آیا هر کسب و کاری برای من مناسب است؟

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
آیا هر کسب و کاری برای من مناسب است؟
Loading
/

“از فرجی بپرس”- قسمت 23: آیا هر کسب و کاری برای من مناسب است؟

سلام عرض می کنم به همه شما دوستان و همراهان عزیزم در کانال تلگرام ثروتمندان جدید و و وبسایت فرجی آکادمی دات کام. امیرحسین فرجی هستم و در این فایل صوتی می خوام پاسخ سوال یکی از همراهان عزیزمون آقا مجتبی رو بدم. ایشون گفتن من بیست و چهار سالم هست، از مشهد لیسانس عمران دارم با ده میلیون به دنبال یک کسب و کار مناسب هستم، در هر زمینه ای باشه دنبال می کنم، حتی اینترنتی.

پاسخ دکتر فرجی

مسیر شغلیتان را بر اساس علایق خودتان انتخاب کنید

خب به نظر من سوال ایشون ممکنه سوالی باشه، که تو ذهن خیلی از شماها هست و از این جور سوالات زیاد از من پرسیده میشه. قبل از اینکه به جواب این سوال بپردازم، می خوام به اشکالات و ایراداتی که پشت ذهن افرادی هست که از این جور سوالات می پرسن بپردازم. چون اون چیزی که پشت ذهن شماست و این سوال رو برای شما ایجاد می کنه، اون خیلی مهم تر از سوال هست.

اولین ایراد من با این جمله هست: در هر زمینه ای باشه دنبال می کنم بعد گفتن حتی اینترنتی، مشکل چیه؟ مشکل این هست که ما می خوایم مسیر شغلیمون رو بر اساس توصیه دیگران انتخاب کنیم و در ذهنمون هم این هست که یک سری مسیرهای جادویی هست، خیلی پول توشون خوبه و اگر ما اون مسیرها رو پیگیری کنیم، یک دفعه می تونیم ثروتمند بشیم. ولی واقعیت قضیه این هست که اگر افراد موفق دنیا و افراد ثروتمند دنیا و ایران رو نگاه کنید، میبینید اون ها ابتدا مسیر مورد علاقه خودشون رو در شغل پیدا کردن و بعد توی اون مسیر حرکت کردن و نتایج خیلی خوبی هم گرفتن.

عاشق مسیر شغلیتان باشید

تا زمانیکه ما به مسیر شغلیمون عشق نورزیم، عاشقانه اون رو دنبال نکنیم، هرچقدر هم سرمایه خرج کنیم باز به اون نتیجه ای که باید برسیم نمی رسیم. پس جواب سوال من به این دوست عزیزمون و شمایی که ممکنه از این جور سوالات در ذهنتون باشه، این هست که قبل از اینکه دنبال توصیه از دیگران باشید و بخواید شغل مناسب یا کسب وکار مناسبی رو از زبان اون ها بشنوید برید و پروسه خودشناسی رو طی کنید، برید ببینید واقعا به چه کارهایی علاقه دارید، نقاط قوتتون چی هست، تیپ شخصیتیتون برای چه نوع شغل هایی مناسب هست، نظام ارزش های شما چه چیزی هست و بر اساس اینها مدل شغلیتون رو مشخص کنید

تحقیق بازار

. مرحله بعدی میشه نگاه عمیق کردن به بازار و تحقیق بازار و اینکه ببینیم با توجه به اون علایقمون، توانمندی هامون، تیپ شخصیتیمون، نظام ارزش هامون و اون خواستمون از زندگی چه فرصت های شغلی وجود داره و از همه مهمتر کدوم یکی از فرصت های شغلی و کدوم یکی از کسب و کارها توی اون حوزه ما در حال رشد هستن.افراد موفق و ثروتمند افرادی هستن که نگاه عمیق دارن، تیز بینانه به مسائل نگاه می کنن هم خودشون رو خوب می شناسن هم بازار رو خوب رصد می کنن و به اون دقت می کنن با تلفیق این دوتا شما میتونید مسیر شغلیتون رو پیدا کنید. تازه اون موقع هست که شما باید برید ببینید کدوم یکی از اون حوزه هایی که شناسایی کردید، توانایی این رو داره که با ده میلیون سرمایه راه اندازی بشه.

برای یادگیری هزینه کنید

نکته دیگه ای که می خوام عرض کنم این هست که خیلی از کسب و کارهای اینترنتی کوچک، کسب و کارهای اینترنتی که بر اساس علایق و مهارت های یک شخص ایجاد شده با همین ده میلیون به راحتی قابل راه اندازی هست. یعنی اگر شما یک کامپیوتر داشته باشید و ده میلیون هم پول داشته باشید به عنوان سرمایه اولیه خیلی راحت میتونید کارتون رو شروع کنید. به شرطی که درصدی از اون ده میلیون رو برای آموزش هزینه کنید، برای یادگیری هزینه کنید.

کسب و کار اینترنتی نیاز به آموزش و یادگیری داره، باید با این دنیا آشنا بشید. باید ببینید دقیقا توی این دنیا چه خبره، کسب و کارهای مختلف بشناسید انواع اون ها رو، دسته بندی اون ها رو بشناسید. مزایا و ویژگی های هر کدوم رو بشناسید و بعد با توجه به اون پروسه خودشناسی که قبلا طی کردید و شناختی که الان از کسب و کارهای اینترنتی پیدا کردید، حوزه مناسب خودتون رو انتخاب کنید.

برای این دوست عزیزمون آقا مجتبی که لیسانس عمران دارن، میتونه کسب و کار آموزشی در حوزه مهندسی عمران یک گزینه خوب باشه. البته اصلا بستگی به این داره که آیا ایشون به یادگیری و یاد دادن، آموزش دادن به دیگران علاقه مند هستن؟ با توجه به اون علایقشون با توجه به عنوان بندی ها و تیپ شخصیتیشون بررسی کنن که به این جور کارها که تو حوزه آموزش خیلی مهم هست و واقعا نیاز هست، علاقه مند هستن یا نه. اگر به یاد گیرنده بودن و یاد دهنده بودن علاقه مند هستن، یعنی یکی از توانمندی های ایشون این موارد هست، حوزه آموزش در فضای اینترنت میتونه کسب و کار مناسب برای ایشون باشه.

از خودشناسی تا بازارشناسی

پس ببینید چقدر این ها به هم مربوطه، خودشناسی و بازار شناسی. این دوتا اگر باهم باشن میتونن شما رو در نهایت به موفقیت برسونن تا زمانی که این دوتا در کنار همدیگه نباشن، شما به موفقیت نمی رسید. اگر شما خودتون رو خوب نشناسید ولی بازار رو خوب بشناسید، ممکن هست در مسیری حرکت کنید که به درآمدهای خوبی هم برسید اما چون مسیر، مسیر مناسب با علایق، استعدادها و توانمندی های شما نیست، قطعا شما رو به رضایت شغلی و حس شادی واقعی و درونی نمی رسونه. از طرف دیگه اگر شما پروسه خودشناسی رو طی کنید و بفهمید چه شغلی براتون مناسب هست، اما اصلا به بازار و فرصت های شغلی جدید و رو به رشد نگاهی نداشته باشید، نمیتونید به درآمدها و ثروت های بالایی هم برسید و باز از نظر مالی خیلی شاید احساس رضایت نکنید.

پس اگر می خواید هم به درآمدهای خوبی برسید و هم عاشق شغلتون باشید و با اشتیاق سوزان اون رو انجام بدید که رمز موفقیت در مسیر شغلی و کسب و کار همین هست، باید هم در حوزه خودشناسی و هم در حوزه شناخت انواع کسب و کارها در هر دو حوزه فعالیت کنید. در هر دو حوزه شناخت پیدا کنید، بخاطر همین هست در سایت آکادمی فرجی من در هر دو حوزه دوره هایی دارم، هم دوره رایگان دارم هم دوره ای که به شما کمک می کنه هم مسیر شغلیتون رو پیدا کنید و هم روش های مختلف درآمدزایی اینترنتی رو بشناسید.

به آقا مجتبی و دوستان دیگه توصیه می کنم حتما در ابتدا دوره های رایگانی که در وبسایتم قرار دادم شرکت کنن. این توصیه ای هست که من به شما دارم برای اینکه مسیر شغلیتون رو پیدا کنید و بعد بتونید با روش های جدید درآمدزایی اینترنتی اون رو به درآمدهای بالا تبدیل کنید. امیدوارم این فایل صوتی به شما کمک کنه تا در مسیر خودتون حرکت کنید و به موفقیت های بزرگی هم برسید خدانگهدار.

 

 

مجموعه‌ی “از فرجی بپرس” چیست؟

از فرجی بپرس یک مجموعه سریالی ویدئویی رایگان است که هدف آن پاسخ به سوالات مهم و آموزنده مخاطبان و اعضای گرامی آکادمی فرجی است. 
روش کار این مجموعه به این صورت است که مخاطبان عزیز سوالات خود را می‌پرسید و دکتر امیرحسین فرجی معمولا به صورت هفتگی پاسخ سوالات شما را در قسمت جدید “از فرجی بپرس” می‌دهند.

دانستن جواب سوالات دیگران چه فایده‌ای دارد؟

به نظر من همه اعضای آکادمی فرجی هم مسیر و هم سفر هستند و درنتیجه سوالاتی که برای هر کدام از آن‌ها پیش آمده فقط یک سوال نیست بلکه یک تجربه ارزشمند است. سوالی که توسط یکی از دوستان پرسیده می شود ممکن است سوال شما هم باشد و یا حتی ممکن است سوال فعلی شما نباشد ولی تجربه‌ای که در پس آن سوال نهفته است باعث کمک به شما در مسیر موفقیت و ثروت شود.
یک ثروتمند جدید از هر طریقی به دنبال کمک گرفتن از تجربیات دیگران است، چون اعتقاد دارد تجربه دیگران یکی از بهترین منابع عظیم یادگیری است. منبع گران‌بهایی که می‌تواند به ما کمک کند تا از موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران درس بگیریم و سرعت خود را در مسیر موفقیت و ثروت افزایش دهیم و در زمان با ارزش خود صرفه‌جویی کنیم. 

شما هم می‌توانید سوالات خود به روش‌های زیر مطرح کنید:

1- از طریق فرم ارسال دیدگاه در پایین این صفحه،
2- از طریق تلگرام و با آی دی ( telegram.me/askfaraji
3- از طریق فرم تماس با ما، 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۴ دیدگاه برای “آیا هر کسب و کاری برای من مناسب است؟

  1. جوادکریمی گفته:

    سلام اقای فرجی پور بنده جوانی ۳۰ ساله هستم که میخوام با اینستاکسب درامدکنم ولی نمیدونم ازکجاوچطورشروع کسب درامدم رو اگه میشه در این زمینه منو راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *