ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

چرا روزه بگیرم؟

یکی پرسید چرا ما اصلا باید روزه بگیریم؟ یکی از دوستاش به اون گفت خوب معلومه دیگه بخاطر اینکه تو دین اسلام گفته شده که ما باید روزه بگیریم. یکی دیگه از دوستان جواب داد علت اصلی روزه گرفتن اینه که ما حال فقیرا رو درک کنیم و قدر نعمت هایی که داریم رو بدونیم. یکی از دوستان جواب داد که علت اصلی روزه گرفتن اینه که برای سلامتی ما بسیار مفید. اما اون دوستی که این سوال رو پرسیده بود مثل اینکه هنوز خوب توجیح نشده بود و هنوز جواب اصلی سوالش رو نگرفته بود. در این فایل صوتی من یعنی امیرحسین فرجی می خوام به شما توضیح بدم که روزه گرفتن چقدر می تونه برای شما مفید باشه و علت اصلی مفید بودن روزه اینه که برای شخص خود ما مفیده و به ما در مسیر موفقیتمون کمک می کنه و من در این فایل صوتی می خوام  با قوانین موفقیت و با اصول موفقیت به شما اثبات می کنم که روزه گرفتن می تونه خیلی مفید باشه.

حتما همه شما می دونید که ما انسان ها سه بعد داریم، جسم، ذهن و روح. و در نتیجه شادی واقعی رو زمانی تجربه خواهیم کرد که هر سه بعد ما سلامت باشن، هر سه بعد ما در تعادل باشن، بعد ذهنمون که می تونیم این کارو با کتاب خوندن انجام بدیم و بعد جسممون که می تونیم با ورزش کردن تقویت کنیم و شاید اصلی ترین بعد که متاسفانه اکثر ما کمترین توجه رو به اون داریم بعد روحه. به نظر من بعد روح که تضمین کننده شادی واقعی در زندگیه. تا حالا دقت کردید که یک سری افراد با وجود اینکه بسیار پولدار و ثروتمندن اما خیلی شاد نیستن. اما تو همین کشور ما تو همین جامعه افرادی رو می بینیم که خیلی کمتر پولدارن و حتی بعضی از اونها زیر خط فقر هستن. اما وقتی به اونها نگاه می کنیم، می بینیم عجب انسان های شادی هستن خیلی وقتها حرص می خوریم، آخه اینها چجوری میتونن اینقدر شاد باشن و بعضی ها به این افراد میگن اینا الکی خوشن. اما داستان چیه؟

تا حالا به این مسئله عمیقا فکر کردید؟ من با خیلی از این افراد از اونجایی که بسیار کنجکاو بودم صحبت کردم. اتفاقا یکی از همین افراد یکی از بستگان من هست که وضع مالی خیلی بالایی نداره اما چنان شادی رو من در وجود این همیشه دیدم که واقعا بهش حسادت کردم. خیلی از مشکلاتی که می تونست خیلی از افراد رو از پا بندازه برای این شخص تو زندگیش اتفاق افتاد، یکی از فرزندانش مریض شد مریضی بسیار بد. چند سال بعد فرزند دیگه اش مریضی روحی بسیار شدیدی رو گرفت اما همچنان این فرد انسان قوی و شادی بود. همیشه برام سوال بود که این شادی از کجا داره میاد؟ چیه که این انسان اینقدر قدرتمنده؟ اینقدر قدرت داره که تسلیم شرایط و اتفاقات زندگی نمیشه. بعد از اینکه مطالعات بسیار زیاد در زمینه شادی واقعی، در زمینه خوشبختی انجام دادم جواب این سوالم رو گرفتم. جواب این سوال بر می گرده به همون بعد اصلی و بعد سوم یعنی بعد روح که خیلی از ما متاسفانه اون رو فراموش کردیم.

ما برای تقویت بعد روحمون چه برنامه ای رو داریم؟ اگر ورزشکار هستیم و اگر دائم کتاب می خونیم اینها برای جسم و ذهنمون. اما آیا برای بعد روحمون هم برنامه ای داریم؟ جواب اون دوستمون رو الان می خوام بدم. علت اصلی روزه گرفتن تقویت بعد اصلی وجودی ما یعنی روح است. ما با رزوه گرفتن در حقیقت داریم در طی یک ماه روحمون رو ورزش میدیم. یک سال همیشه درگیر مسائل مادی بودیم درگیر کارهامون بودیم، این یک ماه تصمیم داریم که یکم از دنیای مادی خارج بشیم و کمی بیشتر به بعد معنوی و روح خودمون توجه کنیم و این واقعا خیلی زیباست که در دین اسلام که ما اعتقاد داریم کاملترین دین هست قرار داده شده. واقعا وقتی با دید موفقیت به دین اسلام نگاه می کنم میبینم همه قوانینش به گونه ای برای موفق شدن انسان و برای برقراری تعادل در هر سه بعد وجودی انسان طراحی شده. روزه گرفتن بهترین ورزش و تمرین تقویت روح شماست.

اجازه بدید یک بخشی از کتاب چگونه بر نگرانی و اضطراب پیروز شویم اثر نویسنده محبوب من آقای دیل کارنگی رو براتون بخونم: در این کتاب اومده که آرامش بخش ترین و تفریحی ترین نیروها اینها هستن، یک مذهب کامل، خواب، موسیقی و خنده. ابتدای این جمله گفته شده یک مذهب کامل. به خدا ایمان داشته باشید، خوب بخوابید و به موسیقی خوب علاقه مند باشید و جنبه تفریحی زندگی خود را ببینید و سلامتی و شادکامی از آن شما خواهد بود. در خیلی دیگه از کتاب های موفقیت هم دیدم افراد بسیار موفقی از غرب تاکید کردن که ما باید بعد روح و خدا رو در اولین اولویت نظام ارزش های خودمون قرار بدیم چون تنها چیزی که هیچ وقت تغییر نمی کنه تنها کسی که همیشه می تونیم به اون تکیه کنیم خداوند است. ما می تونیم همه عزیزانمون رو از دست بدیم اما خداوند که همیشه اون رو داریم و ماه مبارک رمضان ماهیه که ما پیوندمون رو با خداوند قوی تر می کنیم.

امیدوارم این فایل صوتی باعث شده باشه که نگاه شما به ماه رمضان و روزه گرفتنتون عمیق تر باشه. همیشه تاکید داشتم که ما در همه مسائل باید عمیق فکر کنیم و چرا ها و دلایل قوی برای کارهامون داشته باشیم و اون موقع است که ما اون کارهارو با تمام وجود انجام میدیم و از انجام اون کارها لذت میبریم. وقتی ما غذا نمیخوریم در طی چند ساعت در ماه رمضان، وقتی ما قرآن می خونیم، وقتی ما توجه و تمرکزمون رو بیشتر به سمت خدا می کنیم و کمتر روی مسائل مادی تمرکز داریم در حقیقت داریم تمرین روح رو انجام میدیم. ورزش روح رو انجام میدیم و الان که می فهمیم علت اصلی رمضان، ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن چیست اون موقع است که از این سختی هایی که داریم می کشیم، لذت میبریم. چون ما میدونیم که وجود انسان در سختی هاست که ساخته میشه. امیدوارم که این فایل صوتی برای شما مفید و جذاب بوده باشه، امیدوارم که طاعات و عباداتتون قبول درگاه حق باشه. من رو هم دعا کنید خدانگهدار.


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۲۵ دیدگاه برای “چرا روزه بگیرم؟

  1. محسن گفته:

    داداش همه این حرفا که زدی بیخوده . اروپایی ها و آمریکاییها هم روزه میگیرن که آرامش دارن به فکر هم هستن ، نه داداش بین اونا انسانیت حکمفرماست . انسانیت .نه دین و دین داری نه روزه گرفتن . الکی واسه گرفتن مجوز حرفای بیخود نزن

    • alishmas گفته:

      دوست عزیز و خوبم درست است که در اروپا و آمریکا سبک زندگی بهتری حکم فرماست و من تا حدودی با حرف شما موافقم ولی دین می تواند وسیله برای پیشرفت و تعالی باشد اگر روزه بگیریم و با تمام وجود به معنی آرامش برسیم و وابستگی های مادی مثل تغذیه را از خودمان دور کنیم بنابراین به آرامشی دست می یابیم که می تواند کمک کند تا بیشتر به خودشناسی و خدا شناسی برسیم و راه زندگی مان را بیابیم.

    • محمد خیرابادی گفته:

      با عرض سلام به همه ی دوستان
      ببینم الان کجای آمریکا و اروپا آرامش حکم فرماست.آمریکا و انگلیس و سوئد فاسدترین کشورها هستند.مردم این کشورها در استرس زیاد هستند. روزی نیست که از آدمکشی و تیراندازی و بزن و بکش در این کشورها خبر نباشه. سیاست های آمریکا هم که نگو……همون سیاست های کثیف استعماری ….کاش بعضی از دوستان عزیز بیشتر به این موارد توجه کنند و روی هوا نظرات شخصی ندهند.
      با تشکر از مدیریت سایت بابت این مطلب خوبشون.

    • خاطره گفته:

      دوست عزیز
      جناب محسن
      سوالی از شما دارم:
      انسانیت جوامع پیشرفته از کجا اومده؟
      آیا غیر از اینه که مردمشون انسان هستن؟
      ما برای انسانیتمون چکار میکنم؟
      ما فقط بلدیم نق بزنیم و غر بزنیم و بگیم وضعمون اینه!
      در صورتی که اگه هر کدوم از ما یه حرکت کوچیک برداره، انسانیت در جامعه ما هم شکل خواهد گرفت!
      موفق باشید!

      • مهدی گفته:

        توی ایران خیلی بهتر از خارج انسانیت هست چرا میگین نیست شما آمار تجاوز و طلاق را توی خارج ببین یه جنگ جهانی اروپایی ها می‌کنند کلی خون و خونریزی راه می‌اندازند انسانیت ایرانی ها خیلی هم زیاده

  2. کاوه گفته:

    همش چرت و پرت و مزخرفه، تو تابستون پونزده ساعت بدنتو بی آبی بدی ، بعد برا پیشرفت و موفقیت فردی مفیده؟ مفید اینه که یک کم از بند خرافات و اون چیزایی که از بچگی تو مغزمون فرو شده آزاد کنیم خودمونو

    • hossein گفته:

      فوق العاده عالی بود آقای فرجی دوستانی هم که کامنت منفی گذاشتن در گمراهی آشکار هستن بیخود دارن خودشونو گول میزنن و این استدلال شما در مورد روزه بر میگرده به خودشناسی شما و درک خوبتون از اصل وجودی انسان . و همچنین خدا هم در قرآن فرمودند ما انسان رو نیافریدیم جز طاعت و بندگی -> که این راه بندگی هم راه رستگاری ، خوشبختی ، سعادت ، موفقیت ، تندرستی ، و… . خدا قوت طاعاتتون هم قبول.

  3. majid گفته:

    با سلام
    به نظر بنده با این برهان و دلایل نا کافی مخالفان جهت انجام فریضه عبادی روزه توجیه نخواهند گشت استدلال کمی ضعیف می باشد چرا که خیلی از کسانی که روزه نمی گیرند از کسانی که روزه می گیرند دارای روح قدرتمندتر و تکامل یافته تری هستند و خیلی ها هم که روزه میگیرند اثرات آن را در زندگی تا این حد نمی یابند.

    • پرهام گفته:

      در قران آمده است که شاید چیزی که شما دوست ندارید به صلاح شما باشد و خداوند می داند که چه چیزی برای شما بهتر است.
      بنابراین روزه گرفتن بنا به دلایلی که در مقاله بالا ذکر شده می تواند ما را قدرتمند روحی کند اما افرادی هم هستند که بدن ضعیفی دارند و نمی توانند روزه بگیرند خب چه اشکالی دارد روزه نگیرند و هزینه ی آن را پرداخت کنند در نتیجه دین اسلام بسیار دین آسانی است ولی ما آن را پیچیده کرده ایم.

  4. علی مُوِزی گفته:

    استاد فرجی عزیز بابت استدلال زیباتون راجع به روزه گرفتن، بسیار ممنونم و مطلب مهمی بود و اینکه هر مسلمان باید بداند که چرا باید روزه بگیرد.

  5. فاطمه گفته:

    سلام دوستان گرامی به اندازه تعداد آدمها راه رسیدن به خدا وجود دارد.متاسفانه در تجزیه وتحلیل مسایل یک بعدی به قضیه نگاه میکنیم ایا روزه گرفتن فقط نخوردن ونیاشامیدن است ویا تمرین انجام ندادن خیلی از گناه ها ی دیگر .ایا فکر نکردین اگر در بعضی جوامع درست وسالم زندگی میکنند نتیجه عمل کردن به همین قوانین دین اسلام که در بقیه ادیان هم آمده است میباشد متاسفانه رهبران دینی ما هستند که اسلام را بنحو بدی به ملت شناساندن .

    • آیدین محبوب گفته:

      سلام آقای فرجی طاعاتتون قبول درگاه حق
      ممنون از پست خوب تون بابت روزه گرفتن
      متاسفانه امسال شخصا” در جامعه میبینم روزه گرفتن کم رنگ شده (مخصوصا” جوونها) و دعا میکنم خداوند به همه مون ، چه روزه داران و چه کسانی که روزه نمیگیرند و یا کسانی که نمیتوانند بگیرند سلامتی و عزت نفس و شادکامی و ثروت عطا کنه و صلح و دوستی و ارزانی رو برامون هدیه بده . آمین
      و سپاس از پست فاطمه خانم

  6. ماهان کارو گفته:

    بنظر من روزه یه نوع تمرین برای تقویت اراده انسان در طول یک سال هست
    یعنی هر سال برای تقویت اراده و حتی اراده انجام ندادن گناهان اراده هر چیزی که لذت داره ولی به ضررمونه مثل هوسرانی چشم چرانی،زنا،وتمامیه کارهایی که روح انسان رو مریض میکنه
    مثلا کسانی که میتونن روزه بگیرن مطمنن میتونن سیگار رو ترک کنن
    تمرین اراده و تصمیم به انجام ندادن کارها و عادات بد.ممنونم از سایت خوبتان

  7. امين گفته:

    سلام خیلى از استدلال هایى که گفتین خوشم اومد ولى باید این رو هم در نظر بگیریم که هر روزه گرفتنى باعث خوشحالى و ارامش روحى نمیشه مثلا کسى که به خاطر اینکه نره جهنم روزه میگیره قرار نیست به ارامش روحى و احساس خوشبختى برسه. ( از نظر من ). طاعات و عبادات شما هم قبول . شاد باشید

  8. امين گفته:

    منظورم اینه که اول باید عقایدت درست باشه تا روزه گرفتن بتونه شما رو به احساس ارامش روحى برسونه

  9. Hadis گفته:

    چرا میگید کسانی که سطح مالی متوسط و فقیر هستند زندگی شادتری نسبت به افراد ثروتمند دارند؟!! این تفکر به شدت غلطه و لطفا درموردش فکر کنید و بعد اظهار نظر بفرمایید. خداوند از ما خواسته که ثروتمند و شکرگزار و شاد باشیم، و بسیاری از افراد ثروتمند هستند که شادن و به راستای شادی که در زندگی داشتند به ثروت رسیدند

    • حسین گفته:

      آقا محسن تا جایی درست میگن

      پس من از این ساعت دارم به شخصه این میگم
      کسانی که ثروتمند هستین پول و ثروت خودتون به من بدین تا من ناراحت باشم
      و شما فقیر شین تا شاد باشین

      چه دیدگاه غلطی

  10. Nazary گفته:

    برای انجام هر کاری حتما دلیلی هست.
    اگر اندکی مطالعه مفید و سالم داشته باشیم درک حقیقت روزه در قرن فوران اطلاعات کار سختی نیست.
    و راست گفت پروردگار سبحان که :
    و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا

  11. حسین گفته:

    آقا محسن تا جایی درست میگن

    پس من از این ساعت دارم به شخصه این میگم
    کسانی که ثروتمند هستین پول و ثروت خودتون به من بدین تا من ناراحت باشم
    و شما فقیر شین تا شاد باشین

    چه دیدگاه غلطی

  12. رجب گفته:

    یک سوال دارم ، اگر روزه گرفتن را خدا برای این قرار داده که ما به یاد فقرا و سختی زندگی آنها بیفتیم ، پس چرا خود فقرا هم باید روزه بگیرند ؟

    • محمد بهرام نسب گفته:

      سلام آقا رجب
      گرسنگی بر اثر روزه داری، برای فقرا عادی است وجوب روزه برای آنها به جهت ده ها خاصیت دیگر روزه گرفتن است که از همه آنها مهمتر، اطاعت فرمان خداست.
      من از کسانی که پست منفی گذاشتند می پرسم چرا باید فهم خودمان را بالاتر از خدا بدانیم ؟؟
      خداوندی که ما را خلق ‌کرده از هر کس دیگری بهتر می‌داند چه چیزی برای جسم و روح ما مفید و چه چیزی مضرّ است او هرگز چیزی را که بی فایده یا مضر باشد واجب نمی‌کند چون با حکیم بودنش سازگاری ندارد.
      شبکه های ماهواره ای به طور مداوم با القاء شبهات در پی این هستند که مسلمانان را از آموزه های اسلام دور کنند و زمینه را برای تسلط بر آنها فراهم کنند آنها هرگز دلسوز ما نبوده و نیستند و نخواهند بود.
      سعادت دنیا و آخرت در گرو اطاعت فرمان های خداست و هر آنچه غیر این است وسوسه شیاطین جنّی و اِنسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *