ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

گاز فیل یا نیش پشه!

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گاز فیل یا نیش پشه!
Loading
/

دوستان عزیزم سلام، امیدوارم که مثل همیشه شاد و پر انرژی باشید. امروز می خواهم در مورد موضوعی صحبت کنم که ما همیشه و در همه حال در حال انجام دادن آن هستیم و خودمان اصلا به آن آگاهانه فکر نمی کنیم و متوجه نیستیم که درست بودن یا غلط بودن آن چقدر می تواند در آینده ما تاثیرگذار باشد. منظور من انتخاب ها و تصمیمات کوچک است که ما هر لحظه در مورد مسائل مختلف می گیریم. ما همیشه در حال گرفتن تصمیمات کوچک بین دو یا چند چیز هستیم. ممکن است خیلی از آن انتخاب ها در آن لحظه از نظر ما اصلا ارزشی نداشته باشند و به خودمان می گوییم که اشکال ندارد، حالا این دفعه هم این کار را انجام بدهم، از دفعه دیگر انتخاب بهتری دارم.

انتخاب های به ظاهر بی ارزش ولی مهم!

از شما می خواهم که خیلی دقیق فکر کنید و ببینید که چند درصد از انتخاب های شما و تصمیمات شما در طی روز آگاهانه است و با فکر گرفته می شود و چند درصد آن ها به صورت نا خودآگاه و طبق عادات ها ی شما گرفته می شود. اصلا آیا شما به انتخاب های روزمره تان دقت می کنید؟ آیا به این فکر می کنید که همین انتخاب های به ظاهر ساده می تواند طبق اثر مرکب جمع شوند و آینده ی شما را تخریب کنند؟

چند مثال…

اجازه بدهید یک مثال بزنم، مثلا فرض کنید شما شخصی هستید که عادت دارید هرروز یه چیپس بخورید، در ذهن شما این می گذرد که خوردن یک چیپیس چیز خاصی نیست ولی فکر کنید ببینید بعد از چند سال برای سلامتی شما چه اتفاقی می افتد! دقیقا همین اتفاق در مورد افرادی که عادت به خوردن نوشابه در حین غذا دارند رخ می دهد، آن ها با خودشان می گویند یک نوشابه که چیزی نیست و به خوردن نوشابه ادامه می دهند، اما حدس بزنید بعد از چند سال برای معده ی آن ها چه اتفاقی می افتد! یا مثلا در مورد افرادی که سیگار می کشند، یا افرادی که زیاد و بیش از حد تلوزیون و سریال نگاه می کنند یا افرادی که در طول روز بیش از حد به شبکه های اجتماعی سر می زنند! همه ی این افراد مثال های خیلی خوبی هستند برای افرادی که  با اثر مرکب نقاط منفی را وارد زندگی شان می کنند و آن ها را به یک عادت های پایدار منفی در زندگی خود تبدیل می کنند.

عادت های شما چگونه شکل می گیرد؟

نکته خیلی مهمی که می خواهم در این فایل صوتی و در این رادیو جهش به آن اشاره کنم این است که انتخاب ها و تصمیمات روزمره ی شما در مرور زمان تبدیل به عادت های بسیار قوی می شوند که خود شما هم از آن ها آگاه نیستید و وقتی به خودتان می آیید و می خواهید آن ها را آگاهانه تغییر بدهید، کار برای شما خیلی سخت می شود.

پیشگیری همیشه بهتر و راحت تر از درمان است

 البته تغییر عادت ها اصلا کار غیر ممکنی نیست، ولی ما همیشه طرفدار آدم هایی هستیم که باهوش هستند و دنبال پیشگیری هستند، نه اینکه اصلا حواسشان به خودشان نباشد و عادت های منفی جدیدی را وارد زندگی شان کنند و بعد از مدتی سعی کنند با بدبختی و به سختی آن ها را از زندگیشان حذف کنند! نه ما اصلا این کار را توصیه نمی کنیم. ما پیرو آدم هایی هستیم که سعی می کنند از شکل گیری عادت های منفی خودشان جلوگیری کنند. پیشگیری همیشه بهتر و راحت تر از درمان است.

گاز فیل یا نیش پشه!!!

در کتاب اثرمرکب مثال خیلی قشنگی گفته شده که از شما می خواهم به این مثال فکر کنید. آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که یک فیل شما را گاز بگیرد؟ در مورد پشه چطور ؟ همه ی ما تجربه  نیش پشه را بیشتر داریم. همیشه در زندگی ما چیزهایی که بسیار کوچکند و اصلا ما فکر نمی کنیم که اهمیت دارند، باعث اتفاقات بد و اشتباهات بزرگ در زندگی ما می شوند و آینده ی ما در اثر همان کارهای به ظاهر کوچک تخریب می شوند.

از خواب بیدار شوید…

من از شما می خواهم که از خواب بیدار بشوید و به انتخاب های کوچک و تصمیمات کوچک هر روزتان یکم بیشتر دقت کنید و آن ها را ناچیز نپندارید. فکر کنید در طول روز چه تصمیمات کوچکی می گیرید که خودتان از آن ها آگاهانه خبر ندارید ولی آن تصمیمات کوچک شما را به سمت آینده ای بی هدف و بی ارزش سوق می دهد. این مطلب بسیار مهم است حتما بعد از این که این فایل صوتی را گوش دادید، با خودتان فکر کنید و به تصمیمات و عادت های هر روزتان دقت کنید و آن ها را حلاجی کنید و ببینید کدام یک از آن ها برای شما مفید هستند و کدام یک برای شما مضر هستند. حتما این کار را انجام بدهید. همه ی شما را به خدای بزرگ می سپارم.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *