ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

گزارش روز دوم دوره شغل رویایی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گزارش روز دوم دوره شغل رویایی
Loading
/

به نام خداوند بزرگ و مهربان سلام، امیرحسین فرجی هستم و در این فایل صوتی می خوام گزارش مختصری از روز دوم رازهای رسیدن به شغل رویایی صحبت کنم. در روزهای قبلی این دوره ما در مورد ابعاد خودشناسی صحبت کردیم و سه بعد از ابعاد خودشناسی رو مطرح کردیم. در این روز در مورد دو بعد دیگر از ابعاد خودشناسی صحبت کردیم. در جلسه سوم یعنی نیمه اول روز دوم، ما در مورد کشف نقاط قوت و توانمندی ها صحبت می کنیم.

نقاط قوت شما اون کارهاییه که شما خیلی راحت نسبت به بقیه اونها رو انجام میدید و نکته مهم اینه که، ممکنه خود شما از اونها خیلی خبر دار نباشید یعنی اونهارو چون راحت انجام میدید، بدیهی فرض کرده باشید اما نقطه برتری شما دقیقا همون کارهایی که نقاط قوت شما و استعداد شماست و اگر شما روی اونها تمرکز کنید احتمال اینکه شغل رویایی و شغل پر درآمدی پیدا کنید بسیار بیشتره. اشتباه بسیار بزرگی که اکثر جامعه انجام میدن اینه که تمرکز می کنن روی نقاط ضعف خودشون. اما افراد عالی و افرا برنده، افرادی هستن که نقاط قوت و توانمندی ها و استعداد خودشون روکشف می کنن و روی اونها تمرکز می کنن و با سرمایه گذاری زمانی و همچنین مطالعه و یادگیری کار می کنن و روی اونها سرمایه گذاری می کنند و در نتیجه اونها رو قوی تر می کنن.

کاری که شما باید انجام بدید دقیقا همینه، در این جلسه ما در مورد انواع نقاط قوت و توانمندی ها صحبت کردیم و از دوستان خواستم که در مورد هر کدوم از اونها از یک تا ده یک نمره ای به خودشون بده بعد تک تک اونهارو با دوستان مطرح کردم و در آخر از دوستان عزیز خواستم که پنج نقطه قوت برتر خودشون رو شناسایی کنن. چرا این کار اینقدر مهمه؟ چون اگر شما این نقاط قوت خودتون رو شناسایی کنید و در نتیجه با یادگیری و مطالعه کاری کنید که اونها رو قوی و قوی تر کنید خیلی راحتتر می تونید نسبت به بقیه بازار هدف خودتون، بقیه افرادی که در اون صنعت دنبال شغل هستن نقطه برتری خودتون رو کشف کنید، دست روی اون بذارید و خودتون رو متمایز کنید کاری که برنده ها انجام میدن اینه، یعنی روی نقاط قوت خودشون دست میذارن، اون رو قوی و قوی تر می کنن و با این کار خودشون رو از بازار رقابت متمایز می کنن.

و بعد به دوستان یک تمرین بسیار ساده اما بسیار مهم گفتم، تا بتونن اون نقاط قوت خودشون رو شناسایی کنن. اون تمرین اینه داستان یکی از موفقیت هاتون که خیلی باعث شده شما به خودتون افتخار کنید و اون کار باعث غرور شما شده وقتی اون کارو انجام دادید احساس کردید که خیلی ارزشمند بودید، احساس کردید که خیلی کار مفیدی انجام دادید رو بنویسین تا داستان اون موفقیت رو کاملا تصویری بیان کنین و بعد از اینکه اون داستان رو نوشتین سعی کنین ببینین توی اون موفقیت از چه مهارتهایی استفاده کردین، از چه توانمندی هایی استفاده کردین و با این کار ما خیلی راحت می تونیم با نگاه به گذشته خودمون متوجه بشیم که دقیقا نقاط قوت ما که می تونه مارو نسبت به بقیه متمایز کنه چیه.

و در آخر این کلاس هم در مورد این صحبت کردیم که چجوری نقاط ضعفمون رو شناسایی کنیم و کاری کنیم که از اونها ضربه نخوریم، اصطلاحا بتونیم نقاط ضعف خودمون رو مدیریت کنیم و روشهای مختلف این کار رو با اونها مطرح کردم. در قسمت بعدی کلاس اومدیم در مورد اشتیاق سوزان و اینکه چرا باید کاری رو انتخاب کنیم، شغلی رو انتخاب کنیم که عاشق انجام اون هستیم. استیو جابز جمله بسیار زیبایی داره: تنها راه عالی بودن این است که عاشق کارت باشی. یعنی اگر شما عاشق انجام اون کاری که دارید انجام میدید نباشید در نتیجه انرژی لازم برای حرکت در مسیر عالی بودن رو ندارید و در نتیجه امکان نداره بتونید به شغل رویایی و پول سازی برسید. این نکته ایه که اکثر افراد جامعه اون رو فراموش کردن. برای اینکه دوستان عزیز شرکت کننده در این کلاس بتونن اشتیاق سوزان خودشون رو کشف کنن من یک سری سوال به اونها دادم تا با فکر کردن عمیق در مورد اون سوال ها بتونن متوجه بشن که عاشق انجام چه کاری هستن.

چندتا از اون سوالات رو با شما مطرح می کنم: اون چه کاری که شما از انجام اون کار خسته نمیشید، از صحبت کردن در مورد اون خسته نمیشید؟ اگر شما همه پول دنیارو داشتید چه کار رو انجام می دادید؟ تا حالا به این سوالات فکر کردید واقعا اگر پول مشکل اصلی شما نبود شما چه کار رو انجام می دادید؟ وقت خودتون رو چجوری سپری می کردید؟ این چندتا از این سوالاتی بود که به شما کمک می کنه تا دقیقا متوجه بشید که چه کاری رو خیلی مشتاقانه انجام میدید؟ اون چه کاری که در اون غرق میشید؟ اصلا متوجه گذر زمان نمیشید؟ در این جلسه ما این دو بعد خودشناسی رو مفصلا در موردش صحبت کردیم و به دوستان کمک کردم تا نقاط قوت و توانمندی ها و همچنین اشتیاق سوزان خودشون رو کشف کنن. در پایان این جلسه ما مبحث خوشناسی رو تموم کردیم و کار دوستان شروع شد تا عمیقا در مورد خودشون فکر کنن و با توجه به اون سوالاتی که من در این دوره مطرح کردم بتونن خودشون رو بهتر بشناسن و در نتیجه در مسیر شغلی درستی حرکت کنن.

در جلسه چهارم یعنی نیمه دوم روز دوم ما در مورد شغل شناسی صحبت کردیم بعد از اینکه شما خودتون رو شناختید، حالا وقتشه که وارد عمل بشید ببینید که تو بازار کار، توبازار هدف شما و صنعت شما دقیقا چه نیازهایی وجود داره که شما با توجه به اون خودشناسی که انجام دادید میتونید چه خدمتی و چه ارزشی خلق کنید و بابت اون پول خیلی خوبی دریافت کنید. برای اینکه شما بتونید شغل های مختلف در بازار هدف خودتون رو بشناسید من روشهای مختلفی رو مطرح کردم که از طریق اونها شما بتونید اطلاعات مورد نیاز برای شناخت کامل تر و بهتر در مورد اون بازار هدفتون رو پیدا کنید و از طریق اونها بفهمید دقیقا توی اون بازار هدف چه خبره. خیلی از افرادی که دنبال شغل هستن بیرون گود نشستن و می خوان ببینن چه شغلی پیدا می کنن، این قطعا جواب نمیده، افراد برنده و عالی افرادی هستند که وارد میدون میشن و اطلاعات جمع آوری می کنن، یک لیست اطلاعاتی دارن. من در این دوره در مورد لیست اطلاعاتی صحبت کردم چجوری شما بتونید بفهمید دقیقا تو اون بازار هدف چه خبره چه نیازهایی وجود داره و شما چجوری می تونید اون نیازها رو شناسایی کنید و اونهارو نشونه بگیرید، خودتون رو برای اونها آماده کنید و در نتیجه شغل رویایی خودتون رو پیدا کنید.

تمرین بسیار زیبا و جذابی که در این کلاس مطرح کردم، تمرینی به اسم تمرین تجسم هدایت شده. یعنی شما یک روز کاری خودتون رو در نظر بگیرید و ببینید در اون روز چه کارهایی رو دارید انجام میدید، ممکن شما بین چند تا شغل گیر کرده باشید و ندونید وارد کدوم مسیر شغلی بشید با همین تمرین ساده اما قدرتمند شما می تونید بفهمید که روحیات شما، شخصیت شما برای کدوم یک از اون مسیر های شغلی مناسب و بعد اومدیم در مورد این صحبت کردیم، فرصت های شغلی رو چجوری پیدا کنیم کاری که اکثر افراد جامعه انجام نمیدن، روشهای مختلفی رو مطرح کردم برای اینکه بفهمیم چه فرصت های شغلی وجود داره و کدوم یکی از اونها رو به رشد و ما دقیقا اونها رو نشونه بگیریم. سایتهای مختلفی هم برای پیدا کردن اطلاعات و فرصت های شغلی مطرح کردم. بعد از اینکه شما این کارهارو انجام دادید الان شما دوتا کار خیلی مهم رو انجام دادید، یکی خودشناسی و دیگری شغل شناسی.

شغلی رویایی شما، دقیقا شغلیه که در نقطه تلاقی این دو دایره قرار داره یعنی جایی که هم شما اشتیاق سوزان برای اون دارید هم توانمندی های شما، شما رو حمایت می کنه و همچنین بازار کار به اون توانمندی های شما نیاز داره در نتیجه شما خیلی راحت می تونید خودتون رو برای اون شغل آماده کنید و خودتون رو نسبت به کاندیداهای دیگه متمایز کنید این کاری که افراد برنده انجام میدن و تمرین عملی این کلاس این بود که دوستان باید برن با روشهایی که من گفتم سرچ کنن، جستجو کنن، با افراد مرتبط صحبت کنن و بتونن یک لیست گزینه های شغلی بر اساس مدل خودشناسی و شغل شناسی پیدا کنن یعنی لیستی که احتمالا اونها می خوان در این مسیرهای شغلی حرکت کنن. این خلاصه ای بود از روز دوم دوره شغلی رویایی امیدوارم که این مطالب برای شما هم مفید و جذاب بوده باشه. خدانگهدار.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *