چرا هدفگذاری مالی من کار نمی کند؟

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
چرا هدفگذاری مالی من کار نمی کند؟
Loading
/

“از فرجی بپرس”- قسمت 13: چرا هدفگذاری مالی من کار نمی کند؟

دوستان عزیزم در وبسایت آکادمی فرجی سلام، امیدوارم که روزی بسیار شاد و پر انرژی رو شروع کرده باشید. در این قسمت از فرجی بپرس میخوام جواب یکی از دوستانمون که در مورد موضوع هدف گذاری سوال پرسیدن رو پاسخ بدم. اجازه بدید در ابتدا سوال این دوست عزیزمون رو با هم مرور کنیم.

سلام من دقیقا به هدف گذاری که میکنم نمیرسم، شغل من فروش بیمه عمر، هدف گذاشتم برای این پونزده روز بتونم دوازده میلیون بیمه نامه بفروشم، خوب باید مشاوره برم و رفتم ولی هیچ کدوم از این ملاقاتهای من به فروش بیمه ختم نشد و الان حدود شش ماه هست که کاملا گیج و سردرگم شدم و با اینکه مشاوره میرم امام به هدفم نمیرسم. واقعا موندم چیکار کنم، میدونم نباید به هدفم خیلی گیر بدم اما به دلیل یک موقعیتی باید تا سی خرداد ماه پنجاه میلیون تومن بیمه بفروشم واقعا روح و روانم بهم ریخته ممنون میشم راهنمائیم کنید.

پاسخ دکتر فرجی:

در مورد این سوالی که دوستمون مطرح کرده و در مورد این موضوعاتی که دوستموم مطرح کرد چند نکته بسیار مهم وجود داره که باید بهش اشاره کنم:

اولین نکته اینه که این دوست ما تصمیم گرفته در پونزده روز، دوازده میلیون بیمه نامه بفروشه. نکته ای که در مورد هدف گذاری وجود داره و حتما شما هم شنیدید قانونی هست به اسم قانون اسمارت، این قانون اسمارت رو خیلی از اساتید موفقیت در موردش صحبت میکنن، امام یک نکته بسیار مهمی در مورد این قانون وجود داره که میخوام توی این فایل با شما صحبت کنم. یکی از اجزاء قانون اسمارت این رو میگه که باید هدف شما دست یافتنی باشه. واژه دست یافتنی واژه ای که کمی گنگ و مبهمه و باید بیشتر تعریف بشه. ممکن است یک هدفی برای من دست یافتنی نباشه اما برای یک شخص دیگه با توجه به اون استعدادها، قابلیت ها، مهارت هایی که کسب کرده اون هدف در طی اون مدت زمانی و حتی کمتر از اون دست یافتنی باشه.

آیا شما خودتون از درون ایمان دارید که می تونید در پونزده روز این مبلغ رو از طریق بیمه نامه به دست بیارید؟ من اعتقاد دارم ما انسانها به هر کاری که واقعا از درون ایمان داشتته باشیم و باور داشته باشیم، نه اینکه فقط یک سری جملات، تلقینات مثبت رو هی تکرار کنیم. کارهایی که خیلی از اساتید موفقیت انجام میدن و من تقریبا با اکثر اونها کاملا مخالفم. پس شما باید ایمان داشته باشید که میتونید در طی اون پونزده روزی که تعیین کردید به اون هدفتون برسید در غیر این صورت هدف گذاری خیلی خوبی رو انجام ندادید. پس بحث ایمان و باور شما میاد وسط که آیا هدف گذاری شما بر اساس اون باورها و ایمان هایی که در درون به خودتون و کارتون دارید آیا درست و منطقی هست یا نه؟ این نکته اول.

نکته دوم گفتید که مدتی که سردرگم شدید، از شما این سوال رو میپرسم: از کجا مطمئنید که دارید با روش درست به سمت اهدافتون حرکت میکنید؟ خیلی وقتها افرادی رو می بینم که هدف گذاری کردن، اهدافشون رو مشخص کردن و خیلی از اونها اهداف خیلی خوبی رو هم مشخص کردن یعنی مرحله هدف گذاری رو درست انجام دادن. اما نکته خیلی مهم اینه که مسیر رسیدن به اهدافشون رو خوب نمیشناسن یا فکر میکنن مسیری که دارن میرن قطعا درسته، چون دیگران هم همون مسیر رو رفتن. ولی نکته مهم اینه که شما باید برای اینکه به اهدافتون برسید مخصوصا در زمانهای سریع تر باید مطالعه کنید همیشه در حال یادگیری باشید در زمینه تخصصی خودتون که مثلا فروش بیمه هست آیا اصلا شما کتابهایی که در زمینه فروش بیمه هست مطالعه کردید؟ یا نه دارید طبق همون روشهایی که دیگران انجام میدن شما هم انجام میدید و توقع دارید که فقط برید ملاقاتهای بیمه و فروشتون افزایش پیدا کنه. واقعا اینطوری نیست، داستان اینطوری نیست که هرچی بیشتر شما برید با افراد بیشتری ملاقات کنید بتونید بیمه های بیشتری رو بفروشید. متاسفانه این طرز فکر تو ذهن ما فرو رفته که همیشه خودمون رو درگیر کمیت کنیم اما به نظر من کیفیت کار اون مهارتهایی که برای که برای افزایش کیفیت کار مورد نیازه خیلی میتونه سریع تر و بهتر فروش شمارو افزایش بده.

پس دومین توصیه من اینه که شروع کنید به کتاب خوندن درست و عمیق در مورد شغل خودتون که فروش بیمه باشه و تا اونجایی که من اطلاع دارم چندین کتاب در این زمینه وجود داره که شما میتونید اونها رو تهیه کنید و شروع به مطالعه کردن و انجام دادن کنید. یکی از کتابهایی که در این زمینه وجود داره کتابی با عنوان فروش بیمه به روش بیمه فروش. که این کتاب نویسنده اش یکی از دوستان من هست آقای محرابیان که شما میتونید این کتاب رو تهیه کنید. اتفاقا آقای محرابیان سایتی هم دارن با عنوان بیمه فروش همین رو به انگلیسی اگر اسپل کنید و تایپ کنید تو گوگل پیدا می کنید. سایتی با عنوان بیمه فروش که میتونید دوره های ایشون رو هم شرکت کنید و مهارت خودتون رو در زمینه بازاریابی و فروش بیمه افزایش بدید و روشهای جدید و بهتر رو یاد بگیرید تا نسبت به رقباتون یک مزیت رقابتی و یک نوآوری داشته باشید و وقتی با مشتری و مخاطب هدف صحبت میکنید کاملا متوجه بشه که شما کاملا با بقیه افرادی که توی صنعت بیمه هستن متفاوتید و همه اینها نیاز به زمان داره، یادگیری نیاز به زمان داره چون توی جمله بعدیتون گفتید برای رسیدن به این هدفتون عجله دارید.

من شخصا با عجله کردن در رسیدن به هدف خیلی موافق نیستم و تجربم به من اینو میگه که معمولا افرادی که یک هدفی دارن که خیلی عجله دارن به اون هدف برسن، معمولا نمیتونن به اون هدف برسن. پس توصیه میکنم با هر فرمولی با هر روشی که میتونید این فورس ماژور، این تایم محدود، این بار سنگین رو از روی دوش خودتون به گونه ای آزاد کنید. اگر بدهکاری دارید فرصت بخواید، یکم اجازه بدید که روشها رو یاد بگیرید کتاب مطالعه کنید و کم کم بتونید به اون هدفتون برسید که قطعا هم با یادگیری روشهای جدید میتونید برسید.

نکته خیلی مهمی که وجود داره بحث روحیه اس، ما اگر بهترین استراتژی هارو هم یاد بگیریم، بهترین نکات روز دنیا رو هم یاد بگیریم، اما روحیه خوبی نداشته باشیم امکان نداره بتونیم به موفقیت برسیم و به اهدافمون برسیم. پس نکته مهمی که وجود داره اینه که باید شما بر روح و روان خودتون مسلط باشید و آرامش داشته باشید و مطمئن باشید در آرامش و همزمان با آرامش، یادگیری و تفکر عمیق و انتقادی که حرف همیشه من بوده و هست میتونید به اهداف خودتون برسید.

در آخر این فایل صوتی میخوام جمله بسیار زیبای جیم ران رو تکرار کنم و اون اینه که روی خودتون بیشتر کار کنید تا شغلتون. شما هم باید روی موفقیت فردی، بهبود فردی، بهبود طرز فکرتون، قدرت طرز فکر و باور و ایمانتون حتی بیشتر از شغلتون کار کنید تا با انرژی بیشتر، با قدرت بیشتر بتونید به سمت اهدافتون حرکت کنید وکم کم و کم کم به اهدافتون برسید.

امیدوارم که این فایل صوتی برای شما دوست عزیز و دوستان دیگه ای که با آکادمی فرجی همراه هستن مفید بوده باشه، همه شما رو به خداوند بزرگ میسپارم.

مجموعه‌ی “از فرجی بپرس” چیست؟

از فرجی بپرس یک مجموعه سریالی ویدئویی رایگان است که هدف آن پاسخ به سوالات مهم و آموزنده مخاطبان و اعضای گرامی آکادمی فرجی است. 
روش کار این مجموعه به این صورت است که مخاطبان عزیز سوالات خود را می‌پرسید و دکتر امیرحسین فرجی معمولا به صورت هفتگی پاسخ سوالات شما را در قسمت جدید “از فرجی بپرس” می‌دهند.

دانستن جواب سوالات دیگران چه فایده‌ای دارد؟

به نظر من همه اعضای آکادمی فرجی هم مسیر و هم سفر هستند و درنتیجه سوالاتی که برای هر کدام از آن‌ها پیش آمده فقط یک سوال نیست بلکه یک تجربه ارزشمند است. سوالی که توسط یکی از دوستان پرسیده می شود ممکن است سوال شما هم باشد و یا حتی ممکن است سوال فعلی شما نباشد ولی تجربه‌ای که در پس آن سوال نهفته است باعث کمک به شما در مسیر موفقیت و ثروت شود.
یک ثروتمند جدید از هر طریقی به دنبال کمک گرفتن از تجربیات دیگران است، چون اعتقاد دارد تجربه دیگران یکی از بهترین منابع عظیم یادگیری است. منبع گران‌بهایی که می‌تواند به ما کمک کند تا از موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران درس بگیریم و سرعت خود را در مسیر موفقیت و ثروت افزایش دهیم و در زمان با ارزش خود صرفه‌جویی کنیم. 

شما هم می‌توانید سوالات خود به روش‌های زیر مطرح کنید:

1- از طریق فرم ارسال دیدگاه در پایین این صفحه،
2- از طریق تلگرام و با آی دی ( telegram.me/askfaraji
3- از طریق فرم تماس با ما 

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *