مصاحبه با استارت آپ همیاروردپرس

مصاحبه با علی حاجی محمدی ( همیار وردپرس)

به نام خدا سلام عرض میکنم به همه شما اعضای گرامی سایت آکادمی فرجی. امروز در خدمت آقای حاجی محمدی هستیم که در حوزه طراحی سایت سال هاست که وارد فعالیت شدن و در این حوزه کارآفرینی کردن.

منم سلام عرض میکنم به کاربرای سایتتون. یک خلائی که چهار پنج سال پیش من حس کردم این بود که خیلی از کاربران واسه پیدا کردن منابع طراحی سایت به سایتهای خارجی میرفتن و  خوب خیلی ها هم بودن که تو ایران داشتن پول در میاوردن ولی هیچ وقت این اطلاعاتشون رو شیر نمیکردن، که من تصمیم گرفتم برای اولین بار اطلاعاتی که واسه طراحی سایت هست و  باعث کسب درآمد از این حوزه میشه رو به اشتراک بذارم. یکی از رازهایی که مارو یک خورده متمایز کرد، این بود که ما یک ایده ای دادیم که کاربرامون به پول و موفقیت برسن.

برای جوونایی که میخوان این مسیر رو شروع کنن و اون ترسهای مشابه اون دوران شمارو دارن چه پیشنهادی و چه توصیه ای دارید؟

خدمتتون عرض کنم بیشتر از این که ترسی وجود داشته باشه واسه جوونا، من دارم میبینم، بیشتر ریسکه، یعنی مثلا میگن که ما حاضر نیستیم که الان بیایم یک کاری رو شروع کنیم که سال اول ماهی پونصد هزار تومن به ما بده و ترجیح میدیم بریم یک جایی کارمند باشیم برجی یک و نیم میلیون بگیریم. ولی چیزی که هستش من به کاربرای شما خدمتتون میگم که حتما کتاب اثر مرکب رو بخونن که با قانون اثر مرکب آشنا بشن.

من که با جوونا صحبت میکنم بیشتر یک سری باورهای محدود کننده است که مانع حرکت اونا بشه. آیا شما هم درگیر این جور باورها بودید؟

بله ما هم تجربمون خیلی کم بود پنج سال پیش، هم باورهامون مشکل داشت و واقعا وقتی موفقیتمون شروع شد که رو باورهامون کار کردیم.

ما تو چه حوزه ای وارد فعالیت شیم؟ یکی از سوالاتی که از من هم بسیار می پرسن.

الان  در همه حوزه های کاری که هستش میشه کار کرد، یک سری حوزه ها ناب و دست نخورده است و در یک سری حوزه ها وارد شدن ولی شما تو هر حوزه ای بخواید وارد بشید اگه مصمم باشید اگه برنامه داشته باشید موفق میشد. الان من یک نمونه به این دوستمون هم گفتم؛ گفتم  سایت دیوار با چه اختلافی از سایت ایستگاه اومد؟ دقیقا هم همون کارو میکنه ولی چقدر بازخوردها عوض شد. توی بازاری که خیلی ها کار کردن ولی موفق شدن به خاطر همینه.

شما توضیح بدید به کاربرای ماچون این سوال را حتما از شما هم پرسیدن احساس می کنن برای اینکه وارد دنیای کارآفرینی و کسب و کار بشن نیاز دارن سرمایه های چند صد میلیونی داشته باشن یا سن بالایی داشته باشن یا تجربه خیلی بالایی داشته باشن.

خدمتتون عرض کنم منم خودم قبل از اینکه وارد حوزه کارآفرینی بشم همیشه فکر میکردم یک شرایط خیلی ایده آلی هست و آدمهای کارآفرین، آدمهایی هستند که قطعا تیزهوشان تحصیل کردن، ولی واقعا من خودم هم مدرسه عادی تحصیل کردم، اومدم کار کردم. فقط پشتکار میخواد فقط علاقه میخواد قطعا، انگیزه  هم میخواد.

و امیدوارم شما هم از صحبتهای آقای حاجی محمدی،استارت آپ همیاروردپرس نکات خیلی مهمی گرفته باشید و به این نتیجه رسیده باشید که مهمترین عامل برای کارآفرینی، اول علاقه شدید شما به آینده خودتون و به موفقیته و دوم پشتکار شما و موندن شما در مسیر موفقیته.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *