گام پنجم: سلامتی جسمی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گام پنجم: سلامتی جسمی
Loading
/

رسیدیم به قدم پنجم برای رسیدن به رویاها و تحقق اهدافمان، قدم پنجم این است که پر انرژی و پر تحرک باشیم و برای سلامتی خودمان خیلی ارزش قائل باشیم. سلامتی جسمی بسیار مهم است. شاید بپرسید که این موضوع چه ربطی به موفقیت دارد، جیم ران جواب این سوال شما را خیلی قشنگ داده است.

اجازه بدهید جمله ی زیبا از جیم ران را در این مورد بگویم: هیچ چیزی بیش تر از این جای تاسف ندارد که شخصی ذهنی آماده اما بدنی ناتوان برای انجام کار داشته باشد. بسیار ناگوار است که ذهن انسان به او بگوید دنیا را فتح کن اما بدن در پاسخ به او بگوید حتی نمی توانم از جایم بلند شوم.

 اگر به این جمله دقت کرده باشید بسیار واضح است که ما برای موفقیت به بدنی سالم نیاز داریم تا بتوانیم در مسیر موفقیت حرکت کنیم و پیشرفت کنیم. اگر تا به حال به این موضوع خیلی توجه نکردید اشکالی ندارد دیر نشده است از همین امروز تصمیم بگیرید و این موضوع را در اولویت های خودتان قرار بدهید.خیلی هم سخت نیست قرار نیست کار عجیب غریبی و سختی انجام بدهیم فقط کافی هست که هر روز چند دقیقه ورزش کنید پیشنهاد من به شما این است که صبح ها قبل از این که وارد کار شوید و به کارتان بروید فقط ده الی پانزده دقیقه حرکات نرمشی انجام بدهید و آن موقع است که خواهید دیدچه قدر احساس سر زندگی و شادابی پیدا می کنید و در طول روز شارژ هستید و پر انرژی. حتما امتحان کنید واقعا معجزه می کند.

اجازه بدهید با شما رک صحبت کنم اگر اضافه وزن دارید چاق هستید دلیلش این است که از نظر احساسی بالغ نیستید. وزن شما صد درصد از تغذیه ی شما تاثیر می گیرد. شما می دانید که چه چیزهایی را باید بخورید و چه چیزهایی را نباید بخورید ولی جای تعجب دارد که باز هم به خوردن ادامه می دهید. علت این موضوع چیست. چون ما نمی توانیم خودمان را کنترل کنیم و در دام وسوسه ها گرفتار می شویم تسلیم آن ها می شویم چون ضعیف هستیم. 

منظور من از ضعف، ضعف هوشی نیست چون ما دقیقا می دانیم که چه چیزی را باید بخوریم و چه چیزی را نباید بخوریم و کاملا از آن آگاه هستیم پس منظور من ضعف هوشی نیست بلکه ما از نظر احساسی ضعیف هستیم یا مثلا یکسری بهانه ها را می آوریم و به بهانه ها اجازه می دهیم که ما را کنترل کنند مثلا می گوییم وقت اش را ندارم یا حس آن کار را ندارم یا یا این مورد که خیلی پر کاربرد است یعنی از فردا، ازشنبه،  از هفته ی دیگر و از این گونه بهانه ها در حقیقت با آوردن این بهانه ما اجازه می دهیم که مسائل دیگر اولویت پیدا کنند تا از نظر احساسی خودمان را راضی کنیم و خودمان را فریب بدهیم و احساس راحتی بکنیم.

 وقت این رسیده است که این ضعف های احساس را کنار بگذاریم و بدنمان را برای مسیر موفقیت آماده کنیم چون اگرذهن ما آماده باشد ولی بدن ما آماده نباشد بدن ما نمی تواند ذهن ما را همراهی کند و قطعا موفقیتی را نخواهیم داشت بدن و ذهن باید هر دو به صورت هماهنگ با هم در مسیر موفقیت حرکت کنند. پس از امروز این تصمیم جدی را بگیرید که روزی چند دقیقه برای سلامتی بدن خودتان وقت بگذارید.

 

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *