گزارش روز سوم دوره درآمدزایی اینترنتی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گزارش روز سوم دوره درآمدزایی اینترنتی
Loading
/

به نام خدا، سلام عرض میکنم به همه ی شما دوستان عزیزم امیر حسین فرجی هستم و در این فایل صوتی میخوام گزارش روز سوم از دوره ی آموزشی درآمد زایی اینترنتی رو خدمت شما عرض کنم. در این روز در جلسه ی اول من دو مدل دیگه از درآمدزایی اینترنتی یعنی فروش واسطه ای یا بازاریابی واسطه ای و اصطلاح انگلیسیش affiliate marketing و همچنین فروش خدمات رو توضیح دادم. ابتدا بازاریابی واسطه ای و روش های مختلفی که شما میتونید  محصولات دیگران رو در سایت خودتون یا در شبکه های اجتماعی خودتون به فروش برسونید و از اونها یک پورسانتی دریافت کنید بابت اینکه محصولات اونها رو فروختید درمورد این صحبت کردم روش های مختلف و ابزارهای مختلف این کار رو معرفی کردم و با بچه های کلاس درمورد این صحبت کردیم که فرض کنید در مدل هایی که اونها کارشون رو دارن انجام میدن از از چه طریقی و با فروش چه نوع محصولاتی میتونن یک واگن به قطار درآمدزایی خودشون اضافه کنن.

 در بازاریابی واسطه ای مثلا فرض کنید شما دارید یک محصول خاصی رو در سایت خودتون به فروش میرسونید میتونید محصولات مرتبط با کسب وکار خودتون مرتبط با بازار هدف خودتون رو هم از دیگران بگیرید و اونها رو در سایتتون به فروش برسونید و این یک روش بسیار قدرتمند و نسبتا جدیدیه که در کشورهای اروپایی و امریکایی بسیار به روز و بسیار در حال استفادست و در کشور عزیزمون ایران هم یک سری سایت های که باهوش بودن و جلوتر از بقیه بودن این مدل رو به مدل درآمدزایی خودشون اضافه کردن و این مدل در حقیقت مدلیه که شما بدون زحمت خیلی زیادی میتونید از اون مخاطب هدفی که جذب کردید، اون ترافیکی که جذب سایتتون کردید استفاده ی بهینه کنید و با فروش محصولات با کیفیت مرتبط با اون بازار هدف خودتون به مخاطب هدفتون یک مدل در آمدزایی به کسب و کار خودتون اضافه کنید و بعد از اینکه این روش رو مفصل در این جلسه توضیح دادم در قسمت دوم همین جلسه درمورد روش بسیار قدرتمند دیگه یعنی فروش و خدمات توضیح دادم.

ما در ایران در زمینه ی خدمات بسیار ضعیف هستیم و من اعتقاد دارم در حوزه ی خدمات جا برای کار بسیار زیاده و اینترنت یکی از بهترین ابزارهاییه که شما میتونید خدمات شرکت خودتون، خدمات شخصی خودتون رو حتی در بستر اینترنت معرفی کنید و یکسری محتواهای رایگان با کیفیت تولید کنید و بعد اعتماد رو در مخاطب هدف خودتون ایجاد کنید و بتونید به اونها خدمات بفروشید یا اینکه اونها از شما مشاوره بگیرند و حاضر باشند بابت اون به شما پول پرداخت کنند. مثال های بسیار موفقی در ایران وجود داره که من نمونه های از اونها رو در کلاس با دوستانموم مطرح کردم و اونها از این نمونه ها الهام گرفتن و خیلی از اونها در کلاس اعلام کردن که ایده های جالبی در کسب و کار خودشون به ذهنشون رسیده که میتونن از فروش خدمات در کسب و کارشخصی خودشون هم درآمد زایی داشته باشن.

جلسه ی اول ما در روز سوم با این مباحث تموم شد و جلسه ی دوم روز سوم وقتی میخواست شروع بشه اتفاق خیلی قشنگی افتاد. اتفاقی که برام خیلی جذاب بود. وقتی من میخواستم وارد کلاس بشم دیدم دوستان عزیزمون گروه های رو باهم تشکیل دادن و به شدت درحال بحث هستن دارن ایده های خودشون رو با هم مطرح میکنن اونها رو باهم تبادل نظر دارن و این بهترین اتفاقی بود که میتونست منو خوشحال کنه در این روز. بزرگترین اتفاق که باید در یک کلاس کارآفرینی بیفته اینه که افراد ذهنشون باز بشه، تفکر عمیق و انتقادی داشته باشن باهم تبادل نظر کنن ایده هاشون رو بررسی  کنن و بتونن به نتایج خوبی برسن.

خداروشکر این اتفاق در این جلسه نسبت به جلسات قبلی بازهم قوی تر افتاد و من کاملا احساس میکردم که ذهن کار آفرین اونها فعال تر شده و درحال ایده پردازیه. در این جلسه یعنی جلسه ی دوم از روز سوم، من مدل درآمدزایی از تبلیغات رو معرفی کردم و نسل های مختلفی از این مدل رو معرفی کردم وگفتم برای اینکه بخواید برای مدل تبلیغات موفق باشید  باید تخصصی تر کار کنید. ما دیگه به سایت های مثل برترین ها و بهترین ها از اینگونه سایت ها که در زمینه های مختلف مقاله مینویسه خیلی نیاز نداریم. ما به سایت های که موضوع اونها همه چیز برای همه کس هست دیگه نیازی نداریم اگر تو فکرتون اینه که در این زمینه تولید محتوا کنید و بعد تبلیغات جذب کنید باید به شما این هشدار رو بدم که در مسیر بسیار خطرناکی دارید قدم میذارید ولی سایت ها ی بسیار موفق تبلیغاتی رو من امروز به دوستان معرفی کردم که یک بازار هدف خاص و با اشتیاق سوزان رو انتخاب کرده بودن در اون زمینه تولید محتوا کرده بودند و تونسته بودند یک گوشه ای از بازار که اتفاقا درآمدزایی بسیار آسان تر و بیشتری رو خواهد داشت به خودشون اختصاص بدن.

بعدش اومدیم گفتیم مدل درآمدزایی از تبلیغات چه مزایایی و چه محدودیت هایی رو داره و برای چه افرادی با چه روحیاتی با چه شخصیتی با چه علایقی و با چه خواسته ای از زندگی مناسبه. در آخر این روز ما در واقع پنچ مدل قدرتمند درآمدزایی از اینترنت رو به طور مفصل مرور کردیم روش های پیدا کردن ایده ی مناسب ایده ای که گروهی از افراد مشتاقانه حاضر باشن به اون بابت اون پول پرداخت کنند رو بررسی کردیم، فروش محصول فیزیکی، فروش محصولات آموزشی،affiliate marketing یا بازاریابی واسطه ای، فروش خدمات و در نهایت فروش فضایی تبلغاتی. این پنج مدلی بود که ما در این سه روز مفصلا با مثال های بسیار فراوان و با ایده های بسیار فراوان اونهارو بررسی و مرور کردیم و اون اتفاق بسیار خوبی که باید میفتاد افتاد یعنی اینکه افرادی که میخوان وارد دنیای درآمد زایی اینترنتی بشن ابتدا روش های مختلف رو از بالا نگاه کنن به اونها تسلط پیدا کنن و بعد بتونن اون ایده ی خودشون اون علایق اشتیاق سوزان و توانمندی های خودشون  رو با استفاده از این مدل ها به غرامت و ثروت تبدیل کنن. نکته ی خیلی مهم اینه که، لزومی نداره فقط شما سایتی داشته باشید که از یک مدل درآمد زایی کنه. سایت هایی رو به دوستان معرفی کردم که همزمان از سه و حتی از پنج مدل درآمد زایی، داشتن درآمد زایی و ثروت ایجاد میکردن و این نکته بسیار مهمیه.

پس شما باید بازار هدف مناسب یک مخاطب مناسب برای خودتون پیدا کنید و بعد ببینید از کدام یک ازاین مدل های درآمدزایی میتونید از اون مخاطب  خودتون در آمد ایجاد کنید برای اون خلق ارزش کنید و در نتیجه اون هم حاضر باشه در سایت شما حضور داشته باشه و حتی از شما خرید کنه. این اتفاقی که باید برای یک ایده ی مناسب بیفته. آخرین کاری که در این جلسه انجام دادیم این بود که business model تک صفحه ای که یک مدل بسیار ساده اما در عین حال بسیار قدرتمند هست، رو به دوستان معرفی کردم و از اون ها خواستم ایده ی خودشون رو در این  business model یا اصطلاحا بوم کسب و کار. به طور خیلی ساده و شفاف  بیان کنم این بوم کسب و کار از اجزای مختلفی تشکیل شده که باید توی اون باید تعیین کنیم دقیقا مشتری هدف ما چه کسانی هستن سنشون چقدره، جنسیتشون چیه، مشخصاتشون چیه، رویاشون چیه، علایقشون چیه پس یک پروفایل مشتری میسازیم در قسمت دیگری از بوم کسب و کار تعیین میکنیم  قراره برای اون مخاطب  هدف چه ارزشی رو خلق کنیم. واژه ی ارزش رو روش تاکید میکنم. چه چیزی که  برای اون ارزشمند باشه، چه خدمتی یا چه محصولی رو میخوایم به اون ارائه بدیم در قسمت دیگری از بوم کسب و کار باید تعیین کنیم که منابع کلیدی ما چیه یعنی ما به چه چیزهای نیاز داریم تا بتونیم اون ارزش رو خلق کنیم و در قسمت پایین این بوم کسب و کار باید مشخص کنیم که هزینه های ما چی هستن و در آمد ما از چه طریقیه.

با همین مدل تک صفحه ای خیلی راحت ما میتونیم یک مدل کسب و کار بسازیم و شفاف و مشخص بفهمیم که مشتری ما کیه برای اون ها چه ارزشی خلق میکنیم چه کار های رو باید انجام بدیم و هزینه های ما چیه در نهایت سود و درآمد ما چیه. این خلاصه ای بود از کاری که ما در این چهار ساعت روز سوم  دوره ی درآمد زایی اینترنتی انجام دادیم. امیدوارم شمارو در دوره های بعدی ببینم و مطمئنم این دوره میتونه جرقه های در ذهن شما ایجاد کنه و روش های جدید در آمدزایی فرصت های عالی به شما معرفی خواهد کرد تا شما بتونید علایق مهارت ها تخصص و دانش خودتون رو به یک منبع درآمد پایدار در اینترنت تبدیل کنید. روز و روزگار بر همه ی شما خوش خدانگهدار.


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *