بازاریابی واسطه ای اینترنتی در محیط کار سنتی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
بازاریابی واسطه ای اینترنتی در محیط کار سنتی
Loading
/

“از فرجی بپرس”- قسمت 15: بازاریابی واسطه ای اینترنتی در محیط کار سنتی

سلام به همه شما دوستان و همراهان عزیزم. در این فایل صوتی می خوام جواب یکی از همراهان عزیز آکادمی فرجی و یکی از افرادی که در دوره درآمدزایی اینترنتی شرکت کردن یعنی خانم آتنا رو بدم. سوال ایشون در رابطه با بازاریابی واسطه ای است. ابتدا سوال این دوست عزیزمون رو می خونم. ممکن این سوال سوالی باشه که برای شما هم جوابش مفید باشه و شما هم در حال حاضر همین مشکل رو داشته باشید. سلام استاد من یک سوال داشتم، همونطور که شما گفتید بابت استفاده از بستر محیط کارم، قصد دارم تو زمینه فروش با اونها همکاری کنم، اما متاسفانه اونا می خوان طبق اصولی که خودشون تعریف می کنن براشون بازاریابی کنم که تقریبا هشتاد درصدش همون روشهای نا کارآمد وسنتی قدیمیه. حالا به نظر شما من چکار کنم؟ اینکه بازم برای من آزادی عمل نمیاره.

پاسخ دکتر فرجی:

خب همونطور که ایشون اشاره کردن ایشون در یک جایی کار می کنن و قصد دارن این دانشی که در دوره درآمدزایی اینترنتی کسب کردن رو در اون بستر و اون محیط اجرا کنن و بتونن بابت اون بازاریابی واسطه ای که مدنظرشون هست، خودشون هم یک درآمدی داشته باشن و این اصلا چیز بدی نیست، بسیار هم روش خوبیه و روشیه که سریعا نتیجه بخشه. روش بازاریابی واسطه ای یا اصطلاحا affiliate marketing یکی از مزایاش اینه، خیلی زود بازده هست. یعنی شما می تونید محصولات یک شخصی رو با روشهای بازاریابی اینترنتی یا حتی بازاریابی معمولی و فیزیکی به فروش برسونید و اون شخص هم بابت این کار یک پورسانت یا درصدی بده این میشه بازاریابی واسطه ای. مشکلی که این دوست عزیزمون اشاره کردن اینه که اون محیط کاری که در اونجا کار می کنن و می خوان با اونها همکاری واسطه ای داشته باشن قدیمی و سنتی فکر می کنن. حالا باید این دوستمون چیکار کنن؟

جواب من به این شخص اینکه اولا قرار نیست شما محیط اطرافتون رو عوض کنید و اصلا این جزو وظایف شما نیست و به احتمال خیلی زیاد در این کار هم شکست می خورید یعنی کار راحتی نیست. یک شرکتی یا یک موسسه ای که با روشهای قدیمی و سنتی خو گرفته و به اونها عادت کرده و به قول ما خودش رو به خواب زده و توسعه اینترنت و تاثیر اون در کسب و کار رو نمی بینه، نه تنها شما بلکه افراد معروف هم حتی با اونها صحبت کنن شاید اونها توجیه نشن و نخوان ایده های شما رو پیاده سازی کنن این یک حالت. اما یک حالت دیگه ای هم وجود داره و این حالت هم در بعضی از موارد من دیدم ممکنه شما بخاطر اینکه هنوز دانش خیلی بالایی در زمینه درآمدزایی اینترنتی و کسب و کار ندارید و یک سری چیزها رو احساس می کنید که شدنیه، راحته و امکانپذیره، با مدیر اون شرکت مطرح می کنید اما اون مدیر بخاطر سالهای تجربه ای که داره احساس می کنه اون شرکت بستر لازم برای اجرای اون ایده رو نداره منابع مالی لازم، منابع انسانی لازم برای اجرای اون ایده رونداره. باید ببینید کدوم یکی از این دو حالته، ممکن شما اون چیزی که تو ذهنتونه خیلی ساده در موردش فکر کردید. ممکن واقعا اون مدیر درست بگه و اون روشها در حال حاضر اجرایی نباشه اگر اینطوریه باید با اون شخص صحبت کنید ببینید واقعا مشکلش چیه،  و شما هم یکم با نگاه متفکرانه و منتقدانه به قضیه نگاه کنید و فکر نکنید که اون مدیر هیچی نمی فهمه، شما می فهمید.

من تو خیلی از موارد این رو مشاهده کردم افرادی بودن به من مراجعه کردن، گفتن ما به مدیرمون یک ایده خیلی خوب مطرح کردیم، ایده اش خیلی عالیه اون اصلا نمی فهمه، هیچی حالیش نیست بعد که اون ایده رو به من گفتن من بهشون گفتم اگر من هم جای مدیر بودم این ایده شما رو نمی پذیرفتم. این حالت معمولا موقعی رخ میده که بخاطر دانش سطحی و پایین ما ممکن ایده ای تو ذهنمون بیاد و احساس کنه اون ایده اجراش خیلی راحته، منابع کمی می خواد اما یک مدیر به واسطه تجربه بالایی که داره میدونه داستان چیه، میدونه که در واقعیت و در عمل اینطوری که شما توی ذهنتون تئوری  فکر می کنید نیست. این یک حالت، حالت دومی بود که توضیح دادم ولی حالت اول هم ممکن شما درست بگید، ممکن واقعا شدنی باشه واقعا نیاز به بستر خیلی خاص و با سرمایه بالایی نداشته باشه و یعنی اون مدیر تفکرش خیلی سنتی و قدیمی باشه.

حالا وظیفه این دوست عزیزمون خانم آتنا چیه؟ ایشون باید چیکار کنن؟ همونطور که توضیح دادم ابتدا باید ببینن اون مدیر حرف حسابش چیه، چرا قبول نمی کنه. شاید واقعا درست بگه، فکر نکنید هرچی شما فکر می کنید درسته. یکم با ذهن باز صحبت کنید با اون شخص. اگر دیدید نه به هیچ صراطی مستقیم نیست، یکی از این مدیرهای خشک، قدیمی، سنتی که فقط حرف، حرف خودشه همونطور که گفتم اصلا وظیفه شما این نیست که بخواید شرکتی که در اون کار می کنید رو تغییر بدید و نه مطمئنا با همچین مدیری نمی تونید کار کنید. پس باید چیکار کنید؟ اینجا باز میشه یک تصمیم شخصی شما در مورد شغلتون یا باید شرکتتون رو عوض کنید یا باید در اون شرکت کار کنید و بعد از کارتون یک تایمی رو در نظر بگیرید و مثلا روزی دو الی سه ساعت خودتون یک کسب و کار اینترنتی در کنار شغل اصلیتون اجرا کنید. راه دیگه ای که می تونید داشته باشد اینکه بعد از کارتون حتی برید با شرکتهای مشابه و حتی شرکتهای رقیبتون همون ایده بازاریابی تون رو با اون مدیر مطرح کنید و شاید اون با نگاه بازتری با ذهن بازتری جویای شما باشه و اصلا بعد از مدتی شما این شرکت رو رها کنید و برید باشرکت رقیبتون کار کنید این حالت هم برای برخی افراد موفق و کارآفرینان موفق رخ داده.

پس یادمون باشه ما قرار نیست محیط اطرافمون رو تغییر بدیم اینطوری شاید فقط وقتمون رو هدر بدیم خیلی اوقات بهتره مسیرمون رو کج کنیم خیلی دنبال افرادی که ذهنشون با ما هم راستا نیست نریم سعی کنیم خودمون یک ایده رو اجرا کنیم یا اینکه با کمک دوستانمون که با ما هم فکر هستن اون رو اجرا کنیم یا اینکه بریم با یک شرکت دیگری که ذهن مدیرش بازتره با اون شروع به همکاری کنیم. این نکته ای بود که می تونستم در جواب این دوست عزیزمون بدم و نکته خیلی خوبی که ایشون اشاره کردن و من هم همیشه سر کلاس ها این رو اشاره می کنم این نکته است که می خوام از بستر محیط کارم استفاده کنم. خیلی اوقات این خیلی چیز خوبیه حالا تو کیس ایشون به مشکل برخوردن اون مدیر ذهنش بسته اس ولی در خیلی از موارد شما همین الان تو محیط کارتون با توجه به اینکه اون افرادی که اونجا هستن رو می شناسید، باتوجه به اینکه مدیر اون شرکت با شما آشنایی داره و قطعا شما نشون دادید که انسان خوش فکری هستید می تونید از اون بستر و محیطی که الان دور و برتون هست استفاده کنید و سریع تر بتونید وارد دنیای درآمدزایی اینترنتی یا موفقیت شغلی بشید و این خیلی خوبه از چیزهایی که اطرافمون داریم اون چیزها میتونه همون محیط کاری خودمون باشه حتی میتونه دوستان خوش فکر و با ذوق ما باشه از اونها استفاده کنیم.

من توصیه کلی به همه افرادی که می خوان ارتقاء شغلی پیدا کنن به افرادی که می خوان وارد دنیای درآمدزایی اینترنتی همیشه این بوده و هست اول به دور و برتون نگاه کنید ببینید چه منابع کلیدی دور و برتون دارید خیلی اوقات ما منابعی دور و برمون داریم که اونهارو بدیهی فرض کردیم، اونها رو نادیده گرفتیم اما اگر خوب فکر کنید همون ها میتونه مارو خیلی سریعتر به موفقیت های خوبی برسونه. امیدوارم این فایل صوتی براتون مفید بوده باشه فعلا خدانگهدار.

مجموعه‌ی “از فرجی بپرس” چیست؟

از فرجی بپرس یک مجموعه سریالی ویدئویی رایگان است که هدف آن پاسخ به سوالات مهم و آموزنده مخاطبان و اعضای گرامی آکادمی فرجی است. 
روش کار این مجموعه به این صورت است که مخاطبان عزیز سوالات خود را می‌پرسید و دکتر امیرحسین فرجی معمولا به صورت هفتگی پاسخ سوالات شما را در قسمت جدید “از فرجی بپرس” می‌دهند.

دانستن جواب سوالات دیگران چه فایده‌ای دارد؟

به نظر من همه اعضای آکادمی فرجی هم مسیر و هم سفر هستند و درنتیجه سوالاتی که برای هر کدام از آن‌ها پیش آمده فقط یک سوال نیست بلکه یک تجربه ارزشمند است. سوالی که توسط یکی از دوستان پرسیده می شود ممکن است سوال شما هم باشد و یا حتی ممکن است سوال فعلی شما نباشد ولی تجربه‌ای که در پس آن سوال نهفته است باعث کمک به شما در مسیر موفقیت و ثروت شود.
یک ثروتمند جدید از هر طریقی به دنبال کمک گرفتن از تجربیات دیگران است، چون اعتقاد دارد تجربه دیگران یکی از بهترین منابع عظیم یادگیری است. منبع گران‌بهایی که می‌تواند به ما کمک کند تا از موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران درس بگیریم و سرعت خود را در مسیر موفقیت و ثروت افزایش دهیم و در زمان با ارزش خود صرفه‌جویی کنیم. 

شما هم می‌توانید سوالات خود به روش‌های زیر مطرح کنید:

1- از طریق فرم ارسال دیدگاه در پایین این صفحه،
2- از طریق تلگرام و با آی دی ( telegram.me/askfaraji
3- از طریق فرم تماس با ما، 

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *