چگونه از بیکاری نجات پیدا کنم؟

چگونه از بیکاری نجات پیدا کنیم ؟
آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
چگونه از بیکاری نجات پیدا کنم؟
Loading
/

“از فرجی بپرس”- قسمت 26: چگونه از بیکاری نجات پیدا کنم؟

سلام به همه شما دوستان و همراهان عزیزم. امیرحسین فرجی هستم، مدیر وبسایت فرجی آکادمی دات کام، جایی که کمک میکنه تا شما علایق و مهارت های خودتون روکشف کنید و اون رو به یک کسب و کار اینترنتی یا یک شغل پولساز تبدیل کنید. در این فایل صوتی در ادامه مجموعه از فرجی بپرس، می خوام جواب سوال یکی از همراهان عزیزمون در کانال ثروتمندان جدید رو بدم و ممکن هست این سوال، سوالی باشه که در ذهن خیلی از شماها وجود داشته باشه. پس توصیه می کنم به شنیدن این فایل صوتی ادامه بدید.

اجازه بدید سوال این دوست عزیزمون رو براتون بخونم: سلام آقای فرجی من الان بیست و هفت سالم هست و کارشناسی کامپیوتر دارم و فعلا در دوران بیکاری به سر میبرم و الان می خوام طراحی و برنامه نویسی کامیپوتر رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم و همینطور می خوام یک کانال تلگرامی با یکی از دوستانم بزنم و بعد از بالا بردن اعضا، از تبلیغات در تلگرام کسب درآمد کنم. آیا به نظر شما چنین کار و چنین برنامه ای به درد میخوره؟کلا به کسب درآمد از اینترنت علاقه دارم و از اون لذت میبرم، ازتون می خوام راهنماییم کنید، اما نمی دونم چرا حس می کنم دیر شده. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید، خیلی امیدی به زندگی ندارم. تا الان درس خوندم، بعد رفتم سربازی الان هم بیکار هستم. راه رهایی از بیکاری چیه ؟ لطا راهنماییم کنید!!!

پاسخ دکتر فرجی در راستای کمک به رهایی از بیکاری

خب جواب دادن به این سوال که راه رهایی از بیکاری چیه ؟ چند نکته رو میتونه بیان کنه: اولین نکته که می خوام اشاره کنم این دوست عزیزمون آخر از همه اشاره کرده که ایشون لیسانس کامیپوتر گرفته و بیکار هست و خیلی امیدی به زندگی نداره. خب شاید شما هم یک مدرکی از دانشگاه گرفتید و الان کار ندارید و شما هم احساس می کنید به زندگی امیدوار نیستید.من با افراد بسیار زیادی که این مشکل رو دارن به خاطر شغلم که مدرس دانشگاه هستم، برخورد می کنم و ازشون یک سوال واضح می پرسم: چرا فکر می کنی الان باید کار داشته باشی؟ اکثر اون ها یا جوابی ندارن یا میگن خب معلومه دیگه من یک مدرکی گرفتم. بعد ازشون می پرسم: فکر می کنی چند نفر دیگه مثل تو این مدرک رو قبلا گرفتن؟ یک اعدادی میگن یا میگن خیلی ها. بعد می پرسم فکر می کنی بازار کار مگه چقدر نیاز داره به این جور افراد؟ به افرادی که فقط مدرک دستشون هست.

فرض کن تو رئیس یک شرکتی هستی و می خوای نیرو استخدام کنی، آیا حاضری خودت، خودت رو استخدام کنی؟ یعنی خودت رو بذار جای اون رئیس شرکت، بعد می خوای نیرو استخدام کنی چیکار می کنی؟ چه آزمونی ازش می گیری؟ چون می خوای ماهی دو میلیون ماهی یک و پونصد، ماهی سه میلیون هر چقدر که حقوقش هست به اون شخص بدی، خودت رو اگر بذاری جای اون شخص مطمئن باش کلی سوال می پرسی. حالا خودتون رو بذارید جای اون شخص از خودتون بپرسید: من چقدر مهارت بلد هستم؟ آیا من واقعا می تونم به یک شرکت کمک کنم تا اون رشد کنه؟ در اکثر موارد پاسخ منفی هست، یعنی خود افراد ادعا می کنن که میدونن که فقط یک مدرک گرفتن توی دانشگاه.

ببینید دوستان من خودم ده ساله دارم در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم، خودم اعتقاد دارم سیستم آموزشی ما در دانشگاه ها بسیار فرسوده هست، بسیار ایراد داره. خود من تو کلاس هام سعی می کنم مطالبی رو درس بدم که خیلی در چارچوب تعریف شده که سیلابس هایی که سی سال پیش تعیین شده هست، نیست. اما باز هم مجبورم اون چارچوب رو، چارچوب فرسوده رو حفظ کنم.

4 راهکار کاربردی برای رهایی از بیکاری

1- دلتون رو به داشتن مدرک خوش نکنید

پس یادمون باشه جیم رون جمله قشنگی گفته، گفته اون چیزهایی که ما تو دانشگاه یاد می گیریم فقط می تونه به ما کمک کنه تا زنده باشیم اما اون چیزهایی که خودمون یاد می گیریم و میریم دنبالشون و مطالعه می کنیم، باعث میشه که ما ثروتمند بشیم.پس دلمون به مدرک خوش نباشه این یک واقعیت هست. کسی که داره این حرف رو به شما میزنه، کسی هست که خودش پی اچ دی داره اون هم از دانشگاه علم و صنعت که جزء پنج دانشگاه برتر ایران هست و امروزه روز من این ادعا رو می کنم درامد اصلی من بخاطر اون مدرک دانشگاهیم نیست.خیلی چیزها توی اون مسیر یاد گرفتم، محقق بودن، تحقیق کردن، تفکر عمیق، این هارو در طی این سال ها کسب کردم. اما اصل درآمد من بخاطر اون چیزهایی که بعد از دوران دکترا مخصوصا در این چهار سال اخیر رفتم با مطالعه کتاب اون ها رو یاد گرفتم. اون هست که الان اعتقاد دارم اون ها داره به من کمک می کنه.

پس این نکته اول که خیلی به مدرکمون ننازیم و فکر نکنیم ما مدرک داریم حتما باید دولت بیاد به ما یک کاری پیشنهاد بده. همچین تفکر اگر ده سال پیش جواب میداد الان دیگه مرده، شاید خواهری یا برادر بزرگتری اگر دارید اون اینطوری رفته سر کار. واقعیت قضیه خواهر من هم که از من هفت هشت سال ده سال بزرگتر هست، ده سال پیش که رفتن سر کار به همین صورت بود یعنی اون موقع عرضه و تقاضا فرق می کرد. دقیقا عین یک کسب و کار هست شما تعداد فارغ التحصیل ها رو در نظر بگیرید ده سال پیش، الان رو در نظر بگیرید. اون موقع شاید تعداد فارغ التحصیل ها حتی کمتر بود از نیاز بازار کار و الان خودتون ببینید با تعداد شعباتی که این دانشگاه آزاد زده چقدر فارغ التحصیل بیرون ریختن و متاسفانه فارغ التحصیلانی که مهارت چندانی هم ندارن.

ما که اینجا با هم رودربایستی نداریم، داریم کاملا دوستانه و رک صحبت می کنیم. آیا شما می تونید به یک شرکت کمک کنید تا اون رشد کنه؟ شاید بگید خب من باید برم تو اون شرکت تازه یاد بگیرم. اما من میگم خودت رو بذار جای رئیس اون شرکت تقریبا همچین اتفاقی نمی افته که کسی حاضر باشه به شما حقوق بده تازه شما بیاید چند سال وقت بذارید تا تاتی تاتی کنید یاد بگیرید. این واقعیت بازار کار هست.

2-  رفیق خودت رو به خواب نزن تا زودتر از بیکاری خلاص بشی !!!

خب، حالا باید چیکار کنیم تا زودتر از شر بیکاری خلاص بشم ؟ باید خودمون بریم دنبال اون چیزهایی که قرار بوده دانشگاه به ما یاد بده و یاد نداده خیلی چیزها هست. اگر بخوایم لیست کنیم پنجاه مورد هست و اولین موردش طرز فکر کردن و طرز زندگی کردن هست که متاسفانه دانشگاه به ما آموزش نداده. پس این ضرورت یادگیری بیرون از دانشگاه رو می رسونه. از این به بعد باید براش وقت بذارید.از طرف دیگه، طی مطالعاتی که من در طی این سال ها داشتم، تحقیقات میدانی که انجام دادم به نظر من بازار کار ایران با وجود شرایطی که الان خیلی ها می نالن یکی از بهترین بازار کار هاست، چرا این رو میگم؟ چون هنوز خیلی ها هستن خیلی از جوون ها مخصوصا که فکر می کنن همون مدرکی که دارن برای جذب بازار کار کافی هست و اگر شما الان بیدار بشید و روش درست پیدا کردن شغل رو یاد بگیرید، شما به راحتی می تونید کارهای بسیار خوبی با درآمد های بسیار خوبی رو به دست بیارید و یک قدم از این بیکاری محض رهایی پیدایی کنید!!!

پس بین این همه افراد که خواب هستن شما اگر بیدار باشید خوش می درخشید ولی توی کشورهای دیگه کشورهای اروپایی، آمریکایی این خبرها نیست. بازار کار همیشه افرادی رو می خواد که مهارت داشته باشن، اعتماد به نفس داشته باشن، اشتیاق سوزان برای کارشون داشته باشن. اگر شما این ها رو کسب کنید و استراتژی های درست شغل یابی رو هم یاد بگیرید، اون موقع شما خیلی راحت تر میتونید شغل های پردرآمد به دست بیارید.به نظر من اگر شما این مهارت ها رو یاد بگیرید، پیدا کردن یک شغل پردرآمد و رسیدن به یک شغل پردرآمد حتی از رسیدن به یک شغل معمولی خیلی راحتتر هست. شاید تعجب کنید ولی واقعیت قضیه این هست. خب من این مطالب رو در دوره رایگان راز های شغلی رویایی و در دوره اصلی رسیدن به شغل رویایی که دوازده ساعت هست مفصل توضیح دادم.

استراتژی و سیاست شغل یابی، اصلا چجوری بفهمیم چه شغلی برای ما مناسب هست و چجوری خودمون رو برای رسیدن به اون شغل آماه کنیم. اینجا دیگه خیلی نمی خوام صحبت کنم. حتما اگر در دوره رایگان نوابغ اینستاگرام شرکت نکردی ، توصیه می کنم حتما برید توی اون دوره شرکت کنید. در مورد نکته دیگه ای که این دوست عزیزمون گفت و اون نکته این هست که دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستن و احساس می کنن دیر شده. نه اصلا من این اعتقاد رو ندارم شما الان بیست و هفت سالتون هست، من موقعی که به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی افتادم سی الی سی و یک سالم بود.

پس ببینید اصلا دیر نشده. خیلی از افراد رو می شناسم که حدود سی و هشت سالشون بوده و الان صاحب کسب و کارهای اینترنتی موفقی هستن با درآمدهای ماهی چند ده میلیون. پس اصلا این نیست که دیر شده باشه، هر زمانی که شما احساس کنید بیدار شدید و می خواید تغییر کنید اون روز رو باید جشن بگیرید اون روز به نظر من روز تولد شما هست. تغییر کردن یکی از بهترین پاداش هایی هست که خداوند میتونه به ما داده باشه. این که ما احساس کنیم باید تغییری در زندگیمون ایجاد کنیم این یعنی یک چیز لذت بخش.

3-برای رهایی از بیکاری باید بهای یادگیری را بپردازی !!!

به قول جیم رون، شما حتی در یک لحظه میتونید تصمیم بگیرید جهت زندگیتون رو تغییر بدید. ممکن هست در یک لحظه نتونید کل زندگیتون رو تغییر بدید اما جهت حرکتتون در زندگی و شغل رو حتی در یک لحظه میتونید تغییر بدید. تصمیم بگیرید این تغییر رو ایجاد کنید. قطعا تغییر بها داره، بهاش چیه؟ زمان گذاشتن، از این به بعد شما روزی دو ساعت زمان بذارید برای آینده بهتر ساختن، برای تغییر مثبت کردن برای رشد کردن.

از این به بعد شما ماهی ده درصد از درآمدتون، بیست در صد از درآمدتون رو بذارید برای یادگیری، این بهایی هست که باید بپردازید. شاید بهاش این هست که خیلی از دوستاتون رو کنار بذارید یا رفت و آمدتون رو با اون ها کمتر کنید به جاش دوستان جدیدی پیدا کنید.محیط اطراف خیلی مهم هست، محیط اطرافتون رو تغییر بدید. اگر روزی دو تا سریال می دیدید، یک دونه ببینید به جاش وقتتون رو آزاد کنید برای آینده بهتر وقت بذارید. الان هم که منابع یادگیری با وجود اینترنت خیلی زیاد شده تو سایت من برید کلی فایل آموزشی دوره های رایگان از همون ها شروع کنید.

دیگه نمی تونید بهانه داشته باشید. من منبع ندارم، منبع یادگیری ندارم سایت من نود و هشت درصد مطالبش کاملا رایگان در اختیار شماست از اون ها شروع کنید. در مورد کسب و کار اینترنتی که این دوست عزیزمون سوال مطرح کردن و گفتن می خوام طراحی و برنامه نویسی کامیپوتر رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم، بعد یک کانال تلگرام با یکی از دوستانم بزنم و بعد با بالا بردن اعضا از تبلیغات کسب درآمد کنم، خب اولا این ایده خیلی ایده خامی هست، باز توصیه می کنم در دوره رایگان درآمد زایی اینترنتی شرکت کنید .

اگر واقعا تصمیم دارید وارد دنیای درآمدزایی اینترنتی بشید دوره اصلی درآمدزایی اینترنتی که اسمش میلیونر اینترنتی هوشمند هست به شما بسیار علمی و دقیق کمک می کنه تا بفهمید چه نوع کسب و کاری اولا برای شما مناسب هست و چه کسب و کاری شما رو به موفقیت می رسونه. اما اینکه ما یک مهارتی داریم و می خوایم از اون درآمد کسب کنیم این موضوع خوبی هست. قطعا شما میتونید این کار رو کنید ولی روش اینکه چجوری این کار رو انجام بدید نیاز به استراتژی داره نیاز به یادگیری تاکتیک ها داره و قطعا من در این فایل صوتی نمیتونم همه اون ها رو اینجا بیان کنم، چون حدود هجده ساعت فایل آموزشی هست که در اونجا مفصل در موردش صحبت کردم.

اما اینکه فقط یک کانال بزنیم و اعضاش رو زیاد کنیم و بعد بخوایم از تبلیغات پول در بیاریم این استراتژی نیست. این بیشتر یک رویاپردازی هست. اگر استراتژی داشته باشید که چجوری می خواید اعضای اون کانال رو اضافه کنید، چجوری می خواید اون اعضا رو درگیر کنید، ارتباط با اون ها بر قرار کنید و بعد در اون ها اعتماد ایجاد کنید و اون اعتماد باعث بشه که اون ها حاضر بشن در کانال شما بمونن و حتی به دوستان دیگه شون هم بگن بیان تو کانال شما، این ها همه بحث هایی که واقعا نیاز به زمان داره و من در اون دوره مفصل در موردش صحبت کردم.

4- دانش و اطلاعات خودت رو با مطالعه بالا ببر و همیشه به روز باش!!!

اما یکی از روش های درآمدزایی از اینترنت درآمدزایی از تبلیغات هست که در همون دوره هم گفتم. اینی که ما صرفا تمرکزمون رو بذاریم روی درآمدزایی از تبلیغات خیلی استراتژی خوبی نیست. معمولا استراتژی درست تر این هست که ما از یک روش دیگه درآمدزایی داشته باشیم و درآمدزایی از تبلیغات در کنار اون روش باشه مثلا درآمدزایی از آموزش دادن، شما خودتون یک تخصصی دارید، یک مهارتی دارید یا خودتون رفتید اون رو یاد گرفتید و الان حرفه ای شدید تو اون کار و حالا میتونید اون رو آموزش بدید و افراد بابت اون آموزش به شما هزینه ای پرداخت کنن.

این لازمه اش این هست که اولا شما خودتون وقت بذارید برای یادگیری یک مهارت این میشه همون بهای موفقیتی که باید بپردازید تا از منجلاب بیکاری رهایی پیدا کنید !!! پس این دوست عزیزمون از کجا شروع کنه؟ من نظرم این هست: به نظر من ایشون الان در مرحله تصمیم گیری قرار ندارن. مرحله ای که بخوایم تصمیم بگیریم تو چه مسیر درآمدزایی یا مسیر شغلی وارد بشیم، نیاز به یک سری آگاهی ها و آموزش های اولیه داره.

به نظر من ایشون در مرحله آموزش اولیه قرار دارن یعنی باید برن کتاب بخونن باید برن در دوره های آموزشی شرکت کنن، اطلاعاتشون رو بالا ببرن میزان دانششون رو در مورد روش های مختلف درآمدزایی اینترنتی رو بالا ببرن مهارتشون رو تو برنامه نویسی رو که مد نظرشون هست رو بیشتر کنن بعد که این کار هارو کردن یک کم که یادگیری شون رو افزایش دادن و اطلاعاتشون رو افزایش دادن و فهمیدن دقیقا چه خبر هست توی اون بازار کار اون موقع تصمیم گیری هست، الان وقت تصمیم گیری نیست اگر الان شما تصمیم بگیرید نود و نه درصد تصمیم غلطی خواهید گرفت.

پس توصیه من این هست که شما که چهار سال رفتید تو دانشگاه درس خوندید و احساس می کنید خیلی براتون مهم نبوده، سه ماه هم صبر کنید ولی این سه ماه وقت بذارید به طور میانگین روزی دو ساعت شبی دو ساعت شروع کنید مطالعه کردن، تحقیق کردن، کتاب خوندن، در دوره های رایگان یا پولی شرکت کردن بعد که اطلاعات جمع کردید، اون موقع خیلی بهتر میتونید تصمیم بگیرید. در سایت من هم مطالب آموزشی بسیار زیادی در زمینه درآمدزایی از اینترنت وجود داره توصیه می کنم به فایل های صوتی و ویدئویی من در سایتم مراجعه کنید و میتونید از همون ها شروع کنید. امیدوارم این فایل صوتی به شما کمک کرده باشه خدانگهدار

مجموعه‌ی “از فرجی بپرس” چیست؟

 

از فرجی بپرس یک مجموعه سریالی ویدئویی رایگان است که هدف آن پاسخ به سوالات مهم و آموزنده مخاطبان و اعضای گرامی آکادمی فرجی است. 
روش کار این مجموعه به این صورت است که مخاطبان عزیز سوالات خود را می‌پرسید و دکتر امیرحسین فرجی معمولا به صورت هفتگی پاسخ سوالات شما را در قسمت جدید “از فرجی بپرس” می‌دهند.

دانستن جواب سوالات دیگران چه فایده‌ای دارد؟

به نظر من همه اعضای آکادمی فرجی هم مسیر و هم سفر هستند و درنتیجه سوالاتی که برای هر کدام از آن‌ها پیش آمده فقط یک سوال نیست بلکه یک تجربه ارزشمند است. سوالی که توسط یکی از دوستان پرسیده می شود ممکن است سوال شما هم باشد و یا حتی ممکن است سوال فعلی شما نباشد ولی تجربه‌ای که در پس آن سوال نهفته است باعث کمک به شما در مسیر موفقیت و ثروت شود.
یک ثروتمند جدید از هر طریقی به دنبال کمک گرفتن از تجربیات دیگران است، چون اعتقاد دارد تجربه دیگران یکی از بهترین منابع عظیم یادگیری است. منبع گران‌بهایی که می‌تواند به ما کمک کند تا از موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران درس بگیریم و سرعت خود را در مسیر موفقیت و ثروت افزایش دهیم و در زمان با ارزش خود صرفه‌جویی کنیم. 

شما هم می‌توانید سوالات خود به روش‌های زیر مطرح کنید:

1- از طریق فرم ارسال دیدگاه در پایین این صفحه،
2- از طریق تلگرام و با آی دی ( telegram.me/askfaraji
3- از طریق فرم تماس با ما، 

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۲۲ دیدگاه برای “چگونه از بیکاری نجات پیدا کنم؟

  1. احمدرضا گفته:

    سلام خوب بود وبرای من هم چنین سوالی پیش اومد.منم فارغ التحصیل رشته منابع طبیعیم و۳۳سالمه وهنوزکاری بامدرکم انجام ندادم و۷ساله اززمان فارغ التحصیلیم تاامروز کارهای مختلفی انجام دادم امابعدمدتی ازاون کارخسته شدم.امسال تصمیم گرفتم که کارخودم روشروع کنمتابه درامدزایی مناسبوهمچنین استقلال وازادی مالی برسم اولین مرحله درامدزایی که اقای دکترفرمودن یعنی خودشناسی روشروع کنم اما نمیدونم ازکجا وچطورشروع کنم که بتوانم به خودشناسی برسم ایا راهی جامع برای چنین شناسایی وجودداره لطفا راهنمایی کنید.

  2. مینا گفته:

    سلام
    من دانشحوی مهندسی کشاوورزی هستم۲۵سالمه کاملا ناامید و نگران ببکاری نمیدونم چیکار باید بکنمو از کجا شروع کنم
    لطفاااا راهنمایی کنید

  3. نازنین گفته:

    سلام
    من یه خانوم ۳۸ ساله ام.متاسفانه همیشه ساپورت مالی از طرف خانوادم(پدر و مادرم) باعث شده بود نیازی به کار کردن نداشته باشم
    ولی الان اونا نیستن و من هم تنهام
    هم برای فرار از تنهایی هم کسب درامد نیاز شدیدی به کارکردن دارم
    ولی نه حرفه ای بلدم نه میدونم باید از کجا شروع کنم.
    مثل کلاف سردرگمم .
    لطفا راهنماییم کنین.
    متشکرم

  4. شهرزاد گفته:

    سلام
    من دختری ۳۰ ساله هستم، ارشد روانشناسی کودکان استثنایی، چند سالی هست تو کارهای مختلف کار کردم اما نه درامدم از این کارها منو راضی میکرد و نه خود کار، از طرفی حامی مادر و خواهرم هستم، حتی چون خواهرم مشکل روانی دارن من قیمش هستم
    چند وقتی هست کاملا بیکارم، به پیشنهاد یکی از دوستانم وارد یه نتورک خارجی شدم، همه دوستانی که تو این کار هستند دآمد خیلی عالی دارند و فقط من با تمام تلاش هایی که کردم هیچ درامدی ازش ندارم، بی هیچ درآمدی به شدت سردرگم و ناراحتم
    راهی نبوده که نرفتم، خیلی مطالعه کردم اما …

  5. Reza hosieni گفته:

    سلام من حدود دواز ده سال دور از جامعه بودم والان ازادم شغلم قدیم شرکت پیمانکاری بود که تعطیل کردم سوپرمارکت داشتم جمع شد از دستم همه کار میاد ولی الان باجیب خالی موندم چیکار کنم یعنی دوازده سال بی جهت اونرو باشی میفهمی وقتی داشته ای برات نمونه ؟ حالا کمک میخام چطور شروع کنم تابتونم یه کسب بزنم وشروع کنم اونم با سرمایه کم ممنونم

  6. سعید فکوری گفته:

    سلام فوق لیسانس مدیریت اجرایی دارم ۲۹ سالمه بیکار هستم و بشدت ناامید شدم دیگه اگه ممکنه راهنمایی کنین،ممنونم

  7. Meraj گفته:

    سلام آقای فرجی لطفاً pdf مقاله هایی که در سایت هست رو قرار دهید تا بتونیم با دانلود اونها از مطالب ارزشمند شما استفاده کنیم.
    ممنون

  8. Meraj گفته:

    سلام آقای فرجی لطفاً pdf مقاله هایی که در سایت هست رو قرار دهید تا بتونیم با دانلود اونها از مطالب ارزشمند شما استفاده کنیم.
    ممنون.

  9. ziba گفته:

    ممنون بابت مطالب سایت

    سلام دوستای عزیز
    اگر میخوای اطلاعاتی در مورد دوره اینترنتی و راههای کسب درآمد از اینترنت (تلگرام ،اینستاگرام و …)
    داشته باشین در خدمتم
    casb_car1@
    به این آی دی در تلگرام مراجعه کنید

  10. امید گفته:

    سلام به آقا امیر حسین فرجی
    من. الان سربازم و تا پایان خدمتمم هم ۱۸ ماه وقت دارم
    زمان برای من مهمه.
    روزی ۱۰ ساعت از وقتم برای رفت و آمد و موندن تو پادگان به هدر میره..
    روزی ۸ ساعت وقت فعالیت دارم.
    به نظر شما خوبه که تو دوره نوابغ اینستاگرام شرکت کنم؟
    البته یه رفیق پایه دارم.
    میتونه وقتی نیستم به کارا رسیدگی کنه.
    …….
    با آموزش های شما به نظرتون بعد چند روز میونم یه پیج حرفه ای برای خودم راه بندازم؟
    چه مدت بذای یادگیری باید در نظر بگیرم؟!

  11. سالار گفته:

    سلام ممنون که گفته هایی که هست آدم رو روشن میکنه واقعا خوبه ولی یه چیزی الان وجود داره که خیلیا مثل من وجود دارن من یه پسر متهل ۲۸ ساله با یه فرزند با مدرک دیپلم به هر کاری که فکر کنی دست بردم من زود متهل شدم ووقت اینو پیدا نکردم که دنبال اون چیزی باشم که علاقه دارم تو همین سالها من کارهایی کردم وبه هر کاری که انجام دادم توش موفق بودم ولی خیلی تورم بالاس ومن نمیتونم از پس این تورم بربیام خیلی سخته توی شرکت بودم حدود ۶ سال وحدود۷ ماه هست که آزاد کار میکنم بعضی اوقات رازیم که از شرکت اومدم بیرون ولی الان دارم به زمستون نزدیک میشیم وواقعا نمیدونم چیکار کنم خیلی خستم ممنون میشم کمکم کنید دوست عزیز

  12. مهدی گفته:

    من ۳۶ سالمه و تو طول عمرم ۳ سال بیشتر کار نکردم و بیشتر منزوی بودم گوشه خونه الان هم افسردگی شدید و اسکیزوفرنی گرفتم و از زندگی ناامیدم دوست دارم بمیرم دائم با خودم نشخوار فکری دارم که چرا اون کارهایی که برام پیدا شد و خاکشو خوردم ول کردم اومدم بیرون از روی تنبلی و افسردگی بود و الان مثل … پشیمونم چون افسردگی اجازا هیچ کتری بام نمیده ایا امیدی هست

    • سارا گفته:

      منم اینطوری شدم دلم میخواد برم سر کار ولی همش امروز و فردا میکنم همش دلم میخواد یه جا بشینم و سیگار‌ یا گل بکشم منم اسکیزوفرنی و افسردگی گرفتم‌تازه یکم‌بهتر شدم

  13. سارا گفته:

    منم اینطوری شدمافس دگی و اسکیزوفرنی.. دلم میخواد برم سر کار و سختی میاد صبح پاشم همش دلم میخواد بشینم یجا سیگار بکشم هیچ‌کاری‌نکنم نمی ونم چرا اینطوری شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *