داستان موفقیت جک ما

دوران کودکی و تحصیل

جک ما در سال ۱۹۶۴ در شهر” هانگژو” چین متولد شد، والدین او از طبقه متوسط جامعه، محسوب می شدند. در شهر هانگژو صنعت گردشگری رونق زیادی داشت. جک، برای یادگرفتن زبان انگلیسی شوق زیادی داشت، او به سمت هتلی در نزدیکی شهرشان می رفت تا با گردشگران دیدار کند. او با ارائه خدماتی به گردشگران، موفق شد تا زبان انگلیسی خود را تقویت کند. وی در زندگی خود شکست هایی فراوان خورده است. او دوبار در امتحان های مقطع ابتدایی، سه بار در امتحانات مقطع متوسطه و دو بار برای رفتن به دانشگاه، رد شد. درنهایت، جک در بدترین دانشگاه شهر خود به تحصیل زبان انگلیسی مشغول شد. اما شکست های او پایان نمی یابد، او حتی ده بار برای ثبت نام در دانشگاه هاروارد اقدام نمود، ولی ناکام ماند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، برای استخدام شدن اقدام کرد، اما سی بار شکست خورد. وی تنها کسی بود که از میان بیست و چهار نفر داوطلب استخدام نشد. او حتی برای کار در اداره پلیس هم انتخاب نشد.

شروع مسیر موفقیت

پس از تمام تلاش ها، با حقوقی بسیار ناچیز به تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه مشغول شد. پس از آن، یک اتفاق مهم سر نوشت او را تغییر داد و با اینترنت آشنا شد. در سال ۱۹۹۵، به عنوان مترجم یک گروه تجاری به ایالات متحده سفر کرد. هنگامی که دوستش اینترنت را به او معرفی نمود، جک نتوانست هیچ اسمی از شرکتی چینی در اینترنت پیدا کند، پس از آن، جک تصمیم گرفت به همراه دوستانش یک صفحه اینترنتی راه اندازی کند و محصولات چینی را به تمام جهان معرفی کند. چیزی نگذشت که چندین درخواست همکاری برای او ارسال شد. جک تصمیم گرفت با یک مجموعه دولتی همکاری کند، اما به دلایل گوناگونی موفق نشد، و سرانجام نا باورانه از این مجموعه جدا شد. پس از این اتفاق، وی در وزارت تجارت خارجی شروع به کار کرد و ارتباطات مفیدی با افرادی قدرتمند بدست آورد. در سال ۱۹۹۹ دوباره اقدام به تاسیس کسب و کار اینترنتی کرد و با همراهی هجده نفر در آپارتمان خود، سایت علی بابا را تاسیس نمود.

چگونه جک ما با خشت هایی از امید و تلاش شرکت علی بابا را ساخت؟

در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی و با افت سرمایه گذاری در شرکت های کامپیوتری توسط سرمایه گذاران، کار علی بابا برای جذب سرمایه سخت شد. رقابت شدیدی بین علی بابا و شرکت های دیگر شکل گرفت. جک ما با تجربیات خود توانست، کار را بر رقیب چینی اش سخت کند و سرانجام پس از چند سال علی بابا توانست رقیب خود را کنار بزند. در سال ۲۰۱۲، ارزش این شرکت به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده بود. جک ما، مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت های فروش اینترنتی جهان است و به عنوان ثروتمندترین چینی شناخته می شود. او با امید و تلاش، همه ی سختی ها را از بین برد و به نهایت موفقیت رسید.

ثروتمند ترین فرد چین می گوید: که یک رهبر خوب باید از قدرت پیش‌بینی بهره‌مند باشد. یک رهبر باید محکم و سرسخت باشد و چشم ‌انداز روشنی داشته باشد. همانند رهبران بزرگ، هر انسانی می‌تواند درس‌های زیادی از موانع و مشکلات بیاموزد و کلید موفقیت آن‌ها پشتکار و یادگیری از اشتباهات است. رقبای خود را به عنوان دشمن نبیند، بلکه به آن‌ها به چشم دوستانی نگاه ‌کند که می‌تواند از آن‌ها یاد بگیرد. اگر می خواهید رشد کنید، یک فرصت پیدا کنید. امروزه اگر می خواهید شرکت موفقی را ایجاد کنید، به این فکر کنید که کدام مشکل اجتماع را می توانید حل کنید.


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *