونید یک وب سایتی داشته باشید که هم توش محصول فیزیکی متناسب با خودتون رو بفروشید هم محصول آموزشی متناسب با کار خودتون رو بفروشید و هم تبلیغات بگیرید هم مشاوره و خدمات بدید. میبینید میتونید مدلهای درآمدزایی مختلفی رو در یک وب سایت برای کسب و کار خودتون، برای علایق خودتون و توانمندی های خودتون ایجاد کنید و این به نظر من فرصت بسیار بی نظیریه.

خلاصه کلام اینکه هر دانش، هر مهارت، هر تخصص، هر اشتیاق سوزانی رو که دارید اگر روش خوب کار کنید و روشهای جدید رو خوب بشناسید و اونهارو اجرا کنید میتونه برای شما تبدیل بشه به یک منبع درآمدزایی. سوالی رو که باید جواب بدید در آخر این ویدیو و تمرین عملی ما در این ویدیو اینه که فکر کنید ببینید با توجه به اون اشتیاقی که شما دارید با توجه به توانمندی هایی که شما دارید و تخصصی که دارید، کدوم یکی از این روشها برای شما مناسب تره و شما به کدوم یکی از اینها علاقه مندید. حتما شده یک پاراگراف در مورد روشی که انتخاب کردید و علتی که اون روش رو انتخاب کردید برای من بنویسید و اگر سوالی هم دارید من به اون سوالات جواب میدم و با هم دیگه تبادل نظر کنیم تا بتونیم تصمیمات بهتری رو بگیریم. حتما در ویدیو بعدی هم همراه من باشید در ویدیو بعدی میخوام به شما این رو بگم که، مدل ثروتمندان جدید چیه و شما چه کسب وکاری رو که متناسب با خودتون باشه باید انتخاب کنید، پس با من همراه باشید.

 

 

۱۲ دیدگاه برای “جلسه دوم: 7 راه کسب درآمد اینترنتی

  1. hossein گفته:

    با سلام وقتتون بخیر
    واقعا مطالب خیلی خوب و انگیزشی بود امیدوارم همین روند تداوم پیدا کنه بنده که وابسته سایتتون شدم مدیون کردید مارو . موفق و پیروز باشید .

  2. فاطمه امام جمعه گفته:

    سلام آقای فرجی خیلی ممنون از آموزشهای مفید وموثر تان امیدوارم که همیشه شاد وموفق وسلامت باشید.من چند ایده برای کسب وکار اینترنتی دارم که میخواستم با شما راجع به آن مشورت کنم .
    ۱-یکی از آنها اینست که سایتی را راه اندازی کنم که افراد درآن عضو شوند وکادوهایی که برای مناسبتهای مختلف دوست دارند دیگران به آنها کادو دهنددر آن مشخص کنند .در اینصورت دوستان وفامیل ها میتوانند از طریق فروشگاههای اینترنتی معتبر بصورت فردی یا گروهی برای آنها تهیه کنند .درآمد این سایت از طریق پور سانت آن فروشگاهها میتواند باشد.
    ۲- طرح دوم من طراحی سایت برای مشتریان بصورت مجانی بشرط مشارکت در کسب وکار آن سایت
    ۳-طرح دوم استارت آپی شبیه استارت آپ مامان پز البته با تکنیک ها وروشهای جدید

  3. سمیرا گفته:

    باسلام
    ویدئوهای آموزشیتون با زبان ساده و قابل درک هستن.ازتون سپاسگزارم.
    زمان دانشجویی مطالب کتاب های درسی رو خلاصه و نکات مهم رو می نوشتم و دراختیار همکلاسیام میذاشتم ک خیلی راضی بودن.با توجه به صحبت های شما این نکته به ذهنم رسید که همین کارو انجام بدم و تو سایت بزارم.درضمن خودم ب مطالعه کتاب خیلی علاقه دارم.
    ممنون میشم راهنماییم کنین تا این روش رو به سرانجام برسونم.
    باتشکر

  4. محسن سروي گفته:

    سلام
    من یک اپلیکیشن آماده کردم و میخوام بدونم با نشر این اپلیکیشن درآمدزایی چطور هستش و نظرشما رو دوست دارم بدونم ممنون از سایت عالی و آموزشهای خوبتون

  5. افسانه گفته:

    با سلام یک سوال داشتم می خواستم ببینم ایا افرادی هستند که کارهای مقدماتی کسب وکار اینترنتی را برای شخص دیگری انجام دهند مثلا اینکه می گویید سایت درست کنید واجناستان را دران معرفی کنید من اینها را بلد نیستم یعنی مقدمات کار را بلد نیستم ازکجا باید شروع کنم ممنون میشوم راهنماییم کنید.

  6. مرتضی گفته:

    با سلام من خیلی دوست دارم توی فروش مشارکت داشته باشم به قولی بازاریابی کنم و محصولات دیگران را بفروشم . به امید خدا دارم روی یه سایت کار میکنم ببینم نتیجه اش چی میشه .
    اما فکر کنم خیلی زمان میبره این عمل ، تا به رتبه و جایگاه خوبی برسم .
    به امیدا خدا موفقیت دور نیست .

  7. فاطمه گائینی گفته:

    سلام من متشکرم ازدوره های عالیتون
    من قصددارم یه پیج قوی درایتستاگرام
    برای فروش آموزش قارچ ایجادکنم
    ونمیدونم ملزومات اولیه ی کاررارایگان دراختیاربزارم یاآن رابفروشم…..واگربخواهم رایگان بگذارم ارسال به تمام نقاط رامشکل دارم

  8. علی نوروزی گفته:

    سلام نوروزی هستم
    من چون در زمینه عکاسی و فیلم برداری و تدوین و کارگردانی مهارت دارم تمرکز من تبلیغات هس که بتونم کالای دیگران رو به نمایش بزارم و چون چند سال هست که آموزش میدم با آموزش در زمینه خودم هم میتونم به درامد خوبی برسم

  9. مجید امینی گفته:

    سلام
    لطفا لینکهای ایمیل شده برای دوره درآمدزایی اینترنتی بررسی شوند قابل دانلود نیستند

    • آکادمی فرجی گفته:

      سلام مجید عزیز ممنونم از شما بابت اطلاع رسانی
      الان مشکل برطرف شد، لطفا مجدد بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *