مهمترین مهارت برای ساخت کسب و کار اینترنتی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
مهمترین مهارت برای ساخت کسب و کار اینترنتی
Loading
/

به نام خداوند بزرگ و مهربان، سلام به همه شما دوستان و همراهان عزیزم. در این فایل صوتی می خوام نکته بسیار مهمی که در ذهن اکثر افراد غافل مونده و اون ها این نکته رو نمیدونن و خودشون رو درگیر یک سری استراتژی ها و تاکتیک ها کردن صحبت کنم. برای ورود قدرتمند به دنیای درآمدزایی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی چه مهارتهایی مورد نیازه؟ چه مهارتهای کلیدی مورد نیازه؟ این سوال رو من از شما می پرسم. اکثر افراد جوابشون به این سوال اینه طراحی سایت، ایمیل مارکتینگ، سئو و مهارتها و استراتژی های دیگه اما جواب من به این سوال متفاوته با اکثر افراد دیگه اس.

به نظر من مهمترین مهارتی که ما در ابتدای ورود قدرتمندمون به دنیای درآمدزایی اینترنتی داریم، این استراتژی ها و تاکتیک ها نیستن. پس اون چه مهارت کلیدی که اگر ما اون رو نداشته باشیم حتی با بلد بودن همه این استراتژی ها و تاکتیک ها به نظر من بازهم نمی تونیم موفق باشیم. این نکته بسیار کلیدی و مهمیه که در این فایل صوتی می خوام چند دقیقه در مورد اون با شما صحبت کنم. افرادی که در کلاس های من شرکت کردن چه در دوره درآمدزایی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی و چه در دوره شغل رویایی یک کلمه رو بارها و بارها از من شنیدن (exploration) و جستجوگر بودن. این به نظر من اون مهارت کلیدی که شما رو میتونه متمایز کنه با بقیه افرادی که می خوان وارد دنیای درآمدزایی اینترنتی بشن.

یک مهارتی که کارآفرینان موفق دنیا داشتن و اون مهارت عمقی اونها هست و ما معمولا اون رو بهش توجه نمی کنیم همین مهارت جستجوگر بودن و (researcher) بودنه. اونها محقق های خیلی خوبی هستن اونها نوع نگاهشون به محیط اطراف به کسب وکار به فضای کسب و کار و به دنیا جور دیگه ایه، سبک فکری اونها مشابه با سبک فکری یک محققه، یک جستجوگره. به نظر من قبل از اینکه اونها سایت خیلی خوبی داشته باشن و استراتژی های خیلی خوبی رو رعایت کنن، اونها این مهارت کلیدی رو دارن، اونها جستجوگرهای قوی هستن، اونها میدونن که چجوری بهترین و به روزترین اطلاعات رو پیداکنن و اونها میدونن چجوری سایت های مرتبط رو پیدا کنن و از اونها الگو برداری کنن، عیب و ایراد اونهارو کشف کنن، اونهارو تحلیل کنن و همه این مهارتها سر رشته اش بر میگرده به مهارت جستجوگر بودن. به خاطر همینه که من توی کلاس هام ابتدای کار مخصوصا توی جلسات اول روی این مهارت بسیار تاکید دارم. اما متاسفانه میبینم هنوز گوشه ذهن خیلی از افراد اینه که رمز اصلی موفقیت در کسب و کار فقط یاد گرفتن استراتژی و تاکتیکه. اما به نظر من مهمترین رمز اینه که ما طرز فکرمون رو کارآفرین کنیم و کارآفرین کردن طرز فکر ما یکی از مهارتهای مورد نیازش و یکی از مهمترین اونها همین جستجوگر بودنه.

فرض کنیم شما می خواید یک ایده ای رو در فضای اینترنت اجرا کنید اگر شما مهارت جستجوگر بودن رو نداشته باشید چه کاری انجام میدید؟ همون اول ایدتون رو خودتون بدون اینکه ارزیابی کنید، بدون اینکه رقبا رو تحلیل کنید شروع می کنید به پیاده سازی ایده، کلی سرمایه کلی هزینه وکلی انرژِی صرف می کنید برای اینکه یک وبسایت طراحی کنید. بعد از اینکه وبسایت رو طراحی کردید و کلی دردسر کشیدید، میرید کلی روشهای بازاریابی اینترنتی مثل ایمل مارکتینگ و مثل سئو اونهارو یاد میگرید و بعد میخواید اونهارو اجرا کنید، همه اینها بسیار زمان بر و بسیار هزینه بر هستن. بعد از مدتی که هم این کارهارو کردید، چون اون مرحله ی جستجو اولیه رو انجام ندادید قطعا باشکست واجه میشید. چرا با قدرت میگم قطعا؟

چون نمونه های بسیار زیادی رو در طی این سالهای کاریم دیدم، از نزدیک اونها رو دیدم و لمس کردم. به همه اونها دقت کردم کارآفرینان بسیار موفق ایرانی در حوزه کسب وکارهای اینترنتی رو با افرادی که شکست خوردن رو مقایسه کردم و نقطه تمایز اونها رو در همین جستجوگر بودن و تحلیل گر بودن دیدم. همه این نکات رو گفتم برای اینکه بدونید چقدر جستجوگر بودن و بلد بودن جستجو کردن مهمه حالا از اون ور قضیه نگاه کنیم، افراد عالی افراد جستجوگر چه کارهایی رو انجام میدن؟ اونها یک ایده ای به ذهنشون میرسه، اولین نکته ای که این افراد جستجوگر میدونن به خاطر طرز فکر متفاوتشون اینه که ایده ای که به ذهن من رسیده، ممکنه ایده خوبی نباشه من باید برم سرچ کنم و در اینترنت جستجو کنم، در محیط بیرون تحقیقات میدانی انجام بدم با تفکر جستجوگرانه و کارآفرینانه اون ایده ام رو در فضای واقعی و در اینترنت ارزیابی کنم، سایت های مشابه رو پیدا کنم اونها رو تحلیل کنم و بعد کارهای بعدی رو انجام بدم.

ببینید چقدر متفاوته ذهنیت یک فرد عادی با یک فرد جستجوگر. اینهارو گفتم برای اینکه بدونید این مهارت چقدر مهمه و چرا من توی کلاس هام اینقدر روش تاکید دارم برای اینکه شما در این دام گرفتار نشید برای اینکه هزینه، زمان و انرژیتون رو هدر ندید شما باید مهارت جستجوگر بودن رو بذارید در لیست بالای اولویت هاتون برای اینکه اون رویاد بگیرید. من دوتا فایل پی دی اف بسیار کوتاه و بسیار ساده و بسیار مناسب در اینترنت پیدا کردم که این دوتا فایل رو با شما به اشتراک گذاشتم، شما این فایل ها رو مطالعه کنید، نکات بسیار خوب و به زبان ساده ای در این فایل ها توضیح داده شده تا از طریق اینها بتونید شما تبدیل بشید به یک جستجوگر حرفه ای در گوگل.

یکی از جاهایی که ما خیلی باید توی اون بچرخیم و بگردیم گوگله. باید بتونیم سایت های مشابه، ایده مورد نظرمون رو پیدا کنیم و اونها بررسی کنیم برای این کار یکی از مهارتهی مورد نیاز ما سرچ حرفه ای درگوگله، حتما چند دقیقه ای وقت بذارید این فایل های پی دی اف رو مطالعه کنید، اونها رو تست کنید و سعی کنید از این بعد تبدیل بشید به یک جستجوگر حرفه ای. امیدوارم این فایل صوتی به شما کمک کنه تا بفهمید نقطه تمایز اصلی یک فردی که در کسب و کار اینترنتیش موفق باشه با کسی که در کسب و کار اینترنتیش نا موفقه چیه؟ اگر شما جستجوگر بودن رو یاد بگیرید خود شما میتونید منابع بسیار خوبی از اطلاعات رو از اینترنت پیدا کنید. میتونید بفهمید بهترین نوع اطلاعات در اینترنت کجاست وچه چیزهاییه وهمه اینها بر میگرده به همین مهارت جستجوگر بودن. امیدوارم که این فایل ها براتون مفید بوده باشه. خدانگهدار.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *