داستان موفقیت بهروز فروتن

دوران کودکی و تحصیل

 بهروز فروتن در سال 1324 در تهران متولد شد. او در سن ده سالگی پدرش را از دست داد و مجبور به کار کردن شد. او اکثر مواقع درآمدش را برای مسائل تحصیلی و هزینه‌ی روزمره مصرف می‌کرد. در هر حال، با همه‌ی مشکلاتی که داشت، با کار کردن، هزینه ­ی تحصیلاتش را بدست می آورد و چون روزها کار می کرد،کلاس­های شبانه را انتخاب کرد و به واسطه ­ی علاقه زیاد به کار فنی، رشته‌ی مدل سازی و ریخته‌گری را انتخاب نمود. سپس، به دانشگاه تهران رفت و در دوره­ی شبانه، لیسانس مدیریت گرفت.

شروع مسیر موفقیت

پس از اتمام تحصیل، شغل معلمی را برگزید و بعد از مدتی، وارد کار فنی شد و شروع به پیمان کاری در کارخانه ذوب آهن کرد. ولی در آن کار ضرر کرد و حتی مجبور به فروش خانه­ی خود شد. در همین موقع با وجود زیان زیادی که نصیب او شده بود، این بار به فکر کاری جدید و نو افتاد و بالاخره با تلاش زیاد به پیشنهاد همسرش، پخت شله‌زرد، ‌انواع ترشی‌جات و مرباها را در منزل شخصی‌ خود با نام محصولات بهروز آغاز نمود. بهروز فروتن حتی مواد اولیه­ ی غذاها را با ماشین ژیانی که داشت تهیه می کرد و در زیرزمین منزل اجاره ای خود، بسته‌بندی و سپس در بین مغازه‌ها پخش می کرد.

پیشرفت در مسیر موفقیت

اما با توجه به محدودیت های این کار در خانه، به فکر راه دیگری افتاد و به تدریج با 11 نفر از بستگانش شریک شد و توانست کار خود را توسعه دهد. در حال حاضر، او نزدیک به 1000 نفر پرسنل دارد و شش نقطه از کشور، تحت لیسانس صنایع غذایی بهروز مشغول فعالیت هستند. نکته جالب اینکه، او در مورد صنایع غذایی، در ابتدا اطلاعات فنی زیادی نداشت و بدون داشتن سرمایه و امکانات، کار را شروع کرد و ادامه داد. رمز موفقیت او این بود که از سختی کار لذت می‌برد و از حضور پر تلاش همکارانش و بودن در بین آن ها خوشحال می‌شد.      

سخن پایانی

بهروز فروتن در مورد موفقیت خود این گونه بیان می کند که: فکر می‌کنم هر کسی که خودش را باور داشته باشد، موفق می‌شود. اگر به خودت احترام گذاشتی و برای باورت ایستادگی کردی و در مقابل اشتباهت عذر خواهی کردی، خودت را شناخته‌ای. ما باید سعی کنیم نکات منفی و مثبت خودمان را بشناسیم و خودمان را باور داشته باشیم. من زندگی را اول در ذهنم ترسیم می‌کنم و اگر ایرادی داشت آنرا تغییر می‌دهم، یعنی روی حرف‌هایم متعصب نیستم و پذیرای حرف‌های دیگران هستم. من در 45 سال پیش، کار را یک بازی لذت بخش می‌دانستم و این کارها را انجام می‌دادم و امروز هم، همین کارها را انجام می‌دهم، چون امروز هم کار را یک بازی لذت بخش می‌دانم.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۱ دیدگاه برای “داستان موفقیت بهروز فروتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *