سودآوری یا حقوق بگیری

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
سودآوری یا حقوق بگیری
Loading
/

به نام خدا سلام به همه دوستان عزیزم، امیر حسین فرجی هستم و در این فایل صوتی می خوام قسمتی دیگر از کتاب زیبای فرزانگی اثر استاد بزرگ، جیم ران که درباره  سودآوری یا حقوق بگیری است را برای شما بازخوانی کنم. سودآوری بهتر از حقوق بگیری است. در بیست و پنج سالگی، مربی ام جمله بسیار زیبایی به من گفت که زندگی ام را برای همیشه دگرگون کرد او گفت تجارت و سود آوری بهتر از حقوق بگیری است. با حقوق بگیری یک زندگی بخور و نمیر داری ولی با سودآوری می توانی به ثروت کلان برسی. کمی سخت است که بتوان با حقوق گرفتن ثروتمند شد ولی می توانند با سودآوری به ثروت برسند.

سودآوری نگرشتان را به کل تغییر می دهد حتی اگر با کار پاره وقت شروع کنید. می توانیدکار پاره وقتی برای خود دست و پا کنید یا در یکی از شرکت های بازاریابی شبکه ای مشغول شوید. می توانید رشته تخصصی خود را تدریس کنید و یا شاگرد خصوص بگیرید. می توانید مشاوره بدهید و حتی می توانید سرگرمی های خود را به کار سودآور تبدیل کنید. مثل نقاشی، نویسندگی، کارهای دستی، چوبکاری، کارهای رایانه ای و حتی آشپزی، و از فردای روزی که کسب و کار خود را شروع کنید حتی اگر پاره وقت هم باشد با شور و شوق بیشتری از خواب بلند می شوید و با انگیزه به کسب و کار خود مشغول می شوید تا به ثروت برسید.

وقتی به جای این نگرش که سر کار می روم تا آخر ماه بدهکار نباشم، نگرشتان این می شود که من با وقت گذاشتن روی کسب و کاری که مال خودم هست می توانم ثروتمند شوم، احساس قدرت می کنم. البته باید تا قبل از اینکه کسب و کار شخصی تان رونق بگیرد کار فعلی خود را حفظ کنید و فقط به صورت پاره وقت آن را انجام دهید. با این شیوه نگرشتان به کل دگرگون شده و روح تازه ای در شما دمیده می شود. اثرش را در صدا، چهره، حرکاتتان بروز می دهد. می توانید بگویید من فعلا تمام وقت به شغل اصلی ام می پردازم و پاره وقت به کسب و کار خودم مشغول می شوم، چون یک راه مطمئن برای پولدار شدن پیدا کردم و شما در مسیر درست قرار گرفته اید.

این چند جمله از استاد بزرگ جیم ران، خودش واقعا شاید نیم ساعت تفسیر داشته باشه اما من می خوام فقط به چند نکته کوتاه که بسیار مهم هست اشاره کنم، اولین نکته اینه که اگر ما تمرکزمون روی حقوق بگیری باشه واقعا نمی تونیم به رویاها و آرزوهای بزرگی که در سرمون داریم برسیم پس باید تمرکز فکری مون رو از حقوق بگیری به سودآوری سوق بدیم. آیا شما برای سودآوری حتما باید کسب و کار های خیلی بزرگ پر دردسر ایجاد کنید؟ خیر، همونطور که استاد جیم ران توضیح دادن شما می تونید مهارتهاتون و حتی علایقتون رو به درآمدزایی تبدیل کنید. مخصوصا در حال حاضر با وجود اینترنت که بستر بسیار عالیه که شما خیلی راحتتر با دردسر های خیلی کمتر، سرمایه اولیه خیلی کمتر می تونید در کنار شغل اصلیتون حتی همونطور که استاد جیم ران گفتند سود آوری کنید و در اینترنت علایق، مهارتها، تجربیات و دانشتون رو به یک منبع درآمد پایداری اینترنتی تبدیل کنید.

این کاریه که شما می تونید انجام بدید وحتی در کنار شغل اصلیتون. یعنی محتاطانه عمل کنید کاری که به نظر من هم درست تر هست یک کسب و کار جانبی که اصطلاحا بهش میگن side business برای خودتون ایجاد کنید و کم کم اون رو رشد بدید و حتی بعد از مدتی اگر خیلی رشد پیدا کرد می تونید حتی اون شغل اولتون رو که حقوق بگیری هست رو کنار بگذارید اما در مراحل ابتدایی همونطور که استاد جیم ران توضیح دادن به نظر من بهتره که شغل جانبی و کسب وکار اینترنتی جانبی تون رو در کنار شغل اصلیتون داشته باشید. امیدوارم که این توضیحات برای شما مفید بوده باشه. همه شمارو به خدای بزرگ میسپارم خدانگهدار.

 

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *