گزارش روز چهارم دوره درآمدزایی اینترنتی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گزارش روز چهارم دوره درآمدزایی اینترنتی
Loading
/

سلام به همه ی شما دوستان و همراهان عزیز امیر حسین فرجی هستم و در این فایل صوتی میخوام گزارش روز چهارم از دوره ی درآمدزایی اینترنتی رو خدمت شما عرض کنم. درجلسه اول این روز یعنی جلسه هفتم، ما مدل ثروتمندان جدید رو مطرح کردیم. در جلسات قبلی ما روش های مختلف درآمدزایی از اینترنت رو به صورت کامل و عمیقا یاد گرفتیم، مثال های خیلی موفقی از اون ها رو دیدیم، برای اینکه ذهنمون بتونه ایده پردازی کنه و آماده بشه برای ایده پردازی کردن. خیلی از دوستان در جلسات قبلی ایده هایی به ذهنشون رسید.اما اینکه چجوری ما بتونیم ایده ایی رو انتخاب کنیم و کشف ایده مناسب که اولا عاشق اون باشیم، توان انجام اون رو داشته باشیم و ثانیا ایده ای باشه که بازار هدف حاضر بشه برای اون ایده هزینه کنه و پول پرداخت کنه.

این نکته ی مهمیه که موضوع بحث این جلسمون بود. خیلی از افراد برای ورود به دنیای درآمد زایی اینترنتی همینطوری یک ایده ای رو انتخاب میکنن و یک شبکه ی اجتماعی میسازن یا یک وب سایت میسازن و بعد سعی میکنن  اون ایدشون رو اجرا کنن. روش ما در این دوره به این صورت نیست.این یعنی روش بازنده ها. روش ما به این صورته که ابتدا مطمئن میشیم که آیا اون ایده برای من مناسبه؟ برای شخص من، علایق من، روحیات من، تیپ شخصیتی من و خواسته ی من از زندگی، آیا اون ایده میتونه من رو به نتیجه برسونه؟  دومین مورد این که اصلا آیا کسی حاضر هست بابت اون ایده هزینه کنه و به ما پول پرداخت کنه. این دو موضوعی که عمیقا در این جلسه درمورد اونها صحبت کردیم.

در ابتدای جلسه اومدم الگوریتم راه اندازی کسب و کار رو مطرح کردم، ابتدا با استفاده از مدل ثروتمندان جدید که مدل بسیار ساده ولی در عین حال بسیار قدرتمندی هست، ایده ای مناسب رو کشف کردیم. ایده ای که هم عاشق انجام اون کار باشیم هم اشتیاق سوزان در مورد اون داشته باشیم و از طرف دیگه توانمندی ها و مهارت های ماهم بتونه اون ایده رو حمایت کنه، یعنی توانایی  انجام اجرایی اون کار رو داشته باشیم و در کنار اون ایده ای باشه که یک نیاز یا یک مشکلی از یک بازار هدف رو برطرف کنه و اون افراد حاضر باشن به ما پول پرداخت کنن. بعد از اون اومدیم با پرسیدن چند سوال کمک کردیم به افراد تا اشتیاق سوزان خودشون رو کشف کنن، یعنی بفهمن در چه مسیری باید حرکت کنن که عاشق انجام اون ایده باشن. خیلی از افرادی که وارد دنیای درآمدزایی میشن چون خیلی علاقه ای به انجام اون کار ندارن در نتیجه وسط راه یا همون اول راه اون ایده رو کلا کنار میذارن. بعد اومدیم به اونها کمک کردیم که ببینیم چه توانمندی ها و مهارت های دارن و بعد از این که اون ها رو شناختن اون توانمندی ها و اون مهارت ها برای چه نوع ایده ای، چه مدل در آمدزایی مناسب تر هست.

سپس با روشی به اسم روش سه چه و مثلث کارآفرینی به افراد کمک کردم تا ایده هایی رو پیدا کنن که یک بازار هدفی حاضر بشه برای اون ایده ها پول پرداخت کنن و بعد روش های رو به اونها یاد دادم تا بفهمن چه بازار هدفی ارزش وقت گذاشتن و سرمایه گذاری کردن داره و چه بازار هدفی حاضر نیست به شما پول پرداخت کنه. با دونستن همین نکته شما خیلی راحت میتونید خیلی از ایده های که الان در ذهنتون هست رو کنار بزنید چون میدونید که اونها ممکن شمارو به پول نرسونه. پس مهم ترین گام در این مرحله اینه که شما بازار هدفتون رو کشف کنید. بعد از اینکه بازار هدفمون رو شناختیم میریم سراغ شناخت دقیق مخاطب هدف. مخاطب هدف ما دقیقا چه مشخصاتی داره، چه نیازهای داره، چه ترس های داره، چه رویاهای داره، مخاطب هدف ما توی گوگل چه سرچی انجام میده، دنبال چی میگرده اینها نکاتیه که همه و همه به ما کمک میکنه تا ما اون بازار هدف رو خوب بشناسیم چرا انقدر وقت میداریم تا بازار هدفمون رو خوب بشناسیم چون وقتی ما بازار هدفمون رو خوب بشناسیم نیازهای اون رو میشناسیم مشکلات اون رو خوب میشناسیم زبانی که اون در صحبت کردن استفاده میکنه میشناسیم و در نتیجه میتونیم پیام بازاریابی خوبی برای اون بنویسیم، پیامی که اون رو ترغیب کنه از محصولات ما خریداری کنه. این نقطه ای هست که میتونه ایده ی شمارو تبدیل کنه به یک ایده ی پول ساز.

بعداز اینکه مخاطب هدفمون رو خوب شناختیم رفیتم دیدیم چه روش هایی وجود داره تا کشف کنیم چه رقبای وجود داره، یعنی اون بازار هدف در حال حاضر داره اون نیازش رو از چه طریق برطرف میکنه و بعد اون رغبا رو کشف کنیم اونها رو تحلیل کنیم ببینیم رغبای ما دارن دقیقا چه کاری رو انجام میدن، چه نقاط برتری دارن چه نقاط ضعفی دارن، نقاط ضعف رقبامون رو کشف کنیم و دقیقا روی اونها دست بذاریم کاری که اکثر افراد اون رو انجام نمیدن ما دقیقا میبینیم که برای ایده ی ما چه رقیبانی وجود داره و نقطه ی تمایز ما در نهایت چی باید باشه ما چه نقطه ی تمایز چه مزیت رقابتی داشته باشیم که اون بازار هدف حاضر بشه اون رقبا رو کنار بذاره و ما رو انتخاب کنه و در نتیجه ما بتونیم برای خودمون سهمی از اون بازار داشته باشیم.

میبینید چقدر روش قشنگ الگوریتمیک و روش سیستماتیک. شما باید دقیقا از همین الگو تبعیت کنید. بعد از اینکه ایده رو کشف کردید، بعد از اینکه بازار هدفمون رو کشف کردیم و  مخاطب هدفمون رو خوب شناختیم و بعد از اینکه با روشهای گفته شده در این دوره نقطه ی تمایز خودمون نسبت به رقبا رو پیدا کردیم حالا وقتشه که وارد عمل بشیم. اما باز هم ما مثل اکثریت افراد عمل نمیکنیم ما خیلی هوشمندانه عمل میکنیم یعنی میریم سراغ مرحله ی بعدی یعنی ارزیابی ایده. ابتدا با نظرسنجی از مشتریان و همچنین ساختن یک ام وی پی یعنی یک حداقل محصول پذیرفتنی، یک حالتی که خیلی برای ما هزینه نداشته باشه، اما ما بتونیم اون ایده مون رو بسنجیم با یک هزینه ی خیلی کمی اون ایده مون روبسنجیم و مطمئن بشیم که این ایده ایده ی خوبیه. بازخورد های که میگیریم به ما کمک میکنه تا ایده مون در صورت نیاز اصلاح کنیم. واقعیتی که وجود داره اینه که در ابتدای راه اکثریت جامعه و اکثریت افرادی که میخوان وارد دنیای در امد زایی اینترنتی بشن نمیتونن ایده ی خیلی  خوبی داشته باشن. اما اگر شما با این مدل ارزیابی کار کنید خیلی راحت و خیلی سریع تر با هزینه ی بسیار کمتر میتونید ایده تون رو باروش هایی که من در این دوره میگم ارزیابی کنید و بعد از اینکه الگوریتم راه اندازی کسب و کار اینترنتی و ارزیابی ایده رو کاملا در کلاس توضیح دادم با دوستان صحبت کردیم، بحث کردیم یک سری تمرین هایی دادم که باید اونها رو در منزل انجام بدن اون و کارهای که گفته شد رو انجام بدن تا بتونن یک ایده ی مناسب پیدا کنن و در نتیجه یک بیزینس مدل، یک مدل ساده ی کسب وکار برای خودشون بنویسن.

این کاری بود که ما در جلسه ی هفتم انجام دادیم. در جلسه ی هشتم یعنی جلسه ی دوم روز چهارم، در مورد ساخت وب سایت صحبت کردم .دامنه و هاست چیه چجوری اسم دامنه مناسبی برای کسب و کار خودمون انتخاب کنیم، روشهای مختلف پیدا کردن نام مناسب رو مطرح کردم چجوری بتونیم یک هاستینگ مناسب برای سایت خودمون انتخاب کنیم. چندتا هاست بسیار معتبر و مشهور در ایران رو به اونها معرفی کردم انواع مختلف هاست مطرح کردم و بعد رفتیم سراغ روش های مختلف ساخت سایت که من سه روش رو به دوستان معرفی کردم که میتونن از این روش ها استفاده کنن و یک سایت اولیه ی برای خودشون بسازن و بعد از اون روش، کار کردن با سیستم وردپرس رو به اونها آموزش دادم و گفتم برای اینکه شما یک سایت وردپرس بسازید باید چه اطلاعاتی داشته باشید قالب چیه، افزونه چیه سیستم فروشگاه ساز شما باید چی باشه و بعد اومدیم در مورد این صحبت کردیم که برای خرید قالب و افزونه باید چه نکاتی رو رعایت کنیم که هزینه های خیلی زیادی نپردازیم .افزونه های بسیار ضروری برای هر وب سایت رو معرفی کردم، اجزای ضروری سایت که حتما شما باید توی سایتتون اون قسمت هارو داشته باشید تا مخاطب به سایت شما اعتماد کنه درمورد اونها صحبت کردم و بعد نکته ای رو گفتم که خیلی از دوره های طراحی سایت اون رو مطرح نمیکنن و اون هم یو آی و یو ایکس. سایت شما باید چجوری باشه تا مخاطب خیلی سریع بتونه مفهوم سایت شما رو بفهمه.

یادمون نره که مخاطبی که در اینترنت درحال جستجو هست و داره میگرده خیلی حوصله نداره، خیلی وقت نداره و سایت شما باید خیلی ساده و قابل فهم باشه و رابط کاربری و تجربه کاربری خوبی داشته باشه و سایت شما باید از نظر ظاهر هم یکسری ویژگی های مشخص رو داشته باشه که در این جلسه در مورد اون به صورت مفصل ما بحث کردیم و بعد به دوستان یک تمرین عملی دیگه دادم تا برن سایت های مشابه خودشون رو تحلیل کنن، از اونها تا حد نیاز الگو برداری کنن تا خیلی سریع تر بتونن وارد مرحله ی اصلی کار ما یعنی در آمدزایی اینترنتی بشن. متاسفانه یکی از بزرگترین اشکالات افرادی که میخوان وارد دنیای در آمد زایی اینترنتی بشن اینه که هدف رو فراموش میکنن بیش از حد وقت میذارن روی طراحی سایت روی اینکه چه لگوی انتخاب کنن، ظاهر سایتشون چجوری باشه چندین ماه برای این که وقت میذارن بنظر من وظیفه ی اصلی ما در ابتدای راه اینه که سریع تر بتونیم ایده مون رو ارزیابی کنیم مخاطب هدفمون رو بشناسیم نیاز اون رو بشناسیم پیام بازاریابی خوبی درست کنیم این وظیفه ی اصلی یک صاحب کسب و کار اینترنتیه. شما نباید بیش از حد برای ظاهر سایت و شکل کلی سایت مراحل ابتدای زمان بذارید. این کارها رو بعد از اینکه ایدتون ارزیابی شد و تونستید از سایتتون پول سازی کنید، میتونید خیلی راحت با دادن یک هزینه ای اون رو انجام بدید پس هدف ما در این جلسه این بود که مسائل کلی برای طراحی یک سایت ساده و در عین حال سایتی که مخاطب رو جذب کنه بشناسیم. امیدوارم که این توضیحات به شما هم کمک کرده باشه و از اونها استفاده کنید خدانگهدار.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۱ دیدگاه برای “گزارش روز چهارم دوره درآمدزایی اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *