گزارش روز اول دوره شغل رویایی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گزارش روز اول دوره شغل رویایی
Loading
/

به نام خدا سلام به همه ی شما دوستان و همراهان عزیزم. امیر حسین فرجی هستم. مدرس موفقیت شغلی و روش های نوین درآمدزایی. دراین فایل صوتی میخوام گزارش جلسه اول و روز اول دوره آموزشی رازهای رسیدن به شغل رویایی رو خدمتتون ارائه بدم. در روز اول ما در این کلاس ابتدا مباحثی که قراره در این دوره درموردش صحبت بشه درحقیقت نقشه راه دوره رو، با دوستان شرکت کننده مرور کردیم و دقیقا فهمیدیم که قراره در چه مسیری حرکت کنیم و به چه نتیجه ای برسیم چون به نظر من خیلی مهمه قبل از این که یک دوره آموزشی آغاز بشه ابتدا ما از بالا به دوره نگاه کنیم و بدونیم دقیقا داریم توی چه مسیری حرکت میکنیم. اینطوری ذهن ما آماده تر میشه برای اینکه مطالب روعمیق تر یاد بگیره و هر مطلبی رو که یاد میگیره بتونه در جای درست و دقیق خودش قرار بده.

نقشه راه دوره رو بررسی کردیم و گفتیم که در این دوره قراره به سه سوال بسیار مهم پاسخ بدیم یعنی در انتهای دوره افرادی که در این دوره شرکت کردن باید جواب این سه سوال مهم رو برای خودشون دقیق مشخص کنند.سوال اول اینه که چه شغلی برای اونها مناسبه که ما از مدل خود شناسی این دوره درسه الی چهار جلسه کار میکنیم استفاده میکنیم تا افراد به این نتیجه برسن و بعد باید ببینیم حالا اون شغلی که برای من مناسبه از چه طریقی بتونم به اون شغل برسم چجوری به بازار کار پنهان دستیابی داشته باشم و بعد از اون چه مهارت های برای موفقیت شغلی نیاز داریم که ما در نیمه ی دوم این دوره آموزشی مهارت های بسیار مهم  برای رسیدن به بازار کار پنهان و درنتیجه شغل رویایی رو با دوستان شرکت کننده درمیان میذاریم.

پس از اون اومدیم تغییرات اصلی که در قرن بیست و یک در حال رخ دادنه و این تغییرات روی مدل شغل یابی به شدت تاثیر گذار در مورد اونها صحبت کردیم کسی که در قرن بیست ویک میخواد شغل رویایی داشته باشه باید بدونه توی چه جایگاهی تو چه فضایی در حال حرکت این خیلی مهمه. یکی از مهمترین وظایف ما اینه که بتونیم تا حدی آینده رو ببینیم  آینده رو پیش بینی کنیم در هر بازار هدف و صنعتی که هستیم یکم نگاهمون به آینده باشه. قرن بیست و یک دیگه مثل قرن بیستم نیست که تغییرات با سرعت خیلی  کمی رخ بده خودتون دارید میبینید تغییرات حالت نمایی پیدا کرده و خیلی سریع داره خیلی از مدل های شغلی رو تغییر میده. بعد اومدیم تعریف شغل در ذهن هریک از دوستان بررسی کردیم. اینکه در ذهن ما تعریف شغل چه چیزی باشه، خودش میتونه نشون بده که درآخر کار ما به چه شغلی میرسیم واقعا  داستان به همین صورته. اینکه در ذهن شما شغل به عنوان یک امر لذت بخش تعریف شده یا فقط یک ابزاری برای درآمدزایی این تعیین کننده اینه که شما آیا در نهایت به شغل رویایی خودتون میرسید یا نمیرسید.

در قسمت بعدی یعنی در جلسه ی دوم روز اول ما اومدیم مدل خودشناسی رو شروع کردیم خودشناسی رو تعریف کردیم و بعد دیدیم چرا خودشناسی انقدر مهمه. ضرورت خودشناسی رو شناختیم چرایی خودشناسی رو بهش پی بردیم و بعد اومدیم پنج جزء خودشناسی رو مطرح کردیم شناخت سیستم باورها و الگوهای ذهنی ،شناخت نظام ارزش ها، شناخت تیپ شخصیتی، شناخت استعدادها و نقاط قوت و مورد پنجم شناخت علایق و اشتیاق سوزان. ما تو روز اول در حقیقت سه بعد اول رو آغاز کردیم یعنی ابتدا به دوستان کمک کردم تا بتونن الگوهای ذهنی، موانع ذهنی نگرش ها، سیستم باورهایی که در ذهنشون وجود داره و اونها حتی نسبت به اون آگاه نیستن اونهارو معرفی کردیم به اونها تمرین دادم که از امروز باید ذهن ناخودآگاه خودشون رو زیر نظر بگیرن و ببینن چه باورهایی، چه الگوهای ذهنی در ذهن اونها وجود داره که داره اونها رو از پیشرفت شغلی ممانعت میکنه و بعد اومدیم درمورد نظام ارزش ها که بسیار در تصمیم گیری های ما اثر بخش صحبت کردیم.

هر تصمیمی که ما در زندگی میگیریم دقیقا بر اساس همین الویت ها و همین نظام ارزش هاست. مثلا اگر شما در نظام ارزش هاتون خانواده بالاتر از پول باشه یک تصمیم شغلی میگیرید، اگر در نظام ارزش های شما امنیت بالاتر از استقلال و آزادی باشه یک تصمیم شغلی میگیرید پس خیلی مهمه که ما ازاین نظام ارزش ها آگاه باشیم و بعد که اگاه شدیم بتونیم حتی اون رو اصلاح کنیم تا بتونیم به آرزوها و اهداف شغلی مون برسیم و در پایان کلاس هم در مورد تیپ شخصیتی و انواع تیپ شخصیتی صحبت کردیم. روش ام بی تی آی که یکی از متداول ترین و معروفترین روش های شناسایی تیپ شخصیتی هست رو مطرح کردیم و روش شخصیت شناسی دیسک هم به دوستان معرفی کردم برای این که با این روش آشنایی داشته باشن و به اونها کمک کردم که بتونن تیپ شخصیتی خودشون رو شناسایی کنن. این خلاصه ای بود از کاری که ما توی این چهار ساعت در روز اول دوره شغل رویایی انجام دادیم. امیدوارم که این مطالب برای شما هم مفید و جذاب بوده باشه. خدانگهدار.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۱ دیدگاه برای “گزارش روز اول دوره شغل رویایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *