واقعیت ناگفته قانون جذب

برای فهم بهتر واقعیت قانون جذب در مورد شغل رویایی، می خواهم داستانی جالب از کتاب قانون جذب راندا برن رو  برایتان نقل کنم. در این داستان، واقعیتی از قانون جذب نهفته است که متاسفانه اکثریت  نادیده می گیرند:

“من کیت هستم. بعد از این که از دانشگاه فارغ التحصیل شدم، چند ماه، دنبال کار می گشتم. کتاب راز را چند باری خوانده بودم و فیلمش را هم دیده بودم و در حالی که روش فکری ام را عوض کرده بودم و دید بهتری در زندگی به من داده بود، ولی هنوز در باور اینکه من همین حالا شغلی دارم با خودم مشکل داشتم.یک روز بعد از هفته ها فرستادن فرم درخواست کار برای تعداد بینهایتی شغل و بی جواب ماندن، برایم نکته هایی مشخص شد. من سعی می کردم خیلی مثبت باشم و هر روز در دفتر خاطراتم می نوشتم که به خاطر شغلم خیلی شکرگزارم، ولی واقعا مثل شخصی که کار دارد، رفتار نمی کردم. متوجه شدم نشستن در خانه، پر کردن فرم درخواست کار و امیدوار بودن به این که یکی از آنها هم بالاخره سر راه من قرار میگیرد، مرا به جایی نمیرساند. چون با رفتار و افکارم به خودم می گفتم که قرار است همیشه دنبال کار بگردم! متوجه شدم باید جوری زندگی کنم که انگار همین حالا در جایی استخدام شده ام. شروع کردم صبح ها خیلی زود بیدار شوم، دقیقا کاری که اگر سر کار میرفتم باید انجام می دادم؛ و جای این که هر روز دنبال شغلی بگردم؛ در دفتر خاطراتم بنویسم که به خاطر داشتن شغلم شکرگزار هستم.

شروع کردم به نوشتن این که چقدر از این که هر روز در محل کارم موفق هستم، خدا را شکر می کنم و محل کارم و همکارهایم را خیلی دوست دارم. لباسهایی را که در طول هفته قرار بود در محل کارم بپوشم، آماده می کردم و یک حساب پس انداز برای حقوق دریافتی ام باز کردم. با دوستانی که سر کار میرفتند، بعد از این که به خانه برمیگشتند، بیرون می رفتم و به حرفهایشان درباره ی شغلشان، بدون این که مثل قبل، احساس حسادت یا کمبود کنم گوش میدادم؛ چون میدانستم من هم شغلی دارم و به همین خاطر نیازی نبود که اصلا ناراحت شوم. در ضمن، مهارت تایپ و استفاده از کامپیوترم را بالا بردم. خیلی زود واقعا به این باور رسیدم که شغلی دارم و طبق یک برنامه ی زمانی مشخص کار می کنم. دو هفته بعد از «تظاهر کردنم» به داشتن شغل، شخصی درباره موقعیت شغلی که برای من مناسب بود، توضیح داد. حتی قبل از این که به مصاحبه بروم، میدانستم در آن کار استخدام می شوم و همین طور هم شد! جالب تر از همه این که اتفاق های محل کارم و محیط کاری ام دقیقا مشابه همان چیزهایی ست که در دفتر خاطراتم نوشته بودم. حالا هر روز درباره ی این که چه می خواهم، در دفترم می نویسم و همیشه همه چیز همان طوری می شود که خواسته ام.

تفسیر

توی کلاس ها چه در کلاس های شغل رویایی و چه در کلاس های درآمدزایی اینترنتی خیلی در مورد قانون جذب از من سوال میشه، خیلی ها فیلم راز رو دیدن ولی نکته مهم که خیلی ها اون رو نادیده می گیرن همین نکته ای هست که در این داستان نهفته است، آیا قانون جذب وجود داره؟ آیا من به قانون جذب اعتقاد دارم؟ بله. واقعیت قضیه اینه که قانون جذب چیزی جز اثر باور و ایمانی که در دین اسلام و همه ادیان گفته شده نیست، یعنی واقعا راز عجیب غریبی که اسمش رو گذاشتن راز یا the secret رازی وجود نداره. در ادیان مختلف در موردش صحبت شده  و اون هم اثر باور و ایمان به هر کاریه.

شما به هر کاری ایمان و باور داشته باشید بالاخره اون کارو انجام میدید، هرچیزی باشه بالاخره به دستش میارید. اما مشکل اساسی در مورد قانون جذب اینه که اون باوره چجوری ایجاد میشه؟ این سوال اصلی که ما باید بپرسیم. خیلی ها با خوندن کتاب هایی در زمینه قانون جذب، اینطوری قانون جذب و قانون باور و ایمان رو تفسیر کردن که فقط با تجسم خلاق  و  فقط با به کارگیری جملات تاکیدی میشه هرچیزی رو به زندگی خودمون جذب کنیم. این چیزی که خیلی ها در مورد قانون جذب این برداشت سطحی رو داشتن.

اما واقعیت قضیه اینطوری نیست. همونطور که در این داستان گفته شده در مورد یکی از افرادی که می خواسته شغل رویایی و شغلی خیلی عالی رو برای خودش به دست بیاره یا اصطلاحا جذب کنه ایشون اومده بوده و فقط روی تفکرش کار می کرده. اگر داستان رو بخونید میبینید که در ابتدای کار مثل اکثر افراد فقط روی طرز فکرش کار می کرده، از جملات تاکیدی استفاده می کرده. اما نکته خیلی مهمی که خودش متوجه شده فهمیده واقعا مثل شخصی که کار دارد رفتار نمی کند یعنی چی؟ یعنی شما اگر واقعا باور دارید که ثروتمند هستید و اگر واقعا باور دارید که همین الان شغل رویایی تون دارید این میشه قانون باور. شما باید همین الان هم که هنوز اونو به دست نیاوردید مثل افرادی برخورد کنید، رفتار کنید و کار کنید که الان اون شغل رویایی رو دارید، این خیلی نکته مهمیه.

آیا مثل افراد ثروتمند برنامه ریزی روزانه دارید؟ آیا مثل افراد ثروتمند اطرافتون پر از افرادیه که عاقلن، افرادیه که دانا هستن؟ آیا برخورد شما، رفتار شما، کارهای شما بازتاب اون چیزی که می خواید به دست بیارید رو داره یا نداره؟ اینکه نشون دهنده باور و ایمان شماست نه اینکه روزی یک ساعت صبح و شب بشینید هی برای خودتون جملات تاکیدی فقط به کار ببرید، نمیگم اونا بده اونا مؤثره اما اصل قضیه که درمورد قانون جذب خیلی ها نادیده گرفتن اینکه رفتار شما و کارهای شما باید بازتاب اون چیزی باشه که می خواید به دستش بیارید.

امیدوارم که این داستان بسیار جالب و آموزنده رو بخونید، ازش لذت ببرید و سعی کنید برای بدست آوردن شغل رویایی تون شما هم مثل همین کسی که این داستان رو نقل کرده همین الان احساس کنید که یک فردی هستید که شغل رویایی رو دارید و دقیقا مثل اون رفتار کنید و برنامه ریزی دقیق روزانه داشته باشید. هر روز ذهنتون رو با افکار تمیز ،تغذیه کنید. همیشه کتاب بخونید، دقیقا مثل شخصی که یک شغل عالی داره، این میشه قانون جذب واقعی برای بدست آوردن شغل رویایی. امیدوارم این فایل صوتی بهتون کمک کرده باشه خدانگهدار.


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۴ دیدگاه برای “واقعیت ناگفته قانون جذب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *