هوش ذاتی چقدر در موفقیت ما نقش دارد؟

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
هوش ذاتی چقدر در موفقیت ما نقش دارد؟
Loading
/

در این درس در مورد تاثیر هوش ذاتی بر موفقیت و ثروت صحبت می کنم. یکی از سوالاتی که برای اکثر دوستان مطرح است و شاید ذهن خود من را نیز چند سال پیش به خودش مشغول کرده بود، این است که چرا بعضی از افراد در کارشان این قدر موفق اند، بعضی از افراد بسیار ثروتمند هستند و بعضی از افراد دیگر یا شاید بگوییم اکثر افراد دیگر در کارشان اصلا موفق نیستند و اصلا ثروتمند نیستند. امروز می خواهیم درمورد این سوال صحبت کنیم که چرا برخی از افراد در کارشان دائم رشد و پیشرفت می کنند، اما دسته ی دیگر افراد که غالب جامعه را تشکیل می دهند، نه تنها در کارشان رشد و پیشرفتی ندارند، بلکه یا درجا زدند یا دائم پسرفت می کنند.
وقتی این سوال را مطرح می کنیم، اولین چیزی که به ذهن اکثر افراد جامعه می رسد، این است که حتما بحث هوش و استعداد ذاتی درمیان است. در صورتی که این طور نیست و موضوع فایل صوتی امروزمان دقیقا در همین مورد است. برای اینکه ذهنتان بهتر با این موضوع آشنا بشود، می خواهم نتیجه ی یک تحقیقی را ارائه بدهم که در بین هزار نفر فرد بزرگ سال در آمریکا صورت گرفته است.

در این تحقیق از این هزار نفر تست هوش صورت گرفته و به این نتیجه رسیدند که با هوش ترین فرد فقط 2.5 برابر با هوش تر از کم هوش ترین فرد آن گروه بوده، یعنی اختلاف بین میزان هوش و استعداد توی آن گروه 2.5 برابری است (بین با هوش ترین فرد و کم هوش ترین فرد). ولی نکته ی جالب این است که تفاوت در آمد آن ها بسیار چشم گیر بوده است. در آن گروه درآمد ثروتمند ترین فرد صد برابر بیش تر از درآمد کم درآمد ترین فرد بوده و نکته ی مهم و جالب که جواب سوال اصلی این فایل صوتی است، اینجا پاسخ داده می شود که پر درآمد ترین شخص با هوش ترین فرد گروه نبوده و این دقیقا برعکس آن تصوری است که اکثر ما داریم. پس پر درآمد ترین شخص آن گروه با هوش ترین فرد آن گروه نبوده و نکته ی جالب دیگر اینکه کم درآمد ترین شخص گروه هم کم هوش ترین فرد گروه هم نبوده.

پس معلوم می شود که هوش و استعداد عامل کلیدی و تعیین کننده موفقیت و ثروت نیست. عامل های دیگری هم وجود دارد که البته من قبول دارم که هوش و استعداد ذاتی یکی از عوامل است و تا حد مشخصی در موفقیت و عدم موفقیت شما نقش دارد. البته من به شخصه اعتقاد دارم همه ی ما انسان ها به اندازه ی کافی که چه عرض کنم بسیار بیش تر از حد نیاز یرای موفقیت و ثروت مند شدن خداوند بزرگ به ما هوش و استعداد کافی را داده است.. پس مشخص شد که به جز هوش و استعداد عامل های دیگری هم وجود دارد که حتما شما از آن عامل ها تا حدی آگاهی دارید و هدف سایت ما هم تمرکز روی آن عوامل است. عواملی مثل قابلیت های فردی، رشد فردی، سخت کوشی، یادگیری مداوم، مدیریت زمان صحیح، هدف گذاری صحیح و عواملی که قصد داریم در این وب سایت در مورد آن ها صحبت کنیم. پس نکته ی خیلی مهمی که هدف اصلی من از ضبط این فایل صوتی است اینکه:

[quote]نکته مهم: هوش و استعداد ذاتی عامل کلیدی موفقیت و ثروت نیست.[/quote]

پس این باور محدود کننده که گوشه ی ذهن خیلی از دوستان است و فکر می کنند که چون هوش ذاتی خیلی بالایی ندارند، اصلا نمی توانند به موفقیت و ثروت برسند، یک باور بسیار غلطی است. من در این فایل صوتی با دلیل و آمار ثابت کردم که این یک باور غلط است. امیدوارم که این باور محدود کننده را از ذهن خودتان بیرون کنید و به موفقیت های بسیار عالی در زندگی برسید.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *