مصاحبه با استارت آپ ایزی پز

مصاحبه با استارت آپ ایزی پز در الکامپ 95

یک ایده خیلی جالبی که من توی نمایشگاه الکامپ باهاش مواجه شدم و برای من خیلی جالب بود و تا حدی عجیب غریب بود، ایده ای بود به اسم ایزی پز.

خب ما میخواستیم آشپزی رو برای مردم  تو خونه ها راحت کنیم. یک عالمه کارای سخت آشپزی. خرید مواد اولیه، اینکه انتخاب کنن چه غذایی رو بپزن، چجوری بپزن. برای اینکه بتونیم این راه رو در واقع برای مردم راحتتر کنیم، یک پکیجی رو آماده کردیم، در این پکیج دستور پخت و موارد اولیه غذاها رو میفرستیم باهاش درب منازل مردم. هر هفته یک سری غذا تو سایتمون معرفی میکنیم. این غذاها معمولا غذاهای روتین نیستن که هرشب توی خونه ها خورده میشن. معمولا یک سری غذاهای بین المللی هستن یا از گوشه کنار کشورمونن که معمولا کمتر خورده میشن. به صورت کاملا تازه.

علاوه بر اینکه مواد رو قول میدیم بهشون تازه هست، مواد رو براشون اندازه گیری هم میکنیم. یعنی اگر غذایی یک سس لازم داره لازم نیست برن مثلا بیست هزار تومن هزینه ی سس بزرگ رو  بپردازن.به اندازه همون غذا توی یک بطری کوچولو براشون سس رو ارسال میکنیم.دستور پخت مرحله به مرحله و قدم به قدم هست که تک تک مراحل عکاسی شده توش، یعنی ما خودمون تمام این غذاهارو یک بار پختیم، عکاسی کردیم وخوردیم که مطمئن باشیم که این غذا از نظر کیفیت حداقل استانداردهای مدنظر مارو  داره.خیلی از مردم با مارچوبه، جزهندی اصلا تا حالا آشپزی نکردن. اولین بار میان و با غذاهای ما و با این مواد اولیه هم آشنا میشن.پس یکی زمان کمه، یکی سالم بودن، سلامت مواد اولیه و یک نکته دیگه هم اینه که ممکنه کسایی باشن که آشنا نباشن با آشپزی.

چی شد که اصلا  این ایده به ذهنتون رسید؟ در مورد اینم توضیح بدید.

این ایده در واقع یک مدل بین المللی موفقه، یعنی بیشتر از صدو هشتاد تا کشور، شرکت الان تو کشورهای مختلف دارن این ایده رو پیاده میکنن.

بسیار عالی، همونطور که به شما گفتم مخاطبین اصلی سایت ما افرادی هستن که میخوان وارد مسیر کارآفرینی بشن. اولا یک کم در مورد خودتون بگید که کی وارد این مسیر شدید؟و چی شد که وارد این مسیر شدید؟

خب من مثلا ده دوازده سال کار فنی انجام میدادم توی شرکتهای مختلف خودروسازی و کارمند بودم. به جایی رسیدیم که دیگه میخواستیم یک کار بزرگتری انجام بدیم.

شما چه توصیه ای برای جوونایی دارید که میخوان وارد این مسیر بشن؟

من اول باید دقیقا آماده این باشم که یک تیم خوب تشکیل بدم، به هیچ وجه ی نفری نمیتونم کاری انجام بدم. و اینکه که اون تیمی که من میخوام تشکیل بدم یک تیمی باشه که قراره باهم سالهای سال کار کنن. انتخاب افرادی که قراره باهم کار کنن مهم هست. این افراد باید حتما مکمل همدیگه باشن و چون می خواهند سالهای زیادی از زندگیشون رو احتمالا پای این بذارن حداقل علاقه را  باید به این زمینه کاریشون داشته باشن و چه بهتر که بتونن تجربه متناسبی هم تو اون زمینه کاری داشته باشن.

تو مسیر موفقیت یک سری چالش ها و مشکلاتی وجود داره. ما نمیگیم شکست ما میگیم مشکلات و چالش ها. اگر شما عاشق اون ایده تون باشید، اگر شما واقعا شبها به عشق اینکه فردا بلند شید روی اون زمینه کار کنید، شما هم به نتایج خیلی مطلوبی که مدنظرتون برسید.

 

۱ دیدگاه برای “مصاحبه با استارت آپ ایزی پز

  1. امیر گفته:

    خیلی ممنون بابت ارائه ی ایده های خوب و برای ما جوونا که فقط به فکر این هستیم که یکی برای ما کاری کنه تا اینکه خودمون آستین بالا بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *