گزارش روز پنجم دوره درآمدزایی اینترنتی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گزارش روز پنجم دوره درآمدزایی اینترنتی
Loading
/

سلام امیرحسین فرجی هستم و در این فایل صوتی می خوام خلاصه ای از روز پنجم دوره درآمدزایی اینترنتی رو خدمت شما عرض کنم. در جلسه نهم در مورد بازاریابی و فروش صحبت کردیم. بعد از اینکه ما در جلسه قبلی یاد گرفتیم که چه سایتی رو باید بسازیم و ایدمون رو ارزیابی کردیم حالا وقتشه که بتونیم اون ایده رو معرفی کنیم و کار بازاریابی و فروش رو آغاز کنیم. دیدگاه عوام در مورد کسب و کار اینترنتی اینه که ما یک سایت زیبایی رو بسازیم، محصولاتی رو در اون لیست کنیم، قرار بدیم و بعد یکم تبلیغات کنیم و منتظر بشیم تا فروشی حاصل بشه. اما این دیدگاه یک دیدگاه بسیار غلط و عوامانه اس که قطعا شمارو به شکست منجر می کنه.

دیدگاه درست اینه که اصل کار شما در کسب و کار اینترنتی بازاریابی درسته. شاید بپرسید بازاریابی چیه؟ آقای فیلیپ کاتلر تعریف بسیار زیبایی و تعریف بسیار جامعی از بازاریابی دارن. بازاریابی علم و هنریه که کشف، خلق و ارائه ارزش برای برطرف کردن نیاز یک بازار هدف مشخص برای رسیدن به سود. اگر این تعریف رو خوب بفهمید همه مشکلات بازاریابی شما تقریبا حل میشه. این تعریف کلمه به کلمه اش مفهومه، بازاریابی اولا هم علمه هم هنر، یعنی هم نیاز به یادگیری داره هم نیاز به خلاقیت. ثانیا اصل بازاریابی کشف، خلق و بعد از اون ارائه ارزشه، ارزش یعنی چیزی که برای مخاطب هدف ما ارزشمند برای بازار هدف ما ارزشمند و در نهایت همه این کارها باید مارو به سود برسونه که نتیجه کسب و کار ما بشه. پس نکته مهم اینکه برای رسیدن به فروش بیشتر باید بازاریابی بهتری انجام بدیم در نتیجه وظیفه اصلی شما به عنوان یک صاحب کسب و کار میشه بازاریابی بهتر.

بعد از اون اومدیم در مورد روش درست بازاریابی و فروش صحبت کردیم و گفتیم برای اینکه ما خیلی سریعتر به هدفمون برسیم و فروشمون رو افزایش بدیم باید چیکار کنیم؟ چه روش بازاریابی رو انتخاب کنیم؟ بازاریابی مستقیم رو مطرح کردیم که در اون شما به صورت مستقیم و هدفمند با بازار هدف خودتون ارتباط برقرار می کنید. چندین مثال برای بازاریابی مستقیم در مورد روشهای مختلف درآمدزایی اینترنتی مطرح کردم تا دوستان یاد بگیرن که در شروع کار مخصوصا چجوری وقتشون رو هدر ندن، هزینه تبلیغات بیش از حد نداشته باشن و درست برن سراغ مخاطب هدفشون تا از اون هم بازخورد بگیرن هم ایدشون رو ارزیابی کنن و هم بتونن یک فروش اولیه ای ایجاد کنن. ما مثل اکثر افراد جامعه عمل نمی کنیم که به صورت کاملا انبوه و عمومی بازاریابی کنیم و در نتیجه هزینه و وقت و انرژی مون رو هدر بدیم آخر هم هیچ بازخوردی نگیریم چون اصلا مخاطب هدف خاصی رونشونه نگرفتیم. بازاریابی مستقیم دقیقا چیزیه که شما در ابتدای راه مخصوصا به اون نیاز دارید تا دقیقا بفهمید بازار هدف شما و مخاطب هدف شما به چی نیاز داره این نکته بسیار بسیار مهمیه. بعد از اینکه در مورد بازاریابی مستقیم صحبت کردیم کمپین بازاریابی که مفهوم بسیار بنیادینی برای ایجاد فروش هست رو صحبت کردیم. کمپین چیه؟ و چجوری ما باید یک کمپین بازاریابی و فروش  اصولی و کمپینی که بتونه برای ما فروش ایجاد کنه طراحی کردیم.

من در این جلسه سعی کردم خیلی خلاصه نکات بسیار ضروری و مهم یک کمپین ساده اما برنده رو مطرح کنم. طراحی کمپین کار پیچیده ایه اما برای شروع مسیر من نکات ضروری و ساده رو مطرح کردم تا شما بتونید با استفاده از همین کمپین ها بتونید فروش اولیه ای برای خودتون داشته باشید. وظیفه اصلی یک کمپین موفق اینه که بصورت تدریجی علاقه و اعتماد مخاطب هدف مارو افزایش بده تا در نهایت اون مخاطب هدف به آستانه خرید برسه و حاضر بشه از وب سایت ما خریداری کنه این کاریه که باید یک کمپین انجام بده و بعد اومدیم در مورد مفهومی به اسم قیف فروش صحبت کردیم. شما برای فروش یک محصول در سایت خودتون یا در شبکه های اجتماعی خودتون باید یک قیف فروش طراحی کنید.

قیف فروش چیه؟ شروع قیف فروش جذب ترافیک موثره یعنی افرادی که به محصولات ما یا خدمات ما علاقه مند هستن وارد این قیف میشن و بعد با کارهایی که در این دوره در مورد اون صحبت کردیم اونهارو کم کم علاقه مند می کنیم، اعتماد در اونها ایجاد می کنیم. کاری می کنیم که اونها به ما اعتماد کنن و کم کم اونها رو به مرحله خرید نزدیک ونزدیک تر می کنیم و در نهایت باید کاری کنیم تا اونها تبدیل بشن به مشتری وفادار ما. در این جلسه ما در طی این یک ساعت ونیم در مورد این مفاهیم اصلی بازاریابی با دوستان صحبت کردیم. در نیمه دوم این روز یعنی در جلسه دهم دوره من در مورد دو موضوع بسیار مهم و ضروری برای شروع کسب و کار اینترنتی صحبت کردم. موضوع اول جذب ترافیک و موضوع دوم بازاریابی محتوا بود. چجوری ما بتونیم بازدید کننده به سایتمون بیاریم؟ چجوری تبلیغات موثر و هدفمند انجام بدیم؟ چجوری کاری کنیم افرادی رو پیدا کنیم که احتمال بیشتری داشته باشن تا به خریدار تبدیل بشن؟ خیلی ها تبلیغات انجام میدن اما چون روش اصولی تبلیغات رو بلد نیستن، فقط پول و هزینه و زمان رو از دست میدن.

ما در این جلسه در مورد مفاهیم اصلی تبلیغات درست صحبت کردیم روشهای مختلف تبلیغات رایگان رو مطرح کردم و بعد روشهای مختلف تبلیغات پولی رو مطرح کردم، تبلیغات کلیکی، تبلیغات زمانی، رپورتاژ آگهی و روشهای مختلف تبلیغات و به اونها آموزش دادم چجوری تبلیغاتی طراحی کنن که باعث بشه مخاطب هدف کاری که مد نظر ما هست رو انجام بده و در نهایت مارو به هدفمون برسونه. در قسمت بعدی در مورد بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ صحبت کردم. به قول آقای seth godin یکی از کارآفرینان معروف دنیا، تنها روش باقی مانده بازاریابی، بازاریابی محتواست. شما حتما برای اینکه وب سایتتون، یک وب سایت موفق باشه باید تولید محتوا کنید باید بازاریابی محتوا داشته باشید. در این قسمت از جلسه دهم من در مورد این روش بسیار بسیار قدرتمند صحبت کردم، چجوری با انتشار و تولید مطالب مفید و مرتبط کاری کنیم تا بازار هدف ما جذب وب سایت ما بشه حاضر بشه اطلاعات تماسش رو در اختیار ما بذاره و بعد ما با اون کمپین های بازاریابی که در قسمت اول این روز توضیح دادم بتونیم کم کم اون رو به یک خریدار تبدیل کنیم.

پس بازاریابی محتوا کار بسیار ضروریه یک وب مستر درمورد فرمت های مختلف بازاریابی محتوا صحبت کردم و گفتم بازاریابی محتوا داره به چه سمتی حرکت می کنه. انواع محتوای مفید برای یک سایت فرضی رو مطرح کردم مثلا اگر شما فروشنده هواساز هستید چه نوع محتوایی رو می تونید تولید کنید؟ که در مورد این صحبت کردم و ابزاری به دوستان معرفی کردم که از طریق اون بتونن بفهمن مخاطب هدفشون دنبال چه نوع محتواییه، تشنه چه محتواییه. اگر شما به کسی که دنبال یک محتواس و داره اونو تو گوگل سرچ می کنه اون رو بدید قطعا اعتماد اون رو نسبت به خودتون افزایش میدید و به احتمال بیشتری اون تبدیل به خریدار از سایت شما میشه.

در آخر این جلسه من در مورد استراتژی محتوایی صحبت کردم. استراتژی محتوایی یعنی اینکه محتوای ما هدفمند باشه ما همین طوری نشینیم برای مخاطب محتوا تولید کنیم. محتوای ما به گونه ای باشه که در نهایت مخاطب رو به خرید  نزدیک کنه یعنی کاری کنه که مخاطب خریدار سایت ما بشه یا اینکه کاری کنه که مخاطب علاقه اش نسبت به موضوع کسب و کار ما نسبت به محصول ما و خدمات ما بیشتر و بیشتر بشه. این مفاهیم بسیار عمیقیه که سعی کردم در این جلسه خیلی خلاصه نکات ضروری برای شروع کسب و کار اینترنتی رو مطرح کنم. در آخر جلسه هم در مورد تولید محتوای صوتی و تولید محتوای ویدیویی و تجهیزات ضروری و ارزون قیمت برای شروع کار صحبت کردیم و به دوستان گفتم که چجوری می تونن با هزینه های بسیار بسیار کمی کار خودشون رو برای تولید محتوای صوتی و ویدیویی آغاز کنن. این گزارشی بود از روز پنجم دوره درآمدزایی اینترنتی خدانگهدار.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *