فرمول جیم ران برای تحقق اهداف

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
فرمول جیم ران برای تحقق اهداف
Loading
/

این فایل صوتی درواقع خلاصه ی درس چهارم کتاب 12 ستون موفقیت است که در مورد فرمول تحقق اهداف است و جیم ران در این فصل در مورد مطالب بسیار زیبا و عمیق صحبت کرده است.

دغدغه بیشتر ما انسان ها کار ماست، یعنی با این که برای کارمان وقت کافی می گذاریم، باز احساس می کنیم که پیشرفت چندانی در کارمان نداریم.!!؟ واقعا مشکل از کجاست.

جیم ران در جواب این سوال می گوید که چون ما اهداف مشخص و دقیقی نداریم. هدف با کار فرق می کند. خیلی از ما فکر می کنیم که اگر بیشتر کار کنیم،  قطعا نتایج بهتری در کارمان خواهیم گرفت. اما نکته اینجاست که شما اگر هدف مشخصی برای خودتان نداشته باشید، با کار زیاد هم حتی به نتیجه نمی رسید.

نکته دوم این که همه ی شما در مورد هدف گذاری مطالعه داشته اید ولی به آن عمل نمی کنید . باید اهداف سالانه خود را بنویسید و بعد آن ها را به اهداف ماهانه تقسیم کنید. اهداف خود را حتما و حتما بنویسید، این که فقط اهداف را در ذهن خود مرور کنید کافی نیست.

دلیل اول این که وقتی اهداف را می نویسید، ذهنتان فعال می شود و بهتر و دقیق تر می توانید آن ها را مشخص کنید. دومین دلیل این است که نیرویی در نوشتن نهفته است که باعث تحقق اهداف می شود. چون وقتی این کاغذ که اهداف را در آن نوشته اید جلوی چشمتان باشد و دائما به آن نگاه کنید، انگیزه ای می شود که تلاش خود را برای رسیدن به آن اهداف بیشتر کنید.

با نوشتن و تعیین اهداف شخصیت شما به مرور زمان ارتقا پیدا می کند و این نیروی تغییر بسیار هیجان انگیز است و باعث می شود به انسان موفق و شادتری تبدیل شوید. شما شرایط کنونی زندگیتان را نمی توانید یک شبه تغییر دهید، اما مسیر و جهت حرکت تان را در یک لحظه و حتی با شنیدن یک جمله می توانید تغییر دهید. مقصد را مشخص کنید و برای رسیدن به آن هدف گام بردارید.

اول هدف بلند مدت و نهایی خود را تعیین کنید و بعد آن را به اهداف کوتاه مدت تری تقسیم کنید. روش رسیدن به هدف نهایی پله پله می باشد. اگر قول بدهید مسیر را رها نکنید، هرچه به جلوتر پیش بروید کار برای شما شفاف تر می شود.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۲ دیدگاه برای “فرمول جیم ران برای تحقق اهداف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *