ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

داستان موفقیت استیو جابز

دوران کودکی و تحصیل

” استیوجابز ” در 24 فوریه 1955 در کالیفرنیا به دنیا آمد. پدر او یک دانشجوی سوری و مسلمان بود که با مادرش در دانشگاه آشنا شده بود. نتیجه این رابطه پسری بود که پدر و مادرش به دلیل برخی مشکلات نمی توانستند از او نگهداری کنند. بنابراین تصمیم گرفتند او را به خانواده دیگری بسپارند. استیو در دوران کودکی در گاراژ خانه با پدرش  بر روی وسایل برقی و الکترونیکی کار می کرد. سرگرمی ای که به آرامی گرایش او را به کارهای ابتکاری در این حوزه افزایش داد. دوران ابتدایی مدرسه برایش عمدتا خسته کننده بود، به طوری که معلم کلاس چهارم او، با پی بردن به توانایی های وی نقش مهمی در پیشرفت ها و موفقیت هایش داشت. پس از چندین سال که وارد دبیرستان شد، با پسری به نام”استیو وزنیاک” آشنا شد. استیو پس از پایان دوران دبیرستان، راهی کالجی در ایالت اورگان شد، اما پس از شش ماه به دلیل مشکلات مادی انصراف داد.

شروع مسیر موفقیت

استیو جابز ترجیح داد به جای رفتن به دانشگاه، به سمینار های مورد علاقه ی خود برود و شروع به کار هایی کرد که واقعا دوست داشت. وی سپس به عنوان طراح بازی های ویدئویی در شرکت ” آتاری ” مشغول به کار شد. اما در سال 1976 زمانی که استیو در سن 21 سالگی به همراه وزنیاک تحقیقات خود را بر روی سیستم های کامپیوتری آغاز کرد، برای تامین مالی تحقیقاتش مجبور به فروش خودروی خود شد و وزنیاک ماشین حساب خود را فروخت. این دو دوست پرتلاش و خلاق با ایده های جدید خود تغییراتی اساسی و انقلابی را در تولید کامپیوترهای کوچک تر، ارزان تر و کاربردی تر برای هر نوع کاربری، ایجاد کردند. اولین رایانه شخصی که استیو جابز و دوستش به بازار عرضه کردند” اپل I “بود که با قیمت 666 دلار به فروش رسید. سه سال پس از تولید و عرضه مدل دوم اپل، فروش شرکت را با رشد 700 درصدی، به 139 میلیون دلار رساندند، شرکت اپل، مدل سوم اپل را به بازار عرضه کرد. که به دلیل قیمت زیاد و برخی مشکلات سخت افزاری با مشکل مواجه شد. او در سال 1984، اپل مکینتاش را به بازار معرفی کرد، که به نخستین کامپیوتر تجاری موفق تبدیل شد.

چگونه استیو جابز صاحب موفق ترین شرکت فناوری جهان شد؟

در سال ۱۹۸۵ به دلیل یک اختلاف مدیریتی، جابز اپل را ترک کرد، ولی نا امید نشد و در همان سال شرکت “نکست” را تأسیس کرد. جابز در سال ۱۹۸۶ یک گروه گرافیکی را از بخش گرافیک کامپیوتر لوکاس فیلم خرید. این شرکت که بعدها توسط خود استیو جابز،  “پیکسار” نامیده شد. در سال ۱۹۹۶ شرکت اپل، شرکت نکست، را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. طی این معامله استیو جابز، مجدداً به اپل بازگشت. از اتفاقات مهم پس از این مسئله در اپل می‌توان به معرفی “آی‌پاد” در سال ۲۰۰۱، پرده‌ برداری از “آی‌تیونز استور” در سال ۲۰۰۳ و معرفی “آیفون”و “آیپد” در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ اشاره کرد. در سال ۲۰۰۶ شرکت والت دیزنی، پیکسار را خرید و پس از این معامله جابز به سهام‌دار اصلی والت دیزنی تبدیل شد، که به عضویت هیئت مدیره ی آن در آمد. در اکتبر ۲۰۰۳، سرطان جابز تشخیص داده شد، در اوت ۲۰۱۱، او از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد. تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، مدیرعامل شد و جابز به‌عنوان رئیس هیئت مدیره به فعالیت‌هایش ادامه داد. در تاریخ 5 اکتبر 2011 شرکت اپل خبر فوت استیو جابز را اعلام کرد. او که فقط 56 سال داشت، بر اثر سرطان لوز المعده در خانه اش در کالیفرنیا درگذشت.

استیو جابز تاکید داشت که باید همواره بر نکات مثبت تمرکز کنید. با وجود شکست، باز هم به پیشروی ادامه داد. شکست برای هر انسانی رخ می دهد اما این نحوه ی پاسخگویی به شکست هاست که افراد را متمایز می کند. موانع را فرصت هایی نامحسوس بدانید. با این کار همیشه راه هایی برای رفع آنها خواهید یافت. استیو یکی از بزرگترین دلایل موفقیت خود را همنشینی با دوستان و انسان های بزرگی می دانست که همواره او را به پیشرفت تشویق می نمودند.


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۱ دیدگاه برای “داستان موفقیت استیو جابز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *