گام ششم: پایبندی به ارزش های درونی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گام ششم: پایبندی به ارزش های درونی
Loading
/

گام ششم برای تحقق رویاها، پایبندی به ارزش های درونی و پایه ای خودتان است. اگر دقت کرده باشید بسیاری از مردم با توجه به موقعیت عمل می کنند به این معنا که همواره با تغییر موقعیت، مواضع خودشان را تغییر می دهند و نظرات و ارزش هایشان را عوض می کنند. مثلا: اگر در آن لحظه، آن کار به سود آن ها باشد یا اینکه احساس کنند کسی متوجه نمی شود و یا اینکه بتوانند برای آن بهانه یا دلیلی به ظاهر منطقی بیاورند، اصول خودشان را عوض می کنند و کاری کاملا متفاوت انجام می دهند.

نکته ی خیلی متداول در بین اکثر مردم این است که سعی کنند مطابق میل مردم و هماهنگ با سلیقه ی آن ها عمل کنند، و همیشه دنبال تایید گرفتن از دیگران هستند. همه ی این موارد به خاطر نداشتن اصول و ارزش های درونی و پایه ای هست. شما وقتی اصول وارزش های درونی و پایه ای برای خودتان نداشته باشید و اصطلاحا عزت نفس کافی نداشته باشید در نتیجه دائم سعی می کنید دیگران شما را تایید کنند، تا بتوانید یک احساس لذت لحظه ای کسب کنید.

ولی اگر به زندگی افراد موفق نگاه کنید، می بینید که آن ها برای خودشان یک سری اصول و ارزش های پایه ای ثابتی داشتند و به آن اصول پایبند بودند و حتی به قیمت از دست دادن محبوبیت و حتی قدرت سیاسی خودشان حاضر نبودند، آن اصول و ارزش های پایه ای را زیر پا بگذارند. واقعیت این است که با داشتن چنین اصول و ارزش های پایه ای برای خودتان خیلی وقت ها نمی توانید تایید دیگران را بگیرید، و شاید خیلی ها هم شما را دوست نداشته باشند، چون مطابق میل و سلیقه ی آن ها نیستید.

اما به نظر من بهتر است که ما به اهداف اصلی خودمان فکر کنیم و اصول و ارزش های پایه ای براساس اهداف خودمان تعیین کنیم و سعی کنیم همیشه به آن ها پایبند باشیم و اصلا دنبال تایید گرفتن از دیگران نباشیم.اجازه بدهید یک سوال از شما بپرسم اصلا چه فایده ای دارد که دیگران ما را تایید کنند یا نکنند؟ اگر آن ها ما را تایید کنند چه چیزی بدست می آوریم؟ یا اگرآن ها ما را تایید نکنند چه چیزی را از دست می دهیم؟ تنها چیزی که ممکن است از دست دهیم، یک شادی لحظه ای در اثر تایید آن ها است که به نظر من آن شادی لحظه ای هیچ ارزشی در برابر آن چیزی که با پایبندی به اصول و اهداف مان داریم قابل مقایسه نیست.

 ممکن است که یک سری از شادی های لحظه ای را از دست بدهیم ولی شما در نظر بگیرید اگر به آن اصول و ارزش هایی که مطابق با اهداف شما و رویا های شما هست پایبند باشید، بعد از مدتی چنان پاداش هایی پیدا می کنید که اصلا آن شادی های لحظه ای قابل مقایسه با آن ها نیست.

خیلی وقت ها ما کلی وقت و انرژی صرف می کنیم فقط و فقط برای اینکه تایید از دیگران بگیریم. من از شما می خواهم که از همین امروز تصمیم بگیریم، که این قدر دنبال تایید گرفتن از دیگران نباشید، اگر هستید، سعی کنید روی اصول و ارزش هایی که برای خودتان تعیین می کنید پایبند باشید و فقط به اهداف خودتان فکر کنید، نه به تایید گرفتن از دیگران، پس کاری که باید انجام بدهید، این است که برای خودتان یکسری قواعد و اصول و ارزش های پایه ای منطبق بر اهدافتان تعیین کنید و سعی کنید که به آن ها کاملا پایبند باشید.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *