ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

ضرورت خودشناسی برای موفقیت

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
ضرورت خودشناسی برای موفقیت
Loading
/

روزی حکیم و خردمند پر آوازه یونانی که فردی لاغر اندام و ضعیف بود با عده ای از پهلوانان به سوی المپیاد محل مسابقات ورزشی می رفت. عده ای از او پرسیدند: ای حکیم برای چه به المپیاد می روی؟ وی گفت برای اینکه کشتی بگیرم. پرسیدند کشتی با چه کسی؟ تو می خواهی با این جوانان و پهلوانان قوی هیکل کشتی بگیری؟ حکیم گفت نه، کشتی با خودم. این داستان، داستان بسیار جالب و با معنایی هست که در حقیقت داره به ما ضرورت خودشناسی رو مطرح می کنه. حکیم گفت می خواهم با خودم کشتی بگیرم. این جمله در بر دارنده این واقعیت هست که هرکسی بتونه حریف خودش بشه، میتونه حریف هر کسی بشه.

خودشناسی مهمترین ضرورت

به قول سعدی دشمنان با تو بر نمی آیند گر تو با خویشتن برآمده ای، این نکته هم ضرروت خودشناسی رو از زبان سعدی بیان می کنه. ما بیشتر از هر چیزی، بیشتر از استراتژی ها و تاکتیک ها برای موفقیت شغلی و کسب و کار، بیشتر از همه این ها به این نیاز داریم که خودمون رو بشناسیم، به این نیاز داریم که تکلیفمون رو با خودمون مشخص کنیم و این میشه همون خودشناسی که همیشه توی کلاس هام گفته ام مهمترین چیز، مهمترین ضرورت برای هر یک از ما خودشناسی هست. البته درک ضرورت خودشناسی و موفق شدن در خودشناسی در صورت عملی و واقعی دو تا امر کاملا جداگانه است.

خیلی از افراد سالها در کلاس های خودشناسی شرکت کردن و در نتیجه ضرورت خودشناسی رو کاملا بهش آگاه هستن، اما باز نتیجه خیلی خوبی از خودشناسی نمی گیرن. حتی خود من هم اوایل که کتاب هایی در زمینه خودشناسی می خوندم، شاید ضرورتش رو می دونستم اما باز هم در واقعیت اون نتیجه ای که باید می گرفتم رو نمی گرفتم. بعد از اینکه نشستم فکر کردم و با خودم این فکر رو کردم، چرا با وجود اینکه دارم این دوره ها رو شرکت می کنم، با وجود اینکه دارم مطالعه می کنم باز نتیجه خیلی زیادی نمی گیرم؟ چرا تاثیر خودشناسی رو در زندگی و شغلم نمیبینم؟

ترمزهای درونی تان را رها کنید!

تاثیر خودشناسی باید این باشه که ما در مسیر درست شغلی در مسیر درست کسب و کار حرکت کنیم و در نهایت به هدف اصلیمون یعنی رسیدن به احساس رضایت و شادی درونی برسیم. چرا من این ها رو با وجود اینکه مطالعه می کردم در زندگیم به صورت عملی نمی دیدم؟ بعد از اینکه فکر کردم متوجه شدم که اولا انگیزه خیلی قوی برای این کار نداشته ام، یعنی مطالعه می کردم اما واقعیت قضیه این بود که نمی دونستم چقدر مهم هست این خودشناسی و جدیش نمی گرفتم. ثانیا در مورد خودشناسی خیلی سرسری فکر می کردم و در حال تلاش جدی نبودم، اعمالم و کارهام نشون میداد، اون کارهایی که مطالعه می کردم رو خیلی جدی عمل نمی کردم و به نظر من این دوتا ایراد، همون ترمز های درونی هستن که مانع خودشناسی ما می شوند که ما میتونیم این ها رو به این صورت بیان کنیم: خودخواهی به معنای اینکه ما این بحث ها رو ساده انگارانه از کنارشون می گذریم و دوما به دلیل روبرو نشدن با ضعف های درونیمون، از قبول واقعیت و اقدام برای تغییر اجتناب می کنیم، این دو مورد ترمز های درونی برای خودشناسی هستن.

نتیجه مهمی که میتونیم بگیریم اینه که برای کسب موفقیت لازم نیست قدرتمون رو افزایش بدیم، بلکه شاید بهتر باشه ترمزهای درونیمون رو رها کنیم.هر کدوم از ما یک سری ترمزهای درونی داریم، ترمزهای فکری داریم و خودشناسی باعث میشه اولا اون هارو شناسایی کنیم و با خیال راحت تر اون ها رو رها کنیم. تا زمانیکه ترمزهای درونی وجود دارن، هرچقدر تلاش کنیم قدرتمون رو بالاتر ببریم، هرچقدر استراتژی و تاکتیک بیشتری یاد بگیریم، باز هم قطعا نتیجه خیلی خوبی چه در شغل چه در کسب و کار چه در روابط و زندگی نخواهیم رسید.

کلام آخر

امیدوارم این فایل صوتی به شما کمک کرده باشه تا بدونید سر نخ موفقیت یعنی خودشناسی. نه فقط خواندن مطلب در زمینه خودشناسی، بلکه عمل کردن واقعی. بلکه تفکر عمیق در مورد خودشناسی. دوستانی که در دوره شغل رویایی شرکت کردن، این دوستان باید این فایل صوتی رو جدی بگیرن. من همون مطالبی که خواندم و باعث شد تغییر در طرز فکرم، تغییر در مسیر شغلیم و از همه مهمتر تغییر در میزان احساس رضایتم از خودم و زندگیم رخ بده. همه اون مطالب رو دارم با اون ها به اشتراک می گذارم اما یادمون باشه، طبق این توضیحی که در این فایل صوتی دادم تا زمانیکه اون ها رو جدی نگیریم، تا زمانیکه با خودمون رو راست نباشیم و واقعیت هارو قبول نکنیم، عمیقا به اونها فکر نکنیم، قطعا اون خودشناسی که مد نظر من هست اتفاق نخواهد افتاد. امیدوارم از این فایل صوتی استفاده کرده باشید دوستتون دارم، خدانگهدار.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۲ دیدگاه برای “ضرورت خودشناسی برای موفقیت

  1. محسن عباسي گفته:

    سلام وقت بخیر متاسفانه ویس ها کامل لود نمیشه دوس داشتم ویس های در مورد خودشناسی رو گوش کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *