درسی از کتاب فرزانگی جیم ران

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
درسی از کتاب فرزانگی جیم ران
Loading
/

سلام به همه دوستان عزیزم روزتون بخیر، امیرحسین فرجی هستم و در این فایل صوتی می خوام قسمتی از کتاب فرزانگی اثر جیم ران استاد بزرگم رو برای شما بازخوانی کنم . این قسمت در مورد رشد شخصیه و به نظر من نکته بسیار مهم و عمیقی دراین بخش از کتاب نهفته است. دو گزینه پیش روی ماست، هر یک از ما دو گزینه مجزا پیش روی خود داریم که با انتخاب هر کدام مسیر زندگی ما تعیین می شود. گزینه اول این است که خود را دست کم بگیریم، درآمدمان کم باشد، کم بخوابیم، کم فکر کنیم، تلاش کمی کنیم و انضباط کمی داشته باشیم. با انتخاب این گزینه زندگی بی مقدار را انتخاب کرده ایم. با انتخاب این گزینه به جای آسایش و رفاه، تشویش واضطراب را به زندگی دعوت کرده ایم.

گزینه دوم چه هست؟ خود را با تمام توانایی هایمان ببینیم، تبدیل به کسی شویم که شایستگی اش را داریم، تا می توانیم کتاب بخوانیم و تا می توانیم درآمد خود را بیشتر کنیم. تا آنجایی که در توانمان هست ببخشیم و تا آنجایی که در توانمان هست بکوشیم و بسازیم و به آنجا برسیم. همه ما این گزینه ها را پیش روی خود داریم، انجام دادن یا ندادن، بودن یا نبودن. بودن با تمام توان یا کمتر از توان یا اصلا نبودن. زندگی کارزاری است که بهتر است به آن مانند درخت خود را تا سرحد توانایی ها و استعدادهایمان بکشانیم. چرا تمام توانمان را در هر لحظه که می توانیم به بهترین نحوی که می توانیم و تا زمانی که می توانیم به کار نگیریم؟ مقصود نهایی ما در زندگی باید این باشد که تا آنجایی که استعداد ها، توانایی ها و آرزوهایمان اجازه می دهد خلق کنیم. به کمتر از این قانع شدن یعنی کوتاهی در مسئولیت ها و تعهدات ما.

بهترین وسیله برای سنجش پیشرفت انسان نتایج هستند نه صحبت ها، نه توضیحات، نه توجیها، فقط نتایج. اگر نتایج می گوید کمتر از توانمان کار کردیم پس باید جهد کنیم تا امروز بیشتر از دیروز پیشرفت کنیم. با ارزشترین پاداش ها همیشه برای کسانی در نظر گرفته شده که با تبدیل شدن به انسانی والاتر، بیشترین ارزش ها را برای خود و محیط اطراف خود خلق کرده است. اگر به این جملات دقت کرده باشید متوجه میشید که مفهوم عمیقی در این جملات نهفته است. این جملات به ما میگه که ما همیشه در طول زندگی در حال انتخاب یکی از این دو مسیر هستیم. همون مسیر معمولی بودن و مسیر عالی بودن.

در پاراگراف آخر این جملات در مورد خلق ارزش برای خود و دیگران صحبت شده، چیزی که همیشه من در کلاس هام روش تاکید می کنم اگر تمرکز ما روی خلق ارزش باشه همه جوانب زندگیمون عالی میشه، انسان شادتری میشیم، از زندگیمون احساس رضایت بیشتری داریم و چون داریم خلق ارزش می کنیم قطعا به ثروت هم می رسیم و این اونجاییه که افراد برنده روش تمرکز می کنن. امیدوارم که از این جملات زیبای استاد بزرگ جیم ران استفاده کرده باشید. روز و روزگار بر همه شما خوش خدانگهدار.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *