ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

فرمول واقعی شکست چیست؟

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
فرمول واقعی شکست چیست؟
Loading
/

دوستان عزیزم سلام، امیدوارم که روز شاد و پرانرژی را مثل همیشه شروع کرده باشید. وقتی واژه شکست را می شنوید، چه فکری راجع به آن می کنید؟ اکثر شما فکر می کنید که ما وقتی شکست می خوریم که یک اشتباه خیلی بزرگ انجام دهیم و شکست چیزی است که یک دفعه اتفاق می افتد و پیش می آید. در صورتیکه قضیه کاملا بر عکس است. فرمول شکست واقعی این است: شکست چیزی جز تکرار اشتباهات به ظاهر کوچک در انتخاب ها و تصمیمات روزمره ما نیست. شکست نتیجه اجتناب ناپذیر جمع شدن تفکر  نادرست و انتخاب های اشتباه است. برای اینکه واضح تر و ساده تر توضیح بدهم باید این را بگویم، شما در طول زندگی خیلی کارهای به ظاهر کوچک را اشتباه انجام می دهید و یک سری کارهای مهم را انجام نمی دهید و همین ها به مرور جمع می شوند و شما را تبدیل به انسان شکست خورده می کنند.

چرا اکثر افراد دائما اشتباه می کنند؟

حالا سوال اینجاست، چرا اکثر افراد در انتخاب های روزمره شان اشتباه می کنند و دائما این اشتباهات خود را تکرار می کنند. واقعا چرا اینطوری است؟ جواب این سوال شاید این باشد که چون احتمالا آن ها به این فکر نمی کنند که این اشتباهات به ظاهر کوچک چقدر می تواند درآینده آن ها موثر باشد، به نظر این افراد اقدامات روزمرهی ما انسان ها چندان چیز مهمی نیستند، در واقع آن ها دچار کوچک بینی تصمیمات نادرستشان هستند. اکثر آن ها زمان های ارزشمند عمرشان را هدر می دهند و احساس می کنند که اتفاق خاصی هم نمی افتد، بعنی در واقع ما فکر می کنیم اگر هر روز وقت خودمان را هدر بدهیم چون در آن لحظه اتفاق خیلی عجیب و غریبی نمی افتد و ما شکست را احساس نمی کنیم، در نتیجه به همان روند ادامه می دهیم. ولی نکته مهم این است که اگر شما این روند را ادامه دهید مثل اکثر افراد جامعه، بعد از مدتی، بعد از سال ها قطعا شما هم یک زندگی معمولی، مثل اکثر افراد جامعه خواهید داشت و حق هیچ گونه اعتراضی را ندارید چون این راهی است که خود شما انتخاب کردید.

نکته ی خیلی جالب تر که باید به شما بگویم و خیلی برای من جالب است این است که وقتی من با بعضی از افراد صحبت می کنم و این نکته را می گویم، آن ها می گویند همه ی افراد جامعه دارند این کار را انجام می دهند، اگر شما قبول دارید که اکثر افرا جامعه افرادی هستند که یک زندگی معمولی را برای خودشان انتخاب کردند، پس شما که به دنبال موفقیت هستید چرا به آن ها رجوع می کنید و از آنها الگوبرداری می کنید. اگر شما از آن ها تبعیت کنید، به طور منطقی و قانونی شما هم در دام زندگی معمولی دچار می شوید. پس خیلی مسخره است که ما بگوییم چون دیگران این کار ها را انجام می دهند یا فلان کار را انجام نمی دهند ما هم دقیقا باید مثل آن ها رفتار کنیم.

الگوهای شکست خورده

به نظر من بهترین راه کار این است که سعی کنیم کارهایی که دیگران یعنی افراد معمولی جامعه انجام می دهند را ما انجام ندهیم و کار هایی که آن ها حاضر نیستند انجام دهند، مثل کتاب خواندن، ما آن کار ها را انجام دهیم. یعنی باید دقیقا آن ها را به عنوان الگوهای شکست خورده در نظر بگیریم، نه این که آن ها را الگوی خودمان در نظر بگیریم و کار های آن ها را تکرار کنیم. مثلا در مورد همین مثالی که زدم یعنی کتاب خواندن، اگر کسی دز طی یک سال گذشته هیچ کتاب مفیدی را نخوانده باشد ممکن است از نظر آن شخص هیچ اتفاق مفیدی در زندگش اتفاق نیفتاده باشد و اگر از آن بپرسیم که چون کتاب نخواندی شکست خوردی، قطعا پیش خودش تعجب می کند و  جواب می دهد که نه من که زندگی ام فرقی نکرده است، اگر شکست می خوردم باید یک اتفاق بدی می افتاد. ولی هنوز این فرد هم فرمول اصلی شکست را متوجه نشده.

فرمول مرموز شکست

شکست آن قدر مرموز و موزی است که بدون این که شما اصلا متوجه آن شوید وارد زندگی شما می شود و کم کم مثل موریانه زندگی شما را می خورد و تباه می کند. جیم ران جمله بسیار قشنگی در مورد کتاب خوندن دارد که من دوست دارم شما به این جمله فکر کنید. بدتر از عمل نخواندن کتاب، نفهمیدن اهمیت خواندن کتاب است. خیلی جمله ساده و با معنی است.

خیلی از افرادی که من با آن ها صحبت می کنم و وقتی به آن ها توصیه می کنم که کتاب بخوانند اصلا نمی دانند که خواندن کتاب چه اهمیتی دارد. واقعا اگر از من بپرسند که چیزی باعث شد که طرز فکر و زندگی تو تغییر کند و تبدیل به یک آدم با انگیزه و با انرژی شوی، تنها کلمه ای به آن می گویم کلمه کتاب است. من به شما توصیه می کنم که شروع کنید به کتاب خواندن کنید و بعد از خواندن چند کتاب خود شما دقیقا به حرف های من می رسید و آن موقع تازه حرف های من را به طور جدی باور می کنید. همین مثال را می توان درمورد سیگار کشیدن هم بزنید. افرادی که سیگار می کشند قطعا در همان ماه اول، سال اول یا چند سال اول هیچ اثر منفی را از سیگارحس نمی کنند و در نتیجه به همان کارشان ادامه می دهند ولی همین افراد بعد از بیست سال بر اثر جمع شدن اثرات منفی سیگار به یک بیماری ریوی بد دچار می شوند و جالب تر این که آن موقع مریضی خودشان را به شانس پیوند می زنند، یعنی می گویند من بد شانسم. در صورتیکه که نمی دانند که خودشان داشتند طبق فرمول شکست پیش می رفتند، یعنی خودشان از فرمول شکست تبعیت می کردند.

پس یکبار دیگر تکرار می کنم، فرمول مرموز  شکست این است: شکست عبارت است از جمع شدن یکسری اشتباهات کوچک و تکراری که ما آن اشتباهات را هرروز در زندگی مان تکرار می کنیم و نکته ی جالب این است که متوجه آن ها نیستیم و تکرارشان می کنیم و بعد از مدتی این اشتباهات جمع می شوند و ما را تبدیل به یک انسان شکست خورده می کنند. فرمول شکست این است، شکست هیچ وقت سریع و آنی اتفاق نمی افتد، شکست همیشه مرموز و کم کم وارد زندگی شما می شود بدون این که خود شما متوجه آن شوید.

در واقع خطرناکترین چیز دز مورد شکست ظرافت آن است. اکثر ما به راحتی روز ها را سپری می کنیم و به روز های بعد می رویم و همان خطاهای دیروز مان را تکرار می کنیم، همان افکار اشتباهمان را ادامه می دهیم، به چیز هایی که برایمان مفید نیست گوش می دهیم، چیز هایی که هیچ فایده ای برای ما ندارند را می بینیم، هر روز وقتمان را تلف می کنیم و چون هیچ اتفاق خاص و شکست خاصی را مشاهده نمی کنیم و باز هم به همان فرمول ادامه می دهیم. بعد از مدتی به خودمان می آییم و می بینیم که جایگاه خاصی در زندگی نداریم و دقیقا جزو آدم های معمولی و پایین جامعه هستیم. من از شما که در آکادمی فرجی عضو هستید و قطعا تصمیم گرفتید که جزو انسان های موفق باشید، نه انسان های معمولی. تصمیم گرفتید که قدر خودتان را بدانید و پتانسیل ها و شایستگی های درونی خودتان را شناسایی کنید و آن ها را آزاد کنید و مسیر موفقیت را طی کنید، به شما هشدار می دهم که فرمول شکست مرموز را بشناسید و اجازه ندهید که شکست شما را شکست دهد.

شما دو انتخاب دارید…

برای شما بهترین آرزوها را دارم و اگر شاید همین فایل صوتی را جدی بگیرید و بهش فکر کنید. حتی ارزش دارد که کار هایتان را کنار بگذارید و چند ساعت به موضوع این فایل صوتی فکر کنید. واقعا این موضوعی است که به ظاهر ساده است ولی دقیقا مشکلی است که اکثر افراد جامعه این مشکل را دارند و بعد از مدتی شکست می خورند و نمی دانند این شکست از کجا ناشی شده است. پس فرمول شکست را بشناسبد و در دام آن گرفتار نشوید.

من این مشکل را امروز به شما توضیح دادم پس اگر شما شکست بخورید دیگر هیچ بهانه ای ندارید چون چنین روزی من به شما این مشکل را توضیح دادم، پس دو انتخاب بیشتر ندارید. انتخاب اول که انتخاب اکثر جامعه است و من آن را اصلا به شما توصیه نمی کنم این است که هر روز کار های اشتباه تکراری را انجام بدهید و هر روز در روزمره گی باقی بمانید و بعد از مدتی هم قطعا یک انسان کاملا معمولی هستید. انتخاب دوم که انتخاب برنده هاست و ما طرفدار این انتخاب هستیم این است که ما هر روز حواسمون به خودمان باشد، هر روز حواسمان به زمانمان باشد و سعی کنیم کار های مفید انجام دهیم، کتاب ها ی مفید بخوانیم، فایل های صوتی مفید گوش بدهیم و سعی کنیم قدر خودمان را بدانیم و بعد از مدتی این اثرات مثبت جمع می شوند و شما را تبدیل به یک انسان ارزشمند و مفید و یک انسان موفق و شاد می کند. امیدوارم که همه ی شما انتخاب دوم را داشته باشید و همتون را به خدای بزرگ می سپارم.

راستی… شما می توانید از شکست های دیگران هم کلی درس بگیرید و خودتون رو جلو بندازید. حتما فایل صوتی”یادگیری از شکست های دیگران” را گوش دهید.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۲ دیدگاه برای “فرمول واقعی شکست چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *