ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

تحلیل خودشناسی سبک شغلی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
تحلیل خودشناسی سبک شغلی
Loading
/

به نام خداوند بزرگ و مهربان سلام، امیرحسین فرجی هستم و در این فایل صوتی می خوام در مورد نظری که خانم میسیوند در مورد دوره شغل رویایی دادن و سوالی که مطرح کردن صحبت کنم و تصمیم گرفتم این فایل صوتی رو به گونه ای ضبط کنم که همه شما دوستان عزیز این رو بشنوید، چون اعتقاد دارم مطالبی که در این فایل صوتی بیان میشه قطعا برای شما هم میتونه مفید باشه. خانم میسیوند یکی از دانش آموختگانی بودن که در کلاس های شغل رویایی و درآمدزایی اینترنتی شرکت کردن و اتفاقا خیلی هم منظم شرکت کردن و من این نکته رو دریافت کردم و مشخص بود که با توجه به اون سابقه طولانی کاری که دارن متوجه هستن که اینکه ما سعی کنیم، شغلی مناسب با خواسته خودمون از زندگی، تیپ شخصیتی مون، علایقمون و توانمندی هامون پیدا کنیم، چقدر مهمه و این بسیار برای من ارزشمند بود. در نظری که ایشون در قالب یک فایل صوتی برای من ارسال کردن به چند نکته خیلی خوب اشاره کردن. اولا اینکه چندین بار گفتن فایل های صوتی رو دارن گوش میدن و این واقعا چیزیه که من از دوستان خواستم و خیلی خوشحالم که به این توصیه من عمل کردن چون با یک بار گوش دادن یک مطلب، مسیرهای عصبی که توی مغز ما شکل می گیره خیلی ضعیفه یا به قول عامیانه اون مطلب خوب جا نمیوفته.

نکته دیگر برنامه پامادور یا تکنیک پامادوری بود که برای افزایش بهره وری و نظم استفاده کردن و همونطوری که گفتن نتیجه خیلی خوبی گرفتن و همونطور که ایشون اشاره کردن بهترین کاری که این روش پامادور انجام میده اینه که ما متوجه میشیم، چه کاری چقدر زمان نیاز داره. خیلی از اوقات ما به خاطر این به برنامه هامون نمیرسیم، چون ارزیابی دقیقی از مقدار زمان مورد نیاز برای کارها نداریم و این هم علتش اینه که ما همینطور شروع می کنیم به کار کردن و اصلا حواسمون نیست چه کاری رو اول انجام بدیم چه کاری رو دوم، چه کاری چقدر زمان نیاز داره. رو ش پامادور یکی از بزرگترین مزایاش اینکه دقیقا متوجه میشیم اون کارهایی که ما به صورت تکراری باید هر روز انجام بدیم چقدر زمان نیاز داره و این باعث میشه که ما بتونیم برای روزهای آینده خیلی برنامه ی منظم تر، دقیق تری رو تعیین کنیم و دقیقا بدونیم هر روز چه کارهایی رو می تونیم از پسش بر بیایم و فقط اونها رو در برنامه قرار بدیم. یکی از اشتباهات بزرگ اکثر افراد اینه که یک لیست ده تایی برای هر روز خودشون تعیین می کنن و چون قطعا به اونها به نمی رسن شب افسردگی می گیرن و این روند ادامه پیدا می کنه تا اینکه احساس رضایت از خودشون رو از دست میدن.

روش پامادور جلوی این افسردگی رو می گیره. ایشون به من گفتن که اولویت هاشون خانواده، پول، آرامش و آزادی زمانی مکانی و استقلال هست. از طرف دیگه ایشون گفتن که تیپ شخصیتیشون طبق اون صحبت هایی که در کلاس کردیم و طبق کتاب شغل مناسب شما که کتاب بسیار خوبیه، ای ان اف پی یا این ان اف جی هست بین ملاحظه کننده و داوری کننده دقیقا نتونستن تعیین کنن بیشتر تمایل به کدوم سمت دارن. با توجه به صحبت هایی که ایشون کردن من احساسم این رو میگه که بیشتر به سمت ملاحظه کننده متمایل هستن. ولی نکته اصلی اینکه اون قسمت ان اف که در مدل شخصیتی ایشون قطعیت دارن در موردش اون اصل قضیه است. ان اف یعنی چی؟ یعنی ایشون شمی هستن و احساسی. افرادی که ان اف هستن در تیپ های شخصیتی اگر برید کتاب شغل مناسب شما رو هم بخونید میبینید که اسمشون رو هم گذاشته متخصصان روابط عمومی و در توضیحات کتاب هم گفته شده یکی از بهترین شغل ها برای این افراد شغلهاییه که حالت مشاوره داره، حالت کمک کردن به دیگران، کمک کنن به دیگران تا اونها رشد کنن و در زندگی خودشون به رضایت وشادی بیشتری برسن.

ان اف ها معمولا خواسته اصلی شون از زندگی اینه. پس اگر شما ان اف هستید و در هر شغلی هستید می تونید اون شغل و اون تجربیات و مهارتها تون رو به گونه ای سوق بدید به سمت این خواسته درونی تون یعنی ان اف بودن. یکی از انگیزه های اصلی ان اف ها برون ریزی احساساتشونه، یعنی بتونن در دیگران انگیزه ایجاد کنن، ببینن دیگران دارن رشد می کنن. شما هم می تونید از این روش استفاده کنید. شغل های دیگری که برای ان اف ها ذکر شده در این کتاب، مدیر ارتباطات، نویسنده بودن، مدیر فروش یا بازاریابی و مدرس بودنه که من تا اونجایی که خاطرم هست خود شما الان در قسمت فروش کار می کنید و این هم نشون میده که شما بدون اینکه حالا اطلاعات خیلی زیادی داشته باشید خودتون رفتید به سمت اون علایقتون. اما برای اینکه بیشتر استفاده رو از پتانسیل های درونی تون ببرید که هدف اصلی کلاس شغل رویایی هم همین هست، شما می تونید یک گام جلوتر برید. حتی می تونید یک کسب و کار جانبی در کنار شغل اصلی تون داشته باشید یا می تونید به مدیر شرکتتون پیشنهاد بدید که با توجه به این چیزهایی که در این دوره کشف می کنید، با توجه به این تمیریناتی که انجام میدید سطح شغلیتون رو بالاتر ببرید و بیشتر برید به سمت کمک کردن به گروهی از مردم. می تونه حتی در زمینه کار تخصصی تون باشه تا اینکه اونها در یک زمینه ای رشد کنن و احساس رضایت بیشتری داشته باشن، چون شما ان اف هستید و تنها وقتی شارژ احساسی میشید که ببینید دیگران دارن از طریق شما رشد می کنن، این رو نادیده نگیرید.

برگردیم به نظام ارزش های شما، در نظام ارزش های شما خانواده اوله که باز به نظر من این نشون دهنده اینه که بعد احساسی شما قویه، بعد از اون پول در رتبه دوم قرار داره که من این حدس می زنم که باز علت اینکه شما پول رو در رتبه دوم قرار دادید می تونه این باشه که دوست دارید با استفاده از اون خانوادتون رو در رفاه بیشتری قرار بدید بخاطر اینه که خانواده رو اول نوشتید و بعد آرامش و آزادی، که این هم به گونه ای با همون تیپ شخصیتی شما در توافق هست. با توجه به این نظام ارزش هاتون ما می تونیم چه برداشتی داشته باشیم؟ چون شما در نظام ارزش هاتون آرامش وجود داره در پنج اولویت نظام ارزش هاتون و آزادی هم وجود داره پس باید دنبال شغل هایی برید که احساس آزادی بیشتری توی اون بکنید. تایم و اون شغل تا حدی دست خود شما باشه. شاید با توجه به این که نظام ارزش های شما کسب و کار اینترنتیه که اتفاقا اومدید در دوره درآمدزایی اینترنتی هم شرکت کردید و این هم یک نشونه ای از این موضوع هست برای شما مناسب باشه. از طرف دیگه شما در مورد نقاط قوتتون گفتید: یاد دهنده بودن، هم دل بودن، عملگرا بودن و مسئولیت پذیر بودن. دقت کنید ببینید اینها هم خیلی قشنگ با اونها در توافقه،

شما توی تیپ شخصیتیتون که ان اف بودید گفتید دوست دارید به مردم کمک کنید تا یک پیشرفتی کنن و بعد اینجا یاد دهنده بودن رو در نقاط قوتتون اول نوشتید باز این دوتا هم به هم ربط داره چون برای کمک کردن به دیگران نیاز داریم تا یاد دهنده باشیم از طرف دیگه قشنگیش اینه که همدل بودن رو در رتبه دوم قرار دادید باز برای یک ان اف چون دوست داره به دیگران کمک کنه باید همدل باشه و این یک نقطه قوت مهم شماست که باید حتما ازش استفاده کنید و بعد عملگرا بودن و مسئولیت پذیر بودن که این دوتا خیلی نیازه تا شما بتونید یک کسب و کار رو اجرا کنید و به اون متعهد بمونید شما این دو نقطه قوت رو دارید. عملگرا بودن و مسئولیت پذیر بودن، خیلی ها این نقاط قوت رو ندارن یعنی اشتیاق سوزان به یک کاری دارن حتی یاد دهنده خوبی هم هستن، اما عملگرا نیستن و مسئولیت پذیر نیستن و نمی تونن اون کسب و کار رو به نتیج خوبی برسونند. اما با توجه به اینکه عملگرا بودن و مسئولیت پذیر بودن در پنج نقطه قوت شما وجود داره باز هم این یک نشونه ایه که شما می تونید در زمینه کسب و کار اینترنتی آموزش محور یا کسب و کار اینترنتی که پایه اش مشاوره باشه خیلی موفق باشید.

شما در مورد اشتیاق سوزانی که در دوره صحبت کردیم در صحبت هاتون اشاره نکردید، من حدود هفت هشت تا سوال مطرح کردم که گفتم عمیقا به اونها فکر کنید تا متوجه بشید که عاشق انجام چه کاری هستید و چه کاری شما رو در خودش غرق می کنه.  کار دیگه ای که شما باید انجام بدید که من خیلی روش تاکید کردم پیدا کردن یک رول مدل یا فارسیش رو بگیم، مدل الگو، کسی که الگوی شما باشه و شما احساس کنید دوست دارید در جایگاه اون باشید. در کلاس هم توضیح دادم ما چون خودمون خیلی چیزهارو تجربه نکردیم و فرصت این رو هم نداریم که همه چیز رو تجربه کنیم پس یکی از بهترین کارهایی که ما می تونیم انجام بدیم اینکه به افراد موفق دیگه دقت کنیم، خودمون رو تو ذهنمون، حداقل از تجسم خلاق استفاده کنیم خودمون رو جای اونها بذاریم ببینیم آیا سبک زندگی اونها رو دوست داریم؟ آیا جایگاه اجتماعی اونها رو دوست داریم؟ آیا میزان استقلال زمانی مکانی اونهارو دوست داریم؟ چیه اونهارو دوست داریم؟ این رول مدلی که پیدا می کنیم رو مهندسی معکوس کنیم ببینیم چه چیزی در اونها رو ما دوست داریم و چه چیزی در اونها ما رو جذب اونها کرده؟

خیلی مهمه با دید مهندسی معکوس یا Reverse Engineering به قضیه نگاه کنیم. این رول مدل ها به شما نشون میدن شما عاشق چه جنبه ای از زندگی یا شغل اونها هستید. پس حتما یک رول مدل باید برای خودتون پیدا کنید، میتونه ایرانی باشه میتونه خارجی باشه و بعد اون رو کنکاش کنید ببینید چرا اون رو به عنوان رول مدل دوست دارید و در جایگاه اون باشید و کار دیگری که شما باید بعد از اینها انجام بدید بحث شغل شناسیه، ببینید چه شغل هایی با توجه به این نقاط قوت، تیپ شخصیتی، نظام ارزش های شما دور و بر شما وجود داره. با شرکت در نمایشگاه ها، جستجو کردن در سایت ها و جاهای مختلف، صحبت کردن با افراد، مصاحبه ی اطلاعاتی که من به شما مفصل آموزش دادم، شبکه سازی که در موردش مفصل در این کلاس شغل رویایی صحبت کردم، شغل ها رو بهتر بشناسید و قشنگی کار موقعی رخ میده که همه اینهارو کنار هم بذاریم تا یک شناخت دقیق تری از خودمون و شغلمون پیدا کنیم و برسیم به مسیر شغل رویایی چیزیه که اکثر افراد جامعه اون رو در خواب هم نمی بینن چون این کارهایی که شما دارید انجام میدید رو انجام نمیدن.

خلاصه کنم، جمع بندی کنم بحث رو با توجه به اون چند دقیقه ای که شما صحبت کردید احساسم این رو میگه که اون قسمت ان اف شما که تیپ شخصیتی شما وجود داره خیلی قویه و به نظر من مسیر شغل رویایی شما حتما باید در اون مسیر کمک به دیگران برای رشد و پیشرفت وجود داشته باشه چون هم همدل بودن رو دارید هم یاد دهنده بودن رو دارید هم دنبال آرامش هستید و هم ان اف هستید، دوست دارید برون ریزی احساسی داشته باشید. امیدوارم این صحبت هایی که کردم به خانم میسیوند بتونه کمک کنه و همچنین به شما عزیزانی که به صحبت های من گوش دادید هم، بتونه کمک کنه تا شما هم، در مسیر شغل رویایی بتونید حرکت کنید. خیلی قشنگ میشه دنیای ما اگر افراد بیشتری در مسیر شغل رویایی شون حرکت کنن.

یک بار از این زاویه به قضیه نگاه کنید فرض کنید نمیگم همه، بیست درصد افراد جامعه در مسیر شغل رویایی حرکت کنن. مسیر شغل رویایی یعنی چی؟ مسیر شغل رویایی یعنی جایی که ما بیشترین خلق ارزش رو می کنیم. جایی که هم خودمون لذت بیشتری از زندگی می بریم و هم به دیگران بیشتر می تونیم کمک کنیم چون شغل رویایی مون رو پیدا کردیم، چون رسیدیم به هسته درونی خودمون و چون بیشتر به دیگران کمک می کنیم هرچی تعداد افراد بیشتری در مسیر شغل رویایی قرار بگیرن اتفاقی که میوفته اینه که دنیای ما، کشور ما تبدیل میشه به جایی بهتر و قشنگ تر برای زندگی. بخاطر همین از شما می خوام که دوستانتون، عزیزانتون، بستگانتون رو دعوت کنید به کانال تلگرام ما تا ما با هم بتونیم ایران رو تبدیل کنیم به جایی بهتر و قشنگ تر برای زندگی خدانگهدار.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *