گام چهارم: سحرخیزی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گام چهارم: سحرخیزی
Loading
/

یک خواهش از شما دارم و این است که الان به ساعت خودتان نگاه کنید و ببینید چه سا عتی را نشان می دهد. یعنی الان چه ساعتی از روز است که دارید این فایل صوتی را گوش می دهید. این پاسخ شما با چهارمین گام برای رسیدن به اهدافتان مرتبط است.

قدم چهارم برای تحقق رویاها و دست یابی به اهداف این است که کار و تلاش را زودتر شروع کنیم و به دسته افراد سحر خیز بپیوندیم و صبح ها زود تر از خواب بیدار شویم. برخی از سخنانی که ما بارها شنیدیم و به آن ها عادت کردیم و به نوعی برای ما تبدیل به یک ضرب ا لمثل شده با این موضوع در ارتباط هست مثلا: « همه ما شنیدیم که روزی را اول صبح تقسیم می کنند و اگر دیر از خواب بلند بشویم چیزی نصیب ما نمی شود.»

ممکنه شما بگویید شخصی هستید که شب ها راندمان بیشتری دارید و در نتیجه تا دیر وقت بیدار می مانید و صبح دیر از خواب بیدار می شوید. اما حقیقت این هست که تا زمانی که از خواب بیدار بشوید تمامی موقعیت ها را از دست داده اید، از شما می خواهم که برنامه ی خودتان را تغییر دهید، به جای اینکه شب ها تا دیر وقت بیدار بمانید زود تر بخوابید و در عوض سحر خیز باشید.

خود من هم این کار را کردم، من هم شخصی بودم که تا دیر وقت بیدار بودم و زمانی که به فرد سحر خیزی تبدیل شده ام تاثیرات بسیار زیاد و شگفت انگیزی بر روند پیشرفت من گذاشت. البته من نمی گویم که از زمان خواب خودتان کم کنید، نه اصلا چون این کار درست نیست و دکترها هم این دیدگاه را کاملا رد می کنند. شما قطعا به خواب و استراحت کافی نیاز دارید، تا بتوانید روزی پر انرژی داشته باشید. پس خواب خودتان را قربانی نکنید اما از طرفی باید سحر خیز باشید تا بتوانید روز خودتان را زودتر از اطرافیانتان شروع کنید و موفق تر باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که زمان خواب خودتان را جابه جا کنید. موضوع این نیست که شما باید صبح، زودتر از خواب بیدار شوید، بلکه باید شب ها زود تر بخوابید تا بتوانید سحر خیز باشید.

ممکن است بگویید که در آن ساعت از شب خوابتان نمی برد، اما این فقط نکته ای هست که در ذهن شماست و این نوع بهانه ها را باید کنار بگذارید، چون حتی وقتی شما به کشور دیگری سفر می کنید درنهایت به زمان آن جا عادت می کنید. البته قبول دارم ممکن است تغییر دادن ساعت خواب در ابتدا کمی سخت باشد، ولی قطعا به آن عادت می کنید. علت آن هم این است که ساعت بیولوژی بدن شما، خودش را با این تغییر زمان خواب هماهنگ می کند.

اجازه بدهید برای اینکه این نکته را بهتر درک کنید، تعدادی از فواید شگفت انگیز تغییر ساعت بیدار شدن تان را اشاره کنم: اگردقت کرده باشید بدترین عادت های ما در شب رخ می دهند، مثلا خوردن غذاها و چیزهایی که برای بدن ما مفید نیست و نباید آن ها را بخوریم، نوشیدن چیزهایی که نباید بنوشیم، تلویزیون نگاه کردن بیش از حد و سریال دیدن بیش از حد، گشت و گذار های بیش از حد در شبکه های اجتماعی و اتلاف وقت از طریق آن ها و فعالیت های دیگری که همه باعث می شوند که ما موقعیت ها و فرصت ها را از دست بدهیم و ما را از رویا هایمان دور کند.

اما اگر شما صبح زود بیدار شوید و مخصوصا اگر سحر خیز باشید می توانید کارهایی را انجام دهید که قطعا به شما کمک می کند. مثلا: می توانید دعا کنید، می توانید شکرگزاری کنید، می توانید مطالب انگیزشی بخوانید، ورزش کنید، غذاهای سالم بخورید و از همه مهم تر می توانید با انرژی بیشتر روی کارهایی که اولویت زیادی برای شما دارد و باعث پیشرفت شما می شود تمرکز کنید.

پس به دسته افرادی بپیوندید که صبح ها زود تر از خواب بیدار می شوند و با این کار فواید زیادی قطعا نصیب شما خواهد شد.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *