تفاوت بین راضی بودن و قانع بودن

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
تفاوت بین راضی بودن و قانع بودن
Loading
/

دقت کردید تا صحبت از رویا پردازی و موفقیت میشه یک سری از افراد فوری جبهه میگیرن که رویا پردازی خوب نیست. اصلا آدم واسه چی تلاش کنه این همه زحمت بکشه خودش رو اذیت کنه تا بتونه به موفقیت و ثروت برسه. بهترین کار اینه که همینطوری معمولی زندگی کنیم و توکلمون به خدا باشه تا ایشالا همه چی خوب پیش بره.

همین امروز تو دانشگاه وقتی داشتم در مورد اینکه ما باید هدف داشته باشیم، باید برای رسیدن به موفقیت و ثروت تلاش کنیم تا بتونیم به دیگران بهتر کمک کنیم، دقت کردم دیدم یکی از دانشجوهام خیلی با حالت عجیب غریبی داره منو نگاه میکنه و متوجه شدم که تو ذهنش همین نکات رو مرور میکنه. برای همین برای اینکه موضوع جا بیوفته و ممکن توی ذهن خیلی از شماها هم این باور غلط و اشتباه وجود داشته باشه این فایل صوتی رو ضبط کردم و امیدوارم این فایل بتونه به شما کمک کنه تا این باور غلط رو از سر راه خودتون بردارید. نکته خیلی مهمی که ما باید یاد بگیریم اینه که بین راضی بودن و قانع بودن تفاوت بسیار زیادیه.

وقتی در مورد موفقیت، هدف، رویا، ثروت صحبت میشه همونطور که گفتم خیلی از افراد میگن اصلا خوب نیست آدم بیش از حد دنبال رسیدن به اهدافش باشه، یا اینکه خیلی تلاش کنه، بهترین کار اینه که آدم بی خیال باشه و قانع باشه. اما من اصلا با این جمله موافق نیستم و به نظر من بهترین فرمول، بهترین نسخه، اینه که ما همیشه در زندگیمون راضی باشیم از اون چیزهایی که داریم، راضی باشیم، شکر گذار باشیم. اما هیچ وقت به اون چیزهایی که داریم قانع نباشیم و  به اون سطح از موفقیتی که هستیم قانع نباشیم. همیشه تلاش کنیم بهتر باشیم. هر روز تلاش کنیم موفقیتمون رو یک پله بالاتر ببریم و باز برمیگردیم به شعار وب سایت آکادمی فرجی یعنی عالی بودن. ما باید خوب نباشیم عالی باشیم و این باعث میشه که همیشه حس انرژی در وجود ما باشه و ما همیشه احساس کنیم داریم به سمت هدفی حرکت میکنیم به سمت یک هدفی که به زندگی ما معنا میده حرکت می کنیم و در نتیجه هیچ وقت به اون جایگاه فعلیمون قانع نخواهیم بود. پس این که ما تفاوت بین راضی بودن از زندگیمون و قانع بودن رو بدونیم بسیار مهمه. به همون اندازه ای که راضی نبودن از زندگی و دائم غر زدن میتونه مضر باشه، به نظر من قانع بودن به جایگاه فعلی زندگیمون و در نتیجه در جا زدن به همون اندازه مضره و این است تفاوت بین راضی بودن و قانع بودن.

پس شما باید سعی کنید همیشه از چیزایی که خداوند به شما داده راضی باشید، شکر گذار باشید چون این همونطور که همیشه گفتم و باز هم میگم هیچ منبعی بالاتر از منبع شکرگذاری انرژی بخش نیست. اما همیشه سعی کنیم قانع نباشیم و همیشه سعی کنیم دنبال چیزهای بیشتر باشیم، دنبال موفقیتهای بیشتر باشیم، دنبال جایگاه عالی تر باشیم و این هم خودش یک منبع بزرگ شادیه. شادی یعنی پیشرفت. بهترین واژه برای تعریف شادی واقعی پیشرفته. انسانها وقتی حس میکنن دارن پیشرفت میکنن، دارن هر روز  بهتر و بهتر میشن قطعا همیشه شادن و از زندگیشون لذت میبرن چون میتونن حس رضایت واقعی از زندگی رو تجربه کنن. امیدوارم که این نکته مهم که گفتم یکی از بزرگترین باورهای محدود کننده گوشه ذهن خیلی از افراد جامعه هست برای شما هم مفید بوده باشه و اون رو در ذهنتون داشته باشید.

همتون رو به خدای بزرگ میسپارم برای شما بهترین آرزوهارو دارم امیدوارم همیشه از زندگیتون راضی باشید ولی قانع نباشید. خدانگهدار

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۳ دیدگاه برای “تفاوت بین راضی بودن و قانع بودن

  1. عبدالرحمان گفته:

    شما مشخصا نه معنی قانع و قناعت را درست بیان داشتید نه معنی رضایت و نه معنی زیاده خواهی و نه معنی حرص نزدن و حریص نبودن و بنابه گمان که احتمالا ناشی از مطالعه ی عده ای کتاب فلسفی روانشناسی غربی و برداشت ذهنی خود از آنها ذهنیتی را بیان میکنید که معنی واژه ها را نمیداند بلکه بنابه آنچه برداشت خود از سخنان دیگران و اختلات آنها که شبهناک و تاریک شده اند مطالبی را بیان داشته اید البته قصد بی ادبی ندارم و برای روشن شدن موضوع نباید تنها به ظواهر و برداشت ذهنی خود از واژه و یا جمله ای اقدام کرد بلکه مهمترین مسئله خالی کردن ذهن از ظواهر و سر درس معنا نشستن است تا واقعیت و حقیقت مطلب گفته شده مشخص شود حال چه ظاهر یک واژه باشد یا یک روایت و حدیث متشکل از واژه ها یا آیه ای از قران باشد واز خیال بافی و تمنای واهی دوری کردن است کافیست آن تصویری که در ذهنت میگذره رو با زبان خود روشن و بلند بیان کنی و بعد در کرسی قضاوت بشینی در این صورت میبینید که این مطالب که شما بیان داشتید نوعی خلط معنایی است که پشتش واقعیتی نهفته نیست .و باور کنید این دنیای بیرون روشنتر از این دنیایی است که شما ترسیم میکنید.
    با درود

    • مهمان گفته:

      شاید استاد معنی راضی بودن و قانع بودن را اشتباه گفته باشد ولی شما به جای اینکه مفهوم اصلی این مطلب رو درک کنید به معانی کلمات پرداخته و بی جهت این همه نظر داده اید دوست عزیز من هم نمی خواهم به شما بی احترامی کنم ولی باید بگویم که حداقل تا آخر مطلب رو مطالعه کنید بعد نظر دهید و به جای پرداختن به معنی این دو کلمه به مفهوم اصلی بپردازید.

  2. ali گفته:

    با سلام و تشکر از مطلب خوبتون خواستم عرض کنم فایل صوتی ابتدای مطلب با موضوع مد نظر متفاوته یعنی فایل صوتی مطالبی در مورد استرس میگه ولی مطلب در مورد کم قانع شدن و ایناست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *