راه های افزایش اعتماد به نفس

افرادیکه به دنبال راه های افزایش اعتماد به نفس هستند، یکی از بزرگترین اشتباهاتی که انجام می دهند این است که فقط به دنبال دانش افزایش اعتماد به نفس هستند. اما من در این فایل صوتی می خواهم روشی را به شما معرفی کنم که با این به کار گیری این روش بتوانید در هر زمینه ای، اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید.

در ابتدا شما باید ببینید دلیل ضعف اعتماد به نفس شما چیست که به بحث خودشناسی بر می گردد. متاسفانه بسیاری از ما انسان ها خودمان را کمتر از موبایل هایمان می شناسیم یعنی وقتی ما یک موبایل جدید می خریم همون روز اول سعی می کنیم همه ی امکانات آن را یاد بگیریم اما هنوز روحیات، طرز فکر و نقاط ضعف و قوت خود را نمی شناسیم.

اول از همه شما باید این نکته را بررسی کنید که چرا اعتماد به نفس ندارید و درچه زمینه ای اعتماد به نفس ندارید و ریشه ی این عدم اعتماد به نفس بر میگردد به یک اتفاقی در گذشته شما. پس اول ریشه این نداشتن اعتماد به نفس را به طور دقیق شناسایی کنید.

خیلی از افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند به این علت است که باور غلطی را در خود پرورش داده اند که فکر می کنند که همه ی افراد به شدت به رفتار آن ها توجه می کنند ولی مطمئن باشید که اکثر مردم راجع به شما اصلا فکر نمی کنند و اگر هم فکر کنند به طور لحظه ای است، چون مردم خودشان آن قدر دغدغه ومشکلات خودشان را دارند که اصلا فرصتی ندارند که راجع به ما این قدر فکر کنند پس بهتره که شما سخت نگیرید و همه چیز را آسون بگیرید .از همه مهم تر این که اصلا تایید گرفتن ا ز دیگران برای ما چه فایده ای دارد.

انسان های موفق اصلا برایشان اهمیتی ندارد که سایر افراد معمولی و عوام، چه فکری راجع به آن ها می کنند. پس شما هم اگر می خواهید که موفق باشید اصلا نباید برایتان مهم باشد که دیگران چه فکر ی راجع به شما می کنند اگر می خواهید که یک انسان موفق و هدفمند باشید.

نه این خوب است که شما اصلا از خودتان توقعی نداشته باشید و همیشه تو منطقه ی آسایش خودتان بمانید چون در این صورت اعتماد به نفس شما نابود می شود و نه  این که این قدر سطح توقع از خودتان بالا باشد که دچار ترس شدید شوید و اصلا هیچ اقدام و عملی انجام ندهید.پس ارزیابی منصفانه از خودتان داشته باشید.

راه های افزایش اعتماد به نفس این است که:

به دنبال پیروزی های کوچک باشید یعنی در زمینه ای که اعتماد به نفس نداریدکار های کوچکی انجام دهید تا کم کم در آن زمینه پیشرفت کنید.

یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس این است که یک راهنما، یک مشاور و یک دوستی در کنار خود داشته باشید و از آن ها کمک بگیرید وقتی شما ببینید که اون شخص اون کار رو ساده انجام می دهد، هم ازش یاد می گیرید و هم یه رقابتی ایجاد می شود که شما هم به تدریج آن کار را به بهترین شکل انجام دهید.

راه های افزایش اعتماد به نفس:

  1. ما باید بدانیم که هر کاری در ابتدا مشکل است ولی انسان موجودی است بسیار قدرتمند و پس از مدتی انجام آن کاربرای شما بسیار آسان می شود.
  2. زمزمه های منفی ممنوع! این که دائم با خودتان تکرار کنید که من نمی توانم این کار را انجام دهم و اگر این کار را اشتباه انجام بدهم آبرویم می رود و حرفایی از این قبیل … با این کار فقط به خودتان ضربه می زنید و این رفتار شما حکم خودکشی را دارد و انگار که دائما با چاقو به خودتان ضربه می زنید.
  3. شیرجه زدن در ترس ها. آن ترس را شناسایی کنید و بعد با یک گام کوچک درآن ترس شیرجه بزنید. هنگامی که آب استخر سرد است بعضی از افراد به طور ناگهانی در آب شیرجه می زنند و برخی دیگر به تدریج وارد آب می شوند تا بدنشان عادت کند ببینید شما تو کدوم دسته افراد هستید و سعی کنید با یکی از این دو روش بر ترس خود غلبه کنید.
  4. خودشناسی کلید اصلی موفقیت است. نقاط قوت خود را رها نکنید و سعی کنید که آ ن ها را تقویت کنید و دلیلی ندارید که ما در همه ی زمینه ها خیلی قوی باشیم. حتی سعی کنید که شغل خود را در همان زمینه انتخاب کنید و افتخار کنید که در آن زمینه قوی هستید.

دراین فایل صوتی چند کتاب در زمینه راه های افزایش اعتماد به نفس معرفی کردم که آن ها را مطالعه کنید.َ


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *