جلسه دوم: دقیقا از شغل چه می خواهید؟

همونطور که گفته بودم در این ویدیو میخوایم در مورد این صحبت کنیم که برای موفقیت شغلی باید از کجا شروع کنیم و اصلا شغل دلخواه یعنی چی و از شغل چه می خواهید. به نظر من هر کدوم از ما با توجه به اون علایق و توانمندی های خودمون یک شغل دلخواه و رویایی داریم. با توجه به اون توقعاتی که از زندگی داریم و با توجه به اون اهدافی که برای خودمون تعیین کردیم، یک شغل دلخواهی داریم که تنها در صورتی میتونیم به احساس رضایت کامل به احساس لذت از زندگی برسیم که دقیقا در شغل درستی باشیم.

 متاسفانه خیلی از افراد رو دیدم که سالیان سال در شغلی وقت صرف می کنن انرژی میذارن و عمر با ارزششون رو سرگرم اون شغل هستن و حتی حقوق های خوبی هم میگیرن، اما بعد از مدتی متوجه میشن که این اصلا اون چیزی نبوده که از زندگیشون می خواستن.

برای اینکه شما دچار همچین معضلی نشید جمله بسیار معروف وقشنگی از استیفان کاپی وجود داره که به نظر من این یکی از بزرگترین رمز و رازهای موفقیته  و اون این جمله است که: میگه همیشه از آخر شروع کنید. به قول انگلیسی ( start with the end) همیشه هرکاری میخواید بکنید از آخر شروع کنید بیاید به اول. یعنی چی؟

یعنی همین الان تصور کنید که شما مهارتهای لازم رو کسب کردید و اصلا تونستید اون شغل دلخواه خودتون رو پیدا کنید. فرض کنید الان پنج سال یا ده سال گذشته. خودتون رو تصور کنید در اون شغل، ببینید در چه محیطی دارید کار می کنید؟ اصلا شغل رویایی شما چه ویژگی هایی داره؟ آیا واقعا کار کردن در اون محیط در اون سبک شغلی رو دوست دارید یا نه؟

 از شما خواهش می کنم از قدرت تجسم خلاق مغز که یکی از بزرگترین قدرتهای مغزه و هیچ موجود دیگه ای در جهان هستی، همچین قدرت شگفت انگیزی نداره استفاده کنید. سعی کنید چشمانتون رو ببندید و کاملا تصویری، تصور کنید که الان پنج سال، ده سال گذشته و شما توی اون شغل تونستید به موفقیت های خیلی خوبی برسید. ببینید که آیا آخر اون داستان رو اصلا دوست دارید یا ندارید؟ ببینید در چه محیط کاری دارید کار می کنید؟ ببینید با چه افرادی بیشتر سرگرم هستید؟ درگیر چه نوع مشکلاتی هستید؟

 هرشغلی یک سری مشکلات خاص خودشو داره. شما باید اینقدر عاشق اون شغل باشید، اینقدر عاشق ارزشهایی که توی اون شغل می خواید خلق کنید، باشید که اون مشکلات رو بتونید پشت سر بذارید و یکی از بهترین کارهایی که میتونید برای پیدا کردن شغل دلخواهتون انجام بدید، اینکه ببینید الان دوست دارید جای چه کسی باشید؟ به نظر من یکی از بهترین کارهایی که میتونید انجام بدید، شما باید جستجو کنید شغل های مختلف رو ببینید اونها رو بررسی کنید ببینید دقیقا اونها چه ویژگی ها، چه مزایا و  چه مشخصاتی دارن و هرکدوم از اونها رو، خودتون رو در اون موقعیت شغلی تصور کنید و ببینید آیا دوست دارید جای اون فرد باشید یا نه؟

 این بهترین تلقینیه که میتونه به شما کلی نکته رو برسونه که شما با توجه به شخصیت و روحیاتتون و با توجه به اون توقعی که از زندگی دارید چه شغلی برای شما بهترین گزینه ممکنه. پس از شما میخوام این تمرینی که گفتم رو انجام بدید و نتایج این تمرین رو برای ما در زیر این ویدیو به عنوان یک کامنت قرار بدید تا بتونیم با همدیگه تبادل نظر بهتری داشته باشیم و از تجربیات همدیگه استفاده کینم. در ویدیو بعدی میخوام در مورد مهمترین راز موفقیت شغلی صحبت کنم که حتما توصیه می کنم اون ویدیو رو هم از دست ندید.

 

۱۱ دیدگاه برای “جلسه دوم: دقیقا از شغل چه می خواهید؟

  1. تبسم هاشمي گفته:

    من دوست داشتم همیشه جای لیزا رایس باشم
    یا خانم اوریانا فالاچی یا خانم مهرانگیز کار اما نمی دونم بین این سه تا چی مشترکه که من دوسشون دارم شاید قدرت باشه جسارت باشه یا سواد نمیدونم منتظر پاسختون هستم

  2. سجاد گفته:

    سلام من دوست دارم صاحب یک شرکت باشم که چند نفر کارگر و کارمند برام کار کنن و ملک واملاک زیادی داشته باشم و اجاره بدم واز درامد اجاره این املاک کسب کار جدید راه اندازی کنم و هر بخوام برم به مسافرت راحت برم درامدم طوری باشه که بخوابم پول در بیارم راه برم پول در بیارم مسافرت برم پول در بیارم.

  3. marziye گفته:

    سلام ..من همیشه دوست دارم یه شرکت اختصاصی داشته باشم ..شاید این خواسته بخشی ازخیال پردازی یا بلند پروازی من رو ادعا میکنه..اما خب من آینده ی خودم رو یه ادم خاص تصورمیکنم که قطعا بهشم میرسم..هدفمم از اینکه‏ شرکت داشته باشم اینه که واقعا خدماتی رو ارائه بدم که کیفیتی داشته باشه هم ازنظر افراد هم ازنظرخودم که بتونم ازطرق اون خاص نشون داده بشم ..وقتی ادم خاص بشه قطعا درآمدهم سراغش میاد..فقط نقطه ضعفم اینه که ‏نمیدونم چجوری شروع کنم وازکجا؟!!

  4. سمیرا گفته:

    باسلام
    من همیشه دوست داشتم مدیر یک مجموعه بزرگ با کارکنان زیاد باشم.پول زیادی داشته باشم.موسسه خیره تاسیس کنم.علاوه بر اون تدریس و سخنرانی رو دوست دارم.همیشه تو تصوراتم این بوده ی روزی تو ی مکان بزرگ برای افراد زیادی سخنرانی مفید از تجربیات و مطالعاتم داشته باشم.
    و دراخر یک سر آشپز حرفه ای باشم.

  5. mohamad گفته:

    سلام
    من دوس دارم یه کار نه،یک ابر کار اینترنتی انجام بدم که در پرتو اون بتونم هر شغل یا کار دیگه ای رو‌که بخوام و ارداه کنم بتونم انجام بدم. دیدگاه من فقط و فقط پول نیست،اما زیر ساخت هایی که بشون نیاز دارم واسه ساخت ارزوهام،فعلا نیاز به پول داره. و پول هم خودش به خودی خود نمیاد… هر شب و روز به یه ایده ی قوی فکر میکنم اما نتیجه ای نداره. تا پای صحبت و کار هم پیش رفتم اما پای اصلیم رو هنوز نتونستم رو بیل بذارم! پیرو حرف استاد فرجی،شاید دلیلش اینه که نتونستم هنوز به ترسم غلبه کنم… کار اینترنتی که هر موقع بخوام به سلیقه ی خودم بسازمش،اپشن هاش رو کم و زیاد کنم،واسش تلاش کنم و برندش کنم ارزومه…

    • کاظم گفته:

      سلام من دوست دارم یک شغل اینترنتی پردرآمدمی داشتم هیچ کس بالاسرمن نباشه.خودم برلی خودم بیمه اختیاری بریزم.وعلاوه بر اون خودموبیمه عمرکنم.زندگی دراختیارخودم باشه.اگرهم میخواستم یک نفروانتخاب کنم که جای اون باشم مطمئناجای بنیانگذارفروشگاه اینترنتی دی جی کالاروانتخاب میکردم.

  6. Mahsa گفته:

    سلام
    من دوس دارم یه کار داشته باشم که صاحب اون کار خودم باشم برا خودم کار کنم یه محیط شاد و پر انرژی ک همه کسایی که توی این محیط کار میکنن لذت ببرن و هر روز با شور و اشتیاق بیان سمت محل کارشون یه محیط پر از خلاقیت، انرژی، صداقت و کاملا مناسب از هر جهت
    در حال حاضرم ک بیکارم و بیش از حد سردرگم دوس دارم مثل آقای دکتر فرجی آزادانه زندگی کنم کل دنیارو بگردم در حالیکه یه سیستم کاری انفعالی داشته باشم و نگران تمام شدن پول نباشم پدرم دیگه کار نکنه و با مادرم بفرستم شون برن مسافرت پشت مسافرت….
    یه سری ایده تو ذهنمه ولی نمیدونم چطور باید عملیش کنم…. کاش میشد باهاتون صبحت میکردم آقای فرجی….

  7. سعید فاضل گفته:

    با سلام و احترام،اینجانب سعید فاضل کارشناس ارشد آموزش شیمی از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران قصد دارم که بزرگترین سایت آموزش شیمی در ایران را راه اندازی کنم و انشالله این موضوع تا سال ۱۴۰۰ محقق خواهد شد.از راهنماییهای ارزنده جناب دکتر امیرحسین فرجی بسیار سپاسگزارم.
    http://www.shimiland.com

  8. Ali گفته:

    سلام
    من علی فرجی‌ هستم
    من کلا در ذهن خودم آدم بلند پروازی هستم شاید جای خیلی از شخصیت این دنیا خودمو قرار دادم خیلی جاها از آخر به اول اومدم خیلی جاها از اول به آخر رسیدم.ولی آدمی هستم واقعیت ها رو دوست دارم.همیشه دوست داشتم کاری داشته باشم که بهترین خدمات به مردمم بدم و همیشه اونا راضی باشن

  9. خدیجه گفته:

    سلام .من دوست دارم تولید کننده یک محصول باشم بیشتر منظورم محصولات هنری با کیفیت و یا محصولات فنی هستش و برند معروف بشه و خیلی هم به کار فروش علاقه دارم .

  10. علی نوروزی گفته:

    سلام من دوست دارم در زمینه تبلیغات فعالیت کنم و برای برند ها اسمی جهان محتوا تولید که و تعداد زیادی کارمند با درامد بالا داشته باشم و بتونم بخشی از درامدمو صرف خیریه کنم و آموزش صحیح زندگی کردن و رشد کردن و استعداد یابی رو به افراد جهان یاد بدم
    و در حدی باشه که کل جهان اسم آژانس تبلیغات ۹۰ رو بشنود و دمبال کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *