ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

روش منطقی تغییر مسیر شغلی چیست؟

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
روش منطقی تغییر مسیر شغلی چیست؟
Loading
/

“از فرجی بپرس”- قسمت 25: روش منطقی تغییر مسیر شغلی چیست؟

دوستان عزیز و خوبم سلام، روزتون بخیر در این فایل صوتی می خوام جواب سوال حسین آقا یکی از همراهان عزیزمون در کانال ثروتمندان جدید رو بدم. سوال ایشون این هست: سلام لیسانس دارم، بیست و هفت سالم هست، نماینده بیمه هستم ولی علاقه زیادی به نویسندگی دارم به خصوص در حوزه رشد فردی و توانایی های شخصی. سوالی که از شما دارم این هست که چطور می تونم این مهارتم رو به ثروت تبدیل کنم. با علم به این که نویسندگی کتاب در کشور ما کار سودآوری نیست و داشتن وبسایت هم هزینه بر هست و هم یک تیم می خواد که من هیچ کدومشون رو ندارم، چطور شروع کنم؟

پاسخ دکتر فرجی

خب، سوال خوبی هست. قطعا خیلی از شما ها هم از این گونه سوالات تو ذهنتون هست، سوال این دوستمون این هست: یک شغلی دارن فروشنده بیمه هستن، نماینده بیمه هستن، نمایندگی بیمه دارن، اما به هر دلیلی خیلی علاقه زیادی به اون شغل ندارن و احساس می کنن باید یک مسیر جدیدی رو آغاز کنن. این یعنی یک تغییر، تغییر در مسیر شغلی که ممکنه برای همه ما اتفاق بیوفته و نکته جالب این هست که اگر زندگی اکثر افراد موفق رو نگاه کنید از این جور تغییرات در زندگیشون بسیار میبینید. پس ما توی این فایل صوتی می خوایم در مورد یک سوئیچ کردن یک تغییر شغلی صحبت کنیم. ایشون نمایندگی بیمه دارن یعنی احتمالا درآمدشون و خرج زندگیشون رو از این طریق به دست میارن. اما می خوان توی یک مسیر جدیدی حرکت کنن، مسیری که خیلی براشون روشن وشفاف نیست.

ما تو هر مسیر شغلی تا اون اصول اولیه رو یاد بگیریم، تا اون مسیر دستمون بیاد تا بخوایم بفهمیم دقیقا چه خبر هست در بازار هدفمون، در اون بازاری که می خوایم وارد بشیم چه خبر هست،  به یک زمانی نیاز داریم که اصطلاح عامیانه اش میشه خاک خوردن. در هر زمینه ای بخوایم وارد بشیم این زمان رو نیاز داریم. توصیه من برای این دوست عزیزمون چی هست؟ توصیه من این هست: شما کار فعلیتون رو نگه دارید، بخاطر اینکه برای اینکه این زمان اولیه طی بشه نیاز به بالاخره هزینه کردن دارید، نیاز دارید خرج زندگیتون رو از یک طریقی داشته باشید. پس خیلی توصیه نمی کنم کلا کارتون رو رها کنید، مگر اینکه شما یک سرمایه اولیه یک پس انداز بزرگی داشته باشید، مثلا خرج یک سال از زندگیتون رو داشته باشید. یعنی یک سال بتونید بدون اینکه درآمدی داشته باشید مخارج زندگیتون رو پرداخت کنید. در اون صورت میتونید این کار رو کنید. ولی توصیه دیگر من این هست که همون کارتون رو داشته باشید، اما توی اوقات فراغتتون مثلا تو دفتر بیمه هستید، مشتری ندارید چه کاری انجام میدید؟ از اون زمان ها باید برای یادگیری استفاده کنید، یادگیری در زمینه رشد شخصی، یادگیری در زمینه روش های درآمدزایی و مسائل مربوط به اون.

پل های پشت سرتان را خراب نکنید

شب وقتی به منزل میاید هر شب به جای اینکه فیلم ببینید دوساعت در نظر بگیرید برای تغییر کردن. برای تغییر مسیر شغلیتون. پس اولین نکته مهم این هست که دیدگاهمون به تغییر مسیر شغلی این طوری نباشه که یک دفعه بخوایم همه چی رو خراب کنیم و یک مسیر جدید رو آغاز کنیم. با این نگاه معمولا بازنده میشیم. در ادامه سوال ایشون گفته: به حوزه رشد فردی علاقه مند هستم و می خوام این مهارتم این علاقه ام رو به ثروت تبدیل کنم و رفتن در بحث کسب و کارهای اینترنتی، خب بهترین نوع کسب و کار برای ایشون کسب و کارهای اینترنتی آموزش محور هست. یعنی کسب و کاری که وبسایتی که قرار هست به دیگران به یک مخاطب هدفی آموزش بده تا یک تغییری در اون رخ بده. مثلا آموزش مهارت رشد فردی و توانایی های شخصی.

یادگیری کسب و کار اینترنتی هم بالاخره نیاز به زمان و انرژی داره و طبق همون توصیه اولم ایشون باید در اوقات فراغتش الان شروع کنه به کتاب خواندن، شروع کنه به شرکت در دوره های آموزشی برای یادگیری کسب و کار اینترنتی. اما این که گفتن نویسندگی کتاب در کشور ما کار سودآوری نیست میشه بگی که واقعیت قضیه این هست که معمولا در کسب و کارهای آموزش محور نوشتن کتاب و فروش کتاب خیلی کار سودآوری نیست و من هم تا حدی با ایشون موافقم. البته مثال هایی وجود داره که کتاب ها خیلی پر فروش شده ولی در اکثر موارد این اتفاق نمی افته. در واقع در کسب و کار آموزش محور کتاب بیشتر یک ابزار بازاریابی هست، یعنی در حقیقت کتاب چون یک محصول ارزان قیمتی هست ما این کتاب رو منتشر می کنیم، پخش می کنیم و خیلی توقع سود بالایی نداریم ولی هدفمون این هست که اون مخاطبین هدف ما از حضور ما مطلع بشن با ایده هایی که در ذهنمون داریم آشنا بشن و بعد ترغیب بشن به سایت ما بیان و محصولات دیگر سایت ما رو خریداری کنن.

این کلیت قضیه فروش کتاب هست اما نکته ای که ایشون گفتن و من باهاش اصلا موافق نیستم این هست که گفتن داشتن یک وبسایت هزینه بر هست و نیاز به یک تیم داره. اولا داشتن وبسایت مثلا یک وبسایت وورد پرسی هزینه بر نیست. مثلا وبسایت خودم رو خودم شخصا طراحی کردم و فقط یادم هست چند صد هزار تومن دادم یک آموزش طراحی وبسایت با وورد پرس رو خریداری کردم، یادگرفتم و بعد شروع کردم به طراحی کردن سایتم هرچند الان پشتیبانی فنی سایتم رو برای اینکه وقتم آزاد بشه به شخص دیگری سپردم، برون سپاری کردم اما اینکه گفتن نیاز به تیم داره باز هم این خیلی درست نیست. ممکن هست که نیاز به تیم داشته باشه اما تیم سازی مجازی یکی از بهترین و کم هزینه ترین گزینه ها میتونه برای شما باشه.

کار هایتان را برون سپاری کنید

فکر نکنید که هر کسی که سایت داره حتما یک مکانی رو اجاره کرده و یک تیمی داره. خیلی از صاحبان وبسایت های موفق در ایران هستند که اصلا مکان مشخصی ندارن و در منزل کارشون رو انجام میدن و چندتا نیروی کمکی دارن به صورت دور کاری براشون کاراشون رو انجام میدن. مثلا یک مترجم دارن هر وقت نیاز به تولید محتوا از طریق ترجمه دارن، میدن اون محتوارو ترجمه کنه یا یک پشتیبان سایت دارن یا یک شخصی دارن که مطالب رو در سایتشون قرار بده و برای کارهای مختلف هر موقع نیاز بشه اون کار رو به افراد مختلف مثلا میرن تو سایت پونیشا یا سایت انجام میدم و اون کار رو فریلنسرها یا اصطلاحا آزاد کارها می سپارن.در ابتدای کار خیلی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی موفق تقریبا همه کارها رو خودشون در اون یک سال اول حداقل در اون اوایل کار که ما اصطلاحا بهش میگیم دوران کودکی کسب و کار، همه کارهای سایتشون رو خودشون انجام دادن و اصلا کار خیلی پیچیده ای نیست. قطعا نیاز به آموزش داره ولی کار خیلی پیچیده ای نیست.

معمولا اتفاقی که در کسب و کارهای اینترنتی افتاده و من شاهد اون هستم این هست که حدود یک الی دو سال طول میکشه که تا شما همه این مهارت ها رو یاد بگیرید، خودتون رو بهتر بشناسید، فضای کسب و کار و بهتر بشناسید و بعد از اینکه این یک سال طی شد، شما آموزش های لازم رو دیدید، تجربه تون بیشتر شد، شناختتون بیشتر شد و متوجه شدید که دقیقا می خواید چه کاری انجام بدید و تونستید با همون توان خودتون و سرمایه گذاری خیلی کمی که با تبلیغات دارید یک درآمدزایی داشته باشید و اصطلاحا مرحله ولیدیشن و ارزیابی کسب و کارتون طی شد که مرحله بسیار مهمی هست، اون موقع میتونید حتی مثلا چند میلیون وام بگیرید که تبلیغاتتون رو بیشتر کنید. میتونید برون سپاری کنید یک سری کارها رو.

روی یادگیری خود زمان و هزینه بگذارید

اکثر کسب و کار های اینترنتی موفق رو من میبینم اکثرشون ابتدای کار اصلا سرمایه بالایی نداشتن در حد چند میلیون تومن زیر ده میلیون تومن زیر پنج میلیون تومن پس انداز داشتن خودشون رفتن طراحی سایت یاد گرفتن و چیزهای دیگه ای که لازم هست، تولید محتوا یاد گرفتن و حتی با موبایلشون ویدئو ضبط کردن. کاری که همین الان اکثر ویدئو های من با موبایلم ضبط میشه و فقط یک سیستم نورپردازی خوب دارم که اون رو هم زیر یک میلیون تومن خریداری کردم. پس ببینید، صنعت آموزش، کسب و کار آموزش محور اتفاقا یکی از مزایای عمده اش این هست که نیاز به سرمایه اولیه بسیار بسیار کمی داره. پس اگر شما هم علاقه دارید به نویسندگی کلا عاشق یادگیری هستید و همچنین عاشق آموزش دادن به دیگران و اثرگذاری در دیگران هستید کسب و کار آموزش محور، میتونید برای شما خیلی مناسب باشه.

در پایان این فایل صوتی بزرگترین توصیه من این هست که روی یادگیری خودتون زمان بذارید، هزینه کنید، فراموش نکنید که اگر مطالب رو یاد نگیرید، اصول رو یاد نگیرید، تنها کاری که کردید این هست که زمان، انرژی و پولتون رو هدر دادید. از همین الان روزی یک ساعت، دو ساعت تصمیم بگیرید برای تغییر شغلیتون نه به صورت یک باره و هیجانی مثل خیلی از افراد دیگه، بلکه به صورت حرکت لاک پشتی به صورت این که با آرامش بخواید رشد شخصیت پیدا کنید با آرامش بخواید شغلتون رو پیشرفت بدید با این دیدگاه حرکت کنید.

ساعت هایی که توی ماشین هستید میتونید فایل های صوتی گوش بدید. ساعت هایی که توی کارتون هستید بیکار هستید میتونید کتاب بخونید. آخر هفته ها میتونید در دوره های آموزشی حضوری شرکت کنید و کم کم مسیر رشد و پرورش رو طی کنید. امیدوارم که این فایل صوتی به این دوست عزیزمون کمک کنه و به شما دوستان دیگرم هم در کانال ثروتمندان جدید و وبسایت فرجی آکادمی دات کام کمک کنه در ضمن توصیه دیگری که به شما دارم اینکه حتما به وبسایت من سر بزنید و در سه تا دوره رایگان عالی که به شما میخواد کمک کنه علایق، مهارت های خودتون رو کشف کنید و اون رو تبدیل کنید به یک شغل پر درآمد و یا کسب و کار اینترنتی سودآور حتما شرکت کنید و از این مطالب رایگان نهایت استفاده رو ببرید خدانگهدار.

 

مجموعه‌ی “از فرجی بپرس” چیست؟

از فرجی بپرس یک مجموعه سریالی ویدئویی رایگان است که هدف آن پاسخ به سوالات مهم و آموزنده مخاطبان و اعضای گرامی آکادمی فرجی است. 
روش کار این مجموعه به این صورت است که مخاطبان عزیز سوالات خود را می‌پرسید و دکتر امیرحسین فرجی معمولا به صورت هفتگی پاسخ سوالات شما را در قسمت جدید “از فرجی بپرس” می‌دهند.

دانستن جواب سوالات دیگران چه فایده‌ای دارد؟

به نظر من همه اعضای آکادمی فرجی هم مسیر و هم سفر هستند و درنتیجه سوالاتی که برای هر کدام از آن‌ها پیش آمده فقط یک سوال نیست بلکه یک تجربه ارزشمند است. سوالی که توسط یکی از دوستان پرسیده می شود ممکن است سوال شما هم باشد و یا حتی ممکن است سوال فعلی شما نباشد ولی تجربه‌ای که در پس آن سوال نهفته است باعث کمک به شما در مسیر موفقیت و ثروت شود.
یک ثروتمند جدید از هر طریقی به دنبال کمک گرفتن از تجربیات دیگران است، چون اعتقاد دارد تجربه دیگران یکی از بهترین منابع عظیم یادگیری است. منبع گران‌بهایی که می‌تواند به ما کمک کند تا از موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران درس بگیریم و سرعت خود را در مسیر موفقیت و ثروت افزایش دهیم و در زمان با ارزش خود صرفه‌جویی کنیم. 

شما هم می‌توانید سوالات خود به روش‌های زیر مطرح کنید:

1- از طریق فرم ارسال دیدگاه در پایین این صفحه،
2- از طریق تلگرام و با آی دی ( telegram.me/askfaraji
3- از طریق فرم تماس با ما، 

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۱ دیدگاه برای “روش منطقی تغییر مسیر شغلی چیست؟

  1. ماهانامهدی نیا گفته:

    سلام من لیسانس ادبیات دارم درسال ۷۹دیپلم کامپیوتروحسابداری گرفتم سابقه کارهم دارم ولی اون درامدمدنظرمو ندارم هنوز خیلی علاقه ب تدریس دارم ک متاسفانه شرایطش برام فراهم نشده هنوز ی سری کلاسهای جذب افکاررفتم حتی دوست دارم ازاد کلاسهای جذبی ک اموختم رواموزش بدم ولی مدرکی ندارم دراین زمینه ها میخواستم مراراهنمایی کنید چطور میتونم درامدبالایی درزمینه مالی داشته باشم وهمچنین ب ارزوم ک تدریسه برسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *