جلسه سوم: راز موفقیت شغلی

در این ویدیو می خوام در مورد مهمترین راز یا راز موفقیت شغلی صحبت کنم. وقتی به اکثر افراد جامعه یعنی افرادی که دنبال رسیدن به یک شغل هستن یا اصطلاحا جویندگان شغل نگاه می کنیم متوجه میشیم که، اکثر افراد جامعه رو همونطور که در شکل میبینید، میتونیم در یک دایره قرار بدیم و اکثر اون افراد اتفاقا افرادی هستن که دنبال رسیدن به شغل های معمولی هستن و به نظر من درصد این افراد شاید بیش از نود و پنج درصد افراد جامعه باشن.

 یعنی اصلا هیچ کار خاصی رو انجام نمیدن و فقط به شغل به عنوان یک منبع درآمدی نگاه میکنن که اصلا نیاز نداره براش وقت صرف کنن، مهارتهای خاصی رو یاد بگیرن و چون اصلا شغل رو دوست ندارن و فقط به چشم یک منبع درآمد نگاه می کنن، دنبال شغلهای کاملا معمولی هستن و متاسفانه خبر بد اینکه نود و پنج درصد افراد جامعه همین الان دارن به شغل به این دید نگاه میکنن.

 دلیلی که برای این تفکر وجود داره بر میگرده به نظر من به دو موضوع: یکی از دلایل مهمش می تونه تنبلی افراد باشه که حاضر نیستن برای رسیدن به آینده ای درخشان و موفقیت شغلی بهای اون موفقیت رو بپردازن، هر موفقیت یک بهایی داره، بهای موفقیت میتونه این باشه که شما وقت با ارزشتون رو صرف کارهای مهم مثل پیدا کردن مهارتهای مفید در رشته خودتون صرف کنید. بهای موفقیت میتونه پرداختن پول برای شرکت در سمینارها و همایش های مفید باشه، پس این افراد به دلیل تنبلی و به دلیل اینکه حاضر نیستن بهای موفقیت رو بپردازن، شغل های معمولی رو نصیب خودشون میکنن.

 دومین دلیل برای اینکه افراد فقط به شغلهای معمولی فکر میکنن اینه که یک سری باورهای محدود کننده ای در ذهن اونها وجود داره. مثلا یکی از باورهای محدود کننده ای که من در طی این سالها متوجه شدم که خیلی از افراد توی ذهنشون این باور محدود کننده وجود داره اینه که پیدا کردن شغل فقط نیاز به پارتی بازی داره. اما واقعا اینطوری نیست. من قبول دارم که یک سری از داستانهایی وجود داره، اما خیلی از افراد هم وجود دارن که بدون داشتن پارتی های خیلی خاصی تونستن شغل های خیلی خوبی رو بدست بیارن که در مورد این موضوع و تکنیک های این کار در ویدیوهای بعدی به صورت کاملا مفصل با شما صحبت میکنم.پس شما ببینید که چه باورمحدود کننده ای برای موفقیت شغلی در ذهن شما وجود داره یا مثلا یکی دیگه از باورهای محدودکننده اینه که برای پیدا کردن شغل خیلی خوب ما باید اول پول خیلی زیادی داشته باشیم تا بتونیم کارهای خیلی خاصی انجام بدیم، سرمایه گذاری های خاصی انجام بدیم. اما برای این حالت هم میتونیم مثال نقض های بسیار زیادی پیدا کنیم.

 خیلی افراد موفق دنیا و همین کشور عزیزمون ایران بودن که از فقر کامل تونستن به موفقیت ها و جایگاه های خیلی بالایی در شغل های بسیار خوب و خاص برسن. پس یکی از وظایف شما اینه که باورهای محدود کننده ای که در ذهن شما وجود داره و نمیذاره که شما برای حرکت در مسیر شغلی موفق گام بردارید اونها رو شناسایی کنید، برای اونها مثالهای نقض پیدا کنید وسعی کنید اونهارو از ذهنتون پاک کنید و تبدیل کنید به باورهای قدرت بخش.

دسته خیلی کوچیکی که توی اون دایره بزرگ قرار داره و فقط پنج درصد جامعه و شاید کمتر از این حرفا باشه، افرادی هستن که دنبال شغل های خاص و عالی هستن. افرادی هستن که حاضرن بهای موفقیت رو بپردازن. افرادی هستن که دیدگاهشون به شغل اینکه عاشق شغلشون باشن، عاشق اون کاری باشن که انجام میدن. افرادی هستن که میدونن شغل بخشی از زندگیه که باید از اون لذت ببرن.این افراد به نظر من کمتر از پنج درصد جامعه هستن و نکته و نتیجه خیلی مهمی که ما میتونیم از این موضوع و از این راز اصلی موفقیت شغلی بگیریم اینه که، به نظر من کار عاقلانه این است که ما خودمون رو درگیر رقابت با حجم بسیار زیاد جامعه یعنی اون نود و پنج درصد نکنیم.

 در جامعه آماری افراد معمولی رقابت بسیار شدیدی وجود داره، چون افراد بسیار زیادی در این جامعه وجود داره. اما در جامعه آماری شغلهای خاص و پردرآمد چون فقط پنج درصد جامعه در اون زمینه حرحت میکنن به نظر من رقابت بسیار کمتری وجود داره. پس نتیجه بسیار مهمی که ما میتونیم از این راز اصلی موفقیت بگیریم اینه که پیدا کردن شغلهای عالی و پردرآمد به مراتب آسون تر از پیدا کردن شغل های معمولیه. به شرطی که بتونیم خودمون رو برای جذب این شغل ها آماده کنیم، مهارتهای لازم رو یاد بگیریم که در ویدیو های بعدی بصورت کاملا مفصل در مورد مهارتهایی که نیاز دارید صحبت میکنیم.

 مهارتهایی که شما نیاز دارید رو ما میتونیم به سه دسته کلی تقسیم کنیم که من اسمشو گذاشتم مثلث موفقیت شغلی. سه مهارت اصلی وجود داره که ما برای اینکه بتونیم یک شغل دلخواه و رویایی و پردرآمدی داشته باشیم باید در هر سه تای این زمینه برای خودمون وقت صرف کنیم و سرمایه گذاری کنیم.اولین مهارت، مهارت های موفقیت فردی، قبل از اینکه شما بتونید شغل مناسبی رو جذب کنید باید خود شما از نظر ذهنی، از نظر طرز فکر برای جذب موفقیت آماده باشید. خیلی از افراد رو دیدم که مهارتهای بسیار زیادی داشتن اما چون خودشون آماده نبودن برای جذب موفقیت اصلا نتونستن شغل خیلی خوبی رو به دست بیارن.

دومین مهارتی که ما باید برای پیدا کرن شغل رویایی و دلخواهمون داشته باشیم، مهارتهای عمومی، منظور من از مهارتهای عمومی، مهارتهایی که مربوط به یک شغل خاص نیست. همه افرادی که دنبال رسیدن به شغل رویایی خودشون شغل پر درآمد هستن، باید این مهارتها رو کسب کنن.سومین دسته از مهارت هایی که ما باید برای رسیدن به شغل رویایی مون کسب کنیم مهارتهای تخصصی مختص رشته و صنعت خودمون. شما باید ببینید برای اون صنعت و اون رشته و اون شغلی که دارید چه مهارتهایی نیازه تا بتونید به شغل دلخواه و شغل رویایی خودتون برسید.

در ویدیو های بعدی در مورد هر کدوم از این سه دسته به صورت مفصل توضیح میدم و به شما میگم که چه مهارتهایی رو لازم دارید دقیقا برای اینکه بتونید به شغل رویایی و دلخواه خودتون برسید.از شما خواهش میکنم که نظر و یا تجربه ای که در این مورد دارید رو با ما و دوستان دیگه در میون بذارید تا بتونیم از اونها استفاده کنیم و تجربیاتمون رو افزایش بدیم. در ویدیو بعدی در مورد مهارت اصول موفقیت فردی صحبت میکنیم و ببینیم ما برای اینکه خودمون رو تبدیل کنیم به یک انسان موفق چه مهارتهایی رو باید کسب کنیم.

 

 

۴ دیدگاه برای “جلسه سوم: راز موفقیت شغلی

  1. مهدی صدیق گفته:

    سلام جناب فرجی عزیز
    بسیار مطالبتون ذهنم رو باز کرد و مسیر پیش رو رو خیلی برام روشن کرد.
    مشتاقانه جلسات بعدی را دنبال خواهم کرد.
    همیشه موفق باشید.

  2. یوسف گفته:

    سلام جناب آقای فرجی بزرگوار
    واقعا عالی بود.من روی مهارت اول یعنی موفقیت فردی و کمی در مهارت عمومی در حال یادگیری هستم ودارم جواب می گیرم
    متشکرم

  3. زهرا یوسفی گفته:

    سلام جناب اقای فرجی عزیز واقعا سپاس ازشما که اینقدر عالی درمورد شغل صحبت میکنین واینقد خوب مطالبو باز میکنین من خودم واقعا هنوز تواناییهای خودمو خوب نشناختم اما با صحبتهای عالی شما واقعا امیدوارم بتونم شغل رویاییم روپیداکنم بیصبرانه منتظر ادامه مطالن ارزشمندتون هستم بسیاربسیار سپاسگذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *