عکاسی از محصولات: روشی ارزان و با کیفیت

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
عکاسی از محصولات: روشی ارزان و با کیفیت
Loading
/

 

سلام به همه دوستان و همراهان عزیزم در کانال تلگرام و وب سایت آکادمی فرجی. امیرحسین فرجی هستم و در این فایل صوتی می خوام پاسخ سوال خانم آذری یکی از همراهان عزیز کانال تلگرام آکادمی فرجی رو بدم. این دوست عزیزمون این سوال رو از من پرسیدن:

“سلام من مشکل گرفتن عکس برای کارهام رو دارم، فیلم با کیفیت میتونم بگیرم ولی عکس با کیفیت نمیتونم بگیرم. از طرفی گرفتن عکس در آتلیه ها هم خیلی برام هزینه بر هست، چون تعداد بالا عکس لازم دارم و واقعا برام صرف نمی کنه، به نظر شما چکار کنم؟”

عکاسی از محصولات فروشگاه اینترنتی

خوب ممکنه شما هم در فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باشید یا الان یک سری محصولاتی دارید و می خواید به فروش برسونید چه در ایستاگرام چه در وبسایت شخصیتون. به هر صورت، برای اینکه شما بتونید محصولات فیزیکی رو به فروش برسونید، قطعا نیاز به تصاویر با کیفیت دارید واقعا اینطوری نمیشه که ما از محصولاتمون همینطوری یک جایی محصول رو بذاریم و عکس بگیریم و در اینستاگرام یا در وبسایتمون قرار بدیم و توقع داشته باشیم مردم بیان از ما خرید کنن. الان دیگه مخاطب هدف ما و مشتری هدف ما نسبت به کیفیت عکس حساس شده. با ده سال پیش، پنج سال پیش قضیه فرق کرده.

توقع مخاطب بالا رفته

با پیشرفت تکنولوژی و موبایل و دوربین های جدید دیگه توقع مخاطب هم از دیدن عکس محصولات بالا رفته، توقع عکس با کیفیت داره. از طرف دیگه قطعا ما نمیتونیم ابتدای راه بریم آتلیه اجاره کنیم و کلی هزینه کنیم. برای گرفتن عکس محصولاتمون و حتی اگر پولش هم داشته باشیم من خیلی توصیه نمی کنم در ابتدای کار، این کار رو انجام بدیم، چرا؟ چون ما هنوز در مرحله ارزیابی مدل کسب و کارمون هستیم و اصلا نباید هزینه های بیش از حدی داشته باشیم و در مرحله ارزیابی مدل کسب و کار هدف اصلی ما این هست که تا حد ممکن از هزینه های جانبی کم کنیم و هزینه را بیشتر بذاریم روی بازاریابی و تبلیغات و این جور چیزها که واقعا ضروری تر هستند. پس مسئله شفاف شد، ابتدای راه ما می خوایم از محصولاتمون عکس بگیریم اما نمی خوایم هزینه خیلی زیادی کنیم.

عکاسی حرفه ای با امکانات کم و ارزان

خبر خوب اینکه شما با امکانات خیلی کم و ارزون هم میتونید عکس های خیلی حرفه ای از محصولاتتون بگیرید. البته من در مورد محصولات خیلی بزرگ صحبت نمی کنم چون این نکاتی که خواهم گفت در مورد محصولاتی که خیلی بزرگ هستند شاید یک مقدار قابل اجرا نباشه و اونها رو مجبور باشیم براش یک سری فکر های اساسی تری کنیم. اما در مورد محصولاتی که سایزش کوچیک و متوسط هست قطعا این روشها قابل اجرا هستند. این نکاتی که من می خوام خلاصه خدمتتون بگم چکیده ای از دوتا مقاله بسیار بسیار خوب که البته به زبان انگلیسی هستند و در سایت بسیار خوب شاپیفای دات کام قرار دارن. شاپیفای یکی از فروشگاه سازهای بسیار معتبر آمریکایی هست و من توصیه می کنم به سایت ( www.shopify.com) مراجعه کنید و بعد برید به قسمت بلاگ یعنی قسمت مقالاتش و مقالات بسیار بسیار خوبی در زمینه های مختلف برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی وجود داره.

من توی این سایت سرچ کردم و اتفاقا دو تا مقاله بسیار خوب در زمینه عکاسی از محصولات دیدم. در زمینه عکاسی از محصولات، یکی از این مقالات عنوانش این هست: راهنمای ساده برای افراد مبتدی برای گرفتن عکس از محصولات. این مقاله خیلی قشنگ و به زبان ساده و مرحله مرحله اومده به شما گفته که شما چجوری میتونید از محصولاتتون عکس بگیرید، در مقاله دوم (راهنمای عکاسی از محصولات) حتی درمورد عکس هایی که از انسان هم باید در آتلیه گرفته بشه می تونید نکات بسیار خوبی بخونید.

عکاسی از محصولات با بک گراند سفید

مقاله دیگه ای که دیدم و بسیار بسیار عالی بود و به نظر من این مقاله برای افرادی که محصولاتشون کوچیک هست و می خوان خودشون تو خونشون تو اتاقشون از این محصولات عکس بگیرن خیلی مناسبه. عنوان این مقاله این هست: راهنمای ساده برای گرفتن عکس های زیبا و حرفه ای. این راهنما رو وقتی مطالعه کنید میبینید که شما با داشتن یک ورق سفید یک مقوای سفید و یک فوم سفید و با داشتن یک دوربین خیلی معمولی نمی خواد دوربین های چند ده میلیونی عکاسی خریداری کنید حتی خودش توصیه کرده با موبایلی که حالا یکم هوشمند و خوب باشه هم شما میتونید عکس های خوبی بگیرید. در این مقاله راهکار بسیار ساده و ارزونی برای گرفتن عکس هایی که با بک گراند سفید از محصولات هستند ارائه شده. یعنی شما برای اینکه عکس های حرفه ای بگیرید فقط نیاز به خریداری یک صفحه سفید دارید. میتونه صفحه مقوایی باشه البته خود این سایت یک سری فوم های مخصوص رو توصیه کرده. اما به نظر من شما با خرید یک مقوای بسیار بزرگ که سفید رنگ باشه میتونید این کار رو انجام بدید و نکته خیلی مهمی که در این مقاله ذکر کرده نورپردازی هست.

سیستم نورپردازی ارزان و حرفه ای

خوب شاید بگید ما برای نورپردازی هم همون اول باید بریم سیستم های نورپردازی بخریم، نه. خود این مقاله توصیه کرده شما از نور طبیعی استفاده کنید که بهترین نور است. کافی هست که شما در اون اتاقتون یا اون جایی که می خواید عکس بگیرید پنجره داشته باشید. موقعی که روز هست و آفتاب هست شما میتونید اون سوژه تون که می خواید عکس بگیرید اون محصولتون رو طبق چیدمانی که در این مقاله گفته شده در کنار پنجره قرار بدید و دوربین رو در روبروی اون سوژه قرار بدید به گونه که نور مثلا از سمت چپ به سوژه بخوره و بعد یک صفحه سفید رنگ هم سمت راست سوژه قرار میدیم تا اینکه نور بیرون به اون صفحه سفید رنگ هم بخوره و درنتیجه به سوژه یعنی محصول ما بازتاب داده بشه.

با این کار در حقیقت ما داریم از دوتا سیستم نورپردازی استفاده می کنیم. ابتدا سیستم نورپردازی اصلی ما که مثلا از سمت چپ تابیده میشه به خود محصول که همون نور طبیعی هست و سیستم نورپردازی دوم ما که در حقیقت بازتاب نور اصلی که میخوره به اون صفحه سفید رنگ که میخوره بعدا به سوژه این هم میشه از سمت راست. پس ما داریم نورپردازی چپ و راست رو انجام میدیم بدون اینکه سیستم نورپردازی خریده باشیم و این بسیار عالی هست.

دقیقا شما طبق همون چیدمانی که در این مقاله توضیح داده شده کارتون رو جلو ببرید و من توصیه ام این هست که حتی میتونید با همون موبایلتون شروع کنید و بعد خیلی از اپلیکیشن های موبایل هستند که قابلیت هایی برای ادیت عکس ها به شما دادن و شما میتونید نورپردازی این عکس ها رو خیلی زیباتر هم کنید. یعنی بعد از اینکه عکستون رو گرفتید با این نرم افزار ها یا اپلیکیشن های ادیت عکس که اگر در اپ استور یا در بازار سرچ کنید کلی اپلیکیشن چه برای اندروید چه برای آی او اس پیدا می کنید و میتونید عکستون رو با یکم نورپردازی بیشتر و با یکم تغییر در وایت بلنس و چیزهای مختلف عکستون رو خیلی زیبا کنید. و حالا شما یک تصویر محصول با بکگراند سفید و بسیار زیبا خواهید داشت. اگر می خواید عکستون حرفه ای تر بشه گزینه بعدی شما میتونه خرید یک دوربین دی اس ال آر باشه. خرید یک دوربین دی اس ال آر که یک دوربین نسبتا خوب دی اس ال آر مثلا کنن رو شما میتونید با دو الی سه و نیم میلیون خریداری کنید. روش‌های دیگه ای هم مثل تصویر زیر وجود داره که به راحتی و با هزینه کم می تونید عکس های با کیفیت بگیرید.

کوچک و کم هزینه شروع کنید

اما باز هم تکرار می کنم میتونید با همون موبایلتون اگر موبایلتون نسبتا به روز هست و با این سیستمی که گفتم و در این مقاله مفصل تر توضیح داده شده، عکس های خیلی خوب و حرفه ای از محصولاتتون بگیرید. توی این مقاله یک ویدئوی خلاصه ای هم وجود داره که همین نکات رو خیلی کوتاه در عرض سه دقیقه به شما به صورت ویدئویی توضیح داده. ابتدا میتونید با دیدن اون ویدئو شروع کنید و بعد این مقاله رو کامل بخونید و استدیو خونگی خودتون رو برای گرفتن عکس از محصولاتتون آماده کنید.

به همین سادگی همون طور که همیشه شعار دادم از چیزهای خیلی ساده با قیمت خیلی پایین شروع می کنیم، بعد که یواش یواش به امید خدا به درآمدزایی رسیدید، مدل کسب و کارتون مشخص شد، ارزیابی شد، اصلاح شد، بر اساس بازخوردهایی که از مشتری گرفتید، اون موقع میتونید اصلا هزینه کنید یک استدیو خیلی خوب با ده میلیون اصلا بیست میلیون برای خودتون بسازید یا اصلا برید آتلیه عکس بگیرید. اون موقع اشکال نداره ولی در مرحله ابتدایی کسب و کار در مرحله ابتدایی راه اندازی کسب و کار اینترنتی وظیفه اصلی شما و تمرکز اصلی شما باید روی گرفتن بازخورد از مشتری و فهمیدن نیاز مشتری باشه. تمرکز شما نباید روی این جور تجهیزات باشه روی هزینه کردن برای اونها باشه. در این مرحله اگر شما یک پول محدودی دارید بهتر هست که روی تبلیغات اولیه هزینه کنید، بهتر هست روی تحقیق بازار هزینه کنید، روی اینها هزینه کنید پس خیلی مهم هست که ما تمرکزمون در چه مرحله ای روی چه چیزی باشه.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۳ دیدگاه برای “عکاسی از محصولات: روشی ارزان و با کیفیت

  1. علیرضا حسن خانی گفته:

    بزرگترین دغدغه من این هست که آیا من که یک کارمند هستم و بخش خیلی جزیی ازدرامد خودمو میخوام بزارم برای خرید یک جنس از منبع آن،و میخوام با حداقل تعداد کالا و محصول شروع کنم،میتونم کارمو گسترش بدم و موفق بشم!
    این بزرگترین دغدغه فکریه برای من که تا حالا از حرکت کردنم جلوگیری کرده

    • زری گفته:

      سلام
      در پاسخ به دوستمون من از تجربه خودم میگم .
      من هم یک بارنشسته هستم و با خرید مواد غذایی محلی کارم رو شروع کردم و گسترش دادم .خدا رو شکر خوب بوده البته من ضعف تبلیغ و بازاریابی و بسته بندی دارم اگر اینها برطرف بشه انشاله فروشم بیشتر میشه.
      میخواستم بگم نترسید و از جنس های گرون هم شروع نکنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *