هفت درس موفقیت از جیم ران

در این مقاله هفت درس ضروری برای موفقیت از زبان فیلسوف و نویسنده بزرگ موفقیت و رشد فردی یعنی جیم ران ارائه می‌شود. ضمنا، نسخه صوتی این هفت درس را می‌توانید در پایین همین صفحه دریافت کنید.


درس اول: موفقیت دنبال کردنی نیست، بلکه جذب کردنی است.

جیم ران می گوید موفقیت چیزی نیست که دنبال کردنی باشد. بلکه چیزی است که به وسیله ی خود ما جذب می شود. و ما برای اینکه به موفقیت برسیم و آن را به سمت خودمان جذب کنیم ابتدا باید کاری کنیم که فکر وذهن ما از آن مشکلات وموانعی که سد راه موفقیت ماست بزرگ تر بشود و وقتی فکر و ذهن مان بزرگ تر از موانع و مشکلات بشود آن موقع دیگر موفقیت خیلی راحت به سمت ما جذب خواهد شد.

درس دوم: روی خودتان، بیشتر از شغلتان کار کنید.

منظور اصلی جیم ران از این جمله این است که ما باید روی خودمان خیلی سخت تر و بیش تر از شغل مان کار کنیم و وقت بگذاریم و اگر دنبال تغییر هستیم، اول باید خودمان را تغییر دهیم در واقع بزرگ ترین سرمایه گذاری که ما بایدانجام دهیم، سرمایه گذاری روی خودمان و ذهنمان و طرز فکرمان است.

درس سوم:  مسیر موفقیت را هرگز رها نکنید.

هرگز مسیر موفقیت را رها نکنید اراده، اراده یکی از قدرتمند ترین کلمات در دایره ی لغات است هیچ چیزی دربرابر اراده ی انسان پا به مقاومت ندارد اگر انسان برای خلق هدفش پا فشاری کند. معنی ساده و خیلی قشنگ اراده چیست، بهترین معنی اراده این است که به خودمان قول دهیم که هرگز رها نکنیم.

درس چهارم:  تاثیر محیط اطراف بر موفقیت شما.

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر موفقیت شما و ماندن شما در مسیر موفقیت محیط اطراف تان و آدم هایی که اطراف شما هستند اگر آدم های دور و بر شما انسان های کوچک و بی هدفی باشند قطعا شانس شما هم برای موفقیت بسیار کم خواهد بود و بر عکس اگر اطراف خودتان را پر از آدم های بزرگ و هدفمند و با انگیزه کنید،  قطعا شانس شما هم برای موفقیت بسیار بالاتر خواهد بود.

درس پنجم:  موفقیت یعنی پیشرفت پایدار و همیشگی.

موفقیت اتفاقی نیست که یک شبه بیافتد و شما اگر افراد موفق را نگاه کنید، می بینید که آن ها سال ها تلاش کردند مراحل مختلفی را طی کرده اند، کارهایی را انجام دادند مرحله به مرحله و گام به گام از نردبان موفقیت بالا رفتند آن ها توانسته اند توقعات خودشان را در مسیر موفقیت مدیریت کنند.

درس ششم: بادبان کشتی زندگی‌تان را درست تنظیم کنید.

شما باید بادبان های زندگی خود را درست تنظیم کنید، تا باعث بشوید که کشتی زندگی شما به ساحل امن و ساحل موفقیتی که مدنظر شماست برسد و درحقیقت جهت باد نیست که باعث می شود شما به مقصد درست برسید، بلکه جهت تنظیم بادبان کشتی زندگی خود شماست که شما را به مقصد درست می رساند.

درس هفتم:  با ارزش‌ترین چیز در زندگی ما.

واقعا هیچ چیزی با ارزش تر از زمان وجود ندارد، چون ما برای بدست آوردن هر چیزی به زمان نیاز داریم زمان حتی از پول هم با ارزش تر است و مهم تر است چون شما همواره می توانید پول بیش تری بدست بیاورید، اما هرگز نمی توانید زمان بیش تری را بخرید و یا زمان را به عقب برگردانید.

 

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *