مصاحبه با استارت آپ فرانش

مصاحبه با وب سایت فرانش در الکامپ 95

ما امروز در خدمت یکی از اعضای تیم فرانش هستیم و می خواهیم با هم داستان موفقیت این تیم رو که یکی از وب سایتهای معروف و سرشناس در حوزه آموزش هستند را بشنویم و از تجربیات این تیم استفاده کنیم.

ایده کلی فرانش به این صورت هست که فرانش در سال 86 با نام دیگه ای به اسم کائسنا از دانشجوهایی بودیم که حالا دور هم جمع شدیم و کار شروع شد. تا امروز حول و حوش 2400 ساعت ویدئوی آموزشی داریم در ده تا دسته بندی. جوونی که میخواد در قرن بیست و یک جایگاهی داشته باشه باید همیشه سعی کنه جلوتر از روندها بره جلو.

یکم در مورد اون زمان صحبت کنید، چون همونطور که میدونید سخت ترین فاز کسب و کار همیشه شروع کسب و کاره.

ما در دانشگاه ها، دانش به روز نداریم. در دانشگاه ها علم رو در واقع یاد نمیدن، یک سری مباحثی هست که مال مثلا ده سال پیشه پونزده سال پیشه و اون مبحث به درد بازار کار دانشجو نمیخوره. اصلا اگه من مدرکم بگیرم واز دانشگاه خارج بشم، آیا با این مدرک، صرف داشتن مدرک میتونم جایگاهی در آینده داشته باشم؟

اون توانمندی که اگر ازش محتوای آموزشی ایجاد بشه تبدیل میشه به دانش کاربردی. شاید اون نفری که عمران خونده و الان برنامه نویسه، عمران رو مسلط نباشه، به من نمیتونه عمرانی آموزش بده ولی مثلا سالیان ساله داره برنامه نویسی می کنه. این بهترین دانش هست برای کسی هست که تازه میخواد وارد دنیای برنامه نویسی شود و هیچ نمیداند. ما سعی کردیم این دوتارو به هم وصل کنیم.

پس شما میتونید هر نوع مهارتی دارید جدا از اینکه اصلا شما چه رشته ای رو در دانشگاه خوندید و چه مقطع تحصیلی هستید، از اون مهارت کسب درآمد کنید. توصیه بزرگ شما به افرادی که میخوان وارد مسیر کارآفرینی بشن چیه؟هیچ وقت دست نکشن، مسیر رو ادامه بدن قطعا سختی فراوونه قطعا چالش فراوونه، ولی اون کسی رشد می کنه که از چالش ها سالم بیاد بیرون و موفق بیاد بیرون. شما باید مخاطب رو ببینید، باید نیاز سنجی مخاطب رو بکنید. تعصب نداشته باشید رو مسیری که دارید میرید.

نکته بعدی که ایشون اشاره کردن و بسیار مهمه منم همیشه تو سخنرانی ها تو مشاوره ها اشاره می کنم، داشتن تفکر انتقادی. تفکر انتقادی یعنی اینکه از تفکر عادتی دوری کنید، همیشه همه بایدها و نبایدها رو زیر چالش ببرید. از همین چالش ها و تفکر انتقادی که شما میتونید ایده های خیلی خوبی پیدا بکنید و نقطه تمایز خودتون رو با بازار پیدا کنید. پس همیشه باید دنبال این باشید که ببینید نیاز واقعی مشتری چیه، رویای واقعی مشتری چیه، مشکلات واقعی مشتری چیه و کار آفرینی چیزی نیست جز حل مشکل و نیاز مشتری و مخاطب.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *