فرمول سه مرحله ای پیشرفت

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
فرمول سه مرحله ای پیشرفت
Loading
/

دوستان و همراهان آکادمی فرجی سلام، من امیر حسین فرجی هستم و می خواهم در این درس یک فرمول سه مرحله ای پیشرفت به شما معرفی کنم که جیم ران در کتاب معروفش به عنوان پنج قطعه ی اصلی از پازل زندگی معرفی کرده است.

مرور سه زمان…

ولی قبل از این که این فرمول سه مرحله ای پیشرفت را معرفی کنم، لازم می دانم که یک سری توضیحات بدهم. همه ی شما می دانید که ما همواره در زندگی، در حال مرور سه زمان در فکرمان هستیم. یعنی ما یا در مورد گذشته فکر می کنیم یا حال و یا آینده. همین الان فکر کنید، ببینید من درست می گویم یا نه، آیا غیر از این هم می شود؟ شما یا به گذشته تان فکر می کنید یا به کارهای امروزتان و یا به اهداف و رویا های آینده تان.

البته بعضی ها هم اصلا فکر نمی کنند و اصلا حواسشان به زندگی شان نیست. مطمئنم شما جزو این دسته نیستید. پس فکر ما در هر لحظه حداقل درگیر یکی از این سه زمان است. حالا سوال من این است که شما در مورد این سه زمان چگونه فکر می کنید. وقتی دارید فکر می کنید چه احساسی دارید؟

چه افکاری در سرتان می گذرد؟

از شما خواهش می کنم که کمی بیشتر به فکر ها و زمزمه های درونی تان دقت کنید و ببینید چه نوع افکاری در سرتان می گذرد. در مورد گذشته تان چگونه فکر می کنید، در مورد حال و الان خود چه افکاری دارید و شاید از همه مهم تر، در مورد آینده تان چه برنامه و چه طرز فکری دارید.

اصلا در موردآینده تان فکر می کنید؟ من متوجه شدم که خیلی از افراد اصلا در مورد آینده شان هیچ فکری نمی کنند. سر کلاس های خودم در دانشگاه وقتی با خیلی از جوان ها صحبت می کنم، متوجه می شوم که آن ها یا در مورد گذشته فکر می کنند، یا در مورد الان شان که فقط همین الان از زندگی شان لذت ببرند. اما در مورد آینده شان هیچ فکری نمی کنند و اصلا هیچ برنامه و هدف خاصی ندارند.

وقتی ازشان می پرسم که برنامه تان برای آینده تان چیست، پاسخ می دهند که هیچی و بگذارید از الان زندگیمان لذت ببریم. حتی بعضی از آن ها می گویند مگر نشنیدی که می گویند باید در لحظه زندگی کنی؟ واقعا خنده دار است که از کل علم موفقیت همین یک جمله را یاد گرفته اند و جالب این است که این یک جمله را دقیقا برعکس متوجه شده اند.

آینده ما از حال شروع می شود

این درسته که ما باید از حال و الان مان لذت ببریم و واقعا این یکی از مهم ترین اصول است که من همیشه روی آن پافشاری می کنم که شما باید از حال تان لذت ببرید، اما حتما قبول دارید که حال و الان ما جایی است که آینده ی ما از آن شروع می شود، پس خیلی ساده است که اگر ما آینده مان را طراحی نکنیم، امکان ندارد هیچ وقت بتوانیم از لحظات زندگی مان لذت ببریم. یعنی زمان حال این فرصت را ما می دهد که بتوانیم آینده ی درخشان را برای خود طراحی کنیم.

فرمول سه مرحله ای پیشرفت

خوب سرتان را درد نیاورم و الان موقع آن است که برویم سراغ معرفی فرمول سه مرحله ای پیشرفت. فرمول سه مرحله ای که همان طور گفتم جیم ران درکتاب خودش معرفی کرده  و این فرمول واقعا فرمولی عالی است که از شما می خواهم که از همین امروز این فرمول را در زندگی خودتان پیاده کنید.

فرمول سه مرحله ای پیشرفت این است: درس گرفتن از تجربیات گذشته، الهام گرفتن از آینده و برنامه ریزی برای حال. اجازه بدهید یکبار دیگر تکرارکنم، درس گرفتن ار تجربیات گذشته یعنی تحلیل گذشته تان، الهام گرفتن ازآینده و رویا پردازی و برنامه ریزی و هدف گذاری برای حال و الان زندگیتان. این سه مرحله، مراحلی هستندکه اگر شما آن ها در زندگی تان اجرا کنید و هر روز به این مراحل فکر کنید، قطعا موفقیت ها و پیشرفت های خیلی بزرگی در زندگی شما به مرور اتفاق می افتد.

این کاری است که همیشه همه ی انسان های خوب و موفق همیشه درست انجام داده اند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن از زمان خودشان استفاده کنند و درنتیجه با سرعت بسیار بالایی پیشرفت کنند.

فرمول شکست

آدم های ناموفقی که همیشه در جا زدن هستند، هم بر عکس این فرمول را همیشه استفاده می کنند، یعنی بی خیال بودن در مورد گذشته، یا غرغر کردن در مورد گذشته یا فکر نکردن به آینده و بی هدف و بی برنامه بودن در زمان حال. این فرمول، فرمول سقوط است، یعنی اگر شما از این فرمول تبعیت کنید قطعا سقوط می کنید.

حالا نوبت شماست که ببینید که شما در زندگیتان ببینید که از فرمول پیشرفت تبعیت می کنید یا از فرمول سقوط. خواهش می کنم که با خودتان روراست باشید که چگونه در مورد گذشته، حال یا آینده تان فکر می کنید؟

به این سه سوال مهم جواب دهید

 شما باید سه سوال خیلی مهم از خودتان بپرسید، سوال اول این که آیا اصلا گذشته تان را تحلیل می کنید و سعی می کنید که از گذشته تان درس بگیرید؟ سوال دوم این که آیا اصلا رویایی در ذهنتان در مورد آینده تان دارید؟ و هدف های خاصی در ذهن دارید؟ سوال سوم که بسیار سوال مهمی است این است که آیا از زمان حال خود استفاده ی مناسبی می کنید؟ آیا اصلا برنامه ای برای گذراندن زندگی تان و طی کردن زمان حالتان دارید؟

همه ی ما در طول شبانه روز 24 ساعت، یعنی 10440 دقیقه زمان داریم. هم افراد موفق و هم افراد نا موفق همه و همه همین 1440 دقیقه را در اختیار دارند. پس زمان طرفدار کسی نیست. فقط دائم به ما می گوید که من هستم،  تو می خواهی  چگونه از من استفاده کنی.

با زمان خود چه می کنید؟

حالا من این سوال را از شما می پرسم، زمان در اختیار شماست، شما چگونه دارید از این زمان تان استفاده می کنید. این سوال، سوال بسیار مهمی است که اگر با خودتان روراست باشید و جواب این سوال را بدهید و کار های روزانه تان را بررسی کنید، می تواند جرقه ای در زندگی شما بزند و شما به خودتان بیایید تا از زمانتان به بهترین وجه ممکن استفاده کنید و به موفقیت های بزرگی برسید، پس از شما می خواهم که  زمان را در تصرف خودتان در بیارید و از گذشته، آینده و حال تان بهترین استفاده ی ممکن را ببرید.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *